Onko kellään tietoa mistään suolistosairaudesta joka aiheuttaa sen, ettei maha yksinkertaisesti toimi ollenkaan tai jos toimiikin niin hyvin huonosti?
Oireina on vuorotteleva ummetus ja ripuli sekä kovat vatsakivut. Ummetus hallitsee melkein koko ajan ja joskus käy ripuli. Kipu tulee ajoittain ja joskus on pidempään (1-2v) poissa. Silloin kun kipukausi tulee se saattaa kestää kuukaudesta vuoteen.
Mitenkään epätavallista ei ole, että 1-2viikkoon ei käy kertaakaan vessassa, mutta silloin tulee kyllä jo maha kipeäksi. Yleensä väli on jotain 2-5 vrk.
Oireet on alkanu puoli vuotiaana, "tauti" on saattanut olla jo syntyessä, mutta mahakipu ilmeni puolivuotiaana.
Kysymys kuuluukin: Mikä tauti/vaiva?
Vatsa ei toimi
5
828
Vastaukset
- syöt ja juot
normaalisti niin ei tuollainen määrä viikoksi vatsaan mahdu eikä housutkaan jalkaan. Itse käyn tyhjennyksellä n. neljän tunnin välein. Toki kaikki on yksilöllistä, mutta aterioden määrä ja laatu vaikuttaa lopputulokseen.
- Vatsa kipeä
Normaalisti syön ja juon.
Joskus tulee hirveitä nälättömyys kausia jolloin ei tule nälkä vaikka miten kauan olisi syömättä. Silloin pitää laittaa jotain muistutukseksi, että muistaa syödä. Toisinaan taas on kokoajan nälkä.
Syön monipuolisesti samaa ruokaa mitä perheenikin. Kellään muulla ei ole koskaan ollut samanlaisia oireita.
- ihanuutta
Minä maksasin tonnin semmoisesta vatsasta kun ei tarttis viikkoon käydä paskalla, silloin pystyis elämäänkin, nyt on asiat vähän toisin ;))
- vaivaa täälläkin
Mulla alko ummetus joskus teini-ikäsenä, pienenä ei kuulemma vanhemmat huomanneet mulla ummetusta olevan. Tosin ala-asteella oli paljon vatsakipuja. Mut on tähystetty paksusuolesta vaivan takia, mutta mitään ei sieltä sillon löytynyt. Nyt aattelin josko sinne taas pitäisi vaivautua..Kipu on melkein päivittäinen kumppani. Ootko kokeillut erilaisia ummetusta helpottavia valmisteita kuten levolaccia, agiocuria ym..? Itse syön päivittäin nykysin tota agiocuria, niin on kyllä auttanut vatsan toimintaa. Levolac sai olon vaan pahemmaks ku keräs ilmaa vatsaan. Noillä oireilla, jos tutkimuksista ei mitään löydy, lääkärit tarjoo yleensä diagnoosiks ärtyneen suolen oireyhtymää.
- Testeihin
Tulee väkisinkin mieleen oirehtiva kilpirauhanen. Jos menee vajaatoimintaan / rajalle, niin helposti tekee tällaista vaivaa. "Diagnoosia" vahvistaa esim. hilseilevä iho, ärtyneisyys, väsymys..
Testit tähän on helpot ja on tehtävä silloin kun on akuutti vaihe menossa.
Jos joskus on testit tehty, ei sillä ole väliä. Ne voivat heittää kuukaudenkin päästä. Helpot testit. Labraan vaan (testit: T4V ja tsh T3V).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290