perhevalmennus

kokemuksia?

lähiaikoina olisi sitten se perhevalmennus. jotenkin tuntuu ahdistavalta mennä sinne, vapaaehtoistahan se on tietysti. Neuvolatätikin totesi siihen suuntaan että "eihän siellä varmaan uusia asioita tule mutta tapaattepahan muita odottajia". juurikin se ei oikein nappaa, ei oo yhtään sellanen fiilis että jaksaisi nyt mitään kimppahössötystä. toisaalta pelottaa että sitte jos sinne ei mene ja neuvolassa jotain kyselee ni vastaus tulee olemaan "olisit menny perhevalmennukseen siellä ois selvinny". Eli kokemuksia, kannattaako mennä vai onko ihan turhaa?

10

4522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4.

ei se ny mitää porukkahössötystä ole. ihan asiaa on ollut, joskin aika itsestäänselviä juttuja. riippuu tietty paikkakunnasta, millasta sielä on.

• kokemusta on :)

Jep mä siis kävi siel eikä mul o pahaa sanottavaa, jokseenki välil ehkä tylsää mut hauskaa sillai oli, huumorintajua ja kyl sielt kivoja uusia asioita kuuli siltä porukan vetäjältä... Kannattaa mennä, ethän siinä kuitenkaa mitää menetä :D Muakaa ei aluks napannu yhtää mut loppuviimeks menin innoissani, oli ainaki jtn ohjelmaa illaks :D Mee ihmeessä!

• ei ainakaan

jää nettipalstojen varaan tietotaito, siellä kerrotaan, neuvotaan ja siellä voi kysyä ammattilaisilta jos on kysyttävää. Itselle siellä ei tosiaan paljoa tullut uutta asiaa mutta entinen tieto sai vahvistusta ja tuli siellä hyviä arjen vinkkejä, joita ei muuten olisi tullut ajatelleeksi. Sinne vaan ilmaistahan se on!! Ei se ole kimppahössötystä vaan asiallista perusasioiden läpikäymistä.

• Rv 27

käyny kaikki tähänastiset perhevalmennukset läpi, joita on ollut kaikkiaan kolme. Ihan ok kokemuksia, mutta mitään varsinaista uutta tietoa en oo noista saanut eikä se muiden tapaaminenkaan jättänyt mitään syvällisiä tuntemuksia, mikä johtunee siitä että ryhmäkoot oli melko suuria eikä siellä oikein päässyt syntymään sellaista tiiviimpää keskustelua.

Edessä olis vielä kaikkiaan viis perhevalmennusta, ja uskon niiden olevan huomattavasti hyödyllisempiä koska siellä käsitellään itse synnytystä, lapsenhoitoa jne joten niitä odotan ihan positiivisin mielin. Siellä ryhmäkokokin on pienempi, joten ehkä myös tunnelma on vapaampi ja keskustelevampi.

Kyllä mä ainakin suosittelen menemistä, ihan vaan jotta ei missaa sitten mitään, jos siellä sattuukin tulemaan jotain uutta tietoa.

• valmennuksissa

En käynyt ja sain samat asiat paperilla, mitä olivat valmennuksissa käyneet... Totesin että vaikka odotankin ensimmäistäni en jäänyt mistään paitsi vaikka en käynyt kun synnäritutustumisessa.

Oon lueskellu eri lähteistä (kirjat,lehdet,netti yms ja toisten kokemukset suullisesti myös)joka varmaan osaksi vaikutti siihen etten tuntenut että niissä valmennuslapuissa mitää uutta minulle oli.

Itselläni paha masis oli juuri tuolloin valmennuksien aikaan eikä edes kauppaan kiinnostanut mennä saati sit et olis valmennuksiin menny uusien ihmisten pariin..

Synnärille tutustuminen oli kyllä ihan mukava tapahtuma vaikka siellä ei tainnut kukaan muu sanoa mitään kun se synnärikierroksen vetäjä *:)

• outo omantien kulkija

Voi ärsytys, kun mäkään en välitä sitten yhtään mistään kimppatapaamisista tai muista. Yöks. Ei niihin ole pakko mennä! Ei se nlan tädille kuulu pätkääkään jos sinua ahdistaa, eikä hän voi vaatia tilille niistä asioista. Nuo ovat todellakin vapaaehtoisia juttuja, joten mitäs niistä?! Itse en ole ainakaan kyseisessä käynyt. Enkä siinä mitään tietääkseni menettänyt. Saat aivan varmasti kaikki olennaiset tiedot neuvolasta.

Ota siis lunkisti vaan. Kysellä saa mitä haluaa ja tai mieltä vaivaa. Se on neuvolakäyntien tarkoituskin. Sitä varten ne tädit ovat siellä.

Minä en anna koskaan edes harjoittelijoiden tulla häiritsemään neuvolakäyntejä. Tiesitkö että niistäkin voi vapaasti kieltäytyä? Ahdistaisi jos joku vieras vahtaisi vierestä ja jäisi mahdollisesti naureskelemaan jälkeeni sen tädin kanssa kysymyksiäni.
      Kannattaa sanoa tuo heti alkuunsa niin eivät tule jatkossa ollenkaan.

Ja odota vaan kun vauva syntyy, tulee lastenneuvolassa esitettä jos minkälaisista perhekerhoista ja kissanristiäisistä joissa "on niin mukava tavata muita äitejä".. just joo.

• goio

tuskimpa siellä neuvolassa kukaan kysymyksillesi naureskelee;)
        saathan sinä jumiutua lapsesi kanssa neljän seinän sisälle niiin ei missään vaiheessa tarvitse vaan tavayta ketään vierasta, apua!!
        Tuleepa lapsestasi varsin sosiaalinen tapaus..
        Pitäisiköhän sitä sinun siis hakea, tuo ei vissiin ihan normaalia ole että noin kovasti pelkää tuntemattomia ihmisiä..
        Itse en käynyt valmennuksissa, oman laiskuuteni takia vaan, synnytyksessäni oli mukana mukava nuori tyttö-opiskelija, hieroi selkääni kun mies oli niin paniikissa, neuvolakäynnillä muutamaan kertaan myös opiskelija, mites muuten sitä voi oppia kuin käytännössä..
        Eipä tuostakaan haittaa ollut, mittaili verenpainetta ja mahaa..

• outo omantien kulkija
        goio kirjoitti:

tuskimpa siellä neuvolassa kukaan kysymyksillesi naureskelee;)
        saathan sinä jumiutua lapsesi kanssa neljän seinän sisälle niiin ei missään vaiheessa tarvitse vaan tavayta ketään vierasta, apua!!
        Tuleepa lapsestasi varsin sosiaalinen tapaus..
        Pitäisiköhän sitä sinun siis hakea, tuo ei vissiin ihan normaalia ole että noin kovasti pelkää tuntemattomia ihmisiä..
        Itse en käynyt valmennuksissa, oman laiskuuteni takia vaan, synnytyksessäni oli mukana mukava nuori tyttö-opiskelija, hieroi selkääni kun mies oli niin paniikissa, neuvolakäynnillä muutamaan kertaan myös opiskelija, mites muuten sitä voi oppia kuin käytännössä..
        Eipä tuostakaan haittaa ollut, mittaili verenpainetta ja mahaa..

Arvasin, että joku saattaa heittää kaltaistasi kommenttia epäsosiaalisuudesta yms. Edelleenkään se ei kuulu kenellekään, eikä tee ihmisestä sen huonompaa jollei viihdy tuollaisissa joukkotapaamisissa!

Ja pöh, oman lapseni kanssa käyn paljonkin kotini ulkopuolella kyläilemässä. Se ei silti tarkoita näitä järjestettyjä joukkohösäämisiä. Onneksi on vapaus itse valita. Minuakin on aikanaan kuskattu kerhoissa yms. enkä pidä niistä paikoista yhtään sen enempää. Se on kunkin luonnekysymys.

Myös nämä harjoittelijat, niistä ON oikeus pidättäytyä neuvoloissa jos niin haluaa ja kokee epämukaviksi. Onko se jotenkin sulta pois?

• sellasissa

no enpä ollut perhevalmennuksessa,olen osannut hoitaa lapseni ilman perhevalmennuksia.sanoin neuvolassa et meillä oli muutto silloin ku olis ollu valmennukset.!en olis muutenkaa sillo jaksanu mennä niihin.

• Nuori äiti

Minua jännitti aluksi mennä perhevalmennukseen, sillä olemme aika nuoria vanhempia (alle 20v) ja ajattelin kaikkien muiden olevan yli kolmekymppisiä ja katsovan pahasti tms. Mutta tuskin siitä perhevalmennuksesta ainakaan mitään haittaa on. En jättänyt väliin sen takia, että olemme nuorempia. Ja hyvä niin, sillä valmennuksessa oli toinenkin aika nuori pari. Ja pari vanhempaakin oli. Meilläpäin perhevalmennus kertoja on neljä kertaa, ja yhdessä olen jo käynyt mieheni kanssa. Käsiteltiin synnytystä. (Seuraavassa imetystä, jonne aion myös mennä.) Mitään mullistavaa uutta tietoa en saanut, mutta en kadu että menin sinne. Mutta hyvin se valmensi minua synnytykseen, nyt tiedän ainakin paremmin kaiken mitä voi vastaan tulla. Ei minuakaan kiinnostanut niiden muiden äitien ja isien tapaaminen lainkaan, eikä niihin onneksi tarvinnutkaan mitään tuttavuutta hieroa. Pääasiassa se perhevalmennuksen pitäjä vain piti esityksensä piirtoheittimeltä ja katsottiin synnytysvideo. Välillä saattoi heitellä jotain kysymyksiä äideille ja isille. Harmittaa kun joudun yhden valmennuskerran jättämään väliin, koska mies joutuu silloin lähtemään reissuun, enkä itsekseen kehtaa mennä siihen valmennukseen, koska aiheena on sentään vanhemmuus ja parisuhde. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3984
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      59
      3980
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      55
      2682
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1859
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe