Onko kenelläkään kokemusta alla kuvatusta taudista, entä onko muita silmäsairauksia saman tapaisilla oireilla?
Keratoconuksessa eli sarveiskalvon kartiopullistumassa silmän uloin, valoa läpäisevä kerros (sarveiskalvo) pullistuu kartiomaisesti keskiosastaan ulospäin. Pullistuessaan se menettää symmetrisen muotonsa ja ohenee keskiosastaan. Samalla silmään kehittyy likitaitteisuutta ja voimakasta hajataitteisuutta. Ensimmäisenä oireena on heikentynyt näöntarkkuus
Kartiopullistuma ?
4
411
Vastaukset
- itselläni
on ollut keratoconus diagnosoituna jo yli 30 vuoden ajan, toinen sarveiskalvokin vaihdettu jo loki 20 v sitten
- Keratoconus
Kirjoituksissa kerrotaan taudin ilmenevän jo nuorella iällä. Entä toinen silmä sinulla, onko se terve. Voidaanko nykyisin korjata muulla tavoin kuin sarveiskalvon siirrolla ja auttoiko siirto saamaan hyvän näön? Voisikohan tauti puhjeta sittenkin vasta keski-iässä tai yli.
- keratoconus..
Keratoconus kirjoitti:
Kirjoituksissa kerrotaan taudin ilmenevän jo nuorella iällä. Entä toinen silmä sinulla, onko se terve. Voidaanko nykyisin korjata muulla tavoin kuin sarveiskalvon siirrolla ja auttoiko siirto saamaan hyvän näön? Voisikohan tauti puhjeta sittenkin vasta keski-iässä tai yli.
diagnosoitiin. Eipä ole toinenkaan silmä terve, mutta se on ollut jo vuosikausia samoissa lukemissa, joka suhteessa, eli eteneminen on pysähtynyt.
Voidaan korjata nykyisin muulla tavoinkin kuin sarv.kalvon siirrolla, kun minulle se tehtiin, oli se siihen aikaan ainut hoitomuoto.
Siirre tulehtui pahasti ja valitettavasti en saanut silmääni kovinkaan hyvää näkökykyä, eli puolikovilla piilareilla tässä eteenpäin mennään, edelleen.
Toki uusi siirto olisi voitu tehdä, mutta erään kroonisen sairauden takia narkoosi ei ole minulle mikään helppo juttu,eli ei mielellään anestesioita jos vain voi välttää. - Keratoconus...
keratoconus.. kirjoitti:
diagnosoitiin. Eipä ole toinenkaan silmä terve, mutta se on ollut jo vuosikausia samoissa lukemissa, joka suhteessa, eli eteneminen on pysähtynyt.
Voidaan korjata nykyisin muulla tavoinkin kuin sarv.kalvon siirrolla, kun minulle se tehtiin, oli se siihen aikaan ainut hoitomuoto.
Siirre tulehtui pahasti ja valitettavasti en saanut silmääni kovinkaan hyvää näkökykyä, eli puolikovilla piilareilla tässä eteenpäin mennään, edelleen.
Toki uusi siirto olisi voitu tehdä, mutta erään kroonisen sairauden takia narkoosi ei ole minulle mikään helppo juttu,eli ei mielellään anestesioita jos vain voi välttää.Olen jo ikänäköinen, mutta oireeni ovat samat kuin ko. taudissa. Sen kuitenkin pitäisi ilmaantua jo nuorella iällä kuten sinulla. Toinen silmäni oireilee samoin, testien mukaan ei silmänpohjan rappeuma, ei tunnu kaihillekkaan ja kaukonäkö on muuttunut likinäköisempään suuntaan. Yritän etsiä selityksiä, sillä minulle ei myöskään sovi monet radikaalit toimenpiteet. Ei myöskään elämäntilanteeseeni juuri nyt mitkään laajat tutkimukset edes. Yrittelen nyt ensin hieman kartoittaa tilannettani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780