takana päin kyräily

niin niin väsynyt vl

Kyllä mua on ruvennu syömään oikeen vietävästi tämä vl-liikkeen ihmisille ominainen asia kyräillä toisista takanapäin paskaa, tulematta suoraan itse kohteen juttusille. Olen kuullut suunnasta jos toisestaki, mitä kaikkea skeidaa musta on jauhettu. Olis ihan kivaa, jos tulisivat oikeesti suoraan mulle puhumaan. Saa sitten ihmetellä, miksi ihmiset käyttäytyvät niin erikoisesti, karttelevat, eivätkä tervehdi Jumalan terveellä.
Jotenkin niin sapettaa, että jotku keksii ihan perättömiä juttuja, jotka sitten leviää siionissa kulovalkean tavoin kaikkien tietosuuteen kohteen tietämättä asiasta mitään.
Nyt kun itse olen joutunut tällaisen kohteeksi, olen ruvennut kiinnittää huomiota myös muista ihmisistä levitettyihin juttuihin. Olen ruvennut suhtautuu kriittisemmin niihin.
Esimerkiksi huhut voi olla tällaisia: Oletko kuullut, se elää kaksois elämää, tai se ei ole käynyt seuroissa. Tai nähtiin ABC:lla epäuskoisen naisen kans.
Joistakin saatetaan jopa levittää huhua, että hän on homo, vaikkei olisikaan.

Sitten nämä uhrit joutuvat lopulta ulos koko siionista. Eivätkä ehkä koskaan saa tietää, mitä kaikkea paskaa heistä on takana päin puhuttu. Itselleni on vähitellen ruvennut valjeta, miksi niin moni kääntää selkäni minulle ry:llä. Ja miksi niin monelle muullekin yksinäiselle käännetään selkä. En jaksa olla tällaisessa takapajuisessa yhteisössä!

12

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistu pian

sieltä ja äkkiä kun kerran olet tajunnut mitä sulle ollaan tekemässä.ota yhteyttä uskontojen uhreihin,exVLiin,vaihda paikkakuntaa.apua löytyy kun haet.ja äkkiä sittenkin!!!

• mutta totta

Missä on se rakkaus, "mistä teidät minun lapsikseni tunnetaan." Tosi surullista, että olet joutunut tuollaista kokemaan. Hakeudu rehellisempien ihmisten seuraan. Näin minä tein. En suinkaan uskoani ja Jumalaani hyljännyt, vaan kieron ja sairaan VL-lahkon. Kaikki kunnia kuitenkin oikeille sydämenkristityille, joita myös VL:ssa on, tämä täytyy muistaa. Mutta siellä on myös niin paljon pahaa. Tai niinkuin mm. Erno Paasilinna sanoi, että vanhoillislestadiolaisuus on kulttuurina vahvojen ihmisten yhteisö. Niin, kuinka vahvoja lienevät sitten loppupeleissä, epäilen kyllä, mutta omassa porukassaan voivat ollakin.Mutta voimia sinulle, väsynyt VL, kuuntele sydäntäsi, joko jäät lahkoon ja hyväksyt tai sitten et hyväksy.

• Pidä huoli itsestäsi

...yhteisössä on hyvin sairaita ihmisiä.

"Niin kyllähän yksi juoruämmä voi...
      Kirjoittanut: Seurarauha jokaiselle 1.8.2008 klo 09.48

järjestää ihan kaiken. Ensin hän kateuksillaan keksii perättömiä juoruja, niin että "uhri" huomaa saapuessaan ry:lle ventovieraitten ihmisten silmien pullistelevan kuin sammakolla, vaikka siihen ei todellakaan pitäisi olla mitään syytä. Juoruämmä voi yllättää "uhrin" jopa puhuttelulla kesken seuramenojen, mutta syytä hän ei kerro. Kun "uhri" sitten katsoo helpommaksi jäädä pois seuroista, seuraa menettelystä, että puhuttelukutsut lisääntyvät. Se ei käy enää seuroissakaan! Missä vika! Järjestämissään puhuttelutilaisuuksissa juoruämmä välillä itkee, välillä nauraa ja välillä kantaa kukkia, mutta ei kerro "uhrille" järjestämiensä tilaisuuksien syytä. Ilmeisesti juoruämmä kanavoi ajatuksissaan uhrin puolesta tekemänsä synnit "uhrin" tekemisiksi, vaikka "uhri" ei tiedä asioista mitään. Juoruämmä järjestää puhuttelutilaisuuksia, joissa hän aktiivisesti saarnaa syntejä anteeksi uhrille, mutta joita hän ei kerro. Juoruämmä itkee ja nauraa, sillä ilmeisesti "uhrin" puolesta tehdyt synnit ja niiden perusteella uhrin siunaaminen tuottaa mielihyvää. Ihan kaikki tapahtuu täysin juoruämmän ajatusmaailmassa ja "uhrin" tietämättä.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000036920509#22000000036920509

• Yksityisasioita

"Sinkut harrastaa
      Kirjoittanut: perheenisien 6.2.2009 klo 21.48

kanssa lentopalloa, rantapalloa, sulkapalloa, veneilyä, ym. Ja heidän rakkaat ahkerat vaimonsa hoitavat lapsiansa kotona. Paikkakunnalle muuttaneena olen jo kauan ihmetellyt tällaista kulttuuria täällä pohjoisessa. Minun mielestäni olisi parempi tapa sellainen, että mies järjestäisi yhteisen harrastuksen vaimonsa kanssa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000041513049

• järjestelmä

on SRK:lla ollut käytössä jo pitkään. Jos et sopeudu kaikkeen, sinua strjitään. Tuttua.

• lestadiolaisuuteen....

Tämä järjestelmä on normaalia vanhoillislestadiolaisten keskuudessa. Mutta se, että vanhoillislestadiolaisuus on jotakuinkin samankaltaista jokaisella paikkakunnalla, on sen takana SRK. SRK ei ole vanhoillislestadiolaisuuden synonyymi, vaan sen toimintoja tarkkaileva kattojärjestö. Ei SRK sanele näitä ihmisten toimintoja ry:llä. Tai ehkä välillisesti, sillä tiukat säännöt saavat ehkä ihmiset toimimaan näin.

• Rakastettu vaimo

...ikävältä kalskahtavan ajatuksen.

Naiset ovat suhteellisen alistetussa asemassa tuossa ko.yhteisössä. Eihän kyse voi olla puhtaasti tästä johtuva?
      Mietin taustojen pohjalta,kun peto ahdistetaan nurkkaan,se saa yllättävät voimat ja selviytymiskonstit. Olisiko näin ihmisilläkin? Kun on seinää vasten nujerrettu, alkaa alistaa muitakin osoittaakseen omat voimansa ja vaikutuksensa? Kun sitä arvoa ei automaattisesti ja oikeudenmukaisesti hyväksytä, se haetaan sitten muilla, ei niin oikeilla, tavoilla.

Naisethan ovat tunnetusti, valitan :-( , selkään puukottajia. Olipa sitten kyse meistä normeista tai vl:istä. Kateutta? Mustasukkaisuutta? Huonoa itsetuntoa? Vai kaikkia edellä mainittuja. Onpa tuo piirre kyllä miehissäkin nousussa,ikävää...
      Olen ikäni tehnyt miesten kanssa töitä, ammatistani johtuen virkasisaria ei montaa ole,ja olen tottunut siihen, että asiat puhutaan päin naamaa,suoraan ja kerrasta selväksi. Selän takana ei kyräillä ja juoruta!!
      Naiset, yritetään pyrkiä samaan, vai mitä?

• Kempelainen

Näin käy, kun menee puurot ja vellit sekaisin. Seurakunnan ainut tarkoitus on kirkastaa Kristusta, ja tätä kautta levittää pelastusta.

Mutta miten on, jos seurakunnassa uupuu kolmesta perusjalasta, jotka ovat A. Evankeliumin levittäminen, B: Opetus, sekä C. Diakonia.

Mitä näistä toteutuu VL liikkeessä, joten sen tilalle on otettu itseään korottava kommunistinen kyttäys, sekä parjaus.

Siihen on myös vaikuttamassa se, ettei seurakuntaa johda vanhemmista, mistä Raamattu antaa selkiän ohjeen, vaan pastorit sekä työvaliokunta, kuten kommunistista puoluetta.

Kun pelastus perustuu siihen, että pitää olla toisia parempi, kevolaisempi, ja seurakunnalle on jäätävä siitä vakuus, että täyttää nämä kriteerit, ollaan suoraan saatanan kelkassa.

Yhtenä syynä on se, että vain ani harvoilla VL;illä on omatunto, koska se tulee olla SRK;N käytössä.

Jotenkin niin sapettaa, että jotku keksii ihan perättömiä juttuja, jotka sitten leviää siionissa kulovalkean tavoin kaikkien tietosuuteen kohteen tietämättä asiasta mitään.** On sanottava, että sakissa tyhmyys tiivistyy, ja armoitetut VL perheet löytyvät vain niistä, jotka huolehtiva omista pelastumisistaan keskenään ja lähimmäisten kanssa. Hiestäkin puhutaan soopaa, mutta olen havainnut, he ovat sen yläpuolella.

Toisaalta, miksi kuuntelet, lähde meneen ja etsi Jeesus.

• menee tosielämässä;

ei uskalleta ottaa "omia luurankoja" esille kaapista vaan yritetään siirtää huomio lähimmäisen elämäntapaan. Helpompi on arvostella toista kuin alkaa muuttaa omaa elämäänsä. Takanapäin puhuminen on synti syntien joukossa, mutta asiallinen nuhtelu kasvotusten veljen tai sisaren kesken se oikea tapa toimia, jos joku uskova on oikeasti hairahtanut. Kuka onkaan kelvollinen heittämään sen ensimmäisen kiven? Kuka meistä on tarpeeksi synnitön arvostelemaan lähimmäistään? Ja mitä hyötyä toisen arvostelemisesta on, muuta kuin oman egonsa korostamisen tarpeen tyydyttäminen?

• Oikeudenmukainen

...ja ärsyttää todella, että suulaille jauhopäisille hölösuille ei saada kuria. Nyt olisi oikeudenmukaista, jos kaikki ne, jotka tietävät jonkin systemaattisesti seläntakana panetelleen ja puhuneen jostakin perätöntä pahaa ehkä irstaita tms. juttuja antamaan asianomaisen ilmi "uhrilleen". Ehkä yhden tapauksen vieminen "viranomaisteitse eteenpäin" olisi hyvä ja kavahduttava esimerkki.

• Syylliset

Juorulijat ansaitsemaansa julkisuuteen ja saadaan hommalle piste.

• kokemusta on
        Syylliset kirjoitti:

Juorulijat ansaitsemaansa julkisuuteen ja saadaan hommalle piste.

Aivan kauheeta. Olen myös uhri kukaan ei puhu tai kerro. Koitan pitää itseni kasassa nostamalla leuan pystyyn ja näyttämällä et en muka tietäis et paskaa jauhetaan. Sairaita. Hulluja. Idiootteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      295
      5505
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      71
      5069
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4176
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3504
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3133
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      73
      3016
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2197
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2138
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2088
    Aihe