Olen hommaamassa uusia välineitä perinteisen hiihtoon. Salomonin S-LAB Carbon Classic -monot on ihan parhaat jalassa, mutta tarkeneeko niillä normaalikäytössä eli reippailla kuntolenkeillä??? Onko kokemusta?
Onko Salomonin kisamonot kylmät (S-LAB Carbon classic)?
8
1348
Vastaukset
- on..
ja tarkhenee, jos ei niin lämpösuojat päälle, noitahan saa rahalla.
- mad-1
Hyvin tarkenee ja mullaki sopii kyllä jalkaan niinku olis siihen tarkotettu.
Yhden Finlandian taisin minäki täs kerran hiihtää siten että oli lämpösuojat viä päällä.(Olisko ollu pari vuotta sitte kun oli vähä kovempi pakkanen.)- uudet pertsat
Kiitoksia! Toivomiani vastauksia.. ;).
- mono, suosittelen
uudet pertsat kirjoitti:
Kiitoksia! Toivomiani vastauksia.. ;).
Mahtava mono, suosittelen lämpimästi. Ite oon vain kuntoilija, mutta halvalla ei saa hyvää, joten ostin S-Labit. Istuu jalkaan kuin sukka. Monosuojat pistän yleensä -8 - -10 asteessa päälle, kun mulla on aika herkät jalat, muuten ilman monosuojia.
- noista monoista
varpaita alkaa palelee lenkeillä eli kylmät monot on en suosittele
- ski-oo
Olen tarjennut hyvin vähän paksummalla sukalla, kunhan muistaa jättää kovemmalla pakkasella nauhoituksen riittävän löysälle. Kiristyssysteemi S-Labissa on meinaan sen varran napakka että sillä saa verenkierron pysähtymään. Itse vaihdan noin -15 asteen kohdilla pertsaan. -18 pakkasella paleltaa minun varpaita kaikissa vaparinmonoissa varmasti.
S-Lab on lestiltään leveämpi kuin edellinen harmaa malli, joka oli aika kylmä. Lämpimyydeltään se on samankaltainen kuin keltamusta Nagano-malli. Hiihdettävyydeltään tietysti parempi. - Mika V.
Minulla ei ole kokemusta perinteisen monoista, mutta vastaavia luistelumonoja ole käyttänyt. Hiihtelin Kuusamossa n. 10 asteen pakkasilla ja ei ollut valittamista. Toki S-Lab:n lesti on kapeampi ja näin ollen ahtaampi, eli kylmempi, mutta normipakkasilla ei ole haitannut. Luistelumonoissa on hyvä lämpöeristys. Jos lämpötila -25 astetta, niin voivat olla viileät.
- uudet pertsat
Ko. monot on tullu laitettua ja kymmenkunta lenkkiä niillä erilaisissa celsiusasteissa tehtyä. Täytyy kyllä sanoa että erinomaiset ovat ja kyllä niillä tarkenee! Pertsassa on seki etu luisteluun verrattuna että jalkaterä on enempi aktiivisessa käytössä ja lämpimyyttä tulee lisää sitäkin kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989