onko totta ettei wimax langaton laajakaista sovellu nettipelaamiseen? esim..css pätkii iha pirusti:S
perkeleen wimax
6
699
Vastaukset
- jotain mä luin
Suomicomin sivuilta että Wimaxin latenssi (viive) on paljon suurempi kuin ADSL:n. Miks sulla muuten on Wimax kun se on pirun kalliskin?
yleensäkkään langattomat ei taida soveltua kovin hyvin pelaamiseen.... esim @450 ois lähes sama latenssi ku adsl:ssä mutta 5 gt siirto rajoitus iskee sormille
- pelaamista
Minulla ollut WiMAX yhteys kolmisen vuotta ja pelailen netissä päivittäin. Pääasiassa W:ET jossa pingi pyörii 90-120ms kun keskimäärin muilla pelaajilla on 40-70ms. Palvelimet tietysti ulkomailla että saattaahan sekin vaikuttaa.
Käytännössä ei huomaa mitään, eikä vaikuta pelaamiseen.
ICMP pingi on < 40ms nimipalvelimelle ja googleen n. 80ms
Ehkäpä lähteelläsi on signaalit niin huonot että päätelaite vaihtaa modulaatiota huonompaan ja jos paketteja tippuu niin tietysti se hidastaa. Toimivalla WiMAX yhteydellä onnistuu pelaaminen.- darkman88
mulla ei toimi edes css kotimaisilla servuilla :O
- .............
Oli liittymä mikä tahansa niin pitkistä pingin vasteajoista ei päästä mihinkään, kyse on ihan tcp protokollan ominaisuudesta silloin kun siirtotiet ovat pitkiä. Ja jenkkilään on pitkä matka. Jos liittymien eroja vertailee niin olisi ehkä viisainta testata johonkin suomalaiseen palvelimeen.
Jos taasen jonkun pelin kohdalla on kyse udp protokollasta niin tilanne on tavallaan huonompi koska mitään kuittausta perilemenneestä paketista ei tule. - mielestäni
............. kirjoitti:
Oli liittymä mikä tahansa niin pitkistä pingin vasteajoista ei päästä mihinkään, kyse on ihan tcp protokollan ominaisuudesta silloin kun siirtotiet ovat pitkiä. Ja jenkkilään on pitkä matka. Jos liittymien eroja vertailee niin olisi ehkä viisainta testata johonkin suomalaiseen palvelimeen.
Jos taasen jonkun pelin kohdalla on kyse udp protokollasta niin tilanne on tavallaan huonompi koska mitään kuittausta perilemenneestä paketista ei tule.Ping käyttää ICMP:tä. Muita IP:n päällä olevia protokollia (eli OSI taso 4) ovat mm. UDP, TCP ja vaikkapa IGMP. TCP-protokollana ei vaikuta mitenkään ICMP echo requestilla:lla mitattuihin edestakas-latensseihin.
UDP:tä käyttävät pelit takuulla kertovat pakettien perillemenosta tai päättelevät asian jollain muulla tavalla. Lisäksi UDP:tä käytettäessä voi vaikka lähettää seuraavassa paketissa myös edellisen sisällön tai käyttää jotain älykkäämpää virheenkorjausprotokollaa. Peleissä tuollainen redundanssi ei ole yleensä ongelma, koska yksittäiset paketit ovat pieniä. Ohjelmoijan mielikuvitus on rajana UDP:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561208
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1541172Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601095Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo82996Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu47917Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55828Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54800Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32732
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71721