Katoava liftari

Topinyg

Eräs tuttavani kertoi nähneensä Parkanossa öiseen aikaan ajaessaan vanhan naisen liftaamassa keskellä ei mitään. Nainen oli pukeutunut tummaan asuun ja yhtäkkiä vain katosi näkyvistä. Onko kukaan täällä kokenut vastaavaa?

12

4818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut tuota

.mutta ylen elävässä arkistossa on dokkari siitä...mees kattoo :)

• Etsi Leea Virtasen kirjoja. Niissä on näitä kertomuksia.
      Itse olen ominsilmin nähnyt ne kaksi ristiä jotka oli huvilakadun puolelta kaivopuistoon menevän portin kohdalla piirretty ratakiskojen väliin. Itsekin niitä vahvistettiin.

Nyt siinä on asvaltoitu pyörätie,eikä ristin ristiä.
      Tarina kertoo kahden lapsen jääneen siinä junan alle. VR ei tiedä tapausta eikä kukaan toinenkaan. Näin ne legendat syntyy. kuten varastettu iso äiti ym.
      Tämä liftari juttu on elänyt jo 1800 luvuulla, silloin pyrki hevoskyytiin. mutta mene ja tutustu kirjallisuuteen.

• näitä

"liftareita" ole nähty vaikka missä. Ja jotkut puhuvat Haarasillan suonsilmänaisesta, kuuleman mukaan liftaa kyytiin ja jos sitä ei ota niin istuu vieressä tai takapenkillä, enkä puhu nyt siitä rekkojen kyytiin liftaavasta huårasta. Sitten jossain päin (en muista) on kuulemma joku pyöräilijä nainen, tulee yhtäkkiä pimeydessä eteen ja väistettyään sitä, ajetaan ojaan ja kuollaan (rekkoille tekee sitä). Sitä vaan olen ihmetellyt, että jos kuski kuolee, niin mistä moinen kertomus on peräisin ?

• I Don't pick up hitchhikers

Täällä pohjoisessa liftareita on ns. Louen Neito - kukaan ei tietysti ole häntä nähnyt, mutta kyytiin on ottanut useampikin (ainakin kaverin serkku, anoppi, käly, nato tai joku muu.) Ja eipä matkamiehen (tahi naisen) tarvitse ajella Rovaniemeltä kuin Pelloon päin, niin Raanujärvellä osuu uusi Tuonpuoleinen kyydinkyselijä... Tsiisus

• Leda

Tuossa 1980 vastaavanlainen liftari oli Keski-Pohjanmaalla, alueilla Ylivieska-Nivala-Sievi-Haapajärvi. Sisareni näkikin sen,asuessani Briteissä kuulin vastaavanlaisia tarinoita eri kansallisuuksia olevilta ystäviltäni. Muunmuassa Sri Lankassa aave tiedettiin ja oli nähty, katsoppas muuten elokuva The Mothman, olisiko yksi syy tähän? Tositapaukseen perustuva. Ai, niin, ja tuossa 1970-luvun loppupuolella Vieremällä puhuttiin jostakin mäestä jolla kummitteli kansa kaikenmaailman kulkijoita, itse olin tuolloin vielä lapsi, mutta ehkä joku vanhemmista viestittelijöistä muistaa paremmin?

• Atte Ateisti

Urbaani legenda.

Se vasta pelottavaa olisi, jos olisin itse liftarina ja kesken ajon kuski katoaisi!

• mökkeilijäaa

Missähän tuo on raanujärvellä ollut? Ja oletko itse nähnyt?:P

• aviemore

Synnyinseudullani Nivalassa ja ilmeisesti myöskin Sievissä liikkui tumma liftari tuossa 1970-luvun ja 1980 luvun vaihteessa. Sisareni jopa näki sen. Asuessani Iso-Britanniassa satuin juttelemaan Sri Lankalaisen miehen kanssa, joka oli kiinnostunut parapsykologisista ilmiöistä. Hän kertoi, että tumma liftari liftailee myäskin Sri Lankassa ja, kun pysähtyy ottamaan kyytiin hahmo katoaa. Käyppäs lainaamassa elokuva The Mothman. Suomeksi Koimies. Olio ilmestyi Usassa myös. Uskoisin, että sama olio on kyseessä.

• liftaaja

itse olen ollut kanssa jämsän tiellä oli siellä liftari mutta se katosi

• ar'g

Urbaanilegendaa.

Näitä kerrotaan aina siskonkaverinkissankusettajankoirankouluttaja näki/kuuli/koki - tapauksina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe