Järkevää psykiatria enää??

raivoissaan

Onko Jyväskylässä yhtään järkevää psykiatria jos ei yksityisiä huomioida???? Onko ylipäätään suurin osa psykiatreista niin ihme tonttuja että joskus olen miettinyt että he ovat itse avuntarpeessa.

Kävin tänään psykiatrilla kuten joka vuosi, kuntoutustukea varten. Myöhästyin 10 min. ja pahoittelin. Psykiatri sitten siihen paasaamaan, että no se on sinun ajastasi poit, en voi olla pitempään, ymmärrät kai sen...

Juu, no sitten kysyi että mitä kuuluu ja minä siinä selittämään tämänhetken tilannetta. Vaan ei kun mun olisi heti pitänyt osata sanoa mitä mun "mielenterveydelle" kuuluu. Huoh. Jotenkin niin teennäistä kommunikoimista ettei ole tosikaan. Sanoin, että haluan hakea ammatillista kuntoutusta niin että aloittaisin osa-aikaisen yrittäjyyden kotonani. Nooh, psykiatri ei siitä sanonut mitään, latasi käteen lappuja jostain ihme kursseista ja ajattelin vain mielessäni että enhän mä nyt hitto mihkään kursseille lähde kun mä aion alottaa sen yrityksen. No, otin laput kiltisti vastaan ja vastailin joo joo. Sanoin että muutamme toiselle paikkakunnalle. Vaan ei tuntunut psykiatri tajuavan että en mä sieltä todellakaan tule tänne mihinkään kursseille...Hah.

Sitten halusin sanoa sille asian, joka on askarruttanut mieltäni. Epäilen että minulla on myös aikuisiän tarkkaavaisuushäiriä ADD, vaan eipä tuo psykiatritantta siihen mitään sanonut, ihan kuin ei olisi edes halunnut kuulla. Jälkeenpäin olen siitä tosi pettynyt, koska olisin halunnut tietoa asiasta.
Sitten kysyin migreenistäni, koska kohtauksia on ollut usein. Hän sanoi ettei hän hoida niitä asioita hän hoitaa mielenterveyttä. Mä olin vähän että täh. Kysyin tietenkin siksi että jos lääkityksellä on vaikutusta päänsärkyihin.

Kokolailla tuli tosi tympeä olo että minua ei kuunneltu eikä kohdeltu kuin ihmistä. En tullut kuulluksi. Sain sentään b-lausunnon kelalle, mutta muuten jäin tyhjäksi.

Ja mitä sillä myöhästymisellä oli väliä, koska akka patisti mut pihalle ennen aikojaan. 15 min. ois mun aikaa vielä ollut jäljellä :O

Jyväskylässä tää mielenterveydenhoito on aivan retuperällä. Lähes joka kerta 3 vuoden aikana mitä on tuota laitosta joutunut käyttämään, on poistuessa niin kakka fiilis ettei oo tosikaan :(

41

7484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heimo lajunen

      Psykiatrian ylilääkäri.siinä tuntus olevan pätevä lekurikin?.

      • samanalainen käsite

        kuten raitis muusikko. Lääkemääräyksiä kirjoittavia tonttuja he ovat eivätkä ymmärrä sitä miten ihmisen minuus rakentuu juuri siitä miten häntä arkielämässä kohdeltu ja kohdellaan.

        He vain rahastavat, mitään oikeaa ymmärrystä heiltä edes turha odottaa.


      • Iso komia mies

        Ja tietää ihmisen psyykkestä paljon M.Rauramo.


      • Anonyymi

        Iso osa itsemurhista voitaisiin estää jos masentuneet velvoitettaisiin syömään lääkkeensä. Nyt osa ei syö


    • joku

      Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiöllä (YTHS) on ainakin päteviä ihmisiä töissä. Kaikki ovat olleet mukavia hammaslääkäreistä psykiatreihin saakka. Et taida tosin olla opiskelija ainakaan viestisi perusteella :|

      • ent. jkl

        Muuttakaa POIS sieltä Jyväskylästä... siellä vain masennus- ja kaikki muutkin mielenterveyshäiriöt lisääntyy!!!!!


      • 11111----

        Mutta annas olla, jos satut tarvitsemaan rauhoittavia tai unilääkkeitä. Olet YTHS:llä toisen luokan kansalainen. Mielenterveyspuolella tosin asiallisempaa väkeä, mutta muuten...

        YTHS:n luukulla eivät ymmärrä olevansa asiakaspalvelutyössä. Tosi tympeitä osa sakista. Julkisella puolellakin suhtaudutaan ihmisiin paljon ihmismäisemmin ja ystävällisemmin.

        En astu jalallani YTHS:ään, vaikka maksu onkin pakko maksaa. Käyn yksityisellä ja julkisella. Jopa hammaslääkärissä, vaikka on paljon kalliimpaa. Maksan mielelläni ystävällisestä palvelusta. Ja jos ei oo varaa, niin julkiselle. Siellä vielä ihminen on ihminen.


      • poispoispoispoispoispois
        ent. jkl kirjoitti:

        Muuttakaa POIS sieltä Jyväskylästä... siellä vain masennus- ja kaikki muutkin mielenterveyshäiriöt lisääntyy!!!!!

        Toivottavasti kirjoittamasi toteutuu. Kun kaikki hullut ja laiskat saadaan kaupungista pois, on hyvät mahdollisuudet valtavaan kasvuun ja hyvinvointiin. Tuo kallonkutistajien ammattikunta on yhtä tärkeä kuin suomen turhin julkkis. Lähikuppilasta saa paljon parempaa jeesiä, kuin "ammattilaiselta."


    • Tynnyri-Eikka

      Näyttää pitkältikin siltä, että ei ole eikä tule. Muutetaan kaikki muualle.

    • ole realisti

      "Epäilen että minulla on myös aikuisiän tarkkaavaisuushäiriä ADD".
      Jos itse olet diagnoosin jo tehnyt mihin enää psykiatria tarvitset?

      Se migreenin tutkiminen pitäisi aloittaa omalääkärillä. Hän lähettää eteenpäin jos on aihetta.

      Olisi se psykiatri voinut olla hiukan ystävällisempi tietenkin.

    • vanha hoitsu

      Psykiatri on lääkäri, eikä lääkärin ammatissa toimiminen edellytä ihmissuhdetaitoja, koska niitä ei mitenkään painoteta tai edes testata koulutukseen hakijoilta. Muu terveydenhuollon väki kyllä syynätään ja tarkkaan, mutta toisinaan sekin seula tuntuu vuotavan.

      Psykiatri on lääkäri eikä hän lääkäreiden tavoin pidä siitä, että häntä tullaan neuvomaan missään asiassa. Hän on kaikkien alojen asiantuntija. Potilaan ei pidä missään nimessä arvella mitään omasta tilastaan tai ehdotella mahdollisia diagnooseja.

      Psykiatri on lääkäri, eikä hän lääkäreiden tavoin hoida kuin yhtä asiaa kerrallaan. Jokaiselle vaivalle tulee varata oma aika ja mielellään eri lääkäriltä. Muu terveydenhuollon väki tekee jo nyt ja ehkä myös tulevaisuudessa yhä enemmän lääkäreille kuuluvia tehtäviä, jotta nämä voivat keskittyä "olennaiseen" eli potilaan tutkimiseen ja hoitoon. Mutta sehän olikin se ammatinvalintakysymys.

      Psykiatri on kallonkutistaja, jonka asiakkailla on oikeita ongelmia, joihin pitäisi saada kunnollista apua. Psykiatrisen hoitojärjestelmän alasajo 1990-luvun alun laman aikana näkyy ja tilanne tuskin kohenee mitenkään.

    • mmfklmlkmklmlk

      itse käyn psykiatrilla ja tunnun tietävän asiat jotenkin paremmin kuin sinä.

      1. psykiatri ei puutu näihin asioihin kuten migreeni, säryt, muut terveydenjutut. Ne tulee aina viedä omalle lääkärille.

      2. aina kun mennään psykiatrille niin yleisemmin siellä puhutaan juuri niistä mielenjutuista, eikä mennä juttelemaan niitänäitä mitä on tapahtunut, herranjestas, eka käyntisikö se sinulla oli?

      3. jos hakee kuntoutustukea niin pitäisi silloin myös olla kuntoutuksessa. kirjoituksesi perusteella yrität enemmänkin vain saada helppoa rahaa jostakin, et suinkaan sairas ole.

      jännää miten kehtaat väittää olevasi sairas mutta on kuitenkin voimia perustaa yritys, mikä vie todella paljon voimia.

      minusta tässä on vain kyse ihmisestä, joka haluaa rahaa jostain. huoh.

      ihan fiksulta kuulostanut tuo psykiatri.

    • psykiatria_tappaa

      Antipsykootteja tai antidepressantteja ei pidä kevyin perustein milloinkaan syömään.
      Käyttäkää psykiatrien sijasta apuna neurologeja jos tarjotaan antipsykootteja tai antidepressantteja.

      TRUTH ABOUT PSYCHIATRY:

      http://books.google.com/books?id=8H9mmgCddPEC&lpg=PP1&dq=truth antidep&hl=fi&pg=PP1#v=onepage&q&f=false

      Älkää käyttäkö: Seroquel, Zyprexa, Risperidone, or other antipsychotics
      Älkää käyttäkö: Zoloft, Trazodone or other antidepressants

      Hetkellisesti vain muita keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä.

      Käyttäkää aina yksityistä psykiatria jos käytätte niin että joudu osastolle tai mielisairaalaan (niin helposti).

      Kaikki psykiatriset lääkkeet on vaikeita lopettaa ja pidemmän päälle myrkkyjä aivoille. Unilääkkeitä ei voi pidempään käyttää, ei voi mitään muitakaan lääkkeitä.

      Antipsykootteja syövät kuolevat noin 10 vuodessa, 3-prosenttia pystyy lopettamaan tai selviää hengissä.

      VIELÄ KERRAN: Psykiatriaa ja psykiatreja pitää välttää viimeiseen saakka
      PSYKIATRIA: MIELITERVEYSTOIMISTO

      Psykiatria lähtee siitä että yhteiskunta hoitaa potilasta kovilla lääkkeillä, jotka tuhoaa pään ja potilas on vaaraton yhteiskunnalle ja itselleen. Normaali terveydenhoidossa lääkärit hoitaa potilasta potilaan edun mukaan.

      Jos on oikeasti mielisairas ja lääkkeet on aloitettu, niin tällöin kannattaa lääkkeet vaan popsia, koska muuta keinoa ei ole. Tasainen tahti on paras ja näin lääkitys pysyy matalana.

      Pitkäaikaisen masennus tai antipsykoottisen lääkityksen lopettaminen voi olla mahdotonta ilman tehosairaanhoitoa ja kunnollista tukilääkitystä. Se, että lääkitystä vaan hiljalleen alennetaan voi olla itsemurha tai ainakin lopettamisen onnistumistodennäköisyys on pieni.

      • väsynyt omainen

        Toivoisin että kaikki psykiatrinen sairaalahoito keskitettäisiin Jyväskylään, olisi todella helpottavaa kun ei tarvitsisi maakuntiin matkustaa kaikenmaaliman hoitopalavereihin yms.


    • jesssas

      Kyllä näin on. Jyväskylässä ns. mielenterveyspalvelut ovat täysin uunojen varassa. Narsistisia psykiatreja ja terapeutteja - lienee ammattitauti, alalla - jossa kokee pääsevänsä päsmäröimään muiden ''tiloilla''.

      Älkää koskaan hakeutuko jyväskyläläisille psykiatreille-logeille.
      Jämpti on näin. Herkkähipiäisiä oman egon taitelijoita.

    • juuafasfasfasfasfasf

      voin sanoo että on tullut käytyä ja voin sanoo et ÄLKÄÄ HELVETISSÄ MENKÖ SINNE

    • sivusta seurannut

      Ikävä lukea tällaista. On tilanteita ja sairauksia, jolloin ihminen ei itse ymmärrä olevansa sairas. Häiriökäytös on sitten kohdistettava johonkin ja psykiatri tuntuu olevan oiva kohde. Apua on saatavissa ongelmiin ja hoitokeinoja. Tuollaiset peloittelut lääkeasioilla ovat uskomattomia. Miettikääpä aikaa ennen lääkehoitomahdollisuutta, miten paljon pahaa oloa ja sairastamista.Sitten luullaan, että lääke sairastutti. Sairaus on ollut tavallisesti jo vuosia ennen lääkkeiden aloitusta, eikä parantavaa hoitoa valitettavasti ole. KÄrsimystä voi yrittää lievittää parhaansa mukaan. No, kenestäpä olisi mukava olla sairas ja syödä lääkkeitä, mitä tahansa, ei kenestäkään. Ymmärtäähän tuon lääkevastaisuuden ja hoidoista kieltäytymisen, ja varsinkin, kun ymmärtää, ettei ihminen itsetajua omaa tilannettaan. Miettikääpä ihan oikeasti, lääkitys suositellaan ammattitaidolla ja ihmisen avuksi. Lääkäri tekee työtään, auttaa ihmisiä, ei hoitoja suositella jostain ihme henkilökohtaisista syistä ja ihmisten vahingoksi ja "pistetä päätä sekaisin", kuten paranoidisesti oletatte. Mutta jos ei ymmärrä olevansa sairas ja on persoonallisuudeltaan häiriintynyt, niin apua ei pystytä ottamaan vastaan. Usein se, joka eniten todistelee olevansa aivan terve, onkin todellisuudessa psyykkisesti hyvin sairas.

      • bipolar><

        Minä tiedän omista kokemuksistani, että suomalaiset yrittävät usein rakentaa jonkinlaista sopimussuhdetta, jossa kaikki yksilöt taipuvat yhteisesti sovittuihin normeihin. Tämä korvaa itsenäisen tunne-elämän ja avoimuuden toisia ihmisiä kohtaan. Porukka on naivia, ennakkoluuloista ja passiivis-aggressiivista, ja itse jatkuvasti joudun hillitsemään turhautumiseni tällaisten asenneongelmien parissa. Olen monien mielestä pelottava ja arvaamaton käytökseltäni, joka kertoo juuri siitä, että minussa on ne ominaisuudet, joista massaporukka luopuu sopimuksillaan. Suomalainen sosiaalinen kulttuuri on lapsellista.


    • antiCCHR
    • Anselmi89

      Minkälaisia kokemuksia psykiatreista tällä hetkellä Jyväskylässä kunnallisella?
      Oon ite miettinyt vaihtoa nykyisen kaa ei tuu mistään mitään ja on tosi nihkeätä lääkkeiden suhteen...

    • pöljy

      Ei ole järkevää psykiatria ensimmäisen käynnin jälkeen"!

    • psykiatriaa

      Tänään käytiin Matarankadulla avopuolison asioilla psykiatrin vastaanotolla. Vastassa oli hoonoo Suomea puhuva naispsykiatri. Se ei haitannut mitään mutta se haittasi että hän tiesi kaikesta kaiken. Omasta mielestään. Mitään omaa mielipidettä ei saanut sanoa tai olisi pitänyt lähteä pihalle!? Koppava kuin mikä! Virkalääkärinä voi näköjään olla ja käyttäytyä miten haluaa. Asiakaspalvelusta ei mitään tajua! Näin Jyväskylässä!

      • awdfjqfoifhwewqf

        Juuri tämän saman huoran luona olen minäkin käynyt. Koppava ja ylimielinen. Harmi vain kun ei tahdo yhteistä kieltä löytyä


      • löylykauhantarjoilija

        no mitä se sano löykauhastasi


      • Kylpijä
        awdfjqfoifhwewqf kirjoitti:

        Juuri tämän saman huoran luona olen minäkin käynyt. Koppava ja ylimielinen. Harmi vain kun ei tahdo yhteistä kieltä löytyä

        Olen myös käynyt ko. Russian psykiatrin luona, käynnistäni ei mitään ns. Hyötyä. Kommenttia ko. Käynniltä: mitä sinä halua mitä tehdä sinu kansa, haluaa ko sinä joku lääke .... herää kysymys, mikä on tilannne j:kylässä hoidon tarpeessa olevilla ? Pitäskö mennä yksityiselle, hoidon tarpeessa olen, mutta rahat väsissä(likviditeettikapeikko)


    • siddisontiainen

      On hvä että edes joku älyää itse hakea apua ja kyllä Jyväskylästäkin löytyy apua parempi sekin kuin jäädä vaan masentumaan.

      Löylykauhamiehenkin olisi syytä hakea apua ongelmiinsa, ei tuollainen saman hokeminen useita kuukausia ja jopa vuoden ajan kuulosta kyllä mitenkään tervejärkisen touhulta!

    • drugsdontwork

      Psykiatria on mennyt järjettömäksi hoidoksi sitten 80-luvun. Nykyään psykiatrit vain syöttävät lääkkeitä, joista on myös usein sivuvaikutuksena psykooseja ja muita sairauden oireita eikä järkevää terapiaa ole tarjolla. Esimerkiksi kehitysmaissa saadaan parempia hoitotuloksia kuin kehittyneissä maissa kalliimmista lääkkeistä huolimatta eli systeemi kusee ja pahasti. Ryhdy poliitikoksi jos haluat korjata järjestelmää, nykyisin psykiatrin kädet ovat usein sidotut ja lääkkeitään vaan syydetään potilaille ilman mitään järkevää logiikkaa.

      https://open.spotify.com/user/rpls/playlist/464mTfBNubbiXamQWx7Rjx

    • Anonyymi

      Niin psykiatria on vain yksi tapa nähdä maailma.. mites ne asiat jotka aiheuttavat mielenterveysongelmia, narsismi, koulukiusaaminen, väkivalta, laiton uhkaus, juoruaminen, työpaikkakiusaaminen, nöyryyttävät kasvatusmetodit, sisarusten välinen kilpailu, vähättely, syrjäyttäminen, parisuhdeväkivalta, konkurssi, keskenmeno, äitiys, isyys, työttömyys, somaattinen sairastaminen, velkakierre, yksinäisyys, köyhyys ja vaikka seksuaalinen väkivalta. Jos vaikka ihmiset muuttuisivat edes vähän kerrallaan paremmiksi toisiaan kohtaan.

    • Anonyymi

      Hulluus lähtee huutamalla. Tulee vielä paljon halvemmaksikin kun elättää ökypsykoja.

      • Anonyymi

        Menee tuonne keskelle ei mitään ja huutaa niin paljon kun keuhkoista lähtee ja luonnossa liikkuminen on parasta terapiaa.. Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa jotta luonto hoitaa


    • Anonyymi

      Pyskiatriaa hoidetaan Jyväskylässä seuraavasti: Masennus, Psyykelääkkeitä ja Sovatek Oy:lle tai kunnalle tekemään Kuntouttavaa työtoimintaa! Edellä mainituilla saadaan kätevästi laskettua Jyväskylän työttömyysprosenttia, kunta saa ilmaista työvoimaa ja kunta saa 10 euron korvauksen valtiolta kun ihminen on saatu "orjuutettua" kuntouttavaan työtoimintaan.

    • Anonyymi

      Mulla on psyykenääkkeetja yt Iin skja tasapsinidz

    • Anonyymi

      Viimeinen vähemmän järkevä psykiatri meni klubitalon hallitukseen, joutikin vätys.

    • Anonyymi

      Surullisinta on ehkä se, ettei näihin palveluihin päädyttyä pääse niistä koskaan eroon ja ihminen päätyy monella tavalla hyväksikäytetyksi.

      • Anonyymi

        Minä se käyn joka viikko kaksiketyaa s
        Spygolokillau ,√$ kyllä se on auttanut ja vieläkunolenbsaanyt hyvät lääkkeet niin oon ihan taspainossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä se käyn joka viikko kaksiketyaa s
        Spygolokillau ,√$ kyllä se on auttanut ja vieläkunolenbsaanyt hyvät lääkkeet niin oon ihan taspainossa

        Mie oon vetänyt syykelääkkeitä en tiiä miten niitä pittää OTT MUTTS varalta otin kourallisen nyt tuntuu että elämä lähtöä lentoon taas jos ähti baariin.


    • Anonyymi

      Suomen Terveystalolla 2000 luvun alussa joku Timo niminen, aivan huhaa juippi. Puhu toista mutta papereihin kirjoitti täyttä kukkua. Sitä välttäisin.

    • Anonyymi

      Psykiatrian tilanne ei vaikuta parantuneen. Päinvastoin. Pelottavan lääkepainotteista ja terapia loistaa poissaolollaan.

    • Anonyymi

      Se on totta, että päteväkään psykiatri/ psykölooki ei pysty auttamaan ihmistä, jos hän ei puhu totta, tai oikeista asioista ja LUOTTAMUKSEN pitää olla molemminpuoleista. Ja totta sekin, et tulee tunne vain " rahastuksesta joissain tapauksissa ja että psykiatri ei pysy itse oikein ajantasalla asioissaan . Monenlaisia tapauksia on.

    • Anonyymi

      Voiko palomies Buhhakka työskennellä palolaitoksella kun oma elämänhallintans on mennyt.

    • Anonyymi

      Niuvanniemessä ovat parhaat psykiatrit hoidossa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe