Kaupassakäynti kyynärsauvojen kanssa?

miten123124

Miten onnistuu kaupassakäynti kyynärsauvojen kanssa?
Itse juuri hajotin jakani ja tuota olen nyt viimeiset pari päivää pohtinut. Kaveritkin asuvat kaupungin eri laidoilla, eli en heitä viitsi ollenkaan tämän takia vaivata, joten kysyisinkin, miten tuo onnistuu?

Kauppaan meno ja ostosten kotiin kantaminen selkärepussa onnistuisi kyllä, mutta itse kaupassa asiointi on kysymysmerkki.

Millä keinoin saa tavarat hyllystä kerättyä koriin, jos koria ei voi kantaa kun sauvat vievät kädet?
En siis saa yhtään painoa laittaa jalalle vielä pariin viikkoon.

14

6264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viides viikko menossa

      Itselläni myös fibulan hyväasentoinen murtuma, ei tarvinnut leikata vaan kipsihoito kuusi viikkoa. Kolme ensimmäistä viikkoa ei saanut varata ja nyt kaksi viikkoa 15 kg:n varaus, viimeinen viikko kipsin kanssa kävelyä täydellä varauksella. Sanonpahan vain että ei mitenkään onnistu kaupassa käynti. Itselläni tuuria koska perheessä on muita jotka voi käydä kaupassa. En tiedä minkälaisella paikalla asut, voisitko käyttää esim naapuriapua tai sitten soittamalla kauppaan (johonkin pikkukauppaan) niissä joissakin on kotiinkuljetus pientä korvausta vastaan. Tai sitten joitakin yksityisiä kotipalveluyrityksiäkin on jotka hoitavat kyseisenlaisia hommia. Tiedän että hankaluuksia on. Itselläni ei onnistunut oikein keppien kanssa kävely ollenkaan, vaan piti hankkia välinelainaamosta pyörätuoli, onneksi sain viideksi viikoksi lainaan terveyskeskuksesta joten sen kanssa liikkuminen oli helpompaa. Tietysti jos talossa on hissi ja saisit tuolin lainaan, sillä ehkä onnistuisi kelata kauppaankin jos kauppa lähellä. Kauemmaksi on sekin hankalaa. Toivottavasti pärjäät jalkasi kanssa. Itsellä nyt se tilanne että hirvittää, uskaltaako jalalla kuitenkaan varata kuudennella viikolla, joko kestää vai eikö? Muuten, minkälainen murtuma sinulla oli ja pitikö leikata?

      Hyvää vointia sinulle.

      • minä-

        ite sain kipsin pois viime perjantaina..saapaskipsi oli nilkkamurtuman takia 6 vk:a. mulla myös hyväasentoinen. mä kävelin viimeisen viikon hyvin ilman keppejä. ensimmäiset askeleet vaatii vaan pientä rohkeutta... nyt nilkka on helkutin jäykkä ja se turpoaa molemmin puolin aika paljon, joten siihen kannattaa varautua. Kiertoliikkeet tuottaa kipua. Lääkäri sanoi, että kävelemään vaan ja saikkuloma loppui siihen.


      • kipsin poiston jälkeen
        minä- kirjoitti:

        ite sain kipsin pois viime perjantaina..saapaskipsi oli nilkkamurtuman takia 6 vk:a. mulla myös hyväasentoinen. mä kävelin viimeisen viikon hyvin ilman keppejä. ensimmäiset askeleet vaatii vaan pientä rohkeutta... nyt nilkka on helkutin jäykkä ja se turpoaa molemmin puolin aika paljon, joten siihen kannattaa varautua. Kiertoliikkeet tuottaa kipua. Lääkäri sanoi, että kävelemään vaan ja saikkuloma loppui siihen.

        Hei
        Oletko käyttänyt kipsin poiston jälkeen nilkkatukea tai tukisukkaa. Ajattelin että siitä voisi olla hyötyä, ainakin jos tekee istumatyötä.


      • voi ostaa
        kipsin poiston jälkeen kirjoitti:

        Hei
        Oletko käyttänyt kipsin poiston jälkeen nilkkatukea tai tukisukkaa. Ajattelin että siitä voisi olla hyötyä, ainakin jos tekee istumatyötä.

        Tubigrip putkisidosta. Se tukee hyvin nilkkaa.


    • jatkoa edelliseen tekstiin

      Muuten, itselläni on kolme kertaa jo vaihdettu uusi kipsi kun se menee väljäksi niin nopeasti.Joten muista huolehtia kipsin tiukkuudesta, muuten se ei tue tarpeeksi. Minulle sanottiin että heti kun sormet menee liian pitkälle kipsiin se on syytä uusia, tai jos se liikkuu pituussuunnassa.
      Sama kirjoittaja.

      • minttura

        mulla kipsi on liikkunut alusta asti sekä pituus, että leveyssuunnassa (tosin ei nilkan kohdalta leveyssuunnassa, mutta muuaalta) ... eipäs kukaan sanonut että se olisi liian väljä, kaikki vaan sanoi että luulet vaan, olipas hyvä tietää, että ei sen todellakaan kuuluisi liikkua. - no toivotaan, että jalka on kuitenkin parantunut hyvin ja oikea asentoisesti, viikon kuluttua kipsi pois, sitten nähdään.


    • tiedän kokemuksesta

      ettei se helppoa ole..:( itselläni oli muutama vuosi sitten koko jalka kipsissä pyörä onnettomuuden takia..piti vaan ostaa niin vähän kerralla et kori kulki mukana keppien kanssa.minä kyllä voisin tulla sinua jeesaamaan,riippuu missä päin asut..? minkälainen kipsi muuten sinulla on.? täs meili osoite jos haluut meilata:[email protected]

    • voi hyvin

      tilata,
      toipumisia

    • valitteli
    • vielä kaksi viikkoa jäljell...

      Lisäksi suihkussa käynti on hankalaa, ei yksin onnistu kipsin kanssa. Itselleni ostimme puutarhatuolin, jossa istun jalka toisella jakkaralla ja kipsijalkaan 100 litran jätesäkki maalarinteipillä kiinni että vesi ei pääse kipsiin. Tosi hankalaa omatoimisesti onnistua näistä jutuista. Toivottavasti saat apua ystäviltäsi.

      toipumisia

      • ...

        minulta lähti kipsi pois juuri viime perjantaina (oli 6 vk:a) ja selviydyin hyvin suihkukäynneistä yksin. kannattaa muuten kietaista pieni pyyhe siihen kipsin varteen joten jos vettä valuu niin ei valu ikävästi sinne pohkeeseen. Mä käytin ilmastointiteippiä joka pysyy paremmin kuin maalarinteippi.


      • ...
        ... kirjoitti:

        minulta lähti kipsi pois juuri viime perjantaina (oli 6 vk:a) ja selviydyin hyvin suihkukäynneistä yksin. kannattaa muuten kietaista pieni pyyhe siihen kipsin varteen joten jos vettä valuu niin ei valu ikävästi sinne pohkeeseen. Mä käytin ilmastointiteippiä joka pysyy paremmin kuin maalarinteippi.

        jalka kannattaa tosiaan nostaa jonkun esim. saunarahin päälle jotta vesi ei valu suoraan koipeen.


    • kommentteja

      Aikanaan kun olin pitkään säärimurtuman takia kipsissä, oli onneksi puoliso kuskaamassa ostokset.

      Joskus osun yhtäaikaa kauppaan erään miehen kanssa jolta toinen jalka on amputoitu reidestä. Hän kulkee kaupassa omin avuin kyynärsauvoilla ja toisen sauvan kädensijassa on muovikassi. Hän kerää ostokset siihen. Kovin suuria ostoksia ei näin pysty tekemään.

      Viime päivinä on ollut lehtijuttua kuinka Helsingissä Itäkeskukseseen on tullut ostosavustaja. Hänen puhelinumeroonsa soittamalla voi sopia ostosajasta ja missä tavataan. Vastaavaa ostosapua luulisi löytyvän muistakin kaupoista jos kauppa haluaa palvella. Yleensä kaupassa on jotain henkilökuntaa (hyllyn täyttäjiä, myyjiä ja vaikkapa kauppias itse) joka voisi ehtiä ostoskierrokselle avuksi, kunhan pyytää vaikkapa kassalta.

      Minullekin on tuo tilanne tulossa eteen, kun olen menossa polvileikkaukseen. Aion käyttää röyhkeästi lasteni apua ja pyytää heitä käymään kotona ja ostoksille.

      • kun vain pyytää.

        Vanha aihe, mutta ehkä jollekin aiheellinen.
        Olin aikanaan pienessä ruokakaupassa töissä ja meillä kävi sokea mies asiakkaana. Mies jäin sisään tullessaan odottelemaan, että kassa huomaa hänet ja kassa pyysi paikalle vapaan myyjän. Myyjä auttoi ostoksissa, kantoi koria ja kertoi mitä olisi vaihtoehtona. Luulisi samanlaista palvelua saavan vielä nykyäänkin, vaikka ihan näkevä tyyppi olisikin asiakkaana. Kannattaa kysyä rohkeasti!

        Niin ja vielä sellainen huomautus, että kannattaa käydä ehdottomasti ennen illan vuoronvaihtoa, meillä oli päivällä 3-4 työntekijää paikalla ja illalla vain 2, joten iltaisin myyjillä ei oikein ole aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2951
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      108
      2230
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1174
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      954
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      786
    Aihe