ero raskaudenaikana

jo yhden lapsen äiti

Moikka..
ajttelin täältä kysyä teidän milipidettä!
Seurustelimme ex-miehen kanssa reilu 3kk kaikki taphtui tosi nopeesti seurustelun aloittaminen ja lapsen odottaminen.Riitelimme välillä ja viiminen riita johti minun läimäsyyn.Mies sanoi että ei enää palaa.Yritin hänen kanssa monesti jutella asiasta ja siitä olisiko meillä vielä mahdollisuutta palata,mutta hän aina vaan pakenee tilannetta.Nyt on kulunu reilu viikko ja hän seurustelee kaverini kanssa, eikä ole edes tavaroitaan hakenut pois koska minä en ole hänelle niitä valmiiksi laittanu...En haluaisi antaa hänelle mitään valtaa tulevaan lapseen koska ei pysty mistää puhumaan niin mitä teen?rakastan häntä ja haluaisin takaisin,mutta olenko tyhmä jos jään odottamaan??

10

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähän asti

käyttäytynyt todella typerästi.
      Että ihan 3 kk tunsit ja nyt sitten paksuna.
      Kyllä ne lastenvalvojallakin vähä kattoo, millainen henkilö on kyseessä hei!

• jo yhden lapsen äiti

siis tunsimme jo entuudestaan eli ei ollut ventovieras ihminen kyseessä...mutta meidän suhe kesti sen aikaa..

• piti mennä

sänkyyn. Kertoo paljon sinusta!

• varmaan
        piti mennä kirjoitti:

sänkyyn. Kertoo paljon sinusta!

auta alkuperäistä haukkua JO tehdyistä virheistä. Ikävä kyllä tilanne kuulostaa siltä että mies on menetetty. Viisainta mitä voit nyt tehdä on "antaa miehen mennä" ja katsoa jos jossain vaiheessa tiet taas kohtaisivat. Älä ainakaan painosta, sillä pilaat varmasti kaiken mitä jäljellä voisi vielä olla. Yritä keskittyä lapsiin ja katso mitä tuleman pitää.

• äippä
        varmaan kirjoitti:

auta alkuperäistä haukkua JO tehdyistä virheistä. Ikävä kyllä tilanne kuulostaa siltä että mies on menetetty. Viisainta mitä voit nyt tehdä on "antaa miehen mennä" ja katsoa jos jossain vaiheessa tiet taas kohtaisivat. Älä ainakaan painosta, sillä pilaat varmasti kaiken mitä jäljellä voisi vielä olla. Yritä keskittyä lapsiin ja katso mitä tuleman pitää.

Itsellä oli jokin aika sitten melkein samantapainen tilanne. Tuntuu, että silloin olin jotenkin riippuvainen lasten isästä ja kuvittelin rakastavani häntä ylikaiken, enkä tulisi toimeen ilman!! Riideltiin kans aika paljon ja toisen lapsen synnyttyä äijä läks.... Jäin yksin vastasyntyneen ja 1v. lapsen kanssa.
        Ensiksi soittelin ihan hulluna miehelle ja lähettelin tekstareita, ilman vastausta.
        Aika kului huomasin jopa olevan päiviä, jolloin en ajatellut miestä ollenkaan, en enää yrittänyt edes soittaa. Kului puoli vuotta, kunnes mies otti oma-aloitteisesti yhteyttä haluten nähdä lapsia ja minua.Olin toki vihainen ja katkera välinpitämättömyydestä, mutta enhän se ollut minä joka olin missannut lapsieni elämästä puoli vuotta.
        Tästä lähdimme hiljalleen eteenpäin ja rakentamaan suhdetta uudelleen varmemmalla pohjalla.
        Eli uskoisin, että jos mies todella välittää ja sinä välität löydätte sen yhteisen polun, mutta se vaatii kummankin osapuolen vastaan tulemista!! Ja jos ei välitä tarpeeksi, niin mieshän siinä menettää lapset ja sinut. Mutta muista, että vaikka kuinka rakastaa. ei toista voi pakottaa rakastamaan ja ehkä silloin on parempi kulkea eri teitä.
        Lapsista saa kyllä voimaa jatkaa ilman miestäkin, vaikka nyt tuntuisi, ettei jaksaisi elää ilman!!! :)

• tekemään

keskeytyksen. Miksi vääntää taas isätön lapsi tähän maailmaan???

• |||||||||||||||||
        tekemään kirjoitti:

Eihän lapsen tarvitse olla isätön vaikka äiti olisi miehetön.

• /mamma/
        tekemään kirjoitti:

joo ja kuka sanoo että tee keskeytys, pitäis mahassa olla idiootti tutka ettei tuollaisia idiootteja kukaan synnytä. Ei kellekkään äidille voi sanoa että tee keskeytys! minä olen rv.22 ja ukko jätti, ensin petti ja kun vaadin tilille, pakeni. En ole nähny moneen viikkoon koko ihmistä kun pyysin kasvotusten puhumaan. Lapsen niin kovasti halusi ja perheen muttei ollut valmis ottamaan vastuuta omista teoistaan. Kyllä sinä pärjäät pikkuisen kanssa,mies siinä menettää et sinä:) lapsi on suuri siunaus ja voit rakentaa hyvän tukiverkoston lapselle, ystävistä ja sukulaisista. Riitoja tulee aina mutta jos niistä ei selviä niin ihminen ei ole oikea sinulle. Pää pystyyn vaan ja askelta eteenpäin vaan:D

• IHAN REHELLISESTI
        ||||||||||||||||| kirjoitti:

Eihän lapsen tarvitse olla isätön vaikka äiti olisi miehetön.

sanoen myötähäpeää niitä äitejä kohtaan, joilla on esim kolmelle eri isälle penskoja ja vielä pienillä ikäeroilla.
        Pitää kyllä ajatella lastakin, miltä hänestä tuntuu, kun jokaista lasta tulee tapaamaan eri isä!

• sinä sitä
        IHAN REHELLISESTI kirjoitti:

sanoen myötähäpeää niitä äitejä kohtaan, joilla on esim kolmelle eri isälle penskoja ja vielä pienillä ikäeroilla.
        Pitää kyllä ajatella lastakin, miltä hänestä tuntuu, kun jokaista lasta tulee tapaamaan eri isä!

myötähäpeämään. Minulla on kaksi lasta ja heillä eri isät. Ensimmäisen kanssa erottiin yhteispäätöksellä, toisen isä lähti toisen naisen matkaan jonka kanssa perustivat nopeasti uuden perheen.

Nyt olen ollut yksissä avokkini kanssa pari vuotta ja ajattelimme kyllä kasvattaa perhettämme vauvalla kolmen vuoden sisällä. Kypsyttelemme ajatusta ensin. Miehellä ei ole omaa biologista lasta. Lapseni ovat 10 ja 6 vuotiaat. Muuten olen työssäkäyvä, ihan hyväsydäminen normaali naisihminen.

Ensin olin kauhuissani, mitä ihmiset ajattelevat, onhan kaikilla lapsillani sitten eri isät. Mitäpä jos tämäkin mies ottaa ja lähtee? Siinä sitten ollaan 3 lapsen kanssa yksin ja sovitellaan isien kanssa tapaamisia...

Mutta jos elän tämän pelon ja ajatuksen mukaan, mieheni ei koskaan saa biologista lasta ja se tulee vaikuttamaan jossain vaiheessa suhteeseemme. Itsekin aina toivoin suurta perhettä, mutta ikävä kyllä kummankaan lasteni isän kanssa en päässyt kuin siihen yhteen asti. Itse en näitä eroja olisi halunnut, mutta en ketään väkisinkään yritä pitää.

Molempien lasteni isät toivovat meille hyvää ja ovat väleissä nykyisen avokkini kanssa. Mitä siis elämämme kenellekään kuuluu kun lapset voi hyvin ja me olemme onnellisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe