MISTÄ APUA SAIRAALLOISEEN MUSTASUKKAISUUTEEN??

...

tuntuu että mun paha olo ja mustasukkaisuus ajaa minut sekä poikaystäväni hermoraunioille....
en jaksa tätä,tuntuu että kohta oon joku mielenvikainen,joten jos joku osaisi auttaa tai tietää missä voisin saada ammattiapua tähän sairaalloiseen mustasukkaisuuteen!!!
olisin todella kiitollinen.
ja saa kertoa omiakin kokemuksia jos on samantyylisiä...
tai ihan omia ja miten ootte päässy yli siitä/"parantuneet" tästä piinaavasta sairaudesta..

19

5053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piuku

      Tiedän, että sinulla ei ole helppoa. Itse olin todella mustasukkainen ensimmäisessä suhteessani. Vieläkin olen kyllä hieman, mutta en onneksi enää niin paljoa. Pääsin siitä sairaalloisesta tunteesta eroon kun suhde loppui. Se oli kova kolaus, ja huomasin, miten paljon oikesti välitin tästä ihmisestä, ja miten turhaa on myrkyttää itsensä ja toisensa mustasukkaisuudella. Toista ihmistä kun ei voi kontrolloida. Olen vieläkin hieman "kontrollifriikki" kaikissa asioissa, mutta yritän itse aktiivisesti pyrkiä tavoistani eroon. Kannattanee ottaa yhteyttä ammatiauttajaan, eli vaikka terveyskeskuksen psykiatriin, sieltä voit saada neuvoja miten käsitellä omia mustasukkaisuuden tunteita. Varmaan olette poikaystänne kanssa myös keskustelleet tästä asiasta jo, poikaystäväsi voisi myös auttaa sinua tässä asiassa olemalla antamatta aihetta mustasukkaisuuteen.

      • n24

        "Varmaan olette poikaystänne kanssa myös keskustelleet tästä asiasta jo, poikaystäväsi voisi myös auttaa sinua tässä asiassa olemalla antamatta aihetta mustasukkaisuuteen. "

        Voiko parempaa neuvoa olla? Sairaalloisesti mustasukkainen ihminen löytää aihetta epäillä kaikkea mahdollista. Eli mielestäsi poikaystävän täytyy luopua esim. koko sosiaalisesta elämästään, jos se aiheuttaa naisessa näitä oireita.

        Minä en ainakaan luopuisi miespuolisista ystävistäni vain sen takia, että kumppanillani on huono itsetunto ja kärsii mustasukkaisuudesta. Kumppanini on vain opittava elämään sen kanssa, että ystäväpiiriini kuuluu vastakkaista sukupuolta ja että heidän kanssaan vietän aikaa. Hänellä se ongelma silloin on.


      • Piuku
        n24 kirjoitti:

        "Varmaan olette poikaystänne kanssa myös keskustelleet tästä asiasta jo, poikaystäväsi voisi myös auttaa sinua tässä asiassa olemalla antamatta aihetta mustasukkaisuuteen. "

        Voiko parempaa neuvoa olla? Sairaalloisesti mustasukkainen ihminen löytää aihetta epäillä kaikkea mahdollista. Eli mielestäsi poikaystävän täytyy luopua esim. koko sosiaalisesta elämästään, jos se aiheuttaa naisessa näitä oireita.

        Minä en ainakaan luopuisi miespuolisista ystävistäni vain sen takia, että kumppanillani on huono itsetunto ja kärsii mustasukkaisuudesta. Kumppanini on vain opittava elämään sen kanssa, että ystäväpiiriini kuuluu vastakkaista sukupuolta ja että heidän kanssaan vietän aikaa. Hänellä se ongelma silloin on.

        Olen samaa mieltä kanssasi, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että poikaystävä ei "provosoisi" mustasukkaista käyttäytymistä. Esim. katselisi kadulla muiden naisten perään, niin että pää kääntyy, tms. Jos tietää että toinen on kovasti mustasukkainen, niin kyllä toisen oloa voi helpottaa kummasti olemalla rehellinen kaikissa asioissa, salailematta kertoa niistä ystävistä, jotka ovat vastakkaista sukupuolta, mutta vain pelkkiä ystäviä. Tiedän itse, sillä olen ollut todella mustasukkainen, mutta asioiden salailu vain pahensi tilannetta.


      • You're Jealous
        Piuku kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että poikaystävä ei "provosoisi" mustasukkaista käyttäytymistä. Esim. katselisi kadulla muiden naisten perään, niin että pää kääntyy, tms. Jos tietää että toinen on kovasti mustasukkainen, niin kyllä toisen oloa voi helpottaa kummasti olemalla rehellinen kaikissa asioissa, salailematta kertoa niistä ystävistä, jotka ovat vastakkaista sukupuolta, mutta vain pelkkiä ystäviä. Tiedän itse, sillä olen ollut todella mustasukkainen, mutta asioiden salailu vain pahensi tilannetta.

        Miehen kanssa EI voi olla vain ystävä, kaikkien pitäis se jo tietää. Seksuaalinen jännite on kuitenkin aina miehen ja naisen välillä, ellei kumpikin sit satu olemaan samaan sukupuoleen päin olevia ihmisiä. Mistähän johtuu nää pettämiset sitten, ellei se ala juuri siitä juttelusta vastakkaisen sukupuolen kanssa? On sairaalloista kieltää juttelu, mut kuitenkin miesten ja naisten pitää pitää ittensä kontrollissa, muistaen että "kotonakin" on joku joka oikeasti rakastaa. Itte en aio antaa kundini jutella kenenkään muiden naisten kanssa kuin vain ehkä parin todella hyvän ystävän kanssa silloin kun mä olen vieressä vahtimassa. Saatan olla sairaalloisen mustis, mutta se on vaan keino suojella sieluani. Kukaanhan meistä ei halua tulla satutetuksi?


      • Ystävyys arvoonsa
        You're Jealous kirjoitti:

        Miehen kanssa EI voi olla vain ystävä, kaikkien pitäis se jo tietää. Seksuaalinen jännite on kuitenkin aina miehen ja naisen välillä, ellei kumpikin sit satu olemaan samaan sukupuoleen päin olevia ihmisiä. Mistähän johtuu nää pettämiset sitten, ellei se ala juuri siitä juttelusta vastakkaisen sukupuolen kanssa? On sairaalloista kieltää juttelu, mut kuitenkin miesten ja naisten pitää pitää ittensä kontrollissa, muistaen että "kotonakin" on joku joka oikeasti rakastaa. Itte en aio antaa kundini jutella kenenkään muiden naisten kanssa kuin vain ehkä parin todella hyvän ystävän kanssa silloin kun mä olen vieressä vahtimassa. Saatan olla sairaalloisen mustis, mutta se on vaan keino suojella sieluani. Kukaanhan meistä ei halua tulla satutetuksi?

        Hei herätys. olen nainen ja parhaimmat ystäväni on miehiä. Kenenkään kanssa ei ole edes tullut mieleen mennä sänkyyn ei edes ajatuksissa.
        Mies on luotettava ja hyvä juttukaveri eikä juoruile.Tämän on joutunut kihlattunikin myöntämään ,ettei kaikki miehet ole kaksmielisiä
        ja naisellakin on oikeus pitää ystävänsä niin myös miehellä .
        Mustasukkaisuus on tervettä ,kun se ei mene liiallisuuksiin ja ketään ei voi väkisin pitää.
        Vankina olo nostaa aikaa myöten katkeruutta ja vihaa. Olkaa uskollisia ja luottamuksen arvoisia ja jos toista epäilee koko ajan tekee itse sitä samaa. Maalaisjärki käytäntöön hyvin luistaa.


      • miess
        You're Jealous kirjoitti:

        Miehen kanssa EI voi olla vain ystävä, kaikkien pitäis se jo tietää. Seksuaalinen jännite on kuitenkin aina miehen ja naisen välillä, ellei kumpikin sit satu olemaan samaan sukupuoleen päin olevia ihmisiä. Mistähän johtuu nää pettämiset sitten, ellei se ala juuri siitä juttelusta vastakkaisen sukupuolen kanssa? On sairaalloista kieltää juttelu, mut kuitenkin miesten ja naisten pitää pitää ittensä kontrollissa, muistaen että "kotonakin" on joku joka oikeasti rakastaa. Itte en aio antaa kundini jutella kenenkään muiden naisten kanssa kuin vain ehkä parin todella hyvän ystävän kanssa silloin kun mä olen vieressä vahtimassa. Saatan olla sairaalloisen mustis, mutta se on vaan keino suojella sieluani. Kukaanhan meistä ei halua tulla satutetuksi?

        Höpö höpö. Kerrassaan typerää juttua. Minulla on monta naispuolisia ystävää, eivätkä he kiinnosta minua ollenkaan. Seksuaalista jännitettä jos syntyy niin varmaan sitten heidän puoleltaan. Olen pari lähentymistä torjunut, koska seurustelen.

        Olen itsekin mustis välillä, mutta en aio kieltää itseltäni naisystäviä, enkä naiseltani miesystäviä. Luottamusta pitää olla, muuten jää pian yksin mustasukkaisuutensa kanssa. Sinulle tulee käymään niin, ehkä nopeammin kuin arvaatkaan.


    • Piru

      oma elämä, niin ei tartte istua kämpillä ja miettiä missä se toinen on ja kenen kanssa.

      Jos on terve itsetunto ja luottamus toiseen, niin silloin ei ole mustasukkainen.

    • Saman helvetin kokenut

      Minä myöskin olen kärsinyt mustasukkaisuudesta ja viimeisistä "kohtauksista" on vielä niin vähän aikaa, etten voi sanoa ettenkö enää ikinä... Tämä on vähän samanlaista kuin alkoholismi. Sairaus, mikä sairaus ja eroon pääsee vain elämällä päivän kerrallaan.

      Oma mustasukkaisuuteni johtui monista tekijöistä. Poikaystävälläni ei ollut tunteisiini osaa eikä arpaa, korkeintaan hieman buustaajana siinä vaiheessa kun riehumiseni meni yli, häneltäkin paloi pinna ja mustasukkaisuus sai lisää pökköä pesään...

      Pohjimmiltaan syyt ovat omassa epävarmuudessa, huonossa itsetunnossa ja turvattomuuden tunteessa. Nämä kaikki yhdistettynä toisiinsa saivat minut takertumaan ja katsomaan elämää ainoastaan parisuhteen ja poikaystäväni kautta. Tottakai siitä tuli helvetilliset pelkotilat ja paranoiat; kun itse piti itseään niin inhottavana, olin varma että poikaystävänikään ei voi minua rakastaa...

      Ensimmäinen askel oli irroittautua riippuvuudesta ja pala palalta rakentaa omaa elämää. En tarkoita, että välit pitäisi laittaa poikki, vaan hommata enemmän omia juttuja. Ihan pieniäkin. Sellaisia, joista tulee hyvä mieli.

      Toinen minua auttanut tekijä on ollut taideterapia (ryhmässä), jossa olen päässyt käsittelemään näitä tunteitani ja puhumaan niistä. Ja huomannut, kuinka epärealistisia ne ovat.

      Kolmas asia on ollut avoimuus minun ja poikaystäväni välillä. Koko toipumisen ajan olen sortunut ylilyönteihin, kyttäämiseen ja syyttelyyn, mutta kaikki paha on pystytty puhumaan pois. Ja kun pala palalta olemme saaneet rakennettua luottamusta ja suhde on alkanut tuntua toimivalta ja onnelliselta, on minunkin ollut helpompi luottaa. Sovimme yhdessä, että menemme tuon luottamuksen kanssa päivän kerrallaan. Ei suunnitella tulevaa tai mietitä kauemmas kuin tähän päivään. Se on auttanut ajatustasolla suuresti, kun olen luopunut etukäteissuunnitelmista ja tulevaisuuden pelostani. Juuri nyt kaikki on hyvin ja sen pitää riittää.

      Vahvista itsetuntoasi. Opettele ajattelmaan, että olet täydellinen kumppanillesi ja hän on täydellinen sinulle. Älä ajattele kaikkea itsesi kautta, vaan muita että poikaystäväsi on ihan erilainen ihminen, jolla on ihan omat tavat toimia... Eli pyri näkemään tilanne myös hänen kannaltaan, niin et ehkä sorru syyttelyyn niin helposti. Ja jos pahat ajatukset yrittävät puskea päähäsi, älä MISSÄÄN NIMESSÄ päästä niitä sinne! Tee mitä tahansa, ettei se loputon epäilyksen kierre alkaisi... Syö, juo, nuku, harrasta seksiä...Mitä tahansa. On helpompi estää mustasukkaisuusvaihdetta kääntymästä päälle kuin ottaa se pois päältä vauhdissa.

      On tietysti myös tärkeää, että poikaystäväsi haluaa ja osaa tukea sinua mustasukkaisuudesta eroon pääsemiseksi. Ja usko pois, ammattiapu on poikaa!

      Voimia sinulle. Tiedän, mitä käyt läpi...

    • väsynyt

      Mieheni on todella mustasukkainen..kännykäni viestit luetaan, sähköposti vaaditaan näyttämään, taskut tutkitaan..Jauhetaan vuosia sitten tapahtuneista (ja ei tapauhtuneista ) asioista,hän kuvittelee kaikkea mahdollista ja mahdotonta!Itse alan olla todella väsynyt tähän kaikkeen!Aina pitää selitellä kaupassa käynneistä lähtien asiat..missä olin, kenen kanssa, miks ...Jos ostan vaikka uuden paidan, ostinko sen vain siksi, että olen menossa jonkun "hurmaavan miehen" kanssa treffeille?!Ajatella...
      Henkisesti olen todella loppu tällaiseen rumbaan.

      • n24

        selitä sille mitä olet tehnyt. Mitä se hänelle kuuluu? Hänen ongelmansa jos ei luota. Ja miten voi pakottaa sut näyttämään s-posteja? Pitää asetta ohimolla tai uhkaa vetää turpaan? Siinä tapauksessa kytkimen nosto on enemmän kuin paikallaan. Vai uhkaileeko jättää sinut. Ehkä sun kannattaa lähteä mäkeen ennen kuin tuo äityy vielä pahemmaksi.

        Eli siis mitä sä olet sen tyypin kanssa, jos sua rassaa sen kyttäämiset. Sanot, että joko tuo touhu loppuu tai sitten tää suhde loppuu. Yksinkertaista.

        No tietysti on sitten se rakkaus ja blaa blaa. On kyllä ihmeellistä rakkautta, jos tuon vertaa ei luoteta ja halutaan toiselle tuottaa kärsimystä. Mutta jos tuo on käsityksesi rakkaudesta, niin senkus kärsit sitten vaan.


      • ...
        n24 kirjoitti:

        selitä sille mitä olet tehnyt. Mitä se hänelle kuuluu? Hänen ongelmansa jos ei luota. Ja miten voi pakottaa sut näyttämään s-posteja? Pitää asetta ohimolla tai uhkaa vetää turpaan? Siinä tapauksessa kytkimen nosto on enemmän kuin paikallaan. Vai uhkaileeko jättää sinut. Ehkä sun kannattaa lähteä mäkeen ennen kuin tuo äityy vielä pahemmaksi.

        Eli siis mitä sä olet sen tyypin kanssa, jos sua rassaa sen kyttäämiset. Sanot, että joko tuo touhu loppuu tai sitten tää suhde loppuu. Yksinkertaista.

        No tietysti on sitten se rakkaus ja blaa blaa. On kyllä ihmeellistä rakkautta, jos tuon vertaa ei luoteta ja halutaan toiselle tuottaa kärsimystä. Mutta jos tuo on käsityksesi rakkaudesta, niin senkus kärsit sitten vaan.

        kiitos oikein paljon vastauksista,sain heti mielenrauhan (osittain), kun tietää ettei olekaan se ainoa tässä tilanteessa.olen alkanut tosissani miettimään ja parantamaan käytöstäni,koska olen viimein ymmärtänyt,mitä todella voin menettää!!! täytyy elää nimenomaan päivä kerrallaan ja olla suunnittelematta suurempia...kyllä tämä tästä,toivotaan.


      • ZZZZ

        on todella sairaus. Vaikeasti parantuva.Mitä vaikeammat lapsuudessa koetut hylkäämiset ja perusturvallisuuden järkkymiset, sitä vaikeampaa on luoda ehyitä ihmissuhteita.Voin kokemuksesta sanoa, että yrittänyt olen; aika laihoin tuloksin.siinä kohtaa, kun voimakkaat tunnereaktiot ovat päällä ei sillä ole järjen kanssa mitään tekemistä.Sitä voisi kutsua tunnevammaksi, joka pitää hoitaa ammattiauttajan kanssa. Tsemppiä ja luottamusta vaan jatkossakin elämään ja ihmisiin.


      • Benefond.*
        ZZZZ kirjoitti:

        on todella sairaus. Vaikeasti parantuva.Mitä vaikeammat lapsuudessa koetut hylkäämiset ja perusturvallisuuden järkkymiset, sitä vaikeampaa on luoda ehyitä ihmissuhteita.Voin kokemuksesta sanoa, että yrittänyt olen; aika laihoin tuloksin.siinä kohtaa, kun voimakkaat tunnereaktiot ovat päällä ei sillä ole järjen kanssa mitään tekemistä.Sitä voisi kutsua tunnevammaksi, joka pitää hoitaa ammattiauttajan kanssa. Tsemppiä ja luottamusta vaan jatkossakin elämään ja ihmisiin.

        Onhan koko elämänsä täydellisinä olleiden helppo sanoa että "joo ei kande olla mustis". Jos on ollu huijattu, kiusattu ja selkään puukotettu koko elämänsä ajan, on aivan selvää että tällanen henkilö tarvii koko elämänsä ajan enemmän huomiota ja huolenpitoa kuin kiusaamattomaksi jääneet. Ei sitä ole niin helppo rakentaa mitään v*tun tervettä itsetuntoa kun on kerta kaikkiaan henkisesti niin romahtanu. Kaikkein parhaiten auttaa se, kun tutustuu toiseen oikein kunnolla ennen kuin alkaa mitään suhdetta ja sit miettii, haluaako jakaa elämänsä huomionkipeän ja hellyydentahtoisen ihmisen kanssa, joka epäilee joka asiaa. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että pelätään että taas petetään. Luottamus ihmisiin on menny. Kumppani sais sentään jotakin tehdä asialle, jos kyseessä on sentään OMA KULTA!!!
        Hemmetti, omat elämät hemmettiin sillon kun on kyse suhteesta. Sillon nimittäin elämät yhdistyy ja 1 1=multi1 tässä tapauksessa. Tulee yhteinen elämä!


      • mustasukkaisesta miehestä.

        Hmm..sulle annan hyvän neuvon..pyri eroon tuollaisesta miehestä.Minä otin itseäni "niskasta kiinni", hain eroa ja katunut en ole päivääkään. Uskomaton helpotuksen tunne eron jälkeen, kun kukaan ei enään epäillyt uskottomuudesta(vaikken kertaakaan pettänyt miestäni avioliiton aikana). Ei ollut väkivaltaa..muuta kuin sitä henkistä..ja voi..kuinka se "rassasi". Näin jälkeenpäin olen ajatellut, miten jaksoinkaan niin kauan..


      • Peaches
        Benefond.* kirjoitti:

        Onhan koko elämänsä täydellisinä olleiden helppo sanoa että "joo ei kande olla mustis". Jos on ollu huijattu, kiusattu ja selkään puukotettu koko elämänsä ajan, on aivan selvää että tällanen henkilö tarvii koko elämänsä ajan enemmän huomiota ja huolenpitoa kuin kiusaamattomaksi jääneet. Ei sitä ole niin helppo rakentaa mitään v*tun tervettä itsetuntoa kun on kerta kaikkiaan henkisesti niin romahtanu. Kaikkein parhaiten auttaa se, kun tutustuu toiseen oikein kunnolla ennen kuin alkaa mitään suhdetta ja sit miettii, haluaako jakaa elämänsä huomionkipeän ja hellyydentahtoisen ihmisen kanssa, joka epäilee joka asiaa. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että pelätään että taas petetään. Luottamus ihmisiin on menny. Kumppani sais sentään jotakin tehdä asialle, jos kyseessä on sentään OMA KULTA!!!
        Hemmetti, omat elämät hemmettiin sillon kun on kyse suhteesta. Sillon nimittäin elämät yhdistyy ja 1 1=multi1 tässä tapauksessa. Tulee yhteinen elämä!

        En voi muuta sanoa kuin naulan kantaan. Itse olen ollut kiusattu koko pienen elämäni niin kotona kuin koulussa ja henkisesti pahoinpidelty. Luottamus ihmisiin mennyt ja nyt yritän parhaan tapani mukaan luottaan omaan rakkaaseen mutta minkäs teet kun on vilkas mielikuvitus ja vanhat muistot muiden petoksista (vaikka oisi pieniä ja arkisia) palaa mieleen. Kultani kyllä tietää tästä mun mustasukkaisuudesta ja siitä että olen todella herkkä ihminen.. itteähän tämä rassaa eniten.. liika ajattelu ja epäily. Lobotomia liene ainut vastaus että pystyisin lopettamaan tämän liika ajattelun ja epäilyn :/


      • liinu

        Kuule sulle sanoisin näin. Sinulla ei ole kuin yksi elämä elettävänä.Otappa itseäsi niskasta kiinne ja heiluta vähän katso peiliin ja sano itsellesi:Olen fantastinen nainen ja haluan elää:
        Heitä ukko pihalle tai lähde itse , ei mene kauaan kun huomaat ,että elämä on ihanaa.
        Älkää naiset alistuko tommonen kun on jo sairasta.JOs pelkäät älä näytä.
        Kokemusta asiasta.


    • mustiksen uhri

      Hei!
      Mieheni on myös kauhean mustasukkainen ja nyt käymme yhdessä pari kertaa kuussa mielenterveystoimistossa puhumassa ammatti-ihmisen kanssa. Viikko sitten mieheni aloitti syömään lääkkeitä, joitten pitäisi auttaa "sairauteen". Aika näyttää.

    • leijona2

      heippa,

      Tapasin avomieheni 7 vuotta sitten.Rakastuimme molemmat heti ja täysillä,intohimoa riitti puolin ja toisin.Pian aloin huomaamaan miten hän aina katseli treffeillä ollessaan nuoria naisia,joskus jopa kehui niitä minulle.Mitä pidemmälle suhde eteni,sen villimmäksi hän kävi,hän näki kaikkialla vain naisia,mainokset televisiossa sai hänet kiihottumaan ja hän halusi sänkyyn kanssani,hän katseli jatkuvasti lehtiä,jopa minun kotonani hän vei vaatecatalogi kuvastoni ja piilotteli niitä minulta.Aloin löytämään aikuisviihdettä joka paikasta,kesken sänkyhommien hän alkoi katselemaan playboy kanavaa ja kehui niitä naisia minulle maasta taivaisiin.Pikku hiljaa aloin tuntea erittäin huonoa oloa,ihan kirjaimellisesti,olin masentunut,fyysisesti voin tosi huonosti,itsetuntoni meni nollille koska ajattelin että voidakseen olla minun kanssa hänen piti hakea silmänruokaa muualta.Mielestäni olin ennen ihan suht terveen minäkuvan omaava 34 vuotias nainen,miesystäväni oli silloin 60v.Ajan kanssa mies tunnusti olevansa seksiaddioktionisti,sanoi hänelle että valitsee minut tai lopettaa koko touhun,hän lupasi valita minut.Mutta se jatkui,ja missä vain liikuimme aloin tarkkailemaan katselisiko hän muita naisia,ja kyllä katsoi.ja kun huomautin asiasta hän alkoi lyödä minua,hän ei halunnut puhua koko asiasta,vaan joko kävi päälle tai sitten häippäisi moneksi tunniksi omille teilleen,joka entisestään pahensi oloani.Nyt monen vuoden jälkeen hän on rauhoittunut,mutta epäillys kalvaa sisintäni joka päivä,enkä saa niitä vanhoja asioita pois mielestäni.Mustasukkaisuuteni on niin ahdistavaa että tunnen jokaisen naisen uhkana itselleni,jos mies juttelee tai halaa tuttava naisia,tunnen mieletöntä heikkoutta jopa oksettavaa oloa,fyysiset oireet ovat kammottavat,en pysty ajattelemaan selkeäasti,happi loppuu,tärisen.Miten voisin päästä eteenpäin ja olla välittämättä näistä asioista?Minulla on myös tullut paniikkia siitä mitä mieheni näkee televisiossa tai kaupan lehti hyllyissä,pahinta on ettei mieheni suostu kuuntelemaan minua vaan sanoo että siinähän olet omassa liemessäsi.Minusta tuntuu että mieheni on ruokkinut ja jollain tavalla traumatisoinnut minut,koska ennen häntä olin avioliitossa yli kymmenen vuotta,enkä koskaan tuntenut vastaavanlaisia tunteita.Kuka voisi auttaa ja neuvoa minua,tuntuu että kuihdun kohta pois.

    • katkera

      minun kihlatulla on samanlaisia tapoja katselee muita naisia,jo kihlajais reissulla petyin pahemman kerran,kun mentiin kahville baariin.nuori hyvän näköinen nainen oli kassalla.ukko meinas mennä tiskin yli katteli jaloista perseeseen en silloin vielä puhunut mitään .nyt olen huomannut samanlaista katselua syö silmillään mulla menee hermot,vaikka on luvannut jättää nuo tavat pois parin päivän päästä sama jatkuu,minulla myös ollut kiusaamista lapsuudesta saakka,en tiedä jaksanko enää vai lopetanko suhteen,kun ei muutu miksikään vaikka kuinka puhuttais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      144
      8744
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1433
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      72
      1296
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1195
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1077
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      827
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. 45
      787
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      781
    Aihe