Vuokra 683€, sossu "hyväksyy" koko vuokran.
Asumistukea saan 378€
Olen ulalla nyt, tätä asiaa en todellakaan ymmärrä.
Mun mielestä mun pitäis siis maksaa vähän päälle 300€
Mutta päätösessä lukee:
"Myönnetään toimeentulotukea 512€ 1.2-28.2.2009.
Tuki maksetaan vuokranantajan tilille hakijan asumisen turvaamiseksi (Laki toimeentulotuesta 16) Hakija maksaa itse vuokran omavastuuosuutta 177,30€"
Pitääkö mun siis maksaa vuokranantajalle 177€ vai toi reilu 300€?
Jos maksan ton 177€ ja ton asumistuen (menee suoraan vuokran antajalle) niin siitä tulee vain n. 555€, siis häh?
En oikeesti käsitä nyt tätä juttua.
Mitä toi omavastuu tossa meinaa?
Paljonko siis maksan vuokraa?
2
271
Vastaukset
- kjhclkjcvhblkh
Maksat itse (vuokra-asumistuki). Sossu maksaa
tukensa sun tilille ja voit tehdä sillä rahalla mitä huvittaa. Sosiaalitoimen tulisi maksaa koko toimeentulotuki sinulle ja sinä sitten maksaisit vuokranantajalle asumistuen ja vuokran erotuksen.
Nyt kuitenkin sosiaalitoimisto epäilee, että jos tuki maksettaisiin sinulle kokonaisuudessaan niin jättäisin osan vuokrasta maksamatta. Tämän vuoksi he ovat maksaneet sinulle myönnetystä tt-tuesta osan suoraan vuokranantajalle ja sinulle on jäänyt maksettavaksi tuo 177 €.
Jos et ole aiemmin käyttänyt saamaasi tukea väärin niin tuollainen menettely joka merkitsee, että vuokranantaja saa tietää sinun olevan toimeentulotuen saaja on kielletty. Eli lähtökohtaisesti koko tuki tulisi maksaa suoraan tuen saajalle ellei tuen saaja nimenomaisesti ole pyytänyt, että sosiaalitoimi maksaa tuesta joitakin laskuja sossun kautta ja hakijalle maksetaan vain erotus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770