Eläkeläisyhdistyksiä

missä olisi

Olen hiljattain jäänyt eläkkeelle ,tekemistä kyllä riittää mutta olen ajatellut että olisi mukava liittyä johonkin kerhoon tai yhdistykseen tai vastaavaan jossa olisi samanikäisiä ja olisi erilaista toimintaa esim jotain matkoja tai käyntejä jossain näyttelyissä ym ja oppisi tuntemaan uusia ihmisiä.
Asun Helsingissä Herttoniemessä joten jos tiedät lähialueella jotain tämäntyyppistä toimintaa niin olisin kiitollinen tiedosta.
Ja olisi kiva tietää miten yleensäkin eläkkeellä olo on sujunut alkuvaiheessa varsinkin .

4

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatu ab

Kyllähän eläkeläisyhdistyksiä on lähes joka kunnankeskuksessa. Ei vain oikein viihdy niiden höppänien seurassa.

• lupiini

eläkeläisyhdistyksistä en tiedä, mutta ainakin Helsingissä on eläkeläisille ja muillekin päivällä vapaalla olevilla runsaasti tarjontaa. Itse käyn usein työväenopiston järjestämillä retkillä esim. Helsingin taidekoteihin, presidentinlinnaan, Fazerilaan vain muutamia mainitakseni. Ne ovat maksullisia retkiä, mutta maksu ei ole suuri. Ja opistojahan järjestää mitä monipuolisinta kurssitarjontaa, jota harrastan muutaman kerran viikossa. Luonnonsuojelujärjestöt järjestävät hyviä luontoretkiä keväisin ja kesäisin. Ikäihmisten yliopistossa on mainioita luentosarjoja. Huomenna ajattelin mennä kuuntelemaan Diakonia-ammattikorkeakoulun luentoa Mielenterveyskuntoutujan kohtaaminen.

Suosittelen myös vapaaehtoistoimintaa. Itse toimin viikoittain erään vanhuksen ulkoiluystävänä ja kuljemme pitkiä matkoja. Helsingissä toimii eri puolilla kaupunkia vapaaehtoistyön keskuksia (VaTi), joissa voi oman kuntonsa mukaan osallistua erilaiseen toimintaan. Siellä tapaa empaattisia ja auttavaisia ihmisiä ja se on voimaannuttavaa toimintaa. Asun itse Pohjois-Helsingissä, mutta käyn Itäkeskuksen vapaaehtoistyön keskuksessa. Se on varsin kodikas keskus, joten suosittelen sitä lämpimästi. Eläkkeellä on mukava olla ja silloin todella ehtii harrastaa kaikkea, olen ollut nyt kaksi vuotta vapaaherrattarena enkä yhtään ole kaivannut töihin, se on jo kaukaista aikaa. Tosin kuulen kyllä välillä entisiltä työkavereiltani, mitä siellä tapahtuu eikä se ole miellyttävää. UPJ on tullut työpaikalle ja toisin kuin toivoivat, palkkaus on varsin epäoikeudenmukaisesti toteutettu, muutamia burn outeja on jo UPJ:n tulon vuoksi tapahtunut.

• missä on 2

Kiitos sinulle vastauksesta,tarjontaa näyttää olevan runsaasti joten ei tosiaan tarvitse jäädä kotiin yksin ihmettelemään että mitä seuraavaksi tekisin.

• 1943

kattojärjestöjä ovat esim. Eläkeliitto, Kansalliset seniorit, Eläkkeensaajat jne. Googlaa tietoa. Itse kuulun Eläkeliiton alla toimivan yhdistyksen hallitukseen. Se on poliittisesti sitoutumaton, meidän alueellamme ainoa toimiva. Tänään olin piirin koulutuksessa, paljon on erilaista toimintaa, jos itse haluaa vähänkin olla aktiivinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      123
      5173
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3688
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1564
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1451
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1312
    9. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      30
      1299
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe