En nyt kaipaile niitä 80-luvun kieltämättä tehokkaita mutta suurikulutuksisia kaksitahtisia RD/RG/TZR pikkusupersportteja, vaan nelitahtisia ns. tavallisia pyöriä. Nimenomaan "customihtavien" pienien pyörien luokassa ei hummilla hurrata. Hassua jotenkin, vuoden 1980 Honda CB 250 N:ssä oli 27 HP, eikä se ollu mikään kyykkypyörä vaan klassisen mallinen. Nykyään harvassa varttilitraisessa on edes kahtakymmentä hummaa, varsinkaan nämä kiinalaiset ei saa puhtia pyöriinsä ollenkaan. Jotain 16 HP niissä, vähemmän kuin satapiikeissä 25 vuotta sitten. Kawasakin EL 252 oli vuonna 2000 30 HP, eli normaalit tehot luokassaan. Vaan onko Kawasakillakaan enää nykyään tehokasta varttilitraista customia? 250cc Ninja on josta eri lähteiden mukaan luvataan 31-36 HV, mutta se on kamala kyykky. Kymco Venom taitaa olla tällä haavaa tehokkain 250cc customi?
250cc nykypyörien tehot
4
1461
Vastaukset
- asgasdfasdf
Ennen tehot ilmoitettiin DIN hevosina nykyään SAE:na. DIN on bruttohevosvoimat ja SAE on nettohevosvoimat.
Lisäksi nykymoottorien pitää alittaa kiristyneet päästömääräykset, siksi koneet joudutaan säätämään sairaanloisen laihalle. Ennen ei ollut niin tarkkaa päästöistä.
Sitten vielä kun sotketaan vertailussa 2-syl->1-syl, niin johan tulee teho/vääntö ja kierroslukueroja.- ploö
SAE on brutto ja DIN netto.
Oli yks tai kaks pyttynen niin vääntö kertaa kierrosluku on teho.
Ei kai custom tyyppiseen pyörään kukaan kaipaa hurjasti kiertävää konetta vaan edes hitusen vääntöä. - dksaaksdf
ploö kirjoitti:
SAE on brutto ja DIN netto.
Oli yks tai kaks pyttynen niin vääntö kertaa kierrosluku on teho.
Ei kai custom tyyppiseen pyörään kukaan kaipaa hurjasti kiertävää konetta vaan edes hitusen vääntöä.SAE (American Society of Automotive Engineers)
SAE brutto (SAE gross horsepower) mittaustapaa (SAE standardit J245 and J1995) käytettiin ennen vuotta 1972. Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut tehot oli suuresti liioiteltuja massa-autoissa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot olivat yleensä aliarvioitu.
SAE netto (SAE net horsepower) mittaustapaa (SAE standardi J1349) alettiin käyttämään vuodesta 1971. Tässä mittaustavassa moottorissa oli kiinni kaikki lisälaitteet kuten myös imu -ja pakosarjat. Vuodesta 1972 yhdysvaltalaiset ilmoittivat tehon ainostaan merkinnällä "SAE net hp". Tämä vastaa lähinna DIN normin mukaista mittausta.
"SAE netto" mittaukset ovat tarkempia kuin "SAE brutto", mutta silti ne ilmoittavat moottorin tehon vauhtipyörästä mitattuna. Koska "SAE brutto" arvoja ilmoiteltiin melko vapaasti ei ole olemassa tarkkaa kaavaa jolla voisi muuntaa nämä kaksi vastaamaan toisiaan.
Vuonna 2005 SAE esitteli uuden testimenetelmän (SAE standardi J2723) moottorin hevosvoimateholle ja väännölle. Menetelmä poistaa joitakin epätarkkoja kohtia vanhasta tehon mittauksesta ja vaatii puolueettoman tarkkailijan läsnäolon moottorin mittauksessa. Mittaus on vapaaehtoinen autonvalmistajille, mutta sen läpikäyneitä moottoreita voidaan mainostaa merkinnällä SAE-certified. Tällä menetelmällä mitatut arvot ovat yleensä suurempia kuin vanhalla tavalla mitatut.
DIN (Deutsches Institut fur Normung)
Teho on mitattu saksalaisen DIN 70020 -standardin mukaisesti. Tässä teho mitaan moottorin vauhtipyörästä ja se vastaa käytännössä SAE netto -tehoa. Hevosvoimamäärä (DIN) ilmoitetaan Saksassa PS (Pferdestärke) merkinnällä. Italiassa merkintä on CV (di cavallo a vapore), tätä samaa merkintää käytetään myös Espanjassa ja Portugalissa. Hollannissa merkintä on pk (paardekracht). Ranskassa on käytössä ch (chevaux) -merkintä."
- wäsäilijä
Kiinalaisten käyttämä moottori on yksi yhteen Honda Rebelin moottori.Saman verran tehoa kuin alkuperäisessä.Ehkä aavistuksen laadukkaampia kuin alkuperäinen Hondan kone jossa oli vaihteiston toiminnassa vähän sanomista,ja 2004-mallissa kytkinvikoja.Kaikki muuhan kiinanvehkeissä on vähän sinne päin.
Kymcossakaan ei vääntöä ole paljoa enempää,mutta tehoalue jatkuu paljon ylemmäksi jolloin tehoa hevosvoimina saadaan kierrättämällä enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702587
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1472100Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa731929Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2511599- 681405
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2981337- 721248
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää371153Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps1241083- 741005