vahtikaapa pikkasen niitäkin. Ikäviä välikohtauksia tulee kun irralaan oleva pienmpi koira tulee isomman koiran päälle. Terrierit ja Snautserit niitä pahempia.
Pikkuisten koirien..
6
426
Vastaukset
- täälläkin ollaan
Aina vain osoitellaan "isojen ja pahojen" koirien suuntaan, mutta osaa ne nuo pienemmätkin koirat terrorisoida, mutta kenties pienemmässä mittakaavassa.
Otetaan esimerkki:
Tammikuuhun asti taloyhtiössämme viereisessä rivitalossa asui kääpiösnautseri omistajansa kanssa.
Joka päivä tuo omistaja laittoi skäppänänsä ulos ulko-oven stoppariin fleksiin, ja mitä teki skäppänä:
Haukkua räksytti taukoamatta tunnista toiseen.
Ja jos sattui pihalla tulemaan vastaan: haukkua räksytti, räki, köhi, veti ja vaahtosi kuin mielipuoli.
Ja sitten se toinen esimerkki:
Taloyhtiössämme on kaksi saksanpaimenkoiraa, joista toinen on meillä?
Onko niistä ollut kummastakaan kenellekään mitään harmia:
Ei ole ollut.
Eivät haukkua "räksytä" eivätkä hyvin haukkua kumauttelekaan, eivät vaahtoa ja raivoa kenellekään...
Joo, repikää siitä.
Enkä vastaile kenenkään v*ttuiluihin, päätäni ei käännetä.- Omistajamyös
Niin, ei se koiran koosta ole kiinni. Meidän talossa asuu villakoira joka räyhää ja räksyttää kaikille ihmisille. Täällä asuu myös sakemanni joka näykkiin ihmisiä, kun ohi kävelee.
Mutta siis, kannatan tuota kiinni pitoa oli koira minkä kokoinen vaan. Ihan sen koiran itsensä takia, jos ei jaksa muita ajatella. Joskus se vastaan tuleva kiinni oleva koira ei olekkaan kiltti ja sen jälkeen on otsikoissa "Hihnassa kiinni oleva koira rimpuili irti ja raateli naapurin fifin, joka itse irti ollessaan tuli vain moikkaamaan"
Kai nyt Suomessa sen verran on vielä metsää jäljellä, että menkäämme sinne juoksuttamaan koirat. - helppoahan
se on meidän palveluskoiraihmisten tällä uhota, että kouluttaisivat koiransa. Mulla on kanssa palveluskoirarotuinen ja hyvin käyttäytyykin, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole sitä mielyttämisenhalua omistajaa kohtaan ja jalostustyö on tehnyt tehtävänsä pienilläkin koirilla. Varmasti saksanpaimenkoira oppii nopeasti käyttäytymään kunnolla, työkoiraksi ihmisen kaveriksi sehä on jalostettu. Mutta voimmekko vaatia aivan täydellistä käyttäytymistä muilta tosta noin vain on sitten eri asia.
Ja ihan henk koht, mua ei hirveesti haittaa räksyttävät koirat. Tunnetaan kaikki alueen koirat ja tiedetään kyllä mitkä kannattaa kiertää. Ja ei omaa koiraa voisi vähempää edes kiinnostaa nuo haukkuvat pikkupaholaiset. Ja mistä me tiedettäisiin jos vaikka osa näiden räksyjen omistajista koko ajan kovasti tekee töitä toiminnan lopettamiseksi, mutta eipä ainakaan onnistumisen iloa tuo me isojen koirien omistajat jotka nokka pystyssä ylpeänä kävelemme hihna löysällä räksyjen ohitse! - koiran joka
teki sitä ja tätä ehkä pitäisi sanoa tunnen omistajan joka ei kouluttanut koiraansa.
ja nyt kun mustamaalataan käppänät ja terrierit niin mustamaalataan hiukan sakemaanniakin niin tunnen sakemannin joka puistossa on käynyt jo viiden koiran kimppuun ja eläinlääkärilaskua on pukannut, tunnen sakemannin joka räksyttää omakotialueella jatkuvasti hermoja raastaen, tunnen sakemannin jonka koira käyttäytyi huonosti eläinlääkärillä ja sen omistaja sanoi meidän muiden hyvin käyttäytyvien pikkukoirien omistajille helppoahan teidän kun teidän ei tarvitse kouluttaa..me olimme kouluttaneet omamme toisin kuin hän...jne..
tosiasiassa pienistä ei minulle ole ollut haittaa isoista kyllä varsinkin koirapuistoihin ei aina voi mennä koska siellä on pari näitä isoja alueen terrorisoijia. :( - että olen
helppoahan kirjoitti:
se on meidän palveluskoiraihmisten tällä uhota, että kouluttaisivat koiransa. Mulla on kanssa palveluskoirarotuinen ja hyvin käyttäytyykin, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla ei ole sitä mielyttämisenhalua omistajaa kohtaan ja jalostustyö on tehnyt tehtävänsä pienilläkin koirilla. Varmasti saksanpaimenkoira oppii nopeasti käyttäytymään kunnolla, työkoiraksi ihmisen kaveriksi sehä on jalostettu. Mutta voimmekko vaatia aivan täydellistä käyttäytymistä muilta tosta noin vain on sitten eri asia.
Ja ihan henk koht, mua ei hirveesti haittaa räksyttävät koirat. Tunnetaan kaikki alueen koirat ja tiedetään kyllä mitkä kannattaa kiertää. Ja ei omaa koiraa voisi vähempää edes kiinnostaa nuo haukkuvat pikkupaholaiset. Ja mistä me tiedettäisiin jos vaikka osa näiden räksyjen omistajista koko ajan kovasti tekee töitä toiminnan lopettamiseksi, mutta eipä ainakaan onnistumisen iloa tuo me isojen koirien omistajat jotka nokka pystyssä ylpeänä kävelemme hihna löysällä räksyjen ohitse!itsekin välillä mennyt nokka pystyssä muiden huonosti käyttäytyvien koirien ohi ja tuntenut ylpeyttä hienosta koirani käyttäytymisestä..hyi minua... ;)
viimeksi menin valkoisen ja saksan paimenkoirien ohi terrierini kanssa ja ne räksytti minkä kerkisi ja emäntä veti ne metsään polulta ja huusii kurkku suorana koirilleen ..me vain kuljimme nätisti ohi..tunsin kieltämättä ylpeyttä ja se ei tietenkään ollut oikein koska hän yritti komentaa koiriansa onnistumatta..
- keskikokoisen terrierin
ja pikkuiseni käyttäytyy hyvin eli elä yleistä terrierikäsitystä ja kääpiösnautseritkin on usein hyvin käyttäytyviä..omani osaa avoliikkeet tokossa mutta silti taajama-alueella pidän vapaana vain koirapuistoissa ja maalla ollessa pihassa irrallaan. :)
kerran tosin huono lukko aukesi vanhasta remmistä kadulla ja koirani pääsi irti onneksi olin kouluttanut koirani hyvin kun belggariemäntä kahden koiransa kanssa kiljui että älä päästä tänne kun nää tappaa sen ..pelästyin kans sikana ja huusin koiralleni paikalla ja koira hämmästyneenä mitä nyt ja katsoi taakse minuun ja onneksi totteli täydellisesti..puh tarinan opetus koulutus on hyvä turvavakuutus..joskus voi tulla yllättäviä tilanteita :)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242461Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3482077Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261922Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101743Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581528Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121062Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181049- 55910
- 63895
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2858