Työtön ystävättäreni ohjataan aina lähikaupunkiin työvoimakoulutuksen suomenkielen opintoihin yhdessä venäläisten ja virolaisten ja muiden maahanmuuttajien kanssa, jos hän ei ole löytänyt töitä. Hän puhuu loistavaa suomea ja on suomen kansalainen ja hesalainen syntymästään. Hän kokee nöyryyttävänä istua kurssilla, mikä on silkkaa marionetti teatteria hänen kohdaltaan. Miltei eläkeikäisenä hän hyväksyy sen kohtelun kuitenkin.
Ensinnäkin hän vie paikan oikealta maahanmuuttajalta. Eikö virkailijoilla ole minkäänlaista koulutusta ja työmoraalia ja yleistietoa siitä kuka tarvitsee suomenkielen opetusta kipeäsi ja kuka EI tarvitse. Nuorena Hesan keskustan parhaimmassa lukiossa opiskellut ystävättäreni on simputuksen uhri minun mielestäni. Mihin voi valittaa asiassa, jos se edelleen jatkuu hänen kohtelunaan kertomassani muodossa? Minusta se ei ole reilua vaan erittäin alentavaa. Hän itse sanoo, että oikealle maahanmuuttajalle se kurssi kuuluisi suoda, ei hänelle. Työttömyytensä suuri syy on varmaan se, että hän on 60 ja entistä ammattiaan vastaavaa työtä ei meidän kaupungistä hänelle edes löydy. Ei ole kyse henkilöstä, joka ei ole yrittänyt. Neuvokaa, te jotka tiedätte tällaisesta.
Hesassa kasvanutta naista
4
389
Vastaukset
- Vähissä...
Ei tuollaisesta voi tehdä muuta kuin kantelun.
Kantelupaikkoja ovat tem, valtiontalouden tarkastusvirasto (varojen tuhlausta ja tehotonta toimintaa tuollainen kurssittaminen), Eduskunnan oikeusasiamies, jolle kantelulomake löytyy tuolta: http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/kantelu.htx
Kantelu on vapaamuotoinen. Temiin valittaminen tietysti voi olla kyseenalaista, sillä ei sieltä taida paljon apuja tulla. Kirjoitella voi kuitenkin, ei se ota eikä anna.- aina kosto
Virkailijahan on omasta mielestään vain toiminut laiskimuksen parhaaksi ja nyt se loiseläjä kehtaa vielä valittaakin.
- asiallisesta vastauksesta
Linkki on hyvä tietää. omalla alueella tähän ei tule mitään muutosta kuvioon vaikka kysyisi miksi joudun kielikurssille... mikään loinen ko 60 v.naishenkilö ei ole. miksi tällä sivulla heti tuomitaan...toisen vastaajan toimesta... se sattuu varmasti joskus omaan nilkkaan, se pilkka. ko henkilö on ollut vuoden raskaassa työssä joka arki aamu klo 7 mennyt töihin ei päivääkään sairaslomalla. mutta nyt on taas ollut työttömänä ja sama jo kerran kokemansa kielikurssi on työkkärin ehdotus. kas kun ei enää ole sitä sadevaatteitten ompelukurssia joka Riihimäellä n 15 v sitten oli, sinne työkkäristä silloin pääsi kurssille. Tämä kuvaamani tapaus EI ole Riihimäellä, vaan köyhässä kaupungissa, jossa ei ole edes maahanmuuttajia. Siksikö oman kylän väkeä laitetaan jatkuvasti kielikursseille. Kun ei ole tarpeeksi ulkomaalaisia kurssilaisia. Onko kuntien ja kaupunkien pakko tarjota kursseja, varmaankin, valmius on oltava, sillä tuleehan meille tietysti hiljalleen paljon niitä oikeasti tarvitsevia tervetulleita ulkomaalaisia.
- opetellut zeniä
kun olen joutunut tämän työkkärin mielivallan kohteeksi.Nykyään suhtadun aikamoisella tyyneydellä itseäni kohdistuviin syytöksiin.
Jouduin tässä vähän aikaa sitten perättömän ilmiannon kohteeksi .syyte oli törkeä veropetos .
Poliisi aamulla klo 6.00 oven takana olin etsintäkuulutettu koska olin viitannut kintaalla postissa saapuneeseen kutsuun saapua kuulusteluun.
Aivan kuten teen työhönosoituksille.
olin täysi rauhallinen ihmetelin itsekkin sitä poliisitkin kommentoi sitä .Kuulustelut kesti 6 tuntia.Kokoajan olin täysin luottavainen,että joudun mielivaltaisen kohtelun kohteeksi.Pyysin kyllä asianajajaa ja hämmästykseni sain pyytämäni asianajajan.Pyysin sitä vain siksi ,että olin varma ,että en sitä saa.No se saa hoitaa nyt tämän miten haluaa.
Itse suhtaudun välin pitämättömästi omaan syytömyyteeni.
Ilman työkkärin opetuksia mielivallasta ja lakien tulkinnasta ei varmaan tulisi uni illala silmään.Vilpittömasti voin sanoa että kiitos työkkäri.
Yrittäkää oppia älkää kapinoiko saatte ainakin nukkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1237130Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1234934L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664266TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153463Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242261Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2731691- 671465
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581428Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221406Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581384