Tuleeko keltarauhashormoni-kuurista mitään sivuvaikutuksia? Lihottaako se? Nimittäin jos kuukautiset ovat jääneet laihtumisen takia pois, niin auttaako keltasrauhahormoni-kuuri edes siihen? Ja ovatko kuukautiset säännölliset kuurin jälkeen?
Terolut ja kuukautisten käynnistys
juuupaaa
21815
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET
Kuten kaikki lääkkeet, Terolut-valmistekin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.
Päänsärkyä/migreeniä saattaa esiintyä hoidon aikana. Joskus saattaa esiintyä tihkuvuotoa, jolloin lääkäri voi muuttaa annosta ja tilanne korjautuu.
Harvoin todettuja haittavaikutuksia ovat maksan toiminnan muutokset, voimattomuus (astenia), pahoinvointi, keltaisuus ja vatsakivut; allerginen ihottuma, kutina ja nokkosihottuma (urtikaria); kipu/arkuus rinnoissa.
Yliherkkyysreaktioita ja paikallista ihoturvotusta (angioedeema ja edeema) on todettu erittäin harvoin.
Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä selosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärillesi tai apteekkiin.
---
Siinä vastaus ensimmäiseen kysymykseen. Keltarauhashormonikuurin pitäisi auttaa, mutta ei se aina välttämättä auta. Kuukautisten säännöllisyydestä ei ole myöskään mitään takeita. Toiset syövät Terolutia jatkuvasti, koska kuukautiset eivät muuten tule.
käyttänyt Teroluteja aika paljon ja itse en ole huomannut, että lihomista aiheuttaisivat. Lähinnä vatsan nipistelyt ja tihkuvuotoa jonkin verran.