Oudon kiihkeitä kirjoittelijoita tällä palstalla nämä "velattomat" ok-asujat, joita "ei pätkääkään kiinnosta" asunnon hintojen teoreettiset nousut ja laskut, koska "ei ole pakko myydä".
Jokin vaan vetää tänne todistelemaan, kuinka lamalla ei ole vaikutusta Suomen asuntohintoihin. Nyt on kaikki toisin kuin niinä entisinä aikoina, jolloin asuntojen hinnat laskivat kun oli lamassa työttömyyttä ja ostajat puuttuivat.
Ihmetyttää velattomien
18
775
Vastaukset
- hauhau shampion
kyllä, osuit naulan kantaan...
nimenomaan "velattomia"...
itse luulen että ainoat marmattajat täällä ovat täysin rahattomia ja kohta jopa työttömiäkin...velkaa on vaikka muille jakaa ja lyhennykset niin suuria että rahaa ei jää muuhun elämiseen ollenkaan.
parhaita ovat nämä "läskit isännät" jutut ja viestit...omakohtaista kokemusta? tiedä sitäkään...
mutta nauraa saa kun lueskee millaista ahdinko on olemassa joissakin ihmisissä...ja se jos mikä on todellista... - jos tiedot puutteelliset
edellisestä lamasta ja sen vaikutuksista, niin nyt voit tulevassa lamassa täydentää opintojasi ihan käytännönelämässä ;)
- Peruspsykologiaa
Karu totuus on se, että suuri osa näistä laman kieltäjistä on kusessa sen takia, että ovat eläneet yli varojensa ja velkaa on nyt housut täynnä.
Ei kukaan halua myöntää, että olin ahne ja pankki ja välittäjä kusetti ostamaan liian kalliin.
Normaali psykologinen ilmiö on, että minkä tahansa suuren menetyksen uhan alla se pyritään ensin kieltämään. EI OLE MAHDOLLISTA! Omaa tyhmyyttä ei halua tunnustaa edes itselleen, saati julkisesti.- kuten oeletatte
Ei tässä lamaa kielletä, mutta aika naivia olettaa että nyt kävisi asuntojen hinnoille just niin kuin viimeksi tai jopa pahemmin. Kyllä se on tällä kertaa joku muu asia joka repeää ja se joka arvaa mikä, voi halutessaan tehdä tilin.
- paikka.
Fakta "mitä kalliimman asunnon nyt jättää ostamatta, sitä isomman tilin tekee romahduksen jälkeen" tuntuu ottavan todella koville kuplahintaisen neukkuläävän ostaneista tuulipuvuista.
- mihin muuli
pyrkii kieltäessään halvalla ostamisen edut, joita toisaalta itse koko ajan mainostaa ? Voisiko hän ystävällisesti lisätä edes ripauksen logiikkaa kirjoituksiinsa tai häipyä muualle täältä kärsimään hintaromahduksesta.
- asemistaan
mihin muuli kirjoitti:
pyrkii kieltäessään halvalla ostamisen edut, joita toisaalta itse koko ajan mainostaa ? Voisiko hän ystävällisesti lisätä edes ripauksen logiikkaa kirjoituksiinsa tai häipyä muualle täältä kärsimään hintaromahduksesta.
Esimerkiksi minä olen ostanut 1998. Olisiko kannattanut jäädä odottomaan romahdusta? Asutohan on kohta maksettu, vuokraa olisi varmaan vielä paljon jäljellä, eikä asuntojen nimmellishinnat taatusti paihnu alle vuoden 1998 tason.
- Velaton asukas
En asu ok-talossa vaan kerrostalossa, mutta ei ole enää velkaakaan. Kahdeksan vuotta olen viihtynyt tässä samassa asunnossa eikä sen neliömäärä ole laisinkaan muuttunut suhdanteiden mukana. Tietysti "hintakupla" on ollutkin täällä laita-Suomessa huomattavasti eräitä seutuja pienempi, eikä mistään rommauksesta kannata puhuakaan. Nähtävissä olevassa tulevaisuudessa en ole aikeissa muuttaa minnekään.
Eipä tässä suuremmin ole väliä onko tämän asunnon mahdollinen myyntiarvo kymmenentuhatta enemmän tai vähemmän. Jos joskus tekisi mieli vaihtaa asuntoa, varmaan myös uuden ostohinta liikkuisi samaan suuntaan. Vuokralla asuminen ei ole lainkaan järkevä vaihtoehto, kun vuosivuokra on lähes kymmenen prosenttia asunnon hinnasta. Asuntoon sijoittamani pääoma antaa hyvän ja tasaisen tuoton jo pelkästään siksi että säästän joka kuukausi vuokran ja vastikkeen eron. Hintojen suhdanneheilahtelu ei vaikuta olennaisesti asiaan.
Vuokrien korkeus ja kaupungin asuntojen jatkuva puute pitävät kyllä huolen siitä, ettei hintataso voi kovin paljon pudota. Kun vuokraisäntä saa pääomalleen seitsemän tai kahdeksan prosentin tuottoa, sellaiseksi haluavia alkaa olla enemmänkin. Minun puolestani hinnat saisivat pudotakin, jolloin voisin itsekin harkita riistäjäksi ryhtymistä, mutta eivätpä taida juuri tästä syystä sitä tehdä. Pääkaupunkiseudulla tilanne on toinen, vaan sehän ei ole minun murheeni. - jfijlöskäösl
niin ihmeellistä? Minulla ei tosin ole ok-talo vaan kerrostalo-osake mutta maksettu. Puolisollani on oma rivariosake joka sekin maksettu. Meille on ihan sama mikä on asuntojen arvo koska emme ole niitä myymässä. Toisesta tulee tasaisesti vuokratuloja ja hyvä niin. Lama tuli taas ja vaikuttaa varmasti asuntojen hintoihin ja niihin ihmisiin jotka ovat OSTAMASSA tai MYYMÄSSÄ asuntoa. Meidän kohdalla ehkä perilliset saavat pohtia asunnon arvoa.
- Maniokkipensaan alla
Alkuperäinen kysymys taisi koskea juuri sinunkaltaistesi outoa mielenkiintoa tätä palstaa kohtaan.
Miksi velattomat, eritoten ne joille "on ihan sama mikä on asuntojen arvo koska emme ole niitä myymässä" kirjoittavat satoja viestejä tänne päivittäin kertoen saman asian jonka kerroit.
Miksi sinä kirjoitit? - mietippä vähän
Maniokkipensaan alla kirjoitti:
Alkuperäinen kysymys taisi koskea juuri sinunkaltaistesi outoa mielenkiintoa tätä palstaa kohtaan.
Miksi velattomat, eritoten ne joille "on ihan sama mikä on asuntojen arvo koska emme ole niitä myymässä" kirjoittavat satoja viestejä tänne päivittäin kertoen saman asian jonka kerroit.
Miksi sinä kirjoitit?Siksi että kaltaisesi odottelijat kirjoittelee siitä että miten halvalla saa lamassa ostettua minun asuntoni.
Miten se muka on mahdollista kun en ole myymässä?
Vaikka velkaa on roisosti jäljellä, niin näillä koroilla talon pystyy pitämään vaikka työttömänä. - ...
mietippä vähän kirjoitti:
Siksi että kaltaisesi odottelijat kirjoittelee siitä että miten halvalla saa lamassa ostettua minun asuntoni.
Miten se muka on mahdollista kun en ole myymässä?
Vaikka velkaa on roisosti jäljellä, niin näillä koroilla talon pystyy pitämään vaikka työttömänä.Mutta kysymys onkin, jos et ole myymässä, miten se sinua edes liikuttaa miten asuntojen hinnat kehittyvät ja mihin suuntaan? Ja jos ei, miksi hengailet koko palstalla. Onhan Suomi24:ssä kymmeniä muitakin palstoja, miksi et käy myös nillä kailottamassa kuinka aihe ei kiinnosta?
- ja sitähän täältä löytyy ;)
Maniokkipensaan alla kirjoitti:
Miksi sinä kirjoitit?varmaan velkaisten ja vuokralaisten kirjoitukset myös mukavasti hivelevät itsetuntoa.
- ajankulukseni
... kirjoitti:
Mutta kysymys onkin, jos et ole myymässä, miten se sinua edes liikuttaa miten asuntojen hinnat kehittyvät ja mihin suuntaan? Ja jos ei, miksi hengailet koko palstalla. Onhan Suomi24:ssä kymmeniä muitakin palstoja, miksi et käy myös nillä kailottamassa kuinka aihe ei kiinnosta?
Käyn lukemassa ja nauramassa haaveillenne ostaa minun asuntoni halvemmmalla, kuin mitä minulla on siitä velkaa jäljellä.
Yritän saada teitä perustelemaan kantanne, mutta havoin saa lukea hyviä perusteluja. - ...
ajankulukseni kirjoitti:
Käyn lukemassa ja nauramassa haaveillenne ostaa minun asuntoni halvemmmalla, kuin mitä minulla on siitä velkaa jäljellä.
Yritän saada teitä perustelemaan kantanne, mutta havoin saa lukea hyviä perusteluja.Herää vaan kysymys, että miksi ne juuri sinun asuntosi haluaisivat ostaa? Ne ketkä haluavat ostaa OK:n, haluavat ostaa tietyn tasoisen OK:n tietyltä alueelta, eivät välttämättä juuri sinun taloasi, vaikka sinulla siihen varmaan liittyykin tunnearvoa.
On niitä muitakin OK:ita myytävänä, ja jos naapurissa on saman tason kämppä 50 tonnia halvemmalla, ketä sinun asuntosi enää kiinnostaisikaan? - Letkapyssy
... kirjoitti:
Mutta kysymys onkin, jos et ole myymässä, miten se sinua edes liikuttaa miten asuntojen hinnat kehittyvät ja mihin suuntaan? Ja jos ei, miksi hengailet koko palstalla. Onhan Suomi24:ssä kymmeniä muitakin palstoja, miksi et käy myös nillä kailottamassa kuinka aihe ei kiinnosta?
Miksipä en olisi kiinnostunut hintatasosta, vaikka en olekaan omaani myymässä. Sopivalla hinnallahan voin ostaa toisen asunnon sijoituskäyttöön, joten tämän vuoksi aihe kiinnostaa kovastikin.
Tuhnulle on tietysti vaikea ajatus, että vuokra-asunto voi olla isännällekin kannattava.
- odottelijoiden kanssa
Ensimmäinen kerta ikinä näillä palstoilla, kun on vaarassa joutua todistamaan että odottaminen riittävillä reunaehdoilla olisikin kannattavaa.
- nauramassa
Tämä palstahan on silkkaa viihdettä. Täällä naureskellaan niin idioottituhnuille kuin alkoholisoituneille ok-asujille.
Ei kai täällä kukaan tosissaan keskustele asuntojen hinnoista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575775Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "772983Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222238No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401985- 191848
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61569Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83118281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191181Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah751026