Kissan ulkoiluttaminen

valjaissa

Hei

Missä te ulkoilutatte kissaanne, kun viette sen valjaissa ulos?
Jos asutte kerros- tai rivitalossa, mihin suuntaatte valjasteluretkenne?

Lasten leikkipaikalle sitä ei tietty voi viedä, mutta löytyykö sopivaa paikkaa ja tuleeko siitä sanomista ohikulkijoilta tai naapureilta?

Olisi kivaa kuulla kokemuksia teiltä toisilta kissaihmisiltä.

3

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai nurmikolle

Minulla on 2v. uroskissa ja sen kanssa ollaan kerrostalon pihassa nurmikolla. JOs joku alkaa valittaan olen päättänyt, että sanon, voin mä päästää tän kissan yksinkin ulos ja silloin se menee takuulla lasten hiekkalaatikolle.
      Tähän mennessä ei ole kukaan tullut valittaan mistään. Päin vastoin ollaan sanottu, et kivaa kun pidän kissaa valjaissa.

Kissani tykkää olla myös sellaisissa paikoissa missä on heinää. Sitä on mukava järsiä ja saa saalistaa lentäviä ötököitä...

Aurinkoisella säällä olen huomannut et meillä nautitaan auringon säteistä. Maataan nurmikolla ja ollaan vaan.Sitt saattaa yhtäkkiä tulla kiire kotiin ja heti menee vesikupille.
      En pitkiä aikoja anna kyllä auringossa olla, ettei tule nestehukka.

• miituski

Asustelen itse kerrostalossa kahden kissan kanssa ja ulkoilutan kissoja valjaissa lähes päivittäin. Menemme pihalla kissojen ehdoilla. eli sinne mennään minne kissat ovat menossa. On hieman eri ulkoiluttaa koiraa joka tulee sinne minne ulkoiluttaja haluaa mutta kissoja on vaikea saada kävelemään sinne minne itse haluaisi. Kierrämme pihalla joka pensaan ja kaikki mitä kissat haluavat haistella ja joskus innostuvat jopa jalkakäytävällä kävelemään. Meillä talon vieressä menee metsäpolkuja niin siellä juoksen kissojen kanssa. Naapurit pysähtyvät usein jutustelemaan ja naureskelevat kun näkevät kissat lenkillä =) en siis itse ainakaan ole törmännyt valittaviin naapureihin. Ja kissat eivät kuitenkaan tee tarpeitaan kovinkaan usein hihnassa ollessaan niin siitäkään ei ole huolta (toisin kuin koirat) joten naapureilla ei kyllä ole valittamista siitä että kissat kuseksisivat ja kakkisivat pitkin pihoja. On hauska huomata miten ihmiset huvittuvat nähdessään kissan valjaissa pihalla =)

• Viluinen karvapallo

Minulla oli kissa asuessani kerrostalossa. Menimme sen kanssa ulos aina iltaisin / öisin, kun oli vähän rauhallisempaa kulkea. Päivällä kun tuota porukkaa riittää, ei kissa olisi kävellyt minnekään ja koiria joka paikassa ym. Kissahan on myös aktiivisimmillaan siinä aamu- ja iltahämärissä sekä öisin.

Talon vieressä oli metsää ja hiekkateitä, jossa olimme kissan kanssa. Toisinaan kuljimme talojen pihoilla, nurmikolla. Öiseen aikaan ei kukaan tullut valittamaan. Usein otin kissan syliin ja vein sen kauemmas kotoa, minkä jälkeen kävelimme kissan tahdissa takaisin. Se käveli mielestäni aika nopeasti verrattuna muihin kissoihin, joita olen ulkoiluttanut / nähnyt ulkoilutettavan. Johtuukohan siitä, että tämä on pennusta asti tottunut kulkemaan hihnassa (tosiaan, ei valjaissa, vaikka ne ovat tietenkin parempi vaihtoehto). Ihan asfalttiteillä käveltiin, kissa mieluiten tien reunassa, ruohikolla, jotta pääsi matalaksi vastaantulijoita kohdatessa ("maastoutui").

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe