onko muita?

jotka ottaa joka päivä

itelle maistunu jo pari vuotta melkeen joka päivä. käytännössä noin sikspäkki illassa. viikonloppusin enemmän. käyn töissä normaalisti, välillä pikku darra vaivaa jos on vähän lipsahtanut. pikku pöhnä pitää saada et uni tulee. jos ei ota mitää, kiristyy pinna. tiedän ettei tää oo todellakaa hyväks mut vitun vaikee olla ilmankaa ku tullu jo tavaks. kertokaa omia kokemuksia.. kiitos

8

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----+

Haitat kaikkine seuraamuksineen eivät ole vielä kasvaneet tarpeeksi suuriksi, joten ei juolahda mieleen lopettaminen.
      Sekin aika tulee eteesi.

• korkki_kiinni

Sama täällä. Varmaan noin sikspäkkiä vastaava määrä sidua tuli tissuteltua miltei joka ilta - ja toisinaan paljon enemmänkin - parin vuoden ajan. Nyt vuoden vaihteessa tajusin, että olen alkoholisti. Ei siinä selityksiä ole. Olin kuukauden juomatta, kunnes viime perjantaina ratkesin ottamaan vieraiden kanssa vähän punaviiniä ja pari sidua päälle. Nyt jos koskaan olen entistä varmempi siitä, etten voi enää ottaa alkoholia. En osaa lopettaa sivistyneesti parin lasillisen jälkeen. Parempi on siis, että päivä kerrallaan pyrin kohti täydellistä raittiutta. Luulen, että sinun kohdallasi sama voi olla edessä.

• harjoittelemalla alkoholist...

kaikki alkaa viattomasti opettelemalla juomaan, sit sitä opitaan ja lopulta juodaan sänkyyn. Se on se alin aste. Olin makuultaan juova alkoholisti ja menin vihdoin seisaalleen päästyäni AA:han ja olen sen myötä saanut olla seisaallaan enkä juo yhtään enää. En voi. Kuolen ja niin kuolet sinäkin. Tulet jalttomaksi, keltaiseksi, oksennat ja paskannat verta, täriset ja pelkäät omaa varjoasikin. Sitä se on. Kiva olla juomatta!!!

• kirjoitus

AA laiselta .Yleensä kun jauhavat paskaa millaista on olla akloholisti.Kotirouva tisuttelijoita ja toimisto tenuja.Jotka kirjoista lukevat millaisia alkoholistit ovat kun omakohtaiset kokemukset puuttuvat lähes kokonaan.Et pyytänyt mitään, et ehdotellut mitään.Siinä se.

Asuntolasta noussut.

• korkki_kiinni
        kirjoitus kirjoitti:

AA laiselta .Yleensä kun jauhavat paskaa millaista on olla akloholisti.Kotirouva tisuttelijoita ja toimisto tenuja.Jotka kirjoista lukevat millaisia alkoholistit ovat kun omakohtaiset kokemukset puuttuvat lähes kokonaan.Et pyytänyt mitään, et ehdotellut mitään.Siinä se.

Asuntolasta noussut.

En ole kotirouva enkä toimistotenu, yhtään kirjaa alkoholismista en ole lukenut enkä koskaan AA:ssa käynyt, mutta tähän haluaisin vain sanoa, että on se perhanan paljon parempi tunnistaa alkoholisti itsessään ennen kuin on pohjakosketus tullut.

• ethän sä
        korkki_kiinni kirjoitti:

En ole kotirouva enkä toimistotenu, yhtään kirjaa alkoholismista en ole lukenut enkä koskaan AA:ssa käynyt, mutta tähän haluaisin vain sanoa, että on se perhanan paljon parempi tunnistaa alkoholisti itsessään ennen kuin on pohjakosketus tullut.

edes puhunut aa:sta mitään.Oikeessa olet.

• määriä juot

jos siis joka päivä toi sikspäkki menee ja viikonloppuna enemmänkin. Terveys alkaa pian kärsimään.

Ehdotus: Aja viikolla juominen alas. Juo vaikka viikon verran siitä sikspäkistä vain puolet eli kolme pulloa illassa. Seuraavalla viikolla pari pulloa -> yksi pullo. Sulla saattaa hyvinkin olla muutamana yönä univaikeuksia mutta ne menee kyllä ohi. Tarvittaessa saat lekurilta nukahtamislääkkeet alkuvaiheeseen.

En siis ole nyt ehdottamassa täysraittiutta mutta kannattaisi ainakin reilusti vähentää viikonloppujuomistakin tai pitää parin kuukauden nenänvalkaisukuuri. Ei ihmisen kroppa älytöntä ryyppäämistä määrättömiin kestä ja pääkin hajoo siinä sivussa.

• Oolofi

Mä oon ottanu melkein joka päivä jo jostain toukokuusta asti. Keksin mielestäni hyvän idean, että en ota päivällä vaan vasta illalla muutaman. Vaan niin se mopo aina tahtoo jossain vaiheessa karata kädestä, ja tässä nyt taas kärvistellään kaameassa kankkusessa, kun tuli 5 päivää tenutettua oikein urakalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe