Yksineläjän tuet nettona/kk:
Työmarkkinatuki 444 yleinen asumistuki 0,8*(vuokra/vastike vesimaksu).
Ja vielä kaikenlaisilla ehdoilla esim. asunnon pinta-ala enintään 37 m² ja max 350 vuokra hyväksytään.
Sitten toimeentulotuessa lasketaan 417 sähkö kotivakuutus vuokra/vastike vesimaksu.
Siis ttt perusosa on suunnilleen sama kuin tmt nettona, mutta yleinen asumistuki on aivan jälkeenjäänyt kaikkine vähentävine ehtoineen. Eli työttömälle ei haluta maksaa edes minimitoimeentuloa. Omat tulot tällä hetkellä tmt 444 asumistuki 120, kun vastike on 200/kk.
Kelan tukien jälkeenjääneisyys
9
445
Vastaukset
- työmarkkinatukea?
Missä päin Suomea saa työmarkkinatukea käteen noin paljon? Itse asun pääkaupukiseudulla ja jää lähes 30 euroa vähemmän.
- matikisti
Keskimäärin kuukaudessa nettona 20 % verolla siis tulee 444 e/kk eli koko vuoden tmt/12. Tuli pistettyä kuukausitulona kun asumistukikin on koko kuukaudelta eikä neljältä viikolta.
- töihin----
viddu sendään näitten dorkien kanssa...........
- neiddi
ei sidde döihin muuden kaddata meddä...
- tehdä ilmaiseksikin töitä
neiddi kirjoitti:
ei sidde döihin muuden kaddata meddä...
Mulla on itellä kokemusta työelämävalmennuksesta, jonka avulla oon saanu töitä jatkossa. Sain valmistumisen jälkeen työelämävalmennuspaikan reiluksi kolmeksi kuukaudeksi. Tein työni hyvin, olin innostunut, oma-aloitteinen ja ahkera. Sain erittäin hyvää työkokemusta ja hyvät suositukset työnantajalta.
Olen saanut myös erittäin hyvää palvelua työkkäristä. Työelämävalmennuksen jälkeen menin ilmoittautumaan taas työnhakijaksi ja kysellin mitä työkkärillä olis mulle tarjota seuraavaksi. Virkailija oli juuri palannut lomalta eikä tiennyt sanoa yhtäkkiä mikä paikka mulle sopis, mutta soitti mulle vielä samana päivänä ja välitti kutsun työhaastatteluun. Seuraavana päivänä oli haastattelu ja sitä seuraavana tuli töihinkutsu.
Seuraavan viikon maanantaina aloitin työt. Palkallisena, mutta naurettavan pienellä palkalla muihin työntekijöihin nähden. Laskin, että tuossa kokopäivätyössä ollessani mulle jäi käytännössä noin 350euroa/kk enemmän rahaa verrattuna työttömyysaikaisiin tukiin (veroprosentin nousua en osannut tuossa lakelmassa huomioida). Ei mikään järjettömän iso korvaus menetetystä vapaa-ajasta, vai mitä ootte mieltä?
Jokatapauksessa sain jälleen kerran tosi hyvää työkokemusta ja hyvät suositukset ahkeruudesta ja osaamisesta. Kun tuo määräaikanen työ päättyi ja jäin työttömäksi, kesti noin kaksi kuukautta seuraavaan työnsaantiin.
Hain ahkerasti, hyödynsin työkkärin liikkuvuusavustusta, laajensin vähän työnhakuammattejani. Hain työtä, josta suoranaisesti minulle ei ollut mitään tietoa ennalta. Ennen työhakemuksen tekoa toki tutustuin työnantajan verkkosivuihin ja muokkasin hakemukseni niiltä saamaani tietoa silmälläpitäen. Pääsin haastatteluun, mutta yllätyin itsekin valinnasta.
Tässä työssä alkoi olla jo palkkakin kohdallaan. Määräaikanen työsuhde olisi päättynyt 2008/2009 vuodenvaihteessa, mutta hain jo ennen määräajan päättymistä uutta työpaikkaa ja tulin valituksi pitkälti monipuolisen kokemukseni ansiosta, tuota kokemusta olin hankkinut myös vapaaehtoistyöstä ja yhdistystoiminnastauseiden vuosien ajalta.
Edelleen olen määräaikainen työntekijä ja haaveilen vakituisesta työsuhteesta. Se todennäköisesti edellyttää kuitenkin jatko-opiskelua ja mietin parhaillaan jaksaisinko työn ohella aloittaa opintoja. Tässä samalla kun olen yksinhuoltajana hoitanut kolmea lastani ja perhearki vie aikaa ja energiaa.
Älkää ihmiset lannistuko ja ajatelko liian kielteisesti ilmaisesta työstä, silloin kun se palvelee teidän omia tavoitteitanne. Etsikää mahdollisuuksia, jotka sopivat teille - jos teillä on omia suunnitelmia, niin viranomaiset eivät ehdi ajatella niin paljon teidän puolesta. ;) - Lajissasi...
tehdä ilmaiseksikin töitä kirjoitti:
Mulla on itellä kokemusta työelämävalmennuksesta, jonka avulla oon saanu töitä jatkossa. Sain valmistumisen jälkeen työelämävalmennuspaikan reiluksi kolmeksi kuukaudeksi. Tein työni hyvin, olin innostunut, oma-aloitteinen ja ahkera. Sain erittäin hyvää työkokemusta ja hyvät suositukset työnantajalta.
Olen saanut myös erittäin hyvää palvelua työkkäristä. Työelämävalmennuksen jälkeen menin ilmoittautumaan taas työnhakijaksi ja kysellin mitä työkkärillä olis mulle tarjota seuraavaksi. Virkailija oli juuri palannut lomalta eikä tiennyt sanoa yhtäkkiä mikä paikka mulle sopis, mutta soitti mulle vielä samana päivänä ja välitti kutsun työhaastatteluun. Seuraavana päivänä oli haastattelu ja sitä seuraavana tuli töihinkutsu.
Seuraavan viikon maanantaina aloitin työt. Palkallisena, mutta naurettavan pienellä palkalla muihin työntekijöihin nähden. Laskin, että tuossa kokopäivätyössä ollessani mulle jäi käytännössä noin 350euroa/kk enemmän rahaa verrattuna työttömyysaikaisiin tukiin (veroprosentin nousua en osannut tuossa lakelmassa huomioida). Ei mikään järjettömän iso korvaus menetetystä vapaa-ajasta, vai mitä ootte mieltä?
Jokatapauksessa sain jälleen kerran tosi hyvää työkokemusta ja hyvät suositukset ahkeruudesta ja osaamisesta. Kun tuo määräaikanen työ päättyi ja jäin työttömäksi, kesti noin kaksi kuukautta seuraavaan työnsaantiin.
Hain ahkerasti, hyödynsin työkkärin liikkuvuusavustusta, laajensin vähän työnhakuammattejani. Hain työtä, josta suoranaisesti minulle ei ollut mitään tietoa ennalta. Ennen työhakemuksen tekoa toki tutustuin työnantajan verkkosivuihin ja muokkasin hakemukseni niiltä saamaani tietoa silmälläpitäen. Pääsin haastatteluun, mutta yllätyin itsekin valinnasta.
Tässä työssä alkoi olla jo palkkakin kohdallaan. Määräaikanen työsuhde olisi päättynyt 2008/2009 vuodenvaihteessa, mutta hain jo ennen määräajan päättymistä uutta työpaikkaa ja tulin valituksi pitkälti monipuolisen kokemukseni ansiosta, tuota kokemusta olin hankkinut myös vapaaehtoistyöstä ja yhdistystoiminnastauseiden vuosien ajalta.
Edelleen olen määräaikainen työntekijä ja haaveilen vakituisesta työsuhteesta. Se todennäköisesti edellyttää kuitenkin jatko-opiskelua ja mietin parhaillaan jaksaisinko työn ohella aloittaa opintoja. Tässä samalla kun olen yksinhuoltajana hoitanut kolmea lastani ja perhearki vie aikaa ja energiaa.
Älkää ihmiset lannistuko ja ajatelko liian kielteisesti ilmaisesta työstä, silloin kun se palvelee teidän omia tavoitteitanne. Etsikää mahdollisuuksia, jotka sopivat teille - jos teillä on omia suunnitelmia, niin viranomaiset eivät ehdi ajatella niin paljon teidän puolesta. ;)Jos sinua on onnistanut, niin olet poikkeus lajissasi. Kyllä se kylmä fakta on, että aniharva työllistyy ilmaistyön jälkeen.
Sinun kohdallasi tilanne oli luultavasti siksikin eri, että pääsit valmennukseen heti valmistumisen jälkeen etkä ennättänyt pitkään työttömänä olla. Harvalla vain noin käy, eikä varsinkaan, jos olet ikääntynyt. - tehdä ilmaiseksikin töitä
Lajissasi... kirjoitti:
Jos sinua on onnistanut, niin olet poikkeus lajissasi. Kyllä se kylmä fakta on, että aniharva työllistyy ilmaistyön jälkeen.
Sinun kohdallasi tilanne oli luultavasti siksikin eri, että pääsit valmennukseen heti valmistumisen jälkeen etkä ennättänyt pitkään työttömänä olla. Harvalla vain noin käy, eikä varsinkaan, jos olet ikääntynyt.niin jatkon suhteen on merkitystä myös sillä mistä tilanteesta on ilmaistyötä lähtenyt tekemään.
Mutta väittäisin, että on paljon merkitystä myös sillä miten asiaan suhtautuu. Näillä palstoilla on paljon katkeralta vaikuttavia tarinoita, uhoa ja toivottomuutta. Se ei kuitenkaan ole koko totuus. Halusin tuoda esiin oman kokemukseni.
Paljonhan tokikin työhallinnossa on väärin kohdistettuja "toimenpiteitä" tai / ja puutteellisesti toteutettuja työllistämisiä jne. ns. orjatyön teettämistä ja moni työnantaja saattaa tätä käyttää hyväkseen.
Työllistetyn kannalta ajatellen, jos "orjatyö" ei tuota toivottua tulosta toivotussa ajassa - kunnon työhön, kunnon palkalla työllistymistä, niin en yhtään ihmettele näitä reaktioita.
Ilmaistyöt ovat kuitenkin tavallaan niitä oman osaamisen näyttämisen paikkoja, niistä voi saada suosituksia, suosittelijoita, hyvää työkokemusta, hyviä ystäviä, mielekästä tekemistä... uusia kontakteja. "Orjatyökin" voi olla mahdollisuuksia täynnä... - Vaan...
tehdä ilmaiseksikin töitä kirjoitti:
niin jatkon suhteen on merkitystä myös sillä mistä tilanteesta on ilmaistyötä lähtenyt tekemään.
Mutta väittäisin, että on paljon merkitystä myös sillä miten asiaan suhtautuu. Näillä palstoilla on paljon katkeralta vaikuttavia tarinoita, uhoa ja toivottomuutta. Se ei kuitenkaan ole koko totuus. Halusin tuoda esiin oman kokemukseni.
Paljonhan tokikin työhallinnossa on väärin kohdistettuja "toimenpiteitä" tai / ja puutteellisesti toteutettuja työllistämisiä jne. ns. orjatyön teettämistä ja moni työnantaja saattaa tätä käyttää hyväkseen.
Työllistetyn kannalta ajatellen, jos "orjatyö" ei tuota toivottua tulosta toivotussa ajassa - kunnon työhön, kunnon palkalla työllistymistä, niin en yhtään ihmettele näitä reaktioita.
Ilmaistyöt ovat kuitenkin tavallaan niitä oman osaamisen näyttämisen paikkoja, niistä voi saada suosituksia, suosittelijoita, hyvää työkokemusta, hyviä ystäviä, mielekästä tekemistä... uusia kontakteja. "Orjatyökin" voi olla mahdollisuuksia täynnä...''Ilmaistyöt ovat kuitenkin tavallaan niitä oman osaamisen näyttämisen paikkoja, niistä voi saada suosituksia, suosittelijoita, hyvää työkokemusta, hyviä ystäviä, mielekästä tekemistä... uusia kontakteja. "Orjatyökin" voi olla mahdollisuuksia täynnä...''
Sinullapa on ideaali kuva asiasta. Jos kohdallasi noin on käynyt, olet todella harvinainen poikkeus.
Ilmaistyöt CV:ssä kertovat sen, että on valuttu pohjalle. Ne eivät siis ole mikään suositus, eivätkä oman osaamisen näyttämisen paikkoja.
Ihan liian usein ilmaistyöt ovat roskahommia, sellaisia, mitä vakituiset eivät viitsi tehdä tai pahimmillaan pelkkää kahvinkeittoja ja lojumista. Suosituksia ja suosittelijoita aniharvoin ilmaistyöpaikoista on saatavilla.
Työttömän ilmaistyöntekijään suhtaudutaan usein kuin saastaan, jota täytyy vain sietää. Hyvät ystävät ja kontaktit työpaikalla ovat todella hakusessa.
Itse tiedän ilmaistöistä vain toisten kertomana, mutta niitä tarinoita sitten riittääkin.
Olen kuitenkin ollut työllistettynä, aikana, jolloin asenne työttömiä kohtaan oli vielä kohtuullisen inhimillinen ja ilmaistöitä ei tunnettu.
Olin TES:n mukaisella palkalla. Koulutukseni oli parempi kuin yhdelläkään työtoverillani. Työkokemuskeni oli myös mittava verrattuna työtovereihini.
Silti työtoverini yrittivät saada minut tiettyyn lokeroon. Minulle sanottiin jokseenkin suoraan, että työllistetyt eivät yleensä tee ns. kunnon töitä, vaan vain sellaisia, mitä muilta jää tekemättä.
En alistunut tuohon. Taistelin paikkani työyhteisössä, mutta paha maku suuhun jutusta jäi.
Minun oli helppo taistella paikkani, koska itseluottamukseni on harvinaisen vahva, mutta loppuun asti nujerretulla työttömällä sellaista ei ole. Tilannetta myös helpotti se, että olin työssä tietyllä virkanimikkeellä valtiolla ja tiesin pitkän työkokemukseni perusteella mitä virkanimikkeeseen liittyviin töihin kuuluu. Yksityisellä olisi luultavasti ollut toinen juttu.
- Lööpälaapa
www.valitse.net osoitteessa voi käydä äänestämässä ja antamassa mielipiteensä mm. KELAn toiminnasta eikä kukaan ole tyytyväinen sen toimintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708