Onko kenelläkään korjattu -1.0 laserilla? Mietin, että leikkaako ne tuota vahvuutta edes. Jos leikkaan vain -1.5 silmän ja jätän -1.0 leikkaamatta, tuleekohan päänsärkyä?
Vastatkaa ihanat ihmiset :) Olen ihan vakavissani menossa Tallinnaan Lasik-leikkaukseen.
-1.0 ja -1.5 korjaus
7
757
Vastaukset
- epäileväinen...
itse en kyllä noilla vahvuuksilla lähtisi laser leikkaukseen. Turha ottaa riskiä, koska näet kuitenkin ilman lasejakin aika hyvin. Hanki piilarit mielummin.
- miksu7
No tuota mulla on vahvuudet -1.0 ja -1.25 ja en todellakaan tule toimeen ilman laseja. Ja tosiaan itse suunnittelen myös leikkausta. Toisen silmän voisi ehkä jättää leikkaamatta, jolloin tulisi ns. monovisio. Voi auttaa samalla myös ikänäköongelmiin kun toinen jätetään miinukselle. Eli ei mahdolllisesti tarvisi vanhempana lukulaseja.
Toisaalta olen testannut piilareilla siten että pitänyt vain toisessa silmässä ja vähän kyllä oudolta tuntunut. Tiedä sitten tottuuko siihen silmien eriparisuuteen. - alkuperäinen kirjoittaja
Minulla on jo piilarit. Silmät ei oikein enää tykkää niistä, koska kuivuvat vaikka olisi miten hengittävät (esim. yötäpäivää linssit vain päivällä käytettynä). Ovat sitä paitsi vaivalloiset ja tulee pitemmän päälle kalliimmaksi kuin laserointi. Näin se vaan on.
- alkuperäinen kirjoittaja
miksu7 kirjoitti:
No tuota mulla on vahvuudet -1.0 ja -1.25 ja en todellakaan tule toimeen ilman laseja. Ja tosiaan itse suunnittelen myös leikkausta. Toisen silmän voisi ehkä jättää leikkaamatta, jolloin tulisi ns. monovisio. Voi auttaa samalla myös ikänäköongelmiin kun toinen jätetään miinukselle. Eli ei mahdolllisesti tarvisi vanhempana lukulaseja.
Toisaalta olen testannut piilareilla siten että pitänyt vain toisessa silmässä ja vähän kyllä oudolta tuntunut. Tiedä sitten tottuuko siihen silmien eriparisuuteen.Oletko käyttänyt koko päivän vain toista ja tuliko pää kipeäksi? Tai onko jollain toisella kokemusta, että toinen silmä on -1 ja toinen nolla?
- joojee
Aivan varmasti leikkaavat. Itsekin kävin tässä äskettäin ja arvoni olivat kummassakin silmässä alle -2.0.
Kaikki yli -1.0 niin käytännössä sitä on ihan yhtä riippuvainen laseista, tai ainakin minä olin. Eroa onkin vain siinä onko aivan sokea (-10) vai ei näe mitään tarkasti..
Leikkausta ajatellen "hyvä" näkö on plussaa, ei tarvitse höylätä sarveiskalvoa niin paljon joten sen paksuus tulee varmaankin riittämään. - ikänäköinen
Minkäikäinen muuten olet? Ajattelin vain, että neljän kympin kieppeillä tuo sinun -1.0 / -1.5 on ihanteellinen likinäköisyys, silloin et tarvitse lukulaseja ikänäön alkaessa. Ja muutenkin samoihin aikoihin alkaa yleensä silmä muuttua kaukonäköisempään suuntaan eli - vähenee.
- minä taas
Olen vasta 24-vuotias, joten ikänäkö ei ole murhe pitkään aikaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1237120Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1224928L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664256TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153463Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242261Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2731681- 671465
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581418Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221386Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581384