Kerronpa esimerkin tilanteestani ja isien käyttäytymisestä. Minulla on kaksi lasta, toinen 10 v, toinen 6 v. Molemmilla on eri isä. Ensimmäisen isä oli nuoruudenrakastettuni jonka kanssa sukset menivät ristiin jo oikeastaan ennen lapsen syntymää. Pari vuotta kuitenkin "lapsen takia" sinniteltiin ennenkuin erottiin. Välit olivat hyvät kunnes löysin toisen miehen ja perustimme perheen. No, hän tässä kuitenkin lähti toisen matkaan ja olemme siis lasteni kanssa kolmisin.
Nyt työpaikallani on samat järjestelyt kuin niin monessa muussakin työpaikassa suomessa, eli jouduin lomautetuksi. No, laitoin sitten lasten isille viestiä asiasta, ja että olen enemmän lasten kanssa kotona ja että halutessaan voidaan hakuaikoja laittaa myöhemmäksi (ei tarvitse herätä niin aikaisin, kenenkään) ja kysyin voivatko osallistua lasten harrastuskuluihin niin kauan ennenkuin minulle alkaa tulla työttömyyskorvausta.
Toinen isä ilahtui että saa tulla myöhemmin (ennen 7, nyt vaikka 10) hakemaan ja tottakai osallistuu sen aikaa kun hänellä on työpaikkakin ja harmi että minulle kävi näin. Ja jos on jotain muuta niin kysyy vaan.
Toinen isä (vanhemman lapsen) alkoi ensinnäkin ilkkua että oli mulle ihan oikein tämä lomautus ja ei osallistu mihinkään eikä todellakaan muuteta mitään VAIN siksi että minä halua.
Että silleen... sama kohtelu kummallekin täältä.
isien käyttäytyminen
7
465
Vastaukset
- mikä oli pointtisi?
jäi vähän epäselväksi.
- että...
vaikka kuinka yrittää olla ystävällinen ja reilu, niin aina ei voi toisten käyttäytymiselle mitään. Jos joku on vaan vuodesta toiseen niin katkera toiselle niin ei edes aika auta. Ihmetyttää miten voi toiselle olla ilouutinen se, että hänen ainoan lapsensa äiti on joutunut lomautetuksi?? Onko hän hautonut kaikki nämä vuodet jotain minua vastaan ja nyt tuntuu kuin hän olisi saanut palkinnon; vihdoin ja viimein se ämmä sai ansionsa mukaan?? Ei ollut mukava reaktio todellakaan tähän tilanteeseen. Eikä lapsille reilua ollenkaan, toisen isä auttaa ja on aidosti lapsen asioista kiinnostunut (ettei tarvitse harrastusta lopettaa lomautukseni takia) mutta toisen ei välitä pätkääkään. Harmillista.
- mutta elämä on..
että... kirjoitti:
vaikka kuinka yrittää olla ystävällinen ja reilu, niin aina ei voi toisten käyttäytymiselle mitään. Jos joku on vaan vuodesta toiseen niin katkera toiselle niin ei edes aika auta. Ihmetyttää miten voi toiselle olla ilouutinen se, että hänen ainoan lapsensa äiti on joutunut lomautetuksi?? Onko hän hautonut kaikki nämä vuodet jotain minua vastaan ja nyt tuntuu kuin hän olisi saanut palkinnon; vihdoin ja viimein se ämmä sai ansionsa mukaan?? Ei ollut mukava reaktio todellakaan tähän tilanteeseen. Eikä lapsille reilua ollenkaan, toisen isä auttaa ja on aidosti lapsen asioista kiinnostunut (ettei tarvitse harrastusta lopettaa lomautukseni takia) mutta toisen ei välitä pätkääkään. Harmillista.
Niin, eli harmillistahan toi on että toinen isä ei aio harrastus kustannuksiin osallistua. Periaatteessa sen lapsen hakuajan ymmärrän isän puolesta - jos se on ollut tähänkin asti käytäntö ja isän elämäntilanne ei ole muuttunut miksikään, niin hän haluaa pitää asiat ennallaan.
Ja kyllä, tälle samaiselle isälle varmasti oli ilouutinen, että ämmä sai vihdoin ja viimein ansionsa mukaan. Koska tuon miehen kanssa se olit SINÄ joka jätit niin mies on aina vain katkera, koska pystyy "perustella" typerää käyttäytymistään sillä että SINÄ jätit hänet ja halusit erottaa lapsestaan (usko pois, näin ne jätetyt miehet usein ajattelee..). Tämän toisen lapsen isä taas jätti sinut, joten hän "pystyy" olemaan ystävällinen yms, koska ei tunne sua kohtaan kaunaa - ja haluaa pitää välit kunnossa ettet katkeruuksissasi vain saa päähäsi että hän ei lastaan saa tavata.
Vaikka miehiä usein putkiaivoiksi sanotaan, niin aika kierosti nekin osaa välillä ajatella. - iteee
että... kirjoitti:
Hyvä, että edes toinen maksaa harrastusmaksun. Voisitko itse tinkiä jostain tai säästää, nyt kun olet lomautettuna, että toinenkin lapsi pääsisi harrastukseen. Tai kysyä mummia, kummia tmv. osallistumaan maksuun ? Jos isät olisivat lomateetuina tuskin antaisit alennusta elarista...
- kyse...
iteee kirjoitti:
Hyvä, että edes toinen maksaa harrastusmaksun. Voisitko itse tinkiä jostain tai säästää, nyt kun olet lomautettuna, että toinenkin lapsi pääsisi harrastukseen. Tai kysyä mummia, kummia tmv. osallistumaan maksuun ? Jos isät olisivat lomateetuina tuskin antaisit alennusta elarista...
ollutkaan noista maksuista. Kyllä mää ne saan hoidettua. Ensimmäisenä tietysti kysyin lasten isiltä, onhan meillä kuitenkin yhteishuoltajuus. Välillä vaan pöyristyttää käytös. Ja edelliseen vastaus: isä on usein halunnut myöhempää hakuaikaa, on purnannut liian aikaisesta kun olisi kiva nukkua pidempään. No, nyt kun ajattelin et hep, jos ei jotain pahaa niin jotain hyvääkin, että saisi isukki nyt nukkua ja tulla myöhemmin, niin se ei käy vain siksi että ehdotus tuli minulta :-( Taidan olla pohjasakkaa...
- meni!
Isät eivä joutuneet eri tilanteisiin.
Kyseessä on 1 tilanne jossa on 2 eri isää.
Taitavat reagoida vain omalla tavallaan. - kaikille vastanneille
että nämä olivat vain viimeisiä esimerkkejä, näitä tapauksia on vuosien varrelle mahtunut ja joka kertaa jaksaa toisen erittäin huono ja torjuva käytös yllättää. Harmi jos johtuu katkeruudesta, miten jaksaa vuosia ja vuosia hautoa :-( Hänellä kuitenkin jo toinen vaimo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780