miksen osaa luopua

ässäparista?!

vali vali ja seli seli. täällä minä itkeskelen kun ässät petti. 190 10 dollarin championchip turnaus, oevoe vihu maksoi eka posotionista 50 ja minä loppupäästä korotan 150 hienoilla ässäpareillani. vihu maksaa. floppi Q h J s 10 s korotan 200 ja vihu kiltisti maksaa. turn 4 s korotan 400 ja vihu lyö all-in. minä oon vaan niin hölmöke maksan sen ässilläni. vihu näyttää 6 7 s suittarit.

häviän, miksi oi miksi en osaa foldata ässiäni MIKSIIIIIIII???!!!! miksi sen "tyhmän" vihun piti lähteä mukaan miksi eikö hän tiennyt että ässäparit on voittamaton, olisikohan minun pitänyt chatissa sanoa, "minulla on ässäparit älkää vain lähtekö mukaan!"

nyt tietokoneen ruutua katselen ja kysyn itseltäni miksi oi miksi et osaa luopua ässistäs

11

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kk-mies

      Eikö toi pöytä pelottanua sua yhtään?

      • hirveästi

        mutta toivoin ja arvelin että ehkä vihulla olisi pari värin vedolla tai suoran vedolla, koska olisi vihu tehnyt tommosen lyönnin luultavasti semmosillaki korteilla. mutta kun ei, sen takia täällä itken nyt teille. eipä siinä kyllä ässistä pystyn luopumaan jos on 4 samaa maata tai suoranveto päihin, mutta muutoin ei vain pysty ei siis vaan pysty.


      • kk-mies
        hirveästi kirjoitti:

        mutta toivoin ja arvelin että ehkä vihulla olisi pari värin vedolla tai suoran vedolla, koska olisi vihu tehnyt tommosen lyönnin luultavasti semmosillaki korteilla. mutta kun ei, sen takia täällä itken nyt teille. eipä siinä kyllä ässistä pystyn luopumaan jos on 4 samaa maata tai suoranveto päihin, mutta muutoin ei vain pysty ei siis vaan pysty.

        Floppi lyönti näytti aika heikolta jotain alle puoli pottia? Meinaan että aika koordinoitu pöytä.

        Enhän mää mikään superpelaaja oo, mut voihan näitä pohtia. Kandee ehkä miettiä mitä oisit voinu tehdä paremmin.


      • kk-mies
        kk-mies kirjoitti:

        Floppi lyönti näytti aika heikolta jotain alle puoli pottia? Meinaan että aika koordinoitu pöytä.

        Enhän mää mikään superpelaaja oo, mut voihan näitä pohtia. Kandee ehkä miettiä mitä oisit voinu tehdä paremmin.

        Ethän sää voita vihollisen rangesta oikein mitään noilla ässillä ja niillä lopuilla se ei ikipäivänä vetäis all-in paitsi bluffina tietty.


      • kk-mies
        hirveästi kirjoitti:

        mutta toivoin ja arvelin että ehkä vihulla olisi pari värin vedolla tai suoran vedolla, koska olisi vihu tehnyt tommosen lyönnin luultavasti semmosillaki korteilla. mutta kun ei, sen takia täällä itken nyt teille. eipä siinä kyllä ässistä pystyn luopumaan jos on 4 samaa maata tai suoranveto päihin, mutta muutoin ei vain pysty ei siis vaan pysty.

        jos sillä on suoran tai värin veto parilla. niin sillonhan sillä on hulluna outteja.

        Ylipariaki vastaan jotain 3 8.


      • kylläpä näin
        kk-mies kirjoitti:

        Floppi lyönti näytti aika heikolta jotain alle puoli pottia? Meinaan että aika koordinoitu pöytä.

        Enhän mää mikään superpelaaja oo, mut voihan näitä pohtia. Kandee ehkä miettiä mitä oisit voinu tehdä paremmin.

        joo, siis se floppi lyönti oli reilu puoli pottia, potissa 375 löin 200. Mutta jälkikäteen ajatelellen, olisi pitänyt korottaa jo preflopissa enemmän. ja olisihan sitä voinut/pitänyt korottaa flopista reilusti enemmän, että ainakin suoran vedot yms. saisivat huonon pottikertoimen vedoilleen. no enskerralla ehkä sitten paremmalla onnella!


      • The Rat
        kk-mies kirjoitti:

        jos sillä on suoran tai värin veto parilla. niin sillonhan sillä on hulluna outteja.

        Ylipariaki vastaan jotain 3 8.

        Värinveto parilla taitaa kyllä olla 2 9 - ihan sama siis lopputulos. :)

        Oddsit kyllä heikot maksaa, jos vain korotus on tarpeeksi kova edeltä. 11 outtia antaa flopin jälkeen jotain 44% todennäköisyyden, riveriltä enää 23%...

        Aloittaja panosti liian vähän, eikä osannut kipata. Ensimmäistä voi harjoitella, jälkimmäinen taas on päästä kiinni.


      • kk-mies
        The Rat kirjoitti:

        Värinveto parilla taitaa kyllä olla 2 9 - ihan sama siis lopputulos. :)

        Oddsit kyllä heikot maksaa, jos vain korotus on tarpeeksi kova edeltä. 11 outtia antaa flopin jälkeen jotain 44% todennäköisyyden, riveriltä enää 23%...

        Aloittaja panosti liian vähän, eikä osannut kipata. Ensimmäistä voi harjoitella, jälkimmäinen taas on päästä kiinni.

        No siis outit riippuu kädestä, mutta melkein kaikilla se on 11 hujakoilla yliparia vastaan.

        Toi oli siis tavoitteelle suora, kaksi paria tai kolmoset. Ei oo väärin vähentää kahta outtia, mikäli sankarilla on KK,QQ.

        Oli miten oli. Pointti oli se, että ehkä on helpompi kipata ne ässät tällaiseen flopin jälkeen, kunhan tajuaa, että vastustaja ei ole enää ässiä jäljessä juuri millään käsillä.

        Ei tässä nyt ihan hirveesti kiinnosta kasvattaa pottia vaikka johdossa olisikin. Toisaalta jos et lyö niin kaveri saa kortit ilmaseks. Hyviä korttejakaan ei pakassa oikein enää ole. Pahoja on kaikki A,K,Q,J,10,9,8,7 ja kaikki padat. Ei hyvältä näytä.


    • Näin meillä

      Trolli ? Pf lyönti liian pieni pyysit kaverin mukaan turnauksen alussa pf lyönnit pitää olla tarpeeksi suuria myöhemmin voi taiteilla. Flopin lyönti liian pieni. Turnilla kaveri innostuu kun väri täydentyy. Miksi pelaat noin ison by inin turnauksia ? Tuon kokoisissa pelaa jo niin paljon osaavia että pitää itsekkin osata. Turnauksissa by in pitää olla suhteessa kassaan kuten rahapöydissä ja sittareissakin.

      • näinpä meillä

        ensinnäkin voitin lipun siihen turnaukseen, sitä ennen hölmöyksissäni maksoin itse. viime viikolla jäin voitolle lähes 2 000 €. reilun 2 kk aikana mitä olen ollut lomautettuna töistä, pokerista olen voittanut yli 4 000 €. olen pelannut 5 kertaa 100 dollarin turnauksen, 2 kertaa hävinnyt, 1 kerran voitin 213 dollaria ja 2 kertaa voittanut 1740 dollaria. voin antaa nimimerkkini, voi käydä itse tarkistamassa. tällä hetkellä olen rankattu ongamella sijalle 852/103 038 joukosta.

        Mutta myönnän sen että olen kyllä huomattavasti parempi turboissa, jotenkin ei vaan taidot ja hermot kestä hyvin noissa normiturnauksissa ja pitää ottaa opikseni noista virheistäni, pitänee jatkossa pysyä vaan turboissa ja ehkä jos voitan lipukkeen niin sitten normi isoihin.


      • Näin meillä
        näinpä meillä kirjoitti:

        ensinnäkin voitin lipun siihen turnaukseen, sitä ennen hölmöyksissäni maksoin itse. viime viikolla jäin voitolle lähes 2 000 €. reilun 2 kk aikana mitä olen ollut lomautettuna töistä, pokerista olen voittanut yli 4 000 €. olen pelannut 5 kertaa 100 dollarin turnauksen, 2 kertaa hävinnyt, 1 kerran voitin 213 dollaria ja 2 kertaa voittanut 1740 dollaria. voin antaa nimimerkkini, voi käydä itse tarkistamassa. tällä hetkellä olen rankattu ongamella sijalle 852/103 038 joukosta.

        Mutta myönnän sen että olen kyllä huomattavasti parempi turboissa, jotenkin ei vaan taidot ja hermot kestä hyvin noissa normiturnauksissa ja pitää ottaa opikseni noista virheistäni, pitänee jatkossa pysyä vaan turboissa ja ehkä jos voitan lipukkeen niin sitten normi isoihin.

        Sori mun kommentti ehkä turhan jyrkkä sinälläänhän tuo ei kuulosta noitten rahallisten tietojen perusteella liian isolta ja toki isoja voi välillä koitella. Yleensä vaan porukka tuntuu pelaavan liian isoja kassan nähden. Kuitenkin päivittäisiin turnauksiin noin isot vaatii tosi ison kassan se lähinnä oli tarkoituksena sanoa mutta ilmaisin itseäni huonosti.

        Anteeksi vielä ja uskon ilman että käyn kattelemassa rangin listoja.

        Sinällään tuosta käden peluusta olen sitä mieltä että jos joku limppaa edestä niin sun korotus on liian pieni potissa on tuossa 300 ja sen pitää maksaa 100 nähdäkseen flopin eli vaikka sen käsi ei kummoinen ole niin pf maksu oli ok johtuen sun liian pienestä pf lyönnistä. Sinälläänhän pf kävi tuuri kun vain yksi mukana. Blindit pienet ja villiä porukkaa mukana pitää pf lyödä kunnolla sitten myöhemmin isommilla blindeilla voi kickailla kun villeimmät kaverit on tippuneet pois. Oletus tuon kokoisella lyönnillä pikku blindeilla on että olet neljän kaverin kanssa katsomassa floppia ja itellä AA kädessä ilman mitään käsitystä siitä mitä muilla on. Eli AA lyödään kunnolla jolloin ei tarvitse miettiä jälkeen päin että se olisi pitänyt foldata. Brunsonin Doule ilmaisee AA pelaamisen niin että hyvin harvoin voit foldata AA ta jos pelaat oikein sen pf koska arvaat liian usein kaverin käden väärin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      352
      3118
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      996
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      993
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      868
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe