Kuinka monella on ollut vielä näillä viikoilla istukka kohdun suulla??Kun mulle tehdään ylimääräinen ultra sen takia kun se ei ole noussut niin siel ultrassa sanottiin? rv29 on seuraava ultra mitä jossei silloinkaa ole liikkunut??tietoa?
iloinen uutinen se että saatiin tietää sukupuoli ja poika tulee :)
istukka kohdunsuulla?rv22+4
10
3147
Vastaukset
- jihbn
Eli eipä se muuhun vaikuta kuin synnytystapaan. eli silloin tehdään aina sektio.
Mua ei ainakaan yhtään haittaa..alakautta on kerran synnytetty, ja päätin jo silloin et ens kerralla sektio. joten siinämielessä kävi hyvä tuuri:)- bb..j.
millä viikolla olet sitten nytten??Ja mitä sit jos ei mulla oo rv29 tienoilla istukka noussut? käynnistetäänkö synnytys sitten ennen laskettuaikaa?
- aika sentään
bb..j. kirjoitti:
millä viikolla olet sitten nytten??Ja mitä sit jos ei mulla oo rv29 tienoilla istukka noussut? käynnistetäänkö synnytys sitten ennen laskettuaikaa?
Itse meinasin kuolla verenhukkaan synnytyksen alkaessa, koska minulla oli eteisistukka, eikä sitä huomattu raskausaikana (vaikka kävin kahden viikon välein ultrassa)
Ei lapsi voi syntyä alateitse, jos istukka on edessä!!!Tietenkään!
Ole varovainen!!!!! - ........
bb..j. kirjoitti:
eihän synnytystä käynnistetä jos tehdään suunniteltu sektio. sitten vaan vauva pois =)
- niin!!!!!!!!!!!!!!!!!1
........ kirjoitti:
eihän synnytystä käynnistetä jos tehdään suunniteltu sektio. sitten vaan vauva pois =)
just näin se on. Mutta silti pitää olla varovainen!
- oli...
istukka kohdunsuulla tuolloin vaan 3 viikkoa sen jälkeen oli noussut jo pois kohdun suulta, joten aikaa vielä on reilusti! Sehän voi nousta ihan vasta lähellä synnytystäkin, niitäkin tapauksia on kuultu, mutta jos ei nouse ollenkaan, keisarinleikkaushan siitä sitten vaan automaattisesti tulee.
- lisäys
ei kannata huolestua turhaan tai kuunnella pelotteluja. Sulla istukka on havaittu jo, että on kohdun suulla, ja sitä seurataan synnytykseen asti (jos ei sitä ennen nouse pois). Synnytys joko käynnistetään tarpeen vaatiessa tai synnytys toki voi alkaa itsestäänkin mutta alkanee verenvuodolla. Kysele neuvolasta tai lääkäriltä reippaasti miten missäkin tapauksessa toimitaan. Turha lietsoa hysteriaa koska eis e niin vaarallista ole. Seuraavat varmasti loppuvaiheessa ennenkaikkea aika tarkasti ja varmistavat mahd. turvallisen synnytyksen.
Minulla istukka takaseinässä, alhaalla ja kohdunsuun päällä. Minulle tehdään loppu ultraus vasta rv 30-32, jotta nähdään sen varmasti siirtyneen pois edestä. Todella pieni mahdollisuus kuulemma että se siihen eteen jäisi. Sektio tulee jos se ei lähde edestä. Ja mie en mielelläni sektioon haluaisi, vaan ihan normaalin alateitse synnytyksen.
- täysin kohdunsuun päällä
istukka on täysin kohdunsuun päällä ja se kyllä on aiheuttanut hankaluuksia.Minulla se huomattiin myös rakenneultrassa ja silloin ei sen enempää siitä huomauteltu,kontroli sovittiin tuohon rv 28.
Ei varoiteltu myöskään,että se on normaalia vuotoherkenpi sijaintinsa vuoksi.
Ongelmia tulikin siinä,että se alkoi vuotaa rv 24,koska etinen istukka on kuulema erittäin vuotoherkkä.Olin sairaalassa sen vuoksi synnytysosastolla ja osastolla neljä päivää ja vaarana oli,että joudutaan tekemään leikkaus,mikäli verenvuoto ei lopu.se loppui,mutta todella varovainen saa olla jatkossa,se on oikeasti riski ennenaikaiseen synnytykseen!mitään isompia nostoja ja ponnisteluja ei saisi tehdä loppuaikana.Nyt olen Rv 28 ja päivä kerrallaan toivotaan että vauva pysyy kohdussa loppuun asti ja vuotoja ei enää tulisi.Kätilöiden ja lääkäreiden mielestä luultavimmin edessä on sektio,sillä eivät usko istukan siirtyvän sen vertaa,että vauva mahtuisi tulemaan alakautta!Tarkistuskäyntejä minulla on muutaman viikon välein,että kaikki on ok.Varovainen kannattaa olla kumminkin,jos sinulla sellainen on todettu,niin voit välttää mahdolliset vuodot ym.:) - välttää
täysin kohdunsuun päällä kirjoitti:
istukka on täysin kohdunsuun päällä ja se kyllä on aiheuttanut hankaluuksia.Minulla se huomattiin myös rakenneultrassa ja silloin ei sen enempää siitä huomauteltu,kontroli sovittiin tuohon rv 28.
Ei varoiteltu myöskään,että se on normaalia vuotoherkenpi sijaintinsa vuoksi.
Ongelmia tulikin siinä,että se alkoi vuotaa rv 24,koska etinen istukka on kuulema erittäin vuotoherkkä.Olin sairaalassa sen vuoksi synnytysosastolla ja osastolla neljä päivää ja vaarana oli,että joudutaan tekemään leikkaus,mikäli verenvuoto ei lopu.se loppui,mutta todella varovainen saa olla jatkossa,se on oikeasti riski ennenaikaiseen synnytykseen!mitään isompia nostoja ja ponnisteluja ei saisi tehdä loppuaikana.Nyt olen Rv 28 ja päivä kerrallaan toivotaan että vauva pysyy kohdussa loppuun asti ja vuotoja ei enää tulisi.Kätilöiden ja lääkäreiden mielestä luultavimmin edessä on sektio,sillä eivät usko istukan siirtyvän sen vertaa,että vauva mahtuisi tulemaan alakautta!Tarkistuskäyntejä minulla on muutaman viikon välein,että kaikki on ok.Varovainen kannattaa olla kumminkin,jos sinulla sellainen on todettu,niin voit välttää mahdolliset vuodot ym.:)kun ei rasita itseään turhaan, nostelut pois jne. Ei minuakaan varoittaneet vuotoherkyydestä mutta kuulin siitä tuttavilta ja luin sitten nettitietoutta ja sainkin sitten myös neuvolasta vahvistuksen asiaan kysyttäessä.
Periaatteessa etinen istukka ei ole erityisen vuotoherkkä, mutta toki jo yhdynnät ja rasittavat nostot ym. vaikuttavat asiaan. Ja koska kohtu kasvaa kokoajan ja istukka siirtyy (ja kasvaa myös) niin onhan siinä vuotojen vaarakin olemassa kun on sellaisessa paikassa.
Mulla se siirtyi pois ajoissa, vain harvalla se jää eteen estäen synnytyksen alakautta.
Onnea matkaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622852Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672668Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342576Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582108- 491639
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181629Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131621- 821620
- 571509