Lentäjien palkkaus

aivan älytöntä

21

2030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfhdhh

Miksi linkitit lähes vuoden takaisen uutisen? Tällä hetkellä kyse on aivan muista asioista.

• ja haloo

Onko palkat tai vaatimukset paljonkin laskenut vuoden takaisesta ?

No minua ei haittaa ja kateellisten panetteluahan tämä on minulla kuten aloittajallkin.

Itse olen aina pitänyt mottona, että jos joku pysäköi invapaikalle, en valita tai kadehdi hänen hyvää pysäköintipaikkaansa vaan pysäköin itsekin. Näin se homma etenee.

• palkkoja
        ja haloo kirjoitti:

Onko palkat tai vaatimukset paljonkin laskenut vuoden takaisesta ?

No minua ei haittaa ja kateellisten panetteluahan tämä on minulla kuten aloittajallkin.

Itse olen aina pitänyt mottona, että jos joku pysäköi invapaikalle, en valita tai kadehdi hänen hyvää pysäköintipaikkaansa vaan pysäköin itsekin. Näin se homma etenee.

Siivoojan koulutus kestää pari viikkoa ja sen maksaa joku muu.

Lentäjän koulutus maksaa helpolla 100 000 EUROA
        ja sen maksaa hän itse. Lisäksi se kestää ainakin
        pari vuotta.

Kaikenlisäksi kun vastavalmistunut lentäjä menee
        monesti jollekin pikkufirmalle (Finncomm) ensin
        hommiin perämieheksi hän ei saa liksaa kuin TONNIN paikka.

Siitä menee monta vuotta ja paljon lentoja ja
        kokemusta ennenkuin saa edes sen kymppitonnin.

• jauha sontaa
        palkkoja kirjoitti:

pari vuotta.

lentäjän koulutus maksaa opiskelijalle 10 000e ja sitä koulua pidetään yllä verovaroin loppukustannusten osalta.

100 000euron koulutuksia voi opiskella kuka tahansa kun terveyttä piisaa. Niitä on murto-osa lentäjistä.

finnairin lentäjistä 1/3 on ilmavoimien kouluttamia, ILMAISEKSI.

• ilmaiseksi
        palkkoja kirjoitti:

pari vuotta.

Mitä sitä rahalla. Lentäjillä on hotellit ja aamupalat. Voin lentää ruokapalkalla.

• se on totta
        palkkoja kirjoitti:

pari vuotta.

Ei pidä paikkaansa. Esim finskin kouluttamat lenjät ei maksa itse koulutustaan, eikä myöskään ilmavoimien kouluttamat lentäjät. Ketkä sitten maksavat ? Ei juuri kukaan Suomessa lentäjänä toimiva ole maksanut mainittuja summia.

Kyllä tuollainen ahneus on minustakin aika törkeetä. Minusta myös bussikuskien (siis sellaisten jotka liikkuvat maankamaralla) tulisi vaatia itselleen vähintään 7000eur palkkaa sekä täysi autoetu, koska myös heillä on epäsäännölliset työajat ja monesti työpaikalla pitää olla jo 04:00 aamulla tai työaika loppuu 04:30 aamuyöllä. Heillä on päivän aikana myös vastuu sadoista ihmishengistä, mutta heille maksetaan arviolta 2000eur kuukausipalkkaa, jonka ansaitakseen lentäjän tulee olla töissä noin 10 tuntia.

Ps. Olen itsekin hyvätuloinen ja tulot pesevät myös lentäjien tulot, mutta maksankin itse oman palkkani.

Ps2. Käytän lentokonetta matkustamiseen vain pakon edessä, jo pelkästään sen takia että haluan myös tuleville sukupolville luonnon josta nauttia. Ts. olen minimoinut matkustamisen.

• halvemmallakin saa
        se on totta kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Esim finskin kouluttamat lenjät ei maksa itse koulutustaan, eikä myöskään ilmavoimien kouluttamat lentäjät. Ketkä sitten maksavat ? Ei juuri kukaan Suomessa lentäjänä toimiva ole maksanut mainittuja summia.

Kyllä tuollainen ahneus on minustakin aika törkeetä. Minusta myös bussikuskien (siis sellaisten jotka liikkuvat maankamaralla) tulisi vaatia itselleen vähintään 7000eur palkkaa sekä täysi autoetu, koska myös heillä on epäsäännölliset työajat ja monesti työpaikalla pitää olla jo 04:00 aamulla tai työaika loppuu 04:30 aamuyöllä. Heillä on päivän aikana myös vastuu sadoista ihmishengistä, mutta heille maksetaan arviolta 2000eur kuukausipalkkaa, jonka ansaitakseen lentäjän tulee olla töissä noin 10 tuntia.

Ps. Olen itsekin hyvätuloinen ja tulot pesevät myös lentäjien tulot, mutta maksankin itse oman palkkani.

Ps2. Käytän lentokonetta matkustamiseen vain pakon edessä, jo pelkästään sen takia että haluan myös tuleville sukupolville luonnon josta nauttia. Ts. olen minimoinut matkustamisen.

lentäjiä ja ihan varmaan myös NHL jääkiekkoilijoita. Se on vaan turhaa maksaa liikaa...

• asiasta
        ilmaiseksi kirjoitti:

Mitä sitä rahalla. Lentäjillä on hotellit ja aamupalat. Voin lentää ruokapalkalla.

enemmänkin.onneksi sinulla ei ole lupakirjaa ja tuskin mahdollisuutta päästä tähän ammattiin.kateellisiahan me suomalaiset valitettavasti olemme,kumminkin me vaadimme päteviä henkilöitä koneen ohjaamoon

• useimmat
        se on totta kirjoitti:

joutuvat maksamaan n.90000e koulutuksesta hyvin pieni osa pääsee finskin koulutukseen

• faktaa peliin
        useimmat kirjoitti:

joutuvat maksamaan n.90000e koulutuksesta hyvin pieni osa pääsee finskin koulutukseen

eli montako prosenttia finskin lentäjistä on maksanut mainitsemasi summan koulutuksesta ja kerro myös lähde.

• lentäjänpalkat

joka lennolla kymmenien ,satojen ihmisten turvallisuudesta vastuussa.Kansanedustja ketkut saavat verotonta kulukorvausta enimmillään 1800 e/kkPääministeriksi voi alkaa kuka vain,vaikka lentäjä,mutta pääministeri ei voi lentää,,ilman koulutusta

• nössöt

myös esim. terveydenhuoltohenkilökunta vastaa satojen, tuhansien ihmisten turvallisuudesta ja _hengestä_ Eipä näy palkassa. Ja moni muu ammattikunta.

• ihmishengistä
        nössöt kirjoitti:

myös esim. terveydenhuoltohenkilökunta vastaa satojen, tuhansien ihmisten turvallisuudesta ja _hengestä_ Eipä näy palkassa. Ja moni muu ammattikunta.

Ja myös bussikuskin vastuulla voi olla jopa 100 henkilön henki. Tuoreessa muistissa on vielä Malagan bussiturma. Matkustajistaan vastuussa ovat myös veturinkuljettajat, taksikuskit, ratikkakuskit, laivojen kapteenit jne. Mitä vastuuta lentäjällä on enemmän? Autopilotti hoitelee hommat lennon aikana ja varsinaista työtä ovat vain nousut ja laskeutumiset. Jokaisen ammattilaisen tulee tehdä työnsä tunnollisesti ja vastuuntuntoisesti. Silti myös lentäjille sattuu virheitä. Nykyinen palkkaus ja muut edut eivät ole missään suhteessa työn vaativuuteen. Esim. kirurgi vastaa joka päivä ihmishengistä ja pelastaa ihmishenkiä, mutta häviää palkassa piloteille. Myös päivähoitajat ja lastentarhanopettajat ovat vastuussa lapsukaisten turvallisuudesta (ja jopa hengestä) ja palkka taitaa olla 1500 e kuussa.

Lentäjät ovat saaneet vedätettyä oman palkkansa ylös ainoastaan uhkailulla ja kiristyksellä aivan kuten paperimiehetkin aikoinaan. Nyt ajat ovat muuttumassa.

• muuttuvat?
        ihmishengistä kirjoitti:

Ja myös bussikuskin vastuulla voi olla jopa 100 henkilön henki. Tuoreessa muistissa on vielä Malagan bussiturma. Matkustajistaan vastuussa ovat myös veturinkuljettajat, taksikuskit, ratikkakuskit, laivojen kapteenit jne. Mitä vastuuta lentäjällä on enemmän? Autopilotti hoitelee hommat lennon aikana ja varsinaista työtä ovat vain nousut ja laskeutumiset. Jokaisen ammattilaisen tulee tehdä työnsä tunnollisesti ja vastuuntuntoisesti. Silti myös lentäjille sattuu virheitä. Nykyinen palkkaus ja muut edut eivät ole missään suhteessa työn vaativuuteen. Esim. kirurgi vastaa joka päivä ihmishengistä ja pelastaa ihmishenkiä, mutta häviää palkassa piloteille. Myös päivähoitajat ja lastentarhanopettajat ovat vastuussa lapsukaisten turvallisuudesta (ja jopa hengestä) ja palkka taitaa olla 1500 e kuussa.

Lentäjät ovat saaneet vedätettyä oman palkkansa ylös ainoastaan uhkailulla ja kiristyksellä aivan kuten paperimiehetkin aikoinaan. Nyt ajat ovat muuttumassa.

Siis maailmanlaajuisesti lentäjien palkkoja lasketaan kateellisten suomalaisten vuoksi?

• pumpulista
        muuttuvat? kirjoitti:

Siis maailmanlaajuisesti lentäjien palkkoja lasketaan kateellisten suomalaisten vuoksi?

mulle riittää ihan että laitetaan täällä Suomessa noita kuskeja kilometritehtaalle mahd. reittivähennysten myötä. Voivat lakkoillakin ihan rauhassa, käytän joka tapauksessa muita yhtiöitä. Samat säästötoimet vain sinne kuskien osastolle niin kuin koko firmassa näyttää jylläävän.

• suomalaisittain
        nössöt kirjoitti:

kaverilla tai tuttavalla on aina parempi palkka ja sehän suomalaista kismittää.lentäjän koulutus maksaa n. 100000ekua että siitä vaan kaikki pyrkimään lentäjäksi jos taitoa riittää muuhunkin kuin kateellisuuteen

• sambala

Suomessa on jo lentäjillä suuremmat palkat kuin amerikassa.

• miettikää

Jos haluatte että suomalaiset lentävät finnairin koneita, niin tuo on palkka. Ulkomaalaiset tekisivät halvemmalla, haluatteko Finnairin ulkoistavan työntekijät, up to you?

PS. On vähän eri asia ajaa airbus 320 kuin HKL dösää? Ajokortin saa niin nopsaa kun haluaa ja lentäjäkoulutukseen uppoaa se pari vuotta. Harva teistä narisijoista edes soveltuisi kyseiseen tehtävään.

• aivan hyvin
        miettikää kirjoitti:

Jos haluatte että suomalaiset lentävät finnairin koneita, niin tuo on palkka. Ulkomaalaiset tekisivät halvemmalla, haluatteko Finnairin ulkoistavan työntekijät, up to you?

PS. On vähän eri asia ajaa airbus 320 kuin HKL dösää? Ajokortin saa niin nopsaa kun haluaa ja lentäjäkoulutukseen uppoaa se pari vuotta. Harva teistä narisijoista edes soveltuisi kyseiseen tehtävään.

että finskin puikoissa istuu joku muun maalainen ammattilainen kuin suomalainen.

Niinhän siellä istuu niissä 75%:n lentomatkoistanikin, jotka teen muilla yhtiöillä.

• yhtä hyvin
        aivan hyvin kirjoitti:

että finskin puikoissa istuu joku muun maalainen ammattilainen kuin suomalainen.

Niinhän siellä istuu niissä 75%:n lentomatkoistanikin, jotka teen muilla yhtiöillä.

että sinullekin annetaan kenkää ja otetaan joku ulkomaalainen tekemään työsi halvemmalla.

• ai että
        yhtä hyvin kirjoitti:

että sinullekin annetaan kenkää ja otetaan joku ulkomaalainen tekemään työsi halvemmalla.

antaisin itse itselleni kenkää? Vielä en ole itseni kanssa niin pahoissa väleissä, että niin tekisin. Jäädään odottelemaan, jos tällainenkin päivä tulisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5845
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3153
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2340
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2055
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1958
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1599
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1212
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      80
      1069
    Aihe