onko totta ettei wimax langaton laajakaista sovellu nettipelaamiseen? esim..css pätkii iha pirusti:S
perkeleen wimax
6
708
Vastaukset
- jotain mä luin
Suomicomin sivuilta että Wimaxin latenssi (viive) on paljon suurempi kuin ADSL:n. Miks sulla muuten on Wimax kun se on pirun kalliskin?
yleensäkkään langattomat ei taida soveltua kovin hyvin pelaamiseen.... esim @450 ois lähes sama latenssi ku adsl:ssä mutta 5 gt siirto rajoitus iskee sormille
- pelaamista
Minulla ollut WiMAX yhteys kolmisen vuotta ja pelailen netissä päivittäin. Pääasiassa W:ET jossa pingi pyörii 90-120ms kun keskimäärin muilla pelaajilla on 40-70ms. Palvelimet tietysti ulkomailla että saattaahan sekin vaikuttaa.
Käytännössä ei huomaa mitään, eikä vaikuta pelaamiseen.
ICMP pingi on < 40ms nimipalvelimelle ja googleen n. 80ms
Ehkäpä lähteelläsi on signaalit niin huonot että päätelaite vaihtaa modulaatiota huonompaan ja jos paketteja tippuu niin tietysti se hidastaa. Toimivalla WiMAX yhteydellä onnistuu pelaaminen.- darkman88
mulla ei toimi edes css kotimaisilla servuilla :O
- .............
Oli liittymä mikä tahansa niin pitkistä pingin vasteajoista ei päästä mihinkään, kyse on ihan tcp protokollan ominaisuudesta silloin kun siirtotiet ovat pitkiä. Ja jenkkilään on pitkä matka. Jos liittymien eroja vertailee niin olisi ehkä viisainta testata johonkin suomalaiseen palvelimeen.
Jos taasen jonkun pelin kohdalla on kyse udp protokollasta niin tilanne on tavallaan huonompi koska mitään kuittausta perilemenneestä paketista ei tule. - mielestäni
............. kirjoitti:
Oli liittymä mikä tahansa niin pitkistä pingin vasteajoista ei päästä mihinkään, kyse on ihan tcp protokollan ominaisuudesta silloin kun siirtotiet ovat pitkiä. Ja jenkkilään on pitkä matka. Jos liittymien eroja vertailee niin olisi ehkä viisainta testata johonkin suomalaiseen palvelimeen.
Jos taasen jonkun pelin kohdalla on kyse udp protokollasta niin tilanne on tavallaan huonompi koska mitään kuittausta perilemenneestä paketista ei tule.Ping käyttää ICMP:tä. Muita IP:n päällä olevia protokollia (eli OSI taso 4) ovat mm. UDP, TCP ja vaikkapa IGMP. TCP-protokollana ei vaikuta mitenkään ICMP echo requestilla:lla mitattuihin edestakas-latensseihin.
UDP:tä käyttävät pelit takuulla kertovat pakettien perillemenosta tai päättelevät asian jollain muulla tavalla. Lisäksi UDP:tä käytettäessä voi vaikka lähettää seuraavassa paketissa myös edellisen sisällön tai käyttää jotain älykkäämpää virheenkorjausprotokollaa. Peleissä tuollainen redundanssi ei ole yleensä ongelma, koska yksittäiset paketit ovat pieniä. Ohjelmoijan mielikuvitus on rajana UDP:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434203Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182661Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412412Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811462- 481189
- 781107
- 45976
- 59973
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171941