Olen maalaistalon ikääntyvä emäntä ja lehmiäkin on vielä.Hoidan usein lapsenlapseni erolapsia.
Uein he ovat -heitä on kaksi- molemmat yhtäaikaa
ja ovat tosi villejä.
Nyt oli vain seitsenvuotias ja ihan eri meininki
kun kaveria ei ollut.
Niin rauhallisesti paarusti mummon mukana navetalla,hoiti vasikoita ja välillä käytiin
syömässä mummon leipomia karjalanpiirakoita
munavoilla.Ja jäätelöä jälkiruuaksi.
Kyllä lapsenlapset ovat ihania.Heistä vaan pitää
osata nauttia aikanaan-ja jättää omat turhat menot sivuun.-Lapset eivät odota.
Hiihtolomalla mummo vie lapset pariksi yöksi
kylpylään.Ne matkat ovat siunaksellisia ja opettaja on kiittänyt minua siitä asiasta.
Lapset kuulema koulussa ovat kertoneet matkoista.
Kertakaikkiaan antoisia hetkiä
8
756
Vastaukset
- Noin se pitää ollakin
Lapsenlapset rakastavat isovanhempiaan, jos he näkevät näiden vilpittömästi välittävän heistä.
- linssiin ;)
Voi kunpa kaikilla olisi asiat noin.Itse olen tuon alemman mitäs mummot ja vaarit tykkää jutun tytön äiti.
Itse olen myös saanut pienenä olla mummolassa maalla.muistelen vieläkin lämmöllä niitä aikoja.aina oli tekemistä ja töitäkin oppi tekemään.
hienoa,että jollakin on tuollainen mummo :) - kuinka karua on
linssiin ;) kirjoitti:
Voi kunpa kaikilla olisi asiat noin.Itse olen tuon alemman mitäs mummot ja vaarit tykkää jutun tytön äiti.
Itse olen myös saanut pienenä olla mummolassa maalla.muistelen vieläkin lämmöllä niitä aikoja.aina oli tekemistä ja töitäkin oppi tekemään.
hienoa,että jollakin on tuollainen mummo :)Jos nähdään lapsenlapsia vaan kerran,pari vuodessa.Ei heihin kiinnykkään sillätavalla.
Ehkä näistä mummutettavista tekee erityisen rakkaita se,että ovat erolapsia.-Ehkä yritän korvata heille jotenkin sitä asiaa.
- Tärkeämpää.
Hoidan usein lapsenlapseni erolapsia.
Uein he ovat -heitä on kaksi- molemmat yhtäaikaa
ja ovat tosi villejä.
--------------------------------------------
hoidatko niin että heistäkin tulee erolapsia,
kyllä lapsille kuuluisi nuorempi hoitaja, lasten elämätyylistä tule helposti "aikuis-vanha", osaavat jutella aikuisten kanssa, mutta eivät omanikäistensä kanssa, tulee helpolla koulukiusattuja, yms. sitä ei saa poistettua millään, varsinkaan kun vanhemmat ei näe vikoja itsessään- ootpa kateellinen
Tässä taas tyyppiesimerkki sellaisen miniän ajatuksenjuoksusta joka ei itse tule toimeen kenenkään kanssa, ja jota suuresti harmittaa se että joku muu saa asiansa luistamaan.
Tiedoksi tälle nimim. Tärkeämpää: Lapsista joilla on hyvät sukulais-suhteet ja rakastavia ihmisiä ympärillään, ei tule mitään pikkuvanhoja kiusattuja, vaan nimenomaan terveitä toisetkin huomioonottavia hyvällä itsetunnolla varustettuja normaaleja ihmisiä. - ja saavat he vaikutteita mu...
Joten EIVÄT MENE pilalle mummon seurassa!
- asia...
ja saavat he vaikutteita mu... kirjoitti:
Joten EIVÄT MENE pilalle mummon seurassa!
Joo, mummosta on pelkkää hyötyä lapsille, kunhan pysyy roolissaan eikä ala leikkimään poikansa vaimoa, kuten monet tämän palstan katkerista vakiokirjoittajista.
- erossa nuoremmistaan
asia... kirjoitti:
Joo, mummosta on pelkkää hyötyä lapsille, kunhan pysyy roolissaan eikä ala leikkimään poikansa vaimoa, kuten monet tämän palstan katkerista vakiokirjoittajista.
Mutta ojentavat usein näkymättömän kätensä avuksi,
kun asiat ovat huonolla tolalla.
Eri asia taas on,jos pitäisi alistua nielemään
joutavanpuoleista ketkuilua-keneltä tahansa ja
jatkuvalla syötöllä.
Mummot ovat joskus jopa iskunvaimentimia...
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847