haluan tytön..

hmh.

Mua ahdistaa omat ajatukseni... Haluaisin nimittäin saada tytön. Tuntuu ihan kamalalta kun sitä kuuluisi kai suhtautua sukupuoleen yhdentekevästi, korostaa että haluaa terveen lapsen jne. Tottakai haluan että lapsi olisi terve mutta haluaisin tytön! Tällä hetkellä tuntuu että petyn jos saan pojan..ihan kamalaa. :( Miten voin ajatella näin? Mikä mussa on vikana?

19

3616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljonkin

      mitä on korrektia miettiä?

    • olemassa....

      NO kai sä sitten taktikoit ja harrastit seksiä vain hyvissä ajoin ennen ovulaatiota ja kun ovistesti positiivinen, ei enää seksiä (tyttösiittiöt on pidempi ikäisiä kuin poika)??

      • .................

        Meillä yhdyntä tapahtui 'ihan virallisena' ovulaatiopäivänä ja vähän aikaa sitten varmistui, että tyttö sieltä on tulossa. :D


    • wololooo

      Uskoisin että on ihan normaalia toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, riippuu ihan omista mieltymyksistä. Luin joskus artikkelin siitä että isolla osalla naisista on oikeasti sukupuolitoive, mutta eivät uskalla mainita asiasta kun se toivominen ei oikein yleisesti ole hyväksyttyä. Toivotaan sulle tyttöä sitten!

    • ...

      lukenut kirjasta jossa kerrotaan että vuodenajalla on aika iso merkitys lapsen sukupuoleen. Talvella alkunsa saa monet pojat ja sitten kesällä tytöt. Tämä johtuu ilman lämpötilasta joka vaikuttaa siittiöihin. Eli jos haluat tyttöä niin yritä tulla raskaaksi kun on mahd. lämmintä.

      • hsdfgfdg

        Minäkin haluan tytön. :)
        Johtuu ihan siitä, että minulla on jo kolme poikaa. Mutta ihan voin kokemuksesta kertoa, että sillä sukupuolella ei ole lopultakaan sitten merkitystä kun näkee sen pienen rääpäleen... ;)

        Tsemppiä loppuraskauteen!!


    • haluaisin..

      mieluummin tytön ja ajatus tuntuu jotenkin todella väärältä. Uskon kyllä, että molempia rakastaisin yhtä paljon, mutta jos nyt saisin päättää, niin tytön haluaisin. Luulen kuitenkin, että jos poika tulee, niin heti samantien unohtaa nämä tyttöhaaveet ja rakastuu siihen poikaan.:)

    • rv22+0

      Itselläni ekassa raskaudessa halusin pojan. Ei se tytön tulokaan olisi varmaan maailmaa kaatanut, mutta en vaan osannut kuvitella olevani tytön äiti. Kaikki ne pinkit hameet ja prinsessajutut... Itse olen aina ollut poikamainen tyttö, ehkä juontaa juurensa siitä. Helpompi mieltää leikkivänsä autoilla pojan kanssa. :)

      Nyt sitten toista kertaa raskaana. Nyt olo sellainen että sukupuolella ei ole mitään väliä. Loppujen lopuksi eihän sillä ole. Ekassa raskaudessa niin halusin tietää kumpi tulee että voi kuvitella lapsen persoonan ennen syntymää ja ihmeen hyvin tämä rakentamani kuva on pitänyt paikkansa. Poika on pian jo 4 vuotta. Nyt en ajattele tulevaa lastani tyttönä tai poikana. Vain vauvana näin aluksi ja sitten myöhemmin vasta sen luonteen näkee. En siis halua edes tietää kumpi sieltä on tulossa, kuin vasta synnytyksessä. Tämäkin ehkä siksi koska ensimmäinen oli jo poika ja tahdoin ainakin yhden pojan... Tiedäpä sitten tuosta. Jos sieltä tyttö nyt tulee, niin saa nähdä miten tämä äiti pärjää :). Tai sitten tytöstä tulee saman tyyppinen kuin äidistään ja ampuu ritsoilla naapurin lapsia ja veli saa syyt niskoille...

    • tyttö, mutta

      poikaa toivottiin. Vaihdetaanko jos saat pojan? :D

      Ei vaan synnytä ja hyväksy kersas. On ok olla pettynyt, eihän sillekään mitään voi. Ei ole ok jos pettymys tulee näkymään pojan elämässä.

    • toivoin...

      alunperin tyttöä. Sitten rakenneultrassa näytti että poika on tulossa, ja ehkä pikkuhetken olin pettynyt. Mutta siihen ajatukseen tottui nopeasti, ja nyt kun minulla oli ultra rv 28 5 ja pyysin uudelleen katsomaan sukupuolta (kun rakenneultrassa ei saanut niin hyvin näkyviin, vauva piti jalat tiukasti yhdessä), niin nyt jo pikemminkin toivoin ettei se veikkaus enää vaihtuisi tytöksi, olin jo niin tottunut ajatukseen pienestä pojasta. Ja poikahan sieltä edelleenkin näyttää olevan tulossa!:) Eli varmaan tuo ihan normaalia sinulla on, jos poika tulee niin kyllä sinä siihenkin ihan yhtälailla kiinnyt!:)

    • tuloillaan...

      Minäkin toivoin ensin salaa tyttöä, kun on jo poika ennestään. Toinen poika sieltä on kuitenkin tulossa, kun ultrassa kyselimme. Halusin tietää, että ehtisi tottua ajatukseen, oli kumpi vain.

      Nyt se on jo maailman luonnollisin juttu, ja on kivaa kun isoveli saa pikkuveikan. Hyvät kaverit heistä tulee varmasti!
      Ja jos ajattelee, tiettyjä etujahan siinä on kun menee samoja vaatteita, leluja yms.

      • Kesä-äiti_78

        Meillä perheessä jo 5- ja 6-vuotiaat viikarit, eli sekä mieheni että minun pojat aiemmista liitoista. Tietysti olisi ollut mukavaa, jos tämä uusi tulokas olisi osoittautunut tytöksi, mutta kuitenkin alusta asti minulla oli hyvin vahva tunne siitä, että poika on tulossa. Rakenneultra sitten asian vahvistikin, eli lääkäri meille viime viikolla kertoi, että poika on tulossa. Pienen hetken olin pikkiriikkisen pettynyt, ettei omat tuntemukseni olleet vääriä, sillä olisihan se ollut mukavaa saada pieni prinsessa taloon. Hetken kuluttua olin kuitenkin jo todella innoissani tulevasta miekkosesta ja into kasvaa koko ajan enemmän ja enemmän. Lääkäri vielä ultran päätteeksi sanoi, että yritätte sitten seuraavalla kerralla tyttöä. Totesin siihen, että tuolla tavoin meillä on pian seitsemän veljestä koossa:)
        Mieskin sanoi, että eiköhän lapsiluku ala jo olla täynnä..Mutta eihän sitä koskaan tiedä:)


    • ...

      kaksosiani odottaessani pitkään vahva tunne, että odotan kahta poikaa, ja aloin toivoakin, että olisi niin. Minun oli helppo kuvitella itseni kahden pienen pojan äidiksi, mutta tytön äitiys tuntui jotenkin vieraalta ajatukselta. En osaa sanoa järkevää syytä miksi. Rakenneultrassa A-vauva näyttikin lupaavasti, mutta hyvin epävarmasti, pojalta. B:llä ei pojan varustuksia näkynyt, mutta ajattelin, etteivät ne ehkä vain olleet vielä niin kehittyneet. Mutta kun B ei seuraavaankaan ultraan mennessä ollut pippeliä kasvattanut, olin yllättynyt ja ihan pienen hetken vähän pettynytkin. Etenkin kun sen A-vauvankaan "poikuus" ei asennon vuoksi sen enempää varmistunut. Noilla viikoilla sukupuoliarvio oli kuitenkin jo aika luotettava, ja B esitteli jalkoväliäänkin varsin anteliaasti, joten uskottavahan se oli. Kävellessäni ultrasta kotiin olinkin sitten jo aivan innoissani, että saisin ainakin yhden pienen tytön. Ryntäsin heti kaupungille ihailemaan pieniä mekkoja ja jopa niitä vaaleanpunaisia prinsessavaatteita, joista en ikinä olisi uskonut innostuvani. Niin lyhyeksi jäi siis se pettymys omalla kohdallani. Nyt en enää osaa kuvitella, että minulla olisi kaksi poikaa, eikä suloista pikku tyttöäni. A muuten osoittautui sitten pojaksi, kuten oli arveltukin.

    • nyt kolmatta odotetaan .

      näin meillä ... kun ensimmäistä odotin ei ultrassa nähty kumpi oli tulossa. halusin pojan mutta luulin et tyttö tulossa. oli mietittykkin vaan tyttöjen nimiä, mutta siis poikaa halusimme ensin. poika pitää sit huolta nuoremmista kun/jos tulee lisää lapsia. tosi iloisia oltiin sit kun se pippeli sieltä näkyi kun poika syntyi :). sit kun toista jäin odottamaan, haluttiin kumpikin kyllä tyttöä kun oli se poika jo :) ja tyttö siellä näkykin ultrassa rv 20. nyt kolmatta odotetaan mutta nyt ei olla edes mietitty et kumpi tulisi tai ihan kiva toisaaltaan jos tulisi vielä toinen tyttö kun ikäeroa kakkosella ja kolmosella vajaat 2v. ultrassa ei olla vielä käyty ( nyt rv 16).

      saa sitä toivoa ... ja kyllä moni on ensin ultrassa "pettynyt" mutta mennyt aika nopeeta ohitse kun saanut tietää että vauvalla kaikki hyvin :).

      siskollani kaksi poikaa ennestään ja toivoivat niin kovasti tyttöä kun odottivat kolmatta vauvaansa mutta poika sieltä tuli sit kuitenkin. siskoni oli tosi petynyt, mutta ei sitä näyttänyt kenellekkään .. pari päivää synnytyksestä hän sen sit minulle kertoi ja sanoi et hävetti kun ajatteli niin mutta se pettymys meni ohi kun sai vauan kotiin ja kaikki hyvin vauvalla ja hänellä.

      ei omalle tunteelle voi mitään, se vaan on/tulee ...

    • jne........ :)

      Alkuun toivoin poikaa, koska en ole kovinkaan tyttömäinen itse, sitten kuitenkin toiveeni muuttui tytöksi ja olinkin varma, et tyttö siellä kellii. No rakenneultrassa selvisi, että poika ois tulossa. Kesti pienen hetken, et sain itteni koottua, koska kaikki olivat iskostaneet mulle päähän, et tyttö tulee :P Mies oli tietty riemuissaan :D Nyt kun menossa viimeiset viikot raskautta, niin mulle on ihan sama kumpi tulee, kunhan saan sen pienen sieltä syliin

      • tyttö ja poika

        Synnytyssairaalassa törmäsin äitiin , joka sai toisen pojan. Hoki koko ajan miten minulla on asiat hyvin kun saimme tytön. Olin koko raskausajan niin sairaana ja pitkään raskaudenaikana sairaalassa , että olin kiitollinen terveestä lapsesta. Ihan yhtä paljon rakastan kumpaakin. Anopille esikoistytär oli kiva yllätys hänellä kun on viisi poikaa. Ihan yhtä iloinen on ollut nyt pojastamme:)


    • Anonyymi

      Tyttövauvasaatullameillereisjärvelleleppäkujalle

    • Anonyymi

      Pikkutytö

    • Anonyymi

      Pikkutytötuleemeille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe