Kiva lukea mitä kirjoiteltiin tasan kolme vuotta sitten :) Onko tutun kuulosta?
------
Kuten huomaat,
Kirjoittanut: Suharto 8.2.2006 klo 22.55
tällä palstalla et saa vastakaikua hyvälle kommentillesi. Nääs kun uskovat täällä ikuiseen nousuun ja uuteen talouteen.
Minusta sinä olet oikeassa. Nyt on syytä säästää, sillä korot ovat pohjalla ja hinnat pilvissä. Suunta tästä on vain alaspäin ja todellinen rommaus on melko varmasti jo ovella.
------------------------
Kysymys kuplahinnalla ostaneille
Kirjoittanut: Fart Von Tuhnersson 8.2.2006 klo 19.39
Vastatkaa rehellisesti, pelottaako että teitte kaupat juuri väärään aikaan? Sehän tiedetään, että myyntiajat ovat selvästi pidentyneet kuumimmista ajoista. Ennen pitkää hinnat varmasti kääntyvät roimaan laskuun.
Pelottaako romahdus, hyvät tuulipuvut? Miten nukutte yönne? Ja ennen kaikkea, miksi ette kuunnelleet palstan asiantuntijoita vaan ryntäsitte sopulimaisesti kaupoille samaan aikaan muiden kanssa?
-------------------------
paljos asuntojen hinnat nousee
Kirjoittanut: vuonna 2006 ? 8.2.2006 klo 15.40
kerro veikkauksesi
Veikkaan
Kirjoittanut: AKTIA 9.2.2006 klo 14.29
-15% - -25%
Pääkaupunkiseudulla vielä hieman enemmän!
--------------
Asuntojen hinnat
7
445
Vastaukset
- tuttua.
Onko nämä nyt jokin todiste, ettei raportoitua kiihtyvää hintojen laskua ole oikeasti tapahtunut vai mitä ? Muistan myös viime vuodelta paljon "ei vaikut suomeen" -kirjoituksia, jotka ovat kaikessa ääliömäisessä naiviudessaan vielä aivan rutosti hauskempia. Ja kuinka väärässä he olivatkaan hahhahah!
Heihin verrattuna asuntokuplan posahduksen arvioiminen kaksi vuotta etuaikaan on hyvin lievä virhe sikäli, kun kuplan poksahtaminen on aina väistämätön fakta, mutta vaikea ajoittaa tarkasti.- oli ehdottomasti
tämän kuplan suurinta hupia. Etenkin kun monet heistä todella vielä tuppasivat nauramaan niille, jotka tiesivät edessä olevan 90-luvun alun kaltainen asuntohintakäyrän lerpahdus.
- miinusta pari prosenttia
oli ehdottomasti kirjoitti:
tämän kuplan suurinta hupia. Etenkin kun monet heistä todella vielä tuppasivat nauramaan niille, jotka tiesivät edessä olevan 90-luvun alun kaltainen asuntohintakäyrän lerpahdus.
Taitaa olla vähän ennenaikaista julistaa 90-luku toistuneeksi?
Nauramme teille jatkossakin. -2,4% on rommaus :) - voi osat vaihtua
miinusta pari prosenttia kirjoitti:
Nauramme teille jatkossakin. -2,4% on rommaus :)minua tosin naurattaa jo, niin selvä tilanne on. Toki voi tulla tilapäinen hetki jolloin viimeiset harkitsemattomat ryntää markkinoille, mutta sen jälkeen ostajat on vähissä, ennen kuin hinnat alkaa olla oikealla tasolla.
- katolta
miinusta pari prosenttia kirjoitti:
Nauramme teille jatkossakin. -2,4% on rommaus :)putoava, joka ilkkuu joka kerroksen viuhahtaessa ohi: "Hähhäää, ei vieläkään mitään ongelmaa, hähhhäää! Missäs se kuuluisa katu oikein on???? Hähhhäää!".
Tajuat tämän varmasti itsekin.
Eikö olisi keskityttävä järkevämpiin toimenpiteisiin, kuin täällä skeidapalstalla väkinäisesti naureskeluun?
Se katu kun nyt kuitenkin kutsuu. - tuskin minua
katolta kirjoitti:
putoava, joka ilkkuu joka kerroksen viuhahtaessa ohi: "Hähhäää, ei vieläkään mitään ongelmaa, hähhhäää! Missäs se kuuluisa katu oikein on???? Hähhhäää!".
Tajuat tämän varmasti itsekin.
Eikö olisi keskityttävä järkevämpiin toimenpiteisiin, kuin täällä skeidapalstalla väkinäisesti naureskeluun?
Se katu kun nyt kuitenkin kutsuu.olen jo vanha konkari näissä hommissa, edellisen laman nähnyt ja hyviä asuntokauppoja tehnyt. Säästöjäkin on kertynyt, mutta on se silti vaan tyhmää maksaa liikaa ;) Siksipä en vielä olekaan ostanut uutta, vanhan myynnin jälkeen. Kymmenien prosenttien alennukset on varsin todennäköisiä tuskin edes jää 10-20%, joten kyllä nyt täytyy katsoa, millä hinnalla asuntoja vuoden parin sisällä myydään ;)
- tuskin minua
tuskin minua kirjoitti:
olen jo vanha konkari näissä hommissa, edellisen laman nähnyt ja hyviä asuntokauppoja tehnyt. Säästöjäkin on kertynyt, mutta on se silti vaan tyhmää maksaa liikaa ;) Siksipä en vielä olekaan ostanut uutta, vanhan myynnin jälkeen. Kymmenien prosenttien alennukset on varsin todennäköisiä tuskin edes jää 10-20%, joten kyllä nyt täytyy katsoa, millä hinnalla asuntoja vuoden parin sisällä myydään ;)
Siinä on mustaa valkoisella taloussanomista lainattuna. Totuus tulee olemaan tarua ihmeellisempi, paljastuu pala palalta nuorille kokemattomille ;) Sillä tavalla teistäkin tulee kokeneita ;)
" Lamamalli on
jo käytössä
Yritysten tilanne on edennyt aivan kuten ekonomistit syksyllä ennakoivat. Pohjan mukaan laajuus ja vauhti ovat kuitenkin yllättäneet. Pohja kertoo, että lokakuussa talousarviota tehtäessä Työttömyysvakuutusrahastossa otettiin huomioon syvän taantuman vaihtoehto, joka oli selvästi pahempi kuin silloinen valtion talousarvioesitys.
– Tämä mallikin on osoittautunut liian toiveikkaaksi ja olemme ottaneet käyttöön lamamallin, joka pohjautuu 1990-luvun kokemuksiin, sanoo Pohja.
Hänen mukaansa nyt näyttää kehittyvän 1990-luvun alun tapainen tilanne.
– Nyt kaikki tuntuu vain etenevän paljon nopeammin. Tilanne on romahduksen omainen."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117