Olen tietotekniikan insinööri, kohta 2 vuotta alan työkokemusta. Tekisi mieli ehkä opiskella työn ohella lisää, ehkä tietotekniikkaa tai jotain.
Suositteletteko ylempää amk tutkintoa vai DI-tutkintoa? Mitä eroa näissä kahdessa on?
Töissä pitäisi käydä, joten päiväopiskelu ei taida oikein onnistua...
Insinööristä diplomi-insinööriksi
2
1390
Vastaukset
- teekkari
Hei,
Itse olen jatkanut teknillisessä yliopistossa AMK:n jälkeen. Itse jäin pois töistä ja aloitin kokopäivätoimisena opiskelijana. Osa käy myös töiden ohella koulua vaihtelevalla menestyksellä.
Opiskelijoita on kärjistetysti jaettuna kahta "lajia". Toisille riittää läpäisy ja toiset haluavat oppia ja hyviä numeroita. Jos sulle riittää pelkkä läpäisy, niin joustavan työpaikan kanssa voi onnistua opiskelu ja töissä olo. Matikan luennot esimerkiksi kyllä ovat sellaisia, jotka melkein läpäisyn vuoksi vaativat läsnäoloa.
Oma mielipiteeni on se, että di-tutkinto olisi arvostetumpi kuin ylempikorkeakoulututkinto. Ylempikorkeakoulututkinto on vielä aika tuntematon. Di-tutkinto on taas kautta aikain ollut arvostettu. Tämä on siis oma mielipiteeni:).- Diplomi-insinööri
Kyllä tuo diplomi-insinööritutkintokin kuuluu ylempään korkeakoulututkintoon.
Ilmeisesti tarkoitit tässä tilanteessa ylempää ammattikorkeakoulututkintoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418