Olisin enemmän kuin järkyttynyt

jos mun exäni tekisi

lisää kakaroita jonkun naisen kanssa, kun ei ole meidänkään lapsiamme osannut eron jälkeen hoitaa!!
Lapsetkin olisivat tosi vihaisia, jos heidän isä saisi uusia kakaroita, ja jättäisi heidät. Jos on halunnut päästä lapsita eroon, niin käsittämtöntä että pitää uusia kakaroita pukata maailmaan. Ei siinä miehen päätä paljon palele.
Väkisin tulee mieleen, että uusilla kakaroilla yritetään paikata yksinäistyyttä, ja näyttää suvulle että kelpaa vielä jollekin.

Noh, sellaista ei vielä ole tapahtunut, mutta se olisi miehelle itsetuskiskelun ja selityksen paikka, mikäli niin pääsee joskus käymään.

Eihän ihmislasta jätetä kuin mollamaijaa, ja oteta uutta tilalle. Lapsi on lapsi, ei niitä paikkailla uusilla kakaroilla. Varsinkin ne ensimmäiset lapset ovat arvokkaita, sillä niiden syntymä on suuri tapahtuma. Onhan silloin perustettu ensimmäinen perhe, ja se jää aina mieleen.

13

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhä yksinkertaisuus näitä...

Lapsen syntymä on AINA hieno tapahtuma - oli sitten ensimmäisessä tai toisessa liitossa. Tai useammassa. Jos ensimmäinen liitto meni pieleen niin toisessa liitossa lasten kasvatuskin onnistuu paremmin - kaikki oppivat edes jotain virheistään. Ja jos uuden rakkauden kanssa haluaa yhdistää geeninsä, niin mikäs sen parempaa varsinkin, jos ensimmäisen liiton toinen osapuoli olikin virhearviointi..
      Tuskinpa kukaan haluaa lapsiaan ns. hylätä - mutta tosiasia on, että kun erillään asutaan ja harvemmin nähdään, niin se paikallaoleva lapsi saa ymmärrettävästi enemmän huomiota.
      Ja jos vielä perheeseen kuulumaton exä siellä takana kiekuu ja estelee tapaamisia sun muita, niin tokihan se uusi lapsi tulee läheisemmäksi.
      Näin se on - anna lapset isälle suosiolla, niin ei tarvitse märehtiä hylkäämisiä ja uusia sisaruksia lapsillesi.

• lastensa loukkaaminen

uusikoiden avulla mainiosti. Mitä minun lapsiini tulee, meillä mies oli se joka ei halunnut ottaa lapsia. Vaikke olekkaan uusia kakaroita, mutta miksi olisi kun entisetkään eivät kelpaa?

• Minun lapset
        lastensa loukkaaminen kirjoitti:

uusikoiden avulla mainiosti. Mitä minun lapsiini tulee, meillä mies oli se joka ei halunnut ottaa lapsia. Vaikke olekkaan uusia kakaroita, mutta miksi olisi kun entisetkään eivät kelpaa?

Kyllä sulla on arvot kohdallaan...

• että lapsia ei

pidä jättää eron jälkeen mutta pyhä yksinkertaisuus!! liitot kun ei aina onnistu! höhlä!! jos mies tekee uusia lapsia varmaankin rakkaudesta ja muusta sellasesta!!

eikä exäsi ole yksin sinun omaisuuttasi mitenkähän itse olet vaikuttanut lapsen ja isän tapaamisiin?

• tässä maassa

jättää, jos ei heti, niin pikkuhiljaa pitämättä yhteyttä lapseensa eron jälkeen. Ihan ilman, että äiti sitä estelee. Mun lähipiirissä isän uusi vaimo uhkasi poliisilla ja lähestymiskiellolla kun isän ex lähetti vaimolle ihan neutraalin kirjeen, jossa sanoi, että isää ei ole estetty lasta tapaamasta, vaan päinvastoin pyydetty isää ottamaan teiniinsä yhteyttä, eikä isä ei ole näin siitä huolimatta tehnyt.

Isän perustelu: isän tapaaminen on lapsen oikeus, vaan ei miehen velvollisuus...

• tässä maassa kirjoitti:

jättää, jos ei heti, niin pikkuhiljaa pitämättä yhteyttä lapseensa eron jälkeen. Ihan ilman, että äiti sitä estelee. Mun lähipiirissä isän uusi vaimo uhkasi poliisilla ja lähestymiskiellolla kun isän ex lähetti vaimolle ihan neutraalin kirjeen, jossa sanoi, että isää ei ole estetty lasta tapaamasta, vaan päinvastoin pyydetty isää ottamaan teiniinsä yhteyttä, eikä isä ei ole näin siitä huolimatta tehnyt.

Isän perustelu: isän tapaaminen on lapsen oikeus, vaan ei miehen velvollisuus...

Älä kuule muuta viserrä. Mä olen ainakin kurkkuani myöten täynnä sitä miestä, joka on lasteni isä, on tavannut lapset viimeksi joulukuussa -07, vaikka mahdollisuuksia on sille annettu, mutta eihän sillä ole varaa junamatkaan meillepäin tai lasten sinne menemiseen, kun ei sillä ole varaa muuhun ku kaljoitteluun toisen juopon kanssa. Sitten kun pitää lapsille esitellä jotain (viimeksi oli joku rintamamiestalo, jossa se asui vuokralla, mutta olis varmaan esitelly sitä ihan omanaan) niin sitten, jos en mä siitä paikasta lapsia laita junaan niin ollaan sosiaalitoimistoon yhteydessä. Enhän mä nyt herran jumala laita lapsia junaan, kun ei ikinä tiedä onko se äijä niitä asemalla edes vastassa.

• pakottaa tapaamaan omia
        tässä maassa kirjoitti:

lapsiaan..mietin vain että mikä oikeus tuollaisella miehellä on isyyteen?

Itsekin vuosia toivoin että lapset oisivat saaneet isäänsä tavata,sopimuksen mukaisesti parin viikon välein..sillä lapset itki isän kaipuutaan, mutta isä pysyi loitolla.

Perustipa siinä eromme aikaan uuden perheenkin ja ilmoitti että yhä harvemmin tapaa lapsiaan,enkä minä kuulema sille mitään voi.
        Ilmoitti sosiaalityöntekijän välityksellä että jos nuo harvat tapaamiset eivät minulle sovi,hän ei ota sitten lapsia lainkaan luokseen.
        Teki selkeästi kiusaa minulle,mutta lapset siitä kaikesta kuitenkin eniten kärsivät.

Nyt lapset ovat kasvaneet ja yhä harvemmin lapset isälleen lähtisivät..nyt kun isä heitä haluaisi välillä luokseen ottaakin.

Isän vaimo ei välitä näistä lapsista,ja siellä tuleekin aina tapaamisviikonloppuina riitaa lapsien takia.
        Aikoinaanhan tuo nainen lähetti minulle sähköpostitse viestiä jossa totesi ettei hän ole koskaan halunnut suurperheen äidiksi,koska ei lapsista oikein välitä ja haluaa enemmän omaa aikaa.

No,onneks itse vielä jaksan lapsieni kanssa olla/enkä vapaa-aikaa niin kovin kaipaa..ja nykyinen miehenikin on ihan hyvä malli omille lapsilleni.

• ..............

On jo kerran kakaroita tehnyt, niin voi olla todennäköistä että menee toistamaan tekonsa. Harmi jos ei oikeasti lapsistaan huolehdi. :(

Mua kyl rehellisesti sanottuna ällöttää toi sun tapas laittaa lapsia tärkeysjärjestykseen ja nimitellä. Jokainen lapsi on tärkeä, sillä ei ole mitään väliä onko kyseessä esikoinen vai nuorimmainen. Äiti-ihmisenä häpeisit, sillä joskus sullakin voi olla toiseksi vanhin lapsi. Mietippäs jos se tulevien lapsien äiti puhuisi samalla tavalla sun "kakaroista".

Olet yhtä surkea tapaus tuossa mielessä kuin ne, jotka haukkuvat ja alentavat kakaroiksi lapsia, joiden vanhemmat eronneet. Tai sitten vaan haluat ns. provota ja sitten en tiedä mitä sanoisin sun ajatusmaailmastasi...

• lähti eikä

jaksanut lapsia paljon katsella... baarielämä ja muu kiinnosti enemmän. Sitten löysi baarista naisen itselleen ja muuttivat heti yhteen (2 viikkoa tunteneet). No, pari kuukautta ja "pullat oli jo uunissa". Sitten astui avioeromme voimaan. Lapsi syntyi. Meidän yhteisiä lapsia tapaa kun jaksaa (eli ei kovin usein). Voitte arvata että lapset (ja minä) ovat kärsineet kovasti tästä kuviosta. Vein terapiaan, toivottavasti jotain apua. Itse en alkuun jaksanut paljoakaan, mutta nyt jo vahvempi ja jaksan olla 100% lapsille äiti ja vanhempi.

• täällä :D

haluan ilmoittaa, että nuori kaunis ja mukava tyttöystäväni odottaa meille kesävauvoja.
      joten järkyty vaan ihan rauhassa.

• vauvalle, sitä hän

tarvii....jos isän saisi valita, ei hän exääni isäksi haluisi!;)))))

• se on vaan
        vauvalle, sitä hän kirjoitti:

tarvii....jos isän saisi valita, ei hän exääni isäksi haluisi!;)))))

niin ihanaa, kun löytää sen oikean.
        Ei tietoakaan nalkutuksesta (jota sinä harrastit)
        Me molemmat ollaan valmiita tekemään töitä suhteemme eteen.
        En pidä häntä itsestäänselvyytenä eikä hän minua, (toisin kuin sinä)

Eti joku mies itelles, niin et oo niin kiukkuinen :D

• alkaisi jaottelemaan

mikä lapsi on arvokkaampi kuin joku toinen.Jokainen lapsi olkoon arvokas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      294
      4176
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2375
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe