Voisko viisaammat kertoa miten paljon arvioisitte 1.4 litran moottorin kestävän kilometrejä vielä nykyisen 140 000 päälle,autossa merkkiliikkeen huoltokirjaa pitäny alusta asti,eikä tarvinnu tehdä mitään ylimääräistä,eli tuntuu niinku uutenakin oli tosi varman tuntunen peli ja pirtsakka,ruostesuojattu ym.
almera-99 1.4
14
3250
Vastaukset
- kestää kuin premium
oman 1.4 :n myin pois reilut 200t ajettuna, oli vielä ihan iskussaan.
eli toisen mokoman (140->280) luulisi menevän kevysesti.- allu fan keski ikän m
vastauksesta,taitaa olla vasta sisään ajettu tää mun 140 000 aj almera eli autoa vielä vuosiksi eteenpäin
- riisipatajätkä
Autosi on ruostesuojattu, se on tärkeää kymmenen vuotta vanhassa japanilaisessa. Ja huoltokirja kunnossa -- 140tkm ei ole paljoakaan.
Möin pari vuotta sitten -91 Sunnyn pois ja laitoin Almeran tilalle. Sunnyssä oli 340tkm mittarissa, moottori ihan täydessä iskussa vielä. Ei vienyt öljyä juurikaan 10tkm vaihtovälillä eikä mitään ylimääräisiä ääniä tai savuja. Katastuksessa päästöt ihan ohjearvojen alarajoilla. Koripellit vain rupesivat jo lahoamaan niin pahoin että piti laittaa vaihtoon. - -mpk-
Mulla on 253000 ajettu Almera. Ei syö öljyä eikä savuta. Pellitkin vielä kohtuu kunnossa.
- Keski ikän m
jotakin aika paljo eli mun pitäis ajaa 153000km vielä et pääsen samaan,kiitos vastauksesta,siis mun allu 1.4 140000 aj,-99,toi kiva kuula et kone vielä timmi 253tuhannen kohalla!
- moottorin...
Keski ikän m kirjoitti:
jotakin aika paljo eli mun pitäis ajaa 153000km vielä et pääsen samaan,kiitos vastauksesta,siis mun allu 1.4 140000 aj,-99,toi kiva kuula et kone vielä timmi 253tuhannen kohalla!
öljynvaihdot. kymppitonni maksimissaan, niin pelittää vielä pitkälti...
Itelläni vm. 97-1,4 Almera, ajettu 268000 km, ei ainakaan moottori näytä hiipumisen merkkejä. Olen kylläkin takuuajan jälkeen öljyt vaihtanut kymppitonnin välein, kuten suodattimenkin. Eipä sitä ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Helmoissa alkaa olemaan ruostetta, eli se ruostesuojaus on hyvin tärkeä, että jos meinaa autoa pitempään pitää. Olen alkanut epäilemään että kytkin vaijeri alkaa menemään, mutta taitaa vain olla luuloa, kun uudemman 05 Almeran jälkeen sillä oon joskus ajanut.
Onko se muuten kinkkinen homma vaihtaa se vaijeri, jos sen varalta vaihtaisi, kun jälkikasvu sillä ajaa ja eivät varmaan osaa ennkoida mahdollista vaihtotarvetta.
97 almeraan olen joutunut vaihtamaan vetonivelet ja takaiskarit, sekä pyyhkijän vivun, kun ei pysunyt paikallaan enään. Siinäpä ne viat olivatkin, eipä ole vielä katsastuksessakaan pompannut, päästötkin aina optimaaliset.- tyytyväinenalluun
Itselläni on 240tkm ajettu Almera, käytän Mobil 50W50 öljyä, koneeseen on vaihdettu säännöllisesti öljyt 10-15 tuhannen välein. Testasin kerran: 18 tuhatta samoilla öljyillä ennen kuin piti lisätä öljyä.
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Nissaniin. Kahden ja puolen vuoden aikana on mennyt 50 tuhatta km ilman suurempia ongelmia. Kokin tuntuu timmiltä. Ainut mistä olen huolisssani on ruostuminen, almerassa kun tuntuu olevan hyvin ohut maali. Ruostesuojaus autoon on kolme kertaa tehty, joten pohjassa ei ole ruostetta.
Kaverillaini on -96 almera 1.4 GX ja siinä on ollut älyttömästi vikoja vaikka kilometrejä on vasta 170tkm lasissa. Omani on ilmeisesti tuota samaa mallia (siis ennen faceliftiä) (vaihtamieni iskareiden pituuden perusteella).
Että näyttää löytyvän sekä huonoja että hyviä yksilöitä samasta mallista.- Niks Naks
Mutta 4:nen ja 5:nen varsinkin alkaa hyydyttämään autoa eli voima loppuu erityisesti ylämäissä ja ohituksissa. Muuten hyvä auto, jos ei ruostumisherkkyyttä huomioi. Kyllä sillä ajelee puol milliä, jos öljyjä vaihtelee huoltovälien mukaan sekä moottorista, että vaihteistosta.
- eiKadutaNissan
Niks Naks kirjoitti:
Mutta 4:nen ja 5:nen varsinkin alkaa hyydyttämään autoa eli voima loppuu erityisesti ylämäissä ja ohituksissa. Muuten hyvä auto, jos ei ruostumisherkkyyttä huomioi. Kyllä sillä ajelee puol milliä, jos öljyjä vaihtelee huoltovälien mukaan sekä moottorista, että vaihteistosta.
Ostin Almerani 250tkm ajettuna ja ruostesuojattuna suht. halvalla ja tarkoituksena vain ajaa loppuun niin kauan kuin kestää..
Nyt 348tkm mittarissa ja raportti: Moottori ei edelleenkään vuoda tai kuluta öljyä, eikä tiputa muitakaan nesteitä. Vääntö ja kiihtyvyys tallella, eli EDELLEEN pirtsakka! Moottoriäänet ei ole muuttuneet, eli edelleen käy ja hurisee hiljaa ja ei mitään ylimääräisiä ääniä. Kulutus edelleen 5-6,5L/100km pintaan. Ei ruosteesta vieläkään merkkiäkään. Aika uskomaton ajopeli, ei voi muuta sanoa..
huollot:
Yksi öljyn vaihto (25€). Kesällä pesu (7€). Yhden polttimon (1,95€) olen joutunut vaihtamaan, bensaa täytyy tankata viimeistään kun tankin on ajanut tyhjäksi ja pissapoika täytyy täyttää kun sen on käyttänyt tyhjäksi. Aika stressitön ajopeli siis toistaiseksi. ;) - Vectra vaihtoon!!!!!
eiKadutaNissan kirjoitti:
Ostin Almerani 250tkm ajettuna ja ruostesuojattuna suht. halvalla ja tarkoituksena vain ajaa loppuun niin kauan kuin kestää..
Nyt 348tkm mittarissa ja raportti: Moottori ei edelleenkään vuoda tai kuluta öljyä, eikä tiputa muitakaan nesteitä. Vääntö ja kiihtyvyys tallella, eli EDELLEEN pirtsakka! Moottoriäänet ei ole muuttuneet, eli edelleen käy ja hurisee hiljaa ja ei mitään ylimääräisiä ääniä. Kulutus edelleen 5-6,5L/100km pintaan. Ei ruosteesta vieläkään merkkiäkään. Aika uskomaton ajopeli, ei voi muuta sanoa..
huollot:
Yksi öljyn vaihto (25€). Kesällä pesu (7€). Yhden polttimon (1,95€) olen joutunut vaihtamaan, bensaa täytyy tankata viimeistään kun tankin on ajanut tyhjäksi ja pissapoika täytyy täyttää kun sen on käyttänyt tyhjäksi. Aika stressitön ajopeli siis toistaiseksi. ;)Mihin tuo ruoste sitten pahiten tarttuu? helmat vai pohja? lokasuojan reunat?
- aloittaja,allu fan
Vectra vaihtoon!!!!! kirjoitti:
Mihin tuo ruoste sitten pahiten tarttuu? helmat vai pohja? lokasuojan reunat?
Katso helmat takarenkaan edestä eli taaimmainen helmakotelo,jos näkyy pintaruostetta niin sillon helma jo pilalla se syö sen sisältäpäin puhki,jos auto on ruostesuojattu kunnolla alan liikkeessä niin ne poraavat reijän helmaan määrättyyn kohtaan mikä on sovittu katsastus viranomaistenkin kanssa että saavat massattua sen kotelon sisältä,muuten alustassa ei suurempia ongelmia ole eikä helmat muuten ole pahoja ruostuun jos hoitaa autoa muuten hyvin.Koteloiden uusiminen maksaa noin 300-350e molemmat yhtäaikaa,toista ei kannata teettää ainoastaan kun molemmat yleensä menee jossain vaiheessa.Siis joskus ruostesuojattu auto on lähes riskitön ostos.Todettakoon vielä että jos olet ostamassa yli 10v allua eikä sitä ole massattu ollenkaan niin uskon että siihen on jotain ruostevaurio korjauksia jouduttu tekemään jossain vaiheessa(katsastus korjauksia),lähinnä nuo takapään helmakotelot ainakin,alustan pintaruostevauriot syövät hitaammin pohjaa joten niittenkin korjaukset edessäpäin jos massaus laiminlyöty,tämä koskee kylläkin myös muita merkkejä eikä vaan alluja,kaikki autot ruostuu varmasti.Almera on tekniikaltaan kestävä huoleton auto eikä näitä ruostejuttujani kannata säikähtää onhan noita alluja liikenteessä vaikka millä mitalla vielä vuosikausia joten osta vaan rauhassa ja kyttää sellasta yksilöö missä on ruostesuoj.firman tarra
- Karhusaari
Minulla on uutena ostettu vuoden 1999 mallia oleva 4-ovinen Nissan Almera 1.4 Si. Autolla on ajettu 245.000 km, eikä moottorissa ole mitään vikaa: käy kuin enkeli. Kytkin korjattiin 40.000 km sitten. Jarrulevyja ja -paloja on uusittu, mutta nämä ovat kuluvia osia. Ainoa varsinainen 'oikea' vika oli vasemman takalaakerin uusiminen kun kilometrejä oli 165.000. Auto on aivan uutta vastaavassa kunnossa päältä ja sisältä. En aio autostani luopua vielä vuosiin. Helmaa jouduinhieman korjaamaan molemmalta puolilta vuosi sitten kun oli pientä ruostetta. Nyt maalisävyn tasaannuttua, ei korjausta edes huomaa. Alusta on ruosteeton ja virheetön. Minulla on ollut myös vm. 1990 Nissan Sunny. Se myös erittäin luotettava auto. Nyt hiukan arvelluttaa kun vuodesta 2000 alkaen Nissanin mallit on valmistettu Englannissa, mutta ehkä huoli on turha
- eyiötu
Primerat on valmistettu englannissa alusta asti muutamaa farmaria lukuunottamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692576
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542523- 851451
- 2271437
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441161Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 1021002
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"195960- 79846
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136739