Eräs tuttavani kertoi nähneensä Parkanossa öiseen aikaan ajaessaan vanhan naisen liftaamassa keskellä ei mitään. Nainen oli pukeutunut tummaan asuun ja yhtäkkiä vain katosi näkyvistä. Onko kukaan täällä kokenut vastaavaa?
Katoava liftari
12
4673
Vastaukset
- kokenut tuota
.mutta ylen elävässä arkistossa on dokkari siitä...mees kattoo :)
- Topinyg
Mistä sellaisen arkiston löytää?
- linkki dokkariin :)
Topinyg kirjoitti:
Mistä sellaisen arkiston löytää?
http://www.yle.fi/player/player.jsp?name=El%E4v%E4 arkisto%2F05795_1
Etsi Leea Virtasen kirjoja. Niissä on näitä kertomuksia.
Itse olen ominsilmin nähnyt ne kaksi ristiä jotka oli huvilakadun puolelta kaivopuistoon menevän portin kohdalla piirretty ratakiskojen väliin. Itsekin niitä vahvistettiin.
Nyt siinä on asvaltoitu pyörätie,eikä ristin ristiä.
Tarina kertoo kahden lapsen jääneen siinä junan alle. VR ei tiedä tapausta eikä kukaan toinenkaan. Näin ne legendat syntyy. kuten varastettu iso äiti ym.
Tämä liftari juttu on elänyt jo 1800 luvuulla, silloin pyrki hevoskyytiin. mutta mene ja tutustu kirjallisuuteen.- näitä
"liftareita" ole nähty vaikka missä. Ja jotkut puhuvat Haarasillan suonsilmänaisesta, kuuleman mukaan liftaa kyytiin ja jos sitä ei ota niin istuu vieressä tai takapenkillä, enkä puhu nyt siitä rekkojen kyytiin liftaavasta huårasta. Sitten jossain päin (en muista) on kuulemma joku pyöräilijä nainen, tulee yhtäkkiä pimeydessä eteen ja väistettyään sitä, ajetaan ojaan ja kuollaan (rekkoille tekee sitä). Sitä vaan olen ihmetellyt, että jos kuski kuolee, niin mistä moinen kertomus on peräisin ?
- I Don't pick up hitchhikers
Täällä pohjoisessa liftareita on ns. Louen Neito - kukaan ei tietysti ole häntä nähnyt, mutta kyytiin on ottanut useampikin (ainakin kaverin serkku, anoppi, käly, nato tai joku muu.) Ja eipä matkamiehen (tahi naisen) tarvitse ajella Rovaniemeltä kuin Pelloon päin, niin Raanujärvellä osuu uusi Tuonpuoleinen kyydinkyselijä... Tsiisus
- Leda
Tuossa 1980 vastaavanlainen liftari oli Keski-Pohjanmaalla, alueilla Ylivieska-Nivala-Sievi-Haapajärvi. Sisareni näkikin sen,asuessani Briteissä kuulin vastaavanlaisia tarinoita eri kansallisuuksia olevilta ystäviltäni. Muunmuassa Sri Lankassa aave tiedettiin ja oli nähty, katsoppas muuten elokuva The Mothman, olisiko yksi syy tähän? Tositapaukseen perustuva. Ai, niin, ja tuossa 1970-luvun loppupuolella Vieremällä puhuttiin jostakin mäestä jolla kummitteli kansa kaikenmaailman kulkijoita, itse olin tuolloin vielä lapsi, mutta ehkä joku vanhemmista viestittelijöistä muistaa paremmin?
- Atte Ateisti
Urbaani legenda.
Se vasta pelottavaa olisi, jos olisin itse liftarina ja kesken ajon kuski katoaisi!- mökkeilijäaa
Missähän tuo on raanujärvellä ollut? Ja oletko itse nähnyt?:P
- aviemore
Synnyinseudullani Nivalassa ja ilmeisesti myöskin Sievissä liikkui tumma liftari tuossa 1970-luvun ja 1980 luvun vaihteessa. Sisareni jopa näki sen. Asuessani Iso-Britanniassa satuin juttelemaan Sri Lankalaisen miehen kanssa, joka oli kiinnostunut parapsykologisista ilmiöistä. Hän kertoi, että tumma liftari liftailee myäskin Sri Lankassa ja, kun pysähtyy ottamaan kyytiin hahmo katoaa. Käyppäs lainaamassa elokuva The Mothman. Suomeksi Koimies. Olio ilmestyi Usassa myös. Uskoisin, että sama olio on kyseessä.
- liftaaja
itse olen ollut kanssa jämsän tiellä oli siellä liftari mutta se katosi
- ar'g
Urbaanilegendaa.
Näitä kerrotaan aina siskonkaverinkissankusettajankoirankouluttaja näki/kuuli/koki - tapauksina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155