Hei!
Teen istumatyötä ja olen nyt huomannut muutaman työpäivän aikana että tulee useammin näitä harjoitussupistuksia. Tai ainakin kuvittelen näiden tuntemuksien olevan niitä =) Eli mahan hetkellinen kovettuminen.
Onkohan nämä kuin vaarallisia kun näitä kuitenkin on useampia päivässä. Raskausviikkoja on takana 28 ja muuten normaalissa liikunnassa ei ko.tuntemuksia tule. Ensimmäinen raskaus kyseessä, joten siksi kyselen "hölmöjä" :)
Harjoitussupistuksia töissä?
6
1247
Vastaukset
- Kesä-äiti_78
Jos supistukset kivuttomia, eli maha menee vain kovaksi, ei mitään hätää ole. Itsekin teen istumatyötä ja sen lisäksi joudun ajamaan työmatkan takia autoa liki 200 km päivässä, joten melko paljon tulee noita harjoitussupistuksia. Viikoja 20 1
- zxcvz
niitä harjoitussupistuksia ei tule ihan jatkuvasti ja pystyt tekemään töitä, kävelemään yms. ilman jatkuvia supistuksia, niin ok. Itse jäin rv 31 pois töistä saikulle loppuajaksi, koska niitä supistuksia tuli jatkuvasti (supistusherkkä kohtu), enkä pystyny kävelemään edes (en vieläkään suurimmaksi osaksi ja nyt rv 33), ainoastaan makuulla olo ja lepo on nyt vähän auttanut, tosin vieläkin niitä tulee heti jos lähtee kävelemään tai teen jotain vähäisiä kotitöitä.
- odottaja90
Mulle terveydenhoitaja sanoi viime neuvolakäynnillä rv 30 0, että jos tulee monesti päivässä tai kestää kovinkin pitkään, niin pitää ottaa neuvolaan yhteyttä, jotta varaavat ajan ja tarkistavat kohdunkaulan tilanteen.
Myös harjoitussupistukset kypsyttävät kohdunkaulaa ja jos niitä tulee paljon niin aikaisen syntymän riski kasvaa (en tosin tiedä kuinka merkittävästi).
Voihan olla, ettet huomaa mahan kovettumista liikkuessasi. Itse odotan esikoista ja kun vielä satun olemaan ripeätahtinen kävelijä, niin ei ole aina tullut huomattua harjoitussupistuksia. Nyt en sitten enää oikein uskallakaan mennä kävelylle, kun en osaa töpittää tarpeeksi hitaasti. Mielelläni kun soisin masuasukin vielä ainakin sen 6 viikoa tuolla masussa kellivän. - 2.4.
koko viikonlopun supisteli jatkuvasti. ei aikaa eikä paikkaa. makas tai käveli tai istui niin niitä vaan tuli ja tuli. ei ne kipeitä muuten ole ollu mutta ku tuo otus pönkää perseellänsä kylkiluihin. tuntuu että toinen puoli kyljestä on ihan tulessa. neuvolaan soittelin pitkin päivää tänään, mutta eipä sieltä kukaan vastannu. päivällä vaan itketti ja kiukutti kun ei missään asennossa ollut hyvä kun tuo kylki oli niin ärtyny. ja on edelleen. ja niittä supistuksiakin tulee, mutta ei ihan niin tiuhaan ku viikonloppuna. pinna on aika kireellä!
- kolmatta odottava
Jep täysin vaarattomia nuo supparit, ja niitä voi tulla helposti muutama kymmentä päivittäin. No kait ne tihenee ku loppua kohden mennään, kohtu vaan harjoittelee tulevaan. Ei tee hallaa paikoille, vain jos kipua mukana. Neuvolassa selitetään viel paremmin.
- käydä lääkärissä
Minulla on ollut kivuttomia ja kivuliaita supistuksia raskausviikolta 22 asti ja siitä asti on kohdunsuukin auennut. Olen ollut paljon lääkärin määräyksestä vuodelevossa. Minulla ainakin oli hyvä juttu kun kävin tarkistuttamassa kohdunkaulan ajoissa. Toista odottelen.
Jos sitten lääkäri toteaa, ettei muutosta kohdunsuulla ole tapahtunut, niin voi olla hyvillä mielin, eikä tarvitse asiaa stressata ainakaan sillä hetkellä. Onnea odotuksesi kanssa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1314635Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 443097
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest282539- 232226
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201878Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755