onko olemassa liittoa/yhdistystä joka ajaa isien oikeuksia?
isällä joka on terve, vakaa, rakastava, on oikeus tavata lastaan säännöllisesti.
lapsi tarvitsee isäänsä, isä lastaan.
isä on nuorelle ja kasvavalle lapselle turvan tuoja, miehen malli, HYVÄN miehen malli.
miksi useat äidit eivät tätä tajua?
ja kyse on nyt oiekasti hyvästä isästä. ei mistään juoposta jne, joten ne vastaukset voi jättää pois. kiitosps: olen huolestunut äiti / äitipuoli. lasteni isä ei saa tavata biologista lastaan joka asuu äitillään.
välimatka on lyhyt, kouluun veisi tytön tietenkin aamulla!!! harkkoihin veisi. olisi hyvä ja rakastava isä lapselleen, mutta ei käy..
kuitenkin tämän isän pitäisi luottaa biologisen lapsensa äidin uuteen mieheen.
miksi
tässä maassa isien oikeudet lytyssä
16
1274
Vastaukset
- Ne lapset joilta on
puuttunut isä pitämässä komentoa... On lapsen murrosikä mieletön... Siis kauhea. Sivusta seuranneena tiedän tälläisiä tapauksia viisi!!! Ei voi olle enää sattumaa... Sitä kostautuu tällä tapaa, äidit eivät pysty pitelemään yhtään pahaa murrosikää kokevaa nuorta... Ja paha murrosikä tulee jo nuoresta pojasta ja sen kokemuksista...
- Menee todella pahaksi
... Jokaisen viiden tietämäni äidit ovat murtuneet tyystin ja hakenut apua jos mistäkin, lopulta luovuttaneet jotkut ja pojat vievät autot ja rahat kysellemättä... Mutta tiedän siis tyttöjäkin.
Sitten jos myöhemmin esim vähän ennen murkkua on taloon tullut uusi "isäntä" eli nainen löytänyt miehen, on se myöhäistä... Joka viikolnoppu nyrkit heiluvat yms yms huutoa... Hyi olkoon. - mokoma skeidan
Menee todella pahaksi kirjoitti:
... Jokaisen viiden tietämäni äidit ovat murtuneet tyystin ja hakenut apua jos mistäkin, lopulta luovuttaneet jotkut ja pojat vievät autot ja rahat kysellemättä... Mutta tiedän siis tyttöjäkin.
Sitten jos myöhemmin esim vähän ennen murkkua on taloon tullut uusi "isäntä" eli nainen löytänyt miehen, on se myöhäistä... Joka viikolnoppu nyrkit heiluvat yms yms huutoa... Hyi olkoon.puhuja.
- henkilökohtaisestikkin
mokoma skeidan kirjoitti:
puhuja.
puhun, mistä on skeida todella kaukana.
- MENNÄ NAIMISIIN!
Mene naimisiin, ennen kun aloitat paneskelemaan ympäriinsä. Näin turvaat oikeudet omiin lapsiisi.
Tosi on.
Isien oikeudet on ihan arvoisissaan kantimissa.
Kertapanot voi mennä muualle ruikuttamaan. - H-KHa
Yhteys paikkakunnan sossun lastenvalvojaan. Isän ja lapsen tapaamissopimus laadintaan aikatauluineen heidän avullaan.
Lastenvalvojan sana painaa paljon tapaamisasioissa.
Jos äiti jarruttaa kaikin keinoin lapsen ja isän yhteyttä, asia kakistelematta käräjäoikeuteen kunnan avustavan tai yksityisen asianajajan avulla ja tapaamiset oikeuden päätöksen kautta voimaan ja toivottavasti sujumaan. Paras edetä päättäväisesti ja toivon mukaan yhteisymmärryksessä lapsen äiteen kanssa.
Ei edistä asiaa voivotella täällä vaikka saahan sitä tietty purkaa harmeja vapaasti kun siltä tuntuu. Tsemppiä vaan eteenpäin.- mikseipä
Lähihuoltajuus!!?? Lapsi isälle asumaan (ja lapsilisät). Tapaamiset (ja elatusmaksut) äidille. Niin sen pitäisi mennä yhä useamminkin!
- ap...
mikseipä kirjoitti:
Lähihuoltajuus!!?? Lapsi isälle asumaan (ja lapsilisät). Tapaamiset (ja elatusmaksut) äidille. Niin sen pitäisi mennä yhä useamminkin!
mutta äiti ei siihen suostu.:(
hän tekee asiat vaikeiksi..syyttää tätä isää alkoholistiksi, vaikka hän ei voi edes juoda terveydellisistä syistä. syytti narkkariksi, isä kävi testeissä todistaakseen että ei käytä huumeita, testit puolsivat isää. - paikallaan?
ap... kirjoitti:
mutta äiti ei siihen suostu.:(
hän tekee asiat vaikeiksi..syyttää tätä isää alkoholistiksi, vaikka hän ei voi edes juoda terveydellisistä syistä. syytti narkkariksi, isä kävi testeissä todistaakseen että ei käytä huumeita, testit puolsivat isää.Viedä asia oikeuteen. Niin tein itsekin kun äiti halusi rajoittaa tapaamisia yms. Ei isien asema ala parantumaan jos vain rutistaan täällä. Tsemppiä lähihuoltajuuteen!
- Äiti + kohta 9kk poika
Minä olisin innoissani jos lapsemme isä haluaisi olla poikansa kanssa, valitettava totuus vaan on, että hänelle on juominen tärkeämpää. Mielestäni KUNNOLLISTEN ja VASTUUNTUNTOISTEN isien oikeudet ovat tässä maassa aivan väärin, iseillä pitäisi olla oikeus nähdä lapsiansa niin usein kuin haluaa.
Onko se muka riittävästi, että joissain tapauksissa lapsi/lapset ovat isällänsä vain 2 viikonloppua kuukaudesta? Ei ole. Viikko/viikko vuorottelu on mielestäni todella hyvä ratkaisu.
Anteeksi kun tässä vaiheessa poikkean sinun aiheestasi siirtyen omaani, sen verran kyselisin, että onko parempi lapsen olla tapaamatta isää ollenkaan jos tämä sanoo tulevansa silloin ja silloin, muttei kuitenkaan tule? Ja näitä tapauksia sattuu hyvin harvoin että hän edes ehdottaisi tulemista, koska juominen vie suuren osan hänen ajastaan. Olen myös sanonut, että voisi hakea pojan ja käydä sukulaisillaan hänen kanssaan, ei kelpaa. Olen myös kysellyt jos sovittaisi päivät jolloin hän olisi pojan kans, ei kelpaa. Sitten olen myös ehdottanut että sovittaisi lastenvalvojalla tapaamiset, ei kelpaa. Ei ota poikaa viikonlopuiksi, koska ei ala olemaan pojan kanssa kotona jos minä vaikka lähden juhlimaan.
Olenko paha ihminen jos en halua että lapsi näkee isäänsä enää? Tiedän miten muutaman vuoden päästä lapsi pettyy hirveästi ja miettii että eikö isi haluakkaan olla minun kans kun ei tulekaan ikinä.
Onko hyvä ajatella näin? Eikö olisi parempi olla lapsen kanssa kahdestaan ja joskus kun löytää hyvän miehen, niin lapsi saisi siitä isähahmon itselleen?
Tällaisia äitejäkin on paljonkin, en siis mitenkään syyllistä isejä tai yleistä!- surullinen isukki
Hyvä psykologin artikkeli aiheesta. Kuin minun elämästäni!
http://www.nettipsykologi.com/artikkelit/eroisat.html - Isä itsekin
surullinen isukki kirjoitti:
Hyvä psykologin artikkeli aiheesta. Kuin minun elämästäni!
http://www.nettipsykologi.com/artikkelit/eroisat.htmlTuossa artikkelissa on kyllä onnistuttu pukemaan hyvin sanoiksi ne fiilikset, joita minullekin on tässä asiassa tullut.
- sama tilanne
Mutta sillä erolla, että lapsi on poika.
Äidin uusi mies on mitä on (kalja näyttää maistuvan kiitettävästi)
Meillä ulkoillaan, vietetään aikaa metsässä. Rakennellaan majoja ja muuta kivaa, leivotaan.
Vaan äidille ei käy, että lapsi viettäisi meillä aikaa muuten kuin minimin.Perseestä.- leenukka78
Äidit luulee olevansa joitain yli tärkeitä, ja itkee julkisesti ja lapsille ikäväänsä ku lapset on lomalla kolme viikko ISÄLLÄ, eikä yhtään ajattele et etäisä on aina lapsista erossa kaksi viikkoa ja sit yhteistä aikaa viikonloppu. Ja ei sit millään lisä tapaamisia. Eikä myöskään suostu vuoro asumiseen vaik ei olis mitään ongelmaa paitsi et äiti ei sais nyhdettyä yli suuria elareita: Olen tätä seurannut nyt neljä vuotta sivusta ja voi voi kyl on surkeeta käytöstä ja viel väitetään et ollaan lasten ehdoilla. Huh Hu tulipa avauduttua! Aurinkoista kesää kaikille =)
- kyynärä
leenukka78 kirjoitti:
Äidit luulee olevansa joitain yli tärkeitä, ja itkee julkisesti ja lapsille ikäväänsä ku lapset on lomalla kolme viikko ISÄLLÄ, eikä yhtään ajattele et etäisä on aina lapsista erossa kaksi viikkoa ja sit yhteistä aikaa viikonloppu. Ja ei sit millään lisä tapaamisia. Eikä myöskään suostu vuoro asumiseen vaik ei olis mitään ongelmaa paitsi et äiti ei sais nyhdettyä yli suuria elareita: Olen tätä seurannut nyt neljä vuotta sivusta ja voi voi kyl on surkeeta käytöstä ja viel väitetään et ollaan lasten ehdoilla. Huh Hu tulipa avauduttua! Aurinkoista kesää kaikille =)
että sä olet pokannut jonkun etäisäraasun ja nyt sua vituttaa kun sen liksasta menee iso osa elareihin... Voivoi.
- leenukka78
kyynärä kirjoitti:
että sä olet pokannut jonkun etäisäraasun ja nyt sua vituttaa kun sen liksasta menee iso osa elareihin... Voivoi.
No toi on aika kaukaa haettu, ku sattuu olemaan niin et mä en tarvitse toisten rahoja elämiseeni!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914