Oletteko käyttäneet uusia Avensiksia ensihuollossa? Minkä hintaisia ovat olleet? Itse tuota juuri miettimässä että kannattaako vai ei?
Ensihuoltoon vai ei?
13
1704
Vastaukset
- kannattaa.
Ihan hyvä vaihtaa moottoriöljyt ja -suodatin noin 2000 ensimmäisen kilometrin jälkeen.
Sen voi tehdä itsekin, mutta ei huoltokaan kamalan kallis ole, etenkin kun vie itse öljyt mukana.- sanoi
hinnaksi noin 100eur.Työnä on Öljy suodatin ja kurkataan mahdolliset vuodot.Itekin homman hoitaa jos on kuiva paikka hintaan n.35eur.Takuuseen oma työ ei vaikuta.Meilläpäin ku ei oo pikahuoltoo ni on siinä aika iso vaiva viedä auto,mennä töihin jollain.Ja illalla toisinpäin.Jos se ois vaivattomampi ni teettäisin sen,mutta viemiseen kuluu niin paljon aikaa että teen itse.Ensviikolla ajelen huollon ohi ja haen suodattimen
- voi kiesus..
Vai eka huolto 2000 km, eipä ole tekniikka kehittynyt yhtään uudessa avessakaan. Viekäähän pojat auto huoltoon ja otakaa omat öljyt ja muutkin varaosat mukaan..:)
- ostanut..
kannattaa,ei tartte kuin öljyt ja suodatin vaihtaa.Turhaa säästämistä tässä kohtaa jos kerran on uuden auton
- se alkaa
se pihtaaminen uuden auton huoltojen kanssa, kun pitkässä juoksussa sillä ei ole kokonaiskustannuksissa merkitystä edes kissan pierun vertaa.
- Ave -09
No ei nyt nuukailuakaan, mutta toisaalta vähän sama asia kuin ruostesuojautus. Itse siitä ei hyödy mitään jos pitää autoa enintään 5-10 vuotta / 250 tkm. Seuraaville omistajille ehkä hyötyä. Olipa edellisessä Mondeossakin eka huolto vasta 20 tkm ja öljyt silloin vielä melkoisen kirkkaat. Mutta kaipa nuo öljyt voisi vaihtaa, jos vaikka sattuu pitämään autoa pitkään.
- nipponisti
Varmasti kannattaa, samoin kannattaa vaihdattaa vaihteistoon öljy, koska uusista hammaspyöristä hioutuu pinnasta pientä metalliputua ensimmäsillä sadoilla kilometreilla, ja se olisi hyvä saada pois sieltä kuluttamasta laakereita, sitten laatikko kestääkin sen puoli miljoonaa km. hyvin. Menee 2-3 litraa öljyä, joten ei paljoa maksa.
- sinullekin
vaihteiston öljyproppu on magneettinen ja kerää teräshiukkaset itseensä.
- nipponisti
sinullekin kirjoitti:
vaihteiston öljyproppu on magneettinen ja kerää teräshiukkaset itseensä.
ei muuten ole aina, ja vaikka osan keräisikin jos nimittäin on magneettinen, ei se kykene kaikkea pienhiukkasta keräämään, ja osa lähtee uudelleen kiertoon kun öljyn virtaus on voimakas, jos et usko voin lähettää näytteen sulle 1000 km ajetuista vaihteistoöljyistä, tietysti vastaanottaja maksaa postikulut ;o)
- gestapo
Pitääkö tojoja käyttää vielä nykyäänkin jossain ensi huolloissa?Ei ole todellakaan nykypäivää.Onkos uusissa vielä automaailman lyhyin huoltoväli:15000km?
- nipponisti
mä luulin että sä ymmärrät autoista jotakin, mutta et olekkaan niin fiksu mitä kuvittelin... Kyllä se ensihuollon merkitys on tärkein, ei sitten käy sellain kun esim. vag:n longlife huoltovälien kanssa, että kun sitä samaa paskaa pyöritetään siellä koneessa 30 tkm, niin sitten ihmetellään miksi moottori kuluttaa öljyä 5 l/10000 km.
- jos ei
ilmene mitään muuta huomautettavaa,
itse vein corollan sitten 2000 km "liian aikaisin" 15tkm öljynvaihtoon.(huoltokirjassa sanotaan että huollot tulee tehdä -2000 km rajoissa. - ei kannata
En omista Toyotaa, enkä ole koskaan omistanutkaan, mutta kolmen - neljän vuoden välein vaihdan Saksalaiseen tai Ruotsalaiseen autoon. En ole ikinä käyttänyt missään ensihuolloissa, ensimmäinen huolto noin 30 000km:sä ja se itse asiassa yksi kriteeri, mitä harvemmin huoltoon sen parempi.En edes pese autoa kuin muutaman kerran vuodessa ja kesällä enemmän, kun pystyy pihalla huljuttelemaan. Tänä talvena en ole pessyt kertaakaan...vielä :)kilometrejä tulee niin paljon, että rahan hukkaan heittämistä, kun samantien likainen. Tällä erittäin huonolla auton pidolla kestää täydellisesti sen 3 - 4 vuotta ja sen jälkeen uusi kehiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770