onko totta ettei wimax langaton laajakaista sovellu nettipelaamiseen? esim..css pätkii iha pirusti:S
perkeleen wimax
6
680
Vastaukset
- jotain mä luin
Suomicomin sivuilta että Wimaxin latenssi (viive) on paljon suurempi kuin ADSL:n. Miks sulla muuten on Wimax kun se on pirun kalliskin?
yleensäkkään langattomat ei taida soveltua kovin hyvin pelaamiseen.... esim @450 ois lähes sama latenssi ku adsl:ssä mutta 5 gt siirto rajoitus iskee sormille
- pelaamista
Minulla ollut WiMAX yhteys kolmisen vuotta ja pelailen netissä päivittäin. Pääasiassa W:ET jossa pingi pyörii 90-120ms kun keskimäärin muilla pelaajilla on 40-70ms. Palvelimet tietysti ulkomailla että saattaahan sekin vaikuttaa.
Käytännössä ei huomaa mitään, eikä vaikuta pelaamiseen.
ICMP pingi on < 40ms nimipalvelimelle ja googleen n. 80ms
Ehkäpä lähteelläsi on signaalit niin huonot että päätelaite vaihtaa modulaatiota huonompaan ja jos paketteja tippuu niin tietysti se hidastaa. Toimivalla WiMAX yhteydellä onnistuu pelaaminen.- darkman88
mulla ei toimi edes css kotimaisilla servuilla :O
- .............
Oli liittymä mikä tahansa niin pitkistä pingin vasteajoista ei päästä mihinkään, kyse on ihan tcp protokollan ominaisuudesta silloin kun siirtotiet ovat pitkiä. Ja jenkkilään on pitkä matka. Jos liittymien eroja vertailee niin olisi ehkä viisainta testata johonkin suomalaiseen palvelimeen.
Jos taasen jonkun pelin kohdalla on kyse udp protokollasta niin tilanne on tavallaan huonompi koska mitään kuittausta perilemenneestä paketista ei tule. - mielestäni
............. kirjoitti:
Oli liittymä mikä tahansa niin pitkistä pingin vasteajoista ei päästä mihinkään, kyse on ihan tcp protokollan ominaisuudesta silloin kun siirtotiet ovat pitkiä. Ja jenkkilään on pitkä matka. Jos liittymien eroja vertailee niin olisi ehkä viisainta testata johonkin suomalaiseen palvelimeen.
Jos taasen jonkun pelin kohdalla on kyse udp protokollasta niin tilanne on tavallaan huonompi koska mitään kuittausta perilemenneestä paketista ei tule.Ping käyttää ICMP:tä. Muita IP:n päällä olevia protokollia (eli OSI taso 4) ovat mm. UDP, TCP ja vaikkapa IGMP. TCP-protokollana ei vaikuta mitenkään ICMP echo requestilla:lla mitattuihin edestakas-latensseihin.
UDP:tä käyttävät pelit takuulla kertovat pakettien perillemenosta tai päättelevät asian jollain muulla tavalla. Lisäksi UDP:tä käytettäessä voi vaikka lähettää seuraavassa paketissa myös edellisen sisällön tai käyttää jotain älykkäämpää virheenkorjausprotokollaa. Peleissä tuollainen redundanssi ei ole yleensä ongelma, koska yksittäiset paketit ovat pieniä. Ohjelmoijan mielikuvitus on rajana UDP:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 3263565
- 2203040
Nyt sitten ulos ihmiset!
Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.1452575Onnea Solatie !
On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.202092- 1092085
- 111877
Minun pitää tehdä jotain
En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett441712Sarvisalon kesätori
Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek171705Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa
ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht2771396- 1231332