Bednard 5hp

Onko kellään?

Onko kellään varastossa käyttämättömänä Bernard 5hp konetta...?? Vuosimalli on jotain -70 lukua... Itse remppaan vanhaa konetta merikäyttöön ja saisin mahdollisesti varaosia koneeseen...

Korjattavia kohtia olisi mm. kytkinvipu jonka alaosa on kulahtanut kovassa käytössä... "luistattaa ja potkuri pyörii vapaalla". Samoin regulaattorin akseli on ilmeisesti poikki. Kone käy ja kukkuu kyllä ilman sitäkin mutta voisi laittaa linjaan. Samoin vetolaite johon siis vetonaru kierretään ympäri on lohjennut.

Jos tällaisia koneita olisi varastoissa niin ilmoitelkaa palstalle. Tosin ensisijassa Satakunnan alueelta...

7

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko kellään?

Kirjoitusvirhe. Siis kone on Bernard moottori.

• ExVeneilijä

Oliko Bernadilla myöskin 5 hv kone. Tietääkseni niillä oli 4hv ja 6hv koneet josta tämä 6hv oli varustettu vapaa/eteenpäin kytkimellä.

• oli kokemusta

5 hv bernhardista, se on ranskalainen paikallismoottori, käy bensan höyryllä .Oma oli kiinni -57 tehdyssä 19 jalan puuveneessä.
        Kytkin oli pitkään kiinni jämähtänyt ,kunnes kerran kuulu pamaus ja tämän jälkeen vedon sai myös vapaalle. Kyllä meni kaffia kun kuljettiin mökille.

• tossahan

Tossahan just joku kaupaa kolmea konetta kun vähän katsot alempaa tätä palstaa nimimerkillä karppe150. Kysyppä siltä.

• jos oikein muistan

Muistaakseni 1968 kun kävin kansipuolen kurssin ,Suomen joutsenessa niin isommassa pelastusveneessä oli Bernard keskimoottori. Laskettiin vene alas useasti ja aina lähti kerta vetäisystä ja muutenkin ajeltiin pikku reissuja joella ja kerran Turun edustalla. petteriksi sitä kutsuttiin. Myöhemmikin on pelastusveneiden kanssa touhuttua mutta tämä jäi koneena mieleen. Joutsenhan on tehty Ranskassa eikö bernard ole myöskin sieltäpäin.

• petter!!!

Pelastusveneissä olen itse nähnyt käytettävän petter merkkiä, siitä varmasti tuo kutsumanimi. Toinen yleinen p.veneen kone on sabb!!!!

• Jos oikein...
        petter!!! kirjoitti:

Pelastusveneissä olen itse nähnyt käytettävän petter merkkiä, siitä varmasti tuo kutsumanimi. Toinen yleinen p.veneen kone on sabb!!!!

Kyllä se taitaa olla Petter kone. Bernard kuulosti vain tutun oloiselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6023
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4782
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2833
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2095
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe