Asiattomuuksia ja asiallisuuksia

Suo anteeksi "tanssipurema", että olin mukana johdattelemassa aloittamaasi keskustelua hakoteille.

TARKENNUKSIA:

* Jos joku otti kirjoituksestani itseensä, pahoittelen sitäkin: Vanhempani ovat aikanaan takoneet päähäni niin perusteellisesti periaatteen olla puhumatta kenestäkään pahaa tahallaan, että sitä on mahdoton olla unohtamatta. Toki ihminen kun olen, vahinkoja sattuu.

* Akateemiset taidot eivät välttäämättä tarkoita koulutusta. Esiopetusikäisellä lapsella, joka lukee kirjoittaa, yms.,voidaan sanoa olevan hyvät akateemiset taidot, mutta puutteelliset motoriset tai sosiaaliset taidot, noin vaan esimerkiksi.

* Minulla on yksi paha vika (muiden tässä mainitsematta jääneiden lisäksi): Ryhdyn helposti analysoimaan, MIKSI joku toimii, kuten toimii. Lukiessani tätä palstaa huomaa keskustelujen silloin tällöin muuttuvan loan heitoksi joidenkin ihmisten välillä. Silloin näen silmieni edessä pienen kiusatun pojan (tai tytön), joka itkunsa itkettyään päättää näyttää: "P....le!, hyökkäys on paras puolustus."
Ja hokkus pokkus! En ole ollenkaan vihainen, pikemminkin myötätuntoinen. Kiusaaminen on myös aikuisten ongelma! Mennään siis hiukan itseemme, kaikki, vai mitä?!

14

2567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...muutamista asioista.

Nimimerkki Elämänjano sanoo mm. näin: " Mennään siis hiukan itseemme, kaikki, vai mitä?!"

Kerron hiukan ensin, millainen väki täällä todellisuudessa häiriköintiä on jo vuosikaudet harrastanut.

Kyseessä ovat pääosin täysin tanssimattomat henkilöt, joiden ainoa motiivi tänne (ja ehkä monelle muullekin palstalle) kirjoitteluun on vain oman pahan olon ja huonommuuden tunteen helpottaminen siten, että aiheuttavat, mahdollisimman paljon häiriötä ja mieluusti myös pahaa mieltä palstan lukijoille ja varsinkin muille kirjoittajille.

Mitkään vetoomukset eivät heihin tietystikään pure. Luonnevika ja traumat eivät sillä tavoin poistu.

Karu totuus noista on se, että ainakin sen kohta neljän vuoden aikana, minkä olen tätä palstaa seuraillut, nämä ovat työntäneet tänne yhteensä tuhansia mitä törkeimpiä ja ehdottomasti aina palstan sääntöjen vastaisia viestejä. Hyvin suuri osa noista on jo poistunut joko ihan vanhuuttaankin arkistoon, mutta varsin suuri osa myös tämän palvelimen ylläpidon edellyttämien ilmoitusten perusteella.

Jokainen lukija siis velvoitetaan ilmoittamaan asiattomista viesteistä, kuten siinä viestin alla, oikessa laidassa kehotetaan.

Kuitenkaan juuri kukaan muu kuin minä ei noita ilmoituksia näy tekevän.

On siis pakko olettaa, että palstan lukijakunnan suurella enemmistöllä on aivan erilainen käsitys asiallisuudesta kuin palvelimen ylläpidolla -ja minulla- on.

Se, että minä niin paljon noita ilmoituksia teen, johtuu tietysti suurelta osin siitä, että lähes kaikki asiattomat viestit täällä ovat aina kohdistuneet minuun.

Hae-toiminnolla asia on helposti todettavissa, vaikka todellakin suurin osa törkymateriaalista onkin jo kadonnut. Tuhansia asiattomia viestejä on silti vielä jäljellä.

Muutamat ovat täällä aiheesta loukkaantumista teeskennellen kertoneet ilmoitelleensa ylläpidolle viesteistäni, jotka muka ovat asiattomia.

Mistähän kuitenkin mahtaa johtua, että minun (hyvin perusteltujen) ilmoitusteni perusteella viestit todella yleensä katoavat, mutta niiden väitettyjen minun viesteistäni tehtyjen ilmoitusten johdosta ei näy tapahtuvan mitään?

Miettikääpä sitä!

• siitä, että

"Mistähän kuitenkin mahtaa johtua, että minun (hyvin perusteltujen) ilmoitusteni perusteella viestit todella yleensä katoavat, mutta niiden väitettyjen minun viesteistäni tehtyjen ilmoitusten johdosta ei näy tapahtuvan mitään?"

Johtuu siitä, että sinä kirjoitat asiaa, ja muut sontaa. Eikö se näin ole Truehum?

• realisti-reino

kuin täällä voi kirjoittaa tuntemattomana,asia ei muutu mihinkään. Turhaan hakkaat päätäsi seinään.

Täällä ei ole pakko olla eikä pakko kirjoitella vastineita häiriköiden kirjoituksiin. Turha itkeä ja valittaa.

Varsinkin kun/jos kaikki vertaiset ovat muilla keskustelupalstoilla. Miksi tätä roskatunkiota pitää päivystää? -Aikansa voi kai käyttää järkevämminkin.

• realisti-reino kirjoitti:

kuin täällä voi kirjoittaa tuntemattomana,asia ei muutu mihinkään. Turhaan hakkaat päätäsi seinään.

Täällä ei ole pakko olla eikä pakko kirjoitella vastineita häiriköiden kirjoituksiin. Turha itkeä ja valittaa.

Varsinkin kun/jos kaikki vertaiset ovat muilla keskustelupalstoilla. Miksi tätä roskatunkiota pitää päivystää? -Aikansa voi kai käyttää järkevämminkin.

...sitä mieltä, että tämä alunperin tanssin harrastajien käyttöön luotu palsta pitää jättää suosiolla tanssimattomien häiriköiden haltuun?

Lisäkseni juuri kukaan lukija ei todellakaan näy asiattomuuksista ylläpidolle ilmoituksia tekevän. Syykin on selvä: ilmoituksen teko edellyttää oman sähköpostiosoitteen kirjoittamista sille varattuun kenttään.

Koska tämän palstan lukijakunta tunnetusti pyrkii kaikin tavoin välttämään minkäälaisten tunnistetietojen antamista itsestään, ei siis ole odotettavissa ilmoitusten lisääntymistä.

On niin paljon mukavampaa ja helpompaa huudella pusikosta vailla minkäänlaista vastuuta tekemisistään.

Olenkin jo ehdottanut ylläpidolle tämän palstan lopettamista, koska tämä ei ole tanssijoita enää vuosiin palvellut.

Pelkästään häiriköiden itseterapiapisteenähän tämä on toiminut jo kauan.

• realistireino
        Truehum kirjoitti:

...sitä mieltä, että tämä alunperin tanssin harrastajien käyttöön luotu palsta pitää jättää suosiolla tanssimattomien häiriköiden haltuun?

Lisäkseni juuri kukaan lukija ei todellakaan näy asiattomuuksista ylläpidolle ilmoituksia tekevän. Syykin on selvä: ilmoituksen teko edellyttää oman sähköpostiosoitteen kirjoittamista sille varattuun kenttään.

Koska tämän palstan lukijakunta tunnetusti pyrkii kaikin tavoin välttämään minkäälaisten tunnistetietojen antamista itsestään, ei siis ole odotettavissa ilmoitusten lisääntymistä.

On niin paljon mukavampaa ja helpompaa huudella pusikosta vailla minkäänlaista vastuuta tekemisistään.

Olenkin jo ehdottanut ylläpidolle tämän palstan lopettamista, koska tämä ei ole tanssijoita enää vuosiin palvellut.

Pelkästään häiriköiden itseterapiapisteenähän tämä on toiminut jo kauan.

lopetettaisiin yhden henkilön ehdotuksesta,niin samalla perusteella pitäisi suurin osa keskustelupalstoista lopettaa. Ainahan joku näistä voi herneen nenään vetää,kirjoitukset ovat sitä luokkaa.

Vaan missä olisit itse päivät pitkät kun tämä loppuisi? Sama jatkuisi jossain muualla.

Tämän palstan voi aivan hyvin jättää omaan arvoonsa. Omilla aivoillaan ajattelevat kyllä osaavat sen tehdä- ilman Truehumiakin.

• realistireino kirjoitti:

lopetettaisiin yhden henkilön ehdotuksesta,niin samalla perusteella pitäisi suurin osa keskustelupalstoista lopettaa. Ainahan joku näistä voi herneen nenään vetää,kirjoitukset ovat sitä luokkaa.

Vaan missä olisit itse päivät pitkät kun tämä loppuisi? Sama jatkuisi jossain muualla.

Tämän palstan voi aivan hyvin jättää omaan arvoonsa. Omilla aivoillaan ajattelevat kyllä osaavat sen tehdä- ilman Truehumiakin.

Näin siis realistireino: "Tämän palstan voi aivan hyvin jättää omaan arvoonsa. Omilla aivoillaan ajattelevat kyllä osaavat sen tehdä- ilman Truehumiakin."

Noinhan useimmat todelliset tanssinharrastajat ovatkin tehneet jo vuosia sitten.

Mielestäni ei siltikään ole oikein, että täällä häiriintyneet saavat kenenkään estämättä vastailla törkeyksin ja tahallisesti harhaan johtaen niille harvoille, jotka tänne rehellisesti jotakin tanssiasiaa kysyen eksyvät ja siis todella neuvoa tai muuta alaan liittyvää tietoa kaipaavat.

Pitäisikö mielestäsi yhteiskunnassa laajemminkin antaa pahantekijöille vielä enemmän periksi kuin jo nyt annetaan? (Raiskaajat, pedofiilit jne. saavat aivan lapsellisen vähäisiä tuomioita.)

Minä en todellakaan kaipaa huvikseni idioottien kanssa kahinoimista. Tunnen sentään pelkästään täysijärkisiä ihmisiä, jotka eivät saa nautintoaan muiden vahingoittamisesta kuten nämä.

• kuriin
        Truehum kirjoitti:

Näin siis realistireino: "Tämän palstan voi aivan hyvin jättää omaan arvoonsa. Omilla aivoillaan ajattelevat kyllä osaavat sen tehdä- ilman Truehumiakin."

Noinhan useimmat todelliset tanssinharrastajat ovatkin tehneet jo vuosia sitten.

Mielestäni ei siltikään ole oikein, että täällä häiriintyneet saavat kenenkään estämättä vastailla törkeyksin ja tahallisesti harhaan johtaen niille harvoille, jotka tänne rehellisesti jotakin tanssiasiaa kysyen eksyvät ja siis todella neuvoa tai muuta alaan liittyvää tietoa kaipaavat.

Pitäisikö mielestäsi yhteiskunnassa laajemminkin antaa pahantekijöille vielä enemmän periksi kuin jo nyt annetaan? (Raiskaajat, pedofiilit jne. saavat aivan lapsellisen vähäisiä tuomioita.)

Minä en todellakaan kaipaa huvikseni idioottien kanssa kahinoimista. Tunnen sentään pelkästään täysijärkisiä ihmisiä, jotka eivät saa nautintoaan muiden vahingoittamisesta kuten nämä.

Onko koskaan tullut mieleesi että kenties nämä "ärsyttävästi vastaavat" vastaavat viestiin jos toiseenkin itse asiassa vain siksi että sinä ne trollikoukut nielet ja alat loputtoman jankkaamisen heidän kanssaan eli huvitat heitä?

Trollien oikomisesta ja päämäärättömästä jankkaamisesta seuraa suurempi haitta tanssiasialle kuin niiden jättämisestä omaan arvoonsa. Asiallisiin kysymyksiin voi vastata asiallisesti ilman trollien oikomistakin.

• kuriin kirjoitti:

Onko koskaan tullut mieleesi että kenties nämä "ärsyttävästi vastaavat" vastaavat viestiin jos toiseenkin itse asiassa vain siksi että sinä ne trollikoukut nielet ja alat loputtoman jankkaamisen heidän kanssaan eli huvitat heitä?

Trollien oikomisesta ja päämäärättömästä jankkaamisesta seuraa suurempi haitta tanssiasialle kuin niiden jättämisestä omaan arvoonsa. Asiallisiin kysymyksiin voi vastata asiallisesti ilman trollien oikomistakin.

...olla vähän yksinkertainen vaiko sittenkin noiden trollaajien riveissä itsekin?

Olen melkoisen monta kertaa asian jo aiemminkin selittänyt, joten rupeaa jo todella kyllästyttämään:

Siis näköjään sinunkin mielestäsi, kuten muidenkin samalla tavoin asiaan suhtautuvien mielestä, täällä tahallaan annetut väärät tiedot pitää jättää oikaisematta, vaikka niiden tarkoitus on nimenomaan haitata kysyjiä ja tanssiharrastusta muutenkin.

Samoin mm. tunnettuja tanssijoita, tanssien järjestäjiä ja muusikoita kohtaan esitetyt solvaukset ja muu mustamaalaaminen pitäisi mielestäsi jättää sellaisenaan voimaan ja siis sillä tavoin tunnustaa niiden muka oikeellisuus ja aiheellisuus.

Teitä, joiden mielestä tämä palsta pitäisi suosiolla jättää tanssimattomien häiriköiden haltuun, on jo ihan riittävästi muutenkin.

• loppua odotellessa
        Truehum kirjoitti:

...olla vähän yksinkertainen vaiko sittenkin noiden trollaajien riveissä itsekin?

Olen melkoisen monta kertaa asian jo aiemminkin selittänyt, joten rupeaa jo todella kyllästyttämään:

Siis näköjään sinunkin mielestäsi, kuten muidenkin samalla tavoin asiaan suhtautuvien mielestä, täällä tahallaan annetut väärät tiedot pitää jättää oikaisematta, vaikka niiden tarkoitus on nimenomaan haitata kysyjiä ja tanssiharrastusta muutenkin.

Samoin mm. tunnettuja tanssijoita, tanssien järjestäjiä ja muusikoita kohtaan esitetyt solvaukset ja muu mustamaalaaminen pitäisi mielestäsi jättää sellaisenaan voimaan ja siis sillä tavoin tunnustaa niiden muka oikeellisuus ja aiheellisuus.

Teitä, joiden mielestä tämä palsta pitäisi suosiolla jättää tanssimattomien häiriköiden haltuun, on jo ihan riittävästi muutenkin.

Tunnustan mieluusti yksinkertaisuuteni noista vaihtoehdoista.

Väärien tietojen oikaiseminen on ok vastaamalla asiallisesti alkuperäisiin viesteihin, mutta trollaajien kanssa sanasodan käyminen ei.

Sanasodasta ei seuraa täällä muuta kuin se että houkuttelet sillä vaan lisää asiattomuuksien kirjoittajia tälle palstalle eli toimintatapasi kääntyy tavoitettasi vastaan!

Solvaukset ja muut asiattomuudet voi ilmoittaa ylläpidolle eli niiden käsittelyyn on tavat olemassa. Siihen ei tarvita sanasotaa!

• loppua odotellessa kirjoitti:

Tunnustan mieluusti yksinkertaisuuteni noista vaihtoehdoista.

Väärien tietojen oikaiseminen on ok vastaamalla asiallisesti alkuperäisiin viesteihin, mutta trollaajien kanssa sanasodan käyminen ei.

Sanasodasta ei seuraa täällä muuta kuin se että houkuttelet sillä vaan lisää asiattomuuksien kirjoittajia tälle palstalle eli toimintatapasi kääntyy tavoitettasi vastaan!

Solvaukset ja muut asiattomuudet voi ilmoittaa ylläpidolle eli niiden käsittelyyn on tavat olemassa. Siihen ei tarvita sanasotaa!

...viestejäni lueskelleen, koskapa et ole havainnut, että olen hyvinkin monta kertaa kehotellut muita kirjoittajia ja kirjoittamattomia lukijoitakin seuraamaan esimerkkiäni ja tekemään palvelimen edellyttämällä tavalla ilmoitukset asiattomista viesteistä.

Minä todella niitä olen tehnyt paljon ja lähes poikkeuksetta myös tuloksellisesti. Muut eivät juuri viitsi vaivautua.

Tosin syynä useimpien kohdalla on se, että siinä yhteydessä pitäisi ilmoittaa oma sähköpostiosoitteensa, ja sitähän te kammoatte yli kaiken.

Todennäköisesti aivan tarkoituksella jätät myös huomioimatta sen, että oikaisematta jätetyt solvaus-, kunnianloukkaus- ja muu mustamaalausmateriaali jää aina näkyviin joksikin aikaa, jopa useiksi vuorokausiksikin välillä ilmoituksen teon jälkeen.

Sinä aikana noita valheellisia tietoja on ehtinyt joissakin tapauksissa käydä lukemassa jopa useita satoja ihmisiä (suurimmat lukemat näkyvät olevan tuhansien kokoluokkaa).

Noista lukijoista varsin monelle täältä saatu "tieto" on ainoa informaatio solvauksen kohteesta, joten se oikaisematta jätettynä jää myös pysyväksi ja siis heille totuudeksi.

• Tehtävämies 34
        Truehum kirjoitti:

Ole hyvä ja määrittele ed. viestissä esittelemäsi termi "tanssija".

• Urpo Pökiö
        Truehum kirjoitti:

...viestejäni lueskelleen, koskapa et ole havainnut, että olen hyvinkin monta kertaa kehotellut muita kirjoittajia ja kirjoittamattomia lukijoitakin seuraamaan esimerkkiäni ja tekemään palvelimen edellyttämällä tavalla ilmoitukset asiattomista viesteistä.

Minä todella niitä olen tehnyt paljon ja lähes poikkeuksetta myös tuloksellisesti. Muut eivät juuri viitsi vaivautua.

Tosin syynä useimpien kohdalla on se, että siinä yhteydessä pitäisi ilmoittaa oma sähköpostiosoitteensa, ja sitähän te kammoatte yli kaiken.

Todennäköisesti aivan tarkoituksella jätät myös huomioimatta sen, että oikaisematta jätetyt solvaus-, kunnianloukkaus- ja muu mustamaalausmateriaali jää aina näkyviin joksikin aikaa, jopa useiksi vuorokausiksikin välillä ilmoituksen teon jälkeen.

Sinä aikana noita valheellisia tietoja on ehtinyt joissakin tapauksissa käydä lukemassa jopa useita satoja ihmisiä (suurimmat lukemat näkyvät olevan tuhansien kokoluokkaa).

Noista lukijoista varsin monelle täältä saatu "tieto" on ainoa informaatio solvauksen kohteesta, joten se oikaisematta jätettynä jää myös pysyväksi ja siis heille totuudeksi.

"...viestejäni lueskelleen, koskapa et ole havainnut, että olen hyvinkin monta kertaa kehotellut muita kirjoittajia ja kirjoittamattomia lukijoitakin seuraamaan esimerkkiäni ja tekemään palvelimen edellyttämällä tavalla ilmoitukset asiattomista viesteistä."

Jos kaikki tekisivät kuten sinä, tämä palsta sisältäis noin 2 viesti kuussa.

"Tosin syynä useimpien kohdalla on se, että siinä yhteydessä pitäisi ilmoittaa oma sähköpostiosoitteensa, ja sitähän te kammoatte yli kaiken"

Miksi ihmiset kammoksuisivat täysin ilmaisen ja jopa kertakäyttöisen sähköpostiosoitteen antamista? Esim. hotmailiin ei tarvitse antaa mitään sen kummempia henkilötietoja. Kaltaisesi kontrollifriikki tästä tietenkin järkyttyy ja vaatii koko maailmaa raportoimaan ajatuksensa tunnistetidoin juuri sinulle.

"Todennäköisesti aivan tarkoituksella jätät myös huomioimatta sen, että oikaisematta jätetyt solvaus-, kunnianloukkaus- ja muu mustamaalausmateriaali jää aina näkyviin joksikin aikaa, jopa useiksi vuorokausiksikin välillä ilmoituksen teon jälkeen. "

Valitettavasti minun on ilmoitettava sinulle, ettet ole vieläkään saanut Suomeen toivomaasi ennakkosensuurilakia, jonka mukaan sinä saisit kaiken netissä kirjoitetun materiaalin tarkastettavaksesi.

"Noista lukijoista varsin monelle täältä saatu "tieto" on ainoa informaatio solvauksen kohteesta, joten se oikaisematta jätettynä jää myös pysyväksi ja siis heille totuudeksi. "

Kaikkihan me luemme nettiä aivan täysin vailla kriittisiä ajatuksia. Onneksi sinä hekilökohtaisella pankosellasi pidät huolen siitä, ettei mitään "viiteryhmääsi" (hah)koskevaa tietoa pääse nettiin ilman muokkaustasi. Joku voisi ihan varmasti lopettaa alkavan tanssiharrastuksensa jos et sinä olisi huolehtimassa?

• kauniisti, mutta

realismi on jotain ihan muuta.

Toiminnot vaativat kovempaa kuria. Pakollinen nimimerkin rekisteröiminen tms. Ei syntisessä maailmassa ihmiset silittelemällä parane.

Näin vain on.

• sivusta seurannut

Aloittaja kirjoitti mielestäni ihan asiaa. Eräs herra, joka jo ehtikin kommentoida aloitusta, on itse oiva esimerkki näistä palstan häiriköistä. Hän ei vain millään tajua aiheuttavansa sanavalinnoillaan epäsopua toisissa kirjoittajissa! Omasta mielestään hän on "puhdas kuin pulmunen" ja kirjoittaa aina vain asiaa. Tästä voidaan olla montaa mieltä...

Pakollinen nikin rekisteröinti ei auta yhtään mitään! Eihän sinne tarvitse antaa oikeita tietoja itsestään, eli rekisteröidyn nikin takana voi olla kuka tahansa!

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      85
      4614
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      110
      3830
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      175
      3620
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      58
      2052
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      129
      1114
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      963
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      882
    Aihe