hiljaisuus

Korkealla pyöreänkulmikkaat
pienet ikkunaruudut
loisteliaan kuvioilliset

joiden lävitse tulvahtaa
auringon kuultamia säteitä

että viivähtynyttä hiljaisuutta
ja minä kaiken tämän keskellä

kattoni niin korkealla
kuin taivaan sinessä

viriää hiljalleen
voimistuen syvälle
sieluuni väräjämään
minua puhuttamaan

tunteikkaan vivahteista
urkujen syviä säveliä
minua tunnustelemaan

- näinkö Sinä minuun
tulet ja
maailmaasi viet.

Hiljaisuutta sieluni kannella
- jota muut eivät
voi kuulla ja minua nähdä - sanatonna
tämän hetken sydämessäni

näin hiljaisuus elää
elämääni rakentaa
ja suojaa

- Sinäkö elät tässä
hiljaisuudessani ja
kevyesti minua kosketat.

12

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      herkällä sulkakynällä
      kirjoitettua
      ettei tunnelma katoa
      lukijan nähdä Sinut
      sinisen taivaan sinessä

      hiljaisuus säveltää
      tunteita vivahteisia
      tunnustelee
      näinkö Sinä minuun tulet
      elämää rakentamaan

      kosketit minua tällä runollasi:)

      • Yritin tähän saada jotain
        koskettavaa ehkä taasen
        olisi voinut hiukan karsia
        mutta minkäs teet kun pitää
        mahduttaa sanoja enemmänkin.

        Kiitän kommentistasi kaaru.


    • *MURUKULTA*

      ********************

      Kiireisten päivien
      kiireiset askeleet
      Ne hetket pois menneet

      Ilta saapuu ja viimein
      kuulet sen mitä et
      ennen tätä hetkeä

      Ja sinun askeleesi
      pysähtyy -
      Sinä pysähdyt

      Ja minä kuiskaan nimesi
      kämmenesi uurteisiin
      sinun poskellesi
      Sinun sydämeesi

      Kuulethan ääneni -
      rakkaudesta puhuvan :)

      ********************

      • Melkein salaa kommentoit runollasi
        mutta et kuitenkaan ja jälkesi
        jätit muistoksi käynnistäsi
        siitä - Kiitokseni.

        Yritän kuulla ääntäsi
        mitä lienee rakkaudestaan
        kertovan.


    • Minanoita

      Herkkiä kysymyksiä,
      hiljaisuuden keskellä...

      Tämä on kaunis runo Dolan,
      en voi oikein sanoa muuta
      jotta en rikkoisi hiljaisuutta =))))

      • Herkkyydessä asuu kauneutta
        joka pitää rakennelmaa
        pystyssä
        perusta vaatii vahvan valun
        jotta kestäisi elämän
        tyrskyt.

        Hiljaisuudessa on hurjasti voimaa
        mutta pienikin väre voi sitä
        liikauttaa
        hiljaisuus vaatii kosketuksen
        kevyen että hennon
        mutta sisäisen voimakkaan.


    • vergeet-mij-niet

      Ave Maria ja sanaton yhteys, tällainen mielikuva minulle heräsi. Upea on runosi.

      • Olet kenties uusi lukijani ja runojasi
        olen palstalla nähnyt mutta en ole
        ehtinyt niitä vielä lukemaan.

        Yritin saada tiettyä hartautta
        että sisäistä puhuttelevuutta,
        kun tiesin aiheen josta
        kirjoitukseni tein.

        Hieno ilmaisu - sanaton yhteys - tuota
        juuri ehkä tarkoitinkin.
        Ehkäpä Sinä juuri löysit sen
        mitä runollani tarkoitin.

        Nöyrästi Kiitän Sinua-Kiitos.


    • Kauneuden ja tunnelman keskellä
      taivas kattona
      siinä on hyvä olla
      tuntojaan tunnustella

      muut eivät kuule, eivät näe
      eivätkä tiedä
      kuinka hiljaisuudesta
      tulee kosketus
      joka voi ihmisen viedä.

      Tunnelmaa ei runostasi puuttunut,
      kaunis ja herkkä on kynäsi jälki. :)

      • Herkkä on myös kommenttisi,joka
        lämmittää minua kauneudellaan.

        Tämä aihe syntyi aika nopeasti,
        vaikka jonkun päivän muhi
        mielessäni ja sitten runoksi
        syntyi.

        Kiitän lämpimäisyydestäsi,
        jota osoitit runoani kohtaan
        - Kiitos ja Hyvää
        viikkoa Sinulle.


    • pups

      Tämä voisi olla hengellinen runo, sillä hengellisyyttä tästä ei todellakaan puutu.
      Mutta koska tämä on rakkausruno, löydän tästä jonkinlaisen sielujen kohtaamisen, henkisen yhteyden kenties? Ihana hiljaisuus ja rauha sielussa, kuin kirkossa, joka nostaa ja kantaa rakkautta läpi arkipäivien. Runossasi suorastaan pyhä tunnelma. Jess!

      • Kieltämättä sitäkin on mukana,että
        viitteeni syntynyt syvissä vesissä
        täksi runoksi.
        Sinä ratkaisit tämän runon perimmäisen
        tarkoitukseni,kenties olit apuna tätä
        kirjoittaessani ja matkaa teet minun
        ajatuksieni virroilla.

        Harras Kiitokseni Sinulle
        Upeasta että oikeaan
        osuneesta kommentistasi.

        Halauksella saatan Sinut
        tähän yöhösi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe