Olisiko kenelläkään tietoa mikä voisi olla vikana, kun tasa kaasulla ajettaessa auto alkaa hyytyä ja varmaan sammuisi jo sen antaisi vaan mennä, kaasua kevyesti painaessa moottori alkaa taas vetää ja vikavalo poistuu joka syttyy siinä kohtaa kun veto alkaa loppua. huomasin yhden erikoisen piirteen kun tutkin EGR venttiiliä joka ei ollut tukossa , tyjkäkäyntisäädin käyttäytyy hieman oudosti, heti kun konehuoneessa laittaa sen verran kaasua, että tyhjäkäyntimoottorin kara ei enää osu kaasuläppään, alkaa se vetää itseään nykien taaksepäin ja jos siinä vaiheessa vapautan kaasun siihen tilaan jossa moottorin pitäisi pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä on tyhjäkäyntimoottorin kara niin kaukana, että moottori sammuisi jos en antaisi lisää kaasua, sitten siinä kaasuttelen ja kara liikkuu eteenpäin taas sen verran, että se alkaa säätää kaasuläppää, onkohan tässä hajalla tyhjäkäyntimoottori vaiko ECU, moottorin ohjausyksikkö, luulisi, että tyhjäkäyntimoottori ei itse ala säätämään itseään taakse päin ellei joku ohjaa sitä?? saisiko ecu ehkäpä kierrosluvun jostain virheellisenä ?
siispä, jos jollain on ollut vastaava vika, niin otetaan kiitollisena vinkkejä vastaan
PS.( netissä pierburgin omilla sivuilla EGR venttiiliin specsit joista selviää kelan vastus ja potikan arvot ja tukin sen olut tölkistä leikkaamalla sokealla laipalla, ei vaikutusta)
moottorina 1.0 12v XE10E
corsa 1.0 1998 vika
Opelisti Xx
1
1476
Vastaukset
- Myöhänen23
Saattaa olla se EGR-venttili viallinen jos vikakoodi P1405 on tallentunut. Korjauksena on Venttiilin uusimeinen ja moottorin ohjainlaitteen uudelleen ohjelmointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306182Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144684Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413294IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623091Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591703Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111498- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189