Lähiaikoina auton päivitys edessä ja kiinnostaisi tietää vähän faktaa Skodasta. Yleisesti ottaen Skodan laadusta on saanut positiivisen kuvan keskusteluja kahlatessa, mutta kai Skodassakin jotakin negatiivista löytyy?
Kiikarissa lähinnä 03- 04 Suberb 1,9 PD tai Ocu 2,0 TDi 04-06, noin 150 tkm ajettuna.
1)Mitkä on jakoremmin vaihtovälit kyseisillä myllyillä, 120tkm?
2)Onko hinnakas vaihtotyö?
3)Riittääkö lämpö talvella?
4)Onko DGS-laatikoissa kestävyysongelmia?
5)Mikä on ollut kulutus käytännössä?
6)Onko 1,9 PD:ssä kansiongelmia?
7) Onko 2,0 TDi:ssä turbo ongelmia (muutamassa ilmoituksessa kehuttu, että turbo vaihdettu 300tkm ajetussa)
Kiitos, jos viitsitte vastata.
Ocu vai Suberb käytettynä
9
1136
Vastaukset
- Hakumies
Just hain nollakutosen Ruotsista. Säästö varovaisestikkin arvioiden 3te. Suosittelen!
1)Huoltokirjan mukaan vaihtoväli 120tkm.
3)Paukkupakkasista en osaa sanoa, pikkupakkasilla ainakin lämpiää nopeasti.
5)Motarilla 6,2l/100km. Maantiellä alle kuus. Muuta kokemusta ei ole juurikaan kertynyt.
Muihin en osaa vastata, toivottavasti ei tule mitään negatiivista! - ihan ulkomuistista
Ihan vaan ulkomuistista muistelen, ettei tuon ikäisissä Skodissa ole DSG vaihteistoa ollenkaan. Superbissa ei ainakaan.
Käytössä HYVÄ perinteinen automaatti - Tiptronic vaihteisto. Tarkista että automaatin öljyt vaihdettu VIIMEISTÄÄN 120 tkm, mielummin n. 60 tkm välein.
Ota Superb, vaikka onkin pidennetty Passat kopio, niin onpahan kopioitu edes kunnollisesta autosta. Hiljainen ja mukava matka-ajossa.
Hihnojen vaihtoon saat varata vähintään 1.000.- euroa, voipi mennä ylikin, samalla vaihtavat vesipumpun.
Jos kuitenkin tyhmyyksissäsi päädyt turpo-moottoriin, niin tarkista -tutua, ettei ole lastutettu. Ei meinaan kestä! - kokemusta on
1=joo 2=on 3=ei 4=on 5=paljon 6=on 7=on. Hehhehhee että elä osta jäljitelmää,vaan aito. Pitkässä juoksussa säästät ja kaverisikin ovat kavereita. Joo.
- puppua
jätetään kommentoimatta.
- Viimeinen skoda
ELÄ OSTA KUMPAAKAAN.MINULLA ON KAKSI VUOTTA VANHA UUTENA OSTETTU SKODA OCTAVIA 2.0 TDI DSG ELECANSE MALLI. OLEN I OMISTAJA AUTOLLA AJETTU 75.000 KM AUTO ON KUIN UUSI .HUOLLETTU AUTO.KYSYIN VAIHTO TARJOUSTA UUTEEN SUPERB MALLIIN HITA HYVITYS 15.000 EUROA.ARVON ALENNUS 20.000 EUROA ELIKKÄ 10.000 EUROA PER VUOSI.
- huhhuhhuh
On se ihan mieletön pudotus.Mulla on mopon koneella varustettu eli 1,4 Golf ajettu 90000 ikää 5-vuotta melko tarkkaan.Hinta uutena 20000 nyt hyvittävät 10.000 hujakoilla.Yksin pärjänny hyvin,vaikka ei mikään raketti olekkaan.
- ota capslock pois päältä
Pakkoko sitä on sinne Laakkoselle tyrkyttää. On niitä autokauppoja muitakin. Voipi olla että Laakkosen hallit ovat jo ennestään täynnä autoja niin ettei vaihtoautot enää kiinnosta. Yhden tarjouksen perusteella ei oikein voi tehdä johtopäätöksiä.
Kai muistat myös, että autoverotuksen vuoksi autojen hinnat muuttuivat taannoin. - totta...
ota capslock pois päältä kirjoitti:
Pakkoko sitä on sinne Laakkoselle tyrkyttää. On niitä autokauppoja muitakin. Voipi olla että Laakkosen hallit ovat jo ennestään täynnä autoja niin ettei vaihtoautot enää kiinnosta. Yhden tarjouksen perusteella ei oikein voi tehdä johtopäätöksiä.
Kai muistat myös, että autoverotuksen vuoksi autojen hinnat muuttuivat taannoin.kun autoverotus uudistui, niin uusienkin hinnat tippui reilusti. Tuonkin 2.0TDI:n hinta taisi pudota yli 5000 euroa. Ja muutenkin käytettyjen hinnat ovat tippuneet aika paljon. Vastaavia arvonalenemia on reilusti monillakin merkeillä ja tosiasiassahan skoda säilyttää hintansa varsin hyvin.
- kun...
minulle erään toisen itä-suomalaisen kaupungin skoda-liike tarjosi 17500 euroa mun 1.6fsi ambientesta joka on myös kaksi v. vanha. Siis uutena mun auto on ollut varmaan kymppitonnin halvempi ja silti sillä saa nyt enemmän???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805