se hammastettu terä siihen lumiauraan,koetan ymmärtää että lunta on tullut reippaasti tuollaisille kalustolle,mutta lumi ei lähde sileällä terällä,tai lähtee jos se aurataan hyvissä ajoin.
Tällaista kitinää tänään.Tulispa kevät että sais kitistä afaltti montuista.
laittakaa.
27
1735
Vastaukset
- ...
Just niin. Ymmärräthän myös että "lumimiehiä" väsyttää ja paleltaa niin on mukava katsoa kotona ikkunasta kun lunta tuiskuttaa...Kysyn vaan mihin veromarkat menevät, eivät ainakaan teiden auraamiseen? Tähän voisi vastata vaikka se kaupunginvaltuutettu joka lupaili sitä avoimuutta tiedottamisessa. Että ollos hyvä vaan.
- koko talvihoito
pyhäjärvellä, tiehöylän terät tuntematon työkalu.
- ON VITTU SAATANA
TUSKAA TÄMÄ ELÄMÄ PERKELE.
- ainakin minua
kahlata hangessa huonosti hoidetuilla teillä.
- jakasko
ainakin minua kirjoitti:
kahlata hangessa huonosti hoidetuilla teillä.
nuista kitinöistä ja itkuista päätellen vois luulla, että kylällä ei pääse enää liikkumaan muilla kulkuvälineillä kun suksilla. Ja jos joku aurapalte tai kuoppa satuu olemaan ni se on elämä kuitti on se vähästä kiinni. Minä ainaki oon ihan hyvin päässy sen kulkemaan mitä tarvii, enkä ole vielä kiinni ollut vaikka tiet ei aina aivan kesäkunnossa olekkaan
- Perakartio
jakasko kirjoitti:
nuista kitinöistä ja itkuista päätellen vois luulla, että kylällä ei pääse enää liikkumaan muilla kulkuvälineillä kun suksilla. Ja jos joku aurapalte tai kuoppa satuu olemaan ni se on elämä kuitti on se vähästä kiinni. Minä ainaki oon ihan hyvin päässy sen kulkemaan mitä tarvii, enkä ole vielä kiinni ollut vaikka tiet ei aina aivan kesäkunnossa olekkaan
Kyllä tuolla on päässyt ihan hyvin kulkemaan, mutta joillain on aina tarve marista jostain. Jos nyt ei maristaisi aurauksesta, niin sitten jostain muusta.
- ,,,,
jakasko kirjoitti:
Suksillapa hyvinkin.Ole onnellinen sitten jos ei talvikunnossapito ärsytä.Minua ainakin kiinnostaa tietää mihin veroeuroni menevät.Ihanaa kun sinulla ei ole valittamista, vai oletko itse tienauraaja?
Perakartio kirjoitti:
Kyllä tuolla on päässyt ihan hyvin kulkemaan, mutta joillain on aina tarve marista jostain. Jos nyt ei maristaisi aurauksesta, niin sitten jostain muusta.
Hyvin menee mutta menköön..."Ihan hyvin tuota on päässyt kulkemaan". Hevonpaskaa puhut.
- Ruotasille
,,,, kirjoitti:
Suksillapa hyvinkin.Ole onnellinen sitten jos ei talvikunnossapito ärsytä.Minua ainakin kiinnostaa tietää mihin veroeuroni menevät.Ihanaa kun sinulla ei ole valittamista, vai oletko itse tienauraaja?
Puoli tietä auki,toinen kaista auraamatta,ajellaan hissun kissun,ei ainuttakaan konetta/ aurauskalustoa tienpäällä,nyt säästetään väärässä paikassa,otetaan sieltä "Ollintierahastosta" nyt kun tarvitaan.
- Nimetön
Ruotasille kirjoitti:
Puoli tietä auki,toinen kaista auraamatta,ajellaan hissun kissun,ei ainuttakaan konetta/ aurauskalustoa tienpäällä,nyt säästetään väärässä paikassa,otetaan sieltä "Ollintierahastosta" nyt kun tarvitaan.
Kannattaiskohan seraavalla urkkatarjous kierroksella kysyä tarjous tien hoidosta myös hevosmiehiltä, voisivat vetää vaikka risukarhilla vielä halvemmalla kuin nuo traktorit.Jälki ei ainakaan huononisi.
- Venäjän Karjalassa...
Takavuosina kävin työreissulla tuolla rajan takana ja sielläkin oli paremmat tiet kuin nykyään täällä keskustassa! Ei saakeli vieköön! Ajelkaa vaan traktoreilla ja kevyvillä kunnossapito vehkeillä niin hyvä tulee... Kaiken näköistä pelleilyä! Mikäli ensi talveksi ei löydy kunnollista teiden huoltajaa niin minä muutan siperiaan!!!
- muutetaan
Kaikki siperiaan,tänne jää vaan 5 "lumiauraa",miten niin jää,no ku kuskitki lähtee.
- homma toimiin
muutetaan kirjoitti:
Kaikki siperiaan,tänne jää vaan 5 "lumiauraa",miten niin jää,no ku kuskitki lähtee.
Jaska oli pikkuvalmetilla aukomassa teitä.
- vaan tuulipuku
pelle sinne siperiaan,siellä on töitä jopa sinulle.
- hilijaa.
vaan tuulipuku kirjoitti:
pelle sinne siperiaan,siellä on töitä jopa sinulle.
mitä töitä sinäkin muka teet?häh?
- se tuulipukus
hilijaa. kirjoitti:
mitä töitä sinäkin muka teet?häh?
ja ole hiljaa pönttö!häh?
- Liikkeellä
se tuulipukus kirjoitti:
Toinen oli keskustassa,toinen nesteellä.
- päälles stn
se tuulipukus kirjoitti:
lessu,kokovartolokyrpä hähähähähähäh??
- untako näen
pudonnut 2000-luvulla rajusti. Auranterä näyttäisi olevan tuntematon museovehje samoin "tiekarhu". Laadusta ei tietoakaan.
Ainakin Ollintie oli tänä aamuna karmeassa kunnossa. - äiteen iltapuuro
päälles stn kirjoitti:
lessu,kokovartolokyrpä hähähähähähäh??
syömättä,kun on noin hyvällä päällä!
- tollo ja lopeta
äiteen iltapuuro kirjoitti:
syömättä,kun on noin hyvällä päällä!
siitä puurosta jauhaminen.kyllä tuommoselle kikkeli kimmolle pitäs selekään antaa :D
- söi puuron
tollo ja lopeta kirjoitti:
siitä puurosta jauhaminen.kyllä tuommoselle kikkeli kimmolle pitäs selekään antaa :D
luppo päivän kunniaksi häh!
- täällä näytät
söi puuron kirjoitti:
luppo päivän kunniaksi häh!
luppopäiviäs viettävän että häh vaan?tollolessu
- Nimetön
Pyhäjärven tiet ja kadut ovat nykyisellään suorastaan liikenne kelvottomia ja hengevaarallisia.
Ajatelkaapa turistia joka kääntyy Emolahdesta kaupunkimme keskustaan tehdäkseen vaikkapa ostoksia keskustan kaupoista. Jos hän elävänä selviää emolahdentien urista niin keskustan muutenkin kapet ja urilla varustellut kadut saattavat olla jo ylivoimainen tehtävä.Tuon turisti raukan selvittyä takaisin 4 tielle jotakuinkin ehjänä hän voi miettiä kahdesti ennen kuin poikkeaa pyhäsalmelle toita kertaa.
Tällä palstalla moititiin ns. Halpa-Hallin liittymää vaan käykääpä ajelemassa vaikkapa Linja-Autoaseman ympäri.
Totuus on ilman leikinlaskuakin että tienpitäjille on aivan turha soitella tai kirjoitella, mitään ei kuitenkaan tapahdu ennen kuin joku menettää henki riepunsa onnettumuudessa. Asiaan saadaan muutos vasta sitten kun asianomainen taho saadaan taloudelliseen vastuuseen tien pidon selvistä laiminlyönenneistä
ajatellen onnettumuuksia joista tienpitäjät selviävät vastuustaan aina kuin koirat siitä kuuluisasta veräjästä. Ja kaupunkimme päättäjille sanoisin että kannattaakohan sitä Ollintietä kaventelemaan ja koivukujia istuttelemaan kun tuo kunnossapito näyttää olevan nytkin mahdotonta.
Nykyisellä menolla ei kaupunkimme imago kyllä kohene, taitaa olla tosiaan siellä pintaa syvemmällä.- kefiiri
Näkkyy olevan yhellä Traktori/auto urakoitsijalla ainakin yksi auto Kuopion petosella soranajossa joten mitäpä sitä lisäkalustoa tänne.Noille urakoitsijoille on myös moni turveukko luvannut kiireapua vaan ei keleppaa vaikka eivät ite ees kerkkee hommiaan hoitaa.Se on tuo raha ahneelle liian makiaa.Kyllähän asiaan pitäisi jo kaupungin taholta puuttua koska kalustoo on kyllä mahdollista saada sesongilla käyttöön ja tiekarhujakin seisoo toimettomina oottelemassa.
- Viime kesänä
Oisko kymmenen eksyny Pyhäsalmeen,Tarkoitushan onkin päätöksentekijöillä tehdä paikkakunnasta niin luotaan työntävä kun suinkin.
Panostus tuohon turismiin on surkeaa ja tökeröä.Onneksi olemme sen verran syrjässä ettei monkikaan viitsi vaivautua keskustaan vaan paahtaa ohi.Pysymme takapajulana iän päivän,oisko käpyjen keruu sittenkin meidän alaa.
- niillä ei ole
muuta kalustoa kuin traktori jolla ne tuota ollintietä auraa, kohta pitää ruveta etsimään
maasturia niin pääsee eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282833Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774