Osa palstalaisista uskoo Jumalan sanelevan sen, mitä he kirjoittavat tänne.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000041593520
Inspiraatio on kristillisen teologian oppi, jonka mukaan Raamatun ovat kirjoittaneet uskovaiset, jotka ovat olleet vaikutettuna pyhällä hengellä. Kristillisissä kirkoissa ajatellaan yleensä Raamatun synnyn takana olevan jonkinlainen jumalallinen ohjaus, jota kutsutaan inspiraatioksi.
Palstakirjoittamisen inspiraatio
23
374
Vastaukset
- vertaus
Tämä palsta ja raamattu, vertaat niitä ? ? ?
On pojalla otsaa...- metaskeema
Jos joku kirjoittaa Pyhän Hengen vaikutuksesta tänne palstalle, niin eikä teksti ole silloin aivan yhtä pyhää kuin Raamatunkin tekstit?
Toisaalta en usko Pyhään Henkeen. - oikea pakana
metaskeema kirjoitti:
Jos joku kirjoittaa Pyhän Hengen vaikutuksesta tänne palstalle, niin eikä teksti ole silloin aivan yhtä pyhää kuin Raamatunkin tekstit?
Toisaalta en usko Pyhään Henkeen.eli saatanan opetuslapsi?
Tekisit palstalle palveluksen kun menisit muualle riekkumaan ja pitäisit mölyt mahassasi!
Mutta tiedä,että sinullakin on kuolematon sielu,jonka kohtalosta päätät itse eläessäsi, vai oletko jo niin paatunut ettei Jumala pääse tunnossasi enään nuhtelemaan. Sanoit; ettet usko Pyhään Henkeen, silloin et usko Jumalaankaan, aika lohduton tulevaisuus ja myös nykyisyys. - vertaus
metaskeema kirjoitti:
Toisaalta en usko Pyhään Henkeen.Raamatun tekstit ovat Jumalan sanaa, tämän palstan tekstit ovat sinun ja minun sanaa. Iso ero.
- metaskeema
oikea pakana kirjoitti:
eli saatanan opetuslapsi?
Tekisit palstalle palveluksen kun menisit muualle riekkumaan ja pitäisit mölyt mahassasi!
Mutta tiedä,että sinullakin on kuolematon sielu,jonka kohtalosta päätät itse eläessäsi, vai oletko jo niin paatunut ettei Jumala pääse tunnossasi enään nuhtelemaan. Sanoit; ettet usko Pyhään Henkeen, silloin et usko Jumalaankaan, aika lohduton tulevaisuus ja myös nykyisyys.Minua lohduttaa suuresti se, ettei helvettiä olekaan olemassa.
- mikä usko sulla
metaskeema kirjoitti:
Toisaalta en usko Pyhään Henkeen.Pyhä Henki, johon et usko ja Raamattua luet?
Nyt alkaa perusluterilainenkin ihmetellä. - veikkonen siellä
metaskeema kirjoitti:
Minua lohduttaa suuresti se, ettei helvettiä olekaan olemassa.
yrittää toistella mantrojaan, jotta saisi edes jostain rauhaa helvetiinsä, voi poika-polo parkaa!
- metaskeema
veikkonen siellä kirjoitti:
yrittää toistella mantrojaan, jotta saisi edes jostain rauhaa helvetiinsä, voi poika-polo parkaa!
Sinähän siitä täällä meuhkaat. Minulle koko helvetti on aivan yksi hailee.
- metaskeema
mikä usko sulla kirjoitti:
Pyhä Henki, johon et usko ja Raamattua luet?
Nyt alkaa perusluterilainenkin ihmetellä.Minulla ei siis ole uskoa, jos sillä tarkoitetaan uskontoa, esim. kristinuskoa.
- vertaus
metaskeema kirjoitti:
Minulla ei siis ole uskoa, jos sillä tarkoitetaan uskontoa, esim. kristinuskoa.
Ajatteletko olevasi vl-uskovaisten "yläpuolella" älyllisesti,sellaisen vaikutelman saa sinun kirjoituksista? Uskot itseesi?
- minä uskon
metaskeema kirjoitti:
Minua lohduttaa suuresti se, ettei helvettiä olekaan olemassa.
Jumalaan, vaan en helvettiin. Semmoinenkin on mahdollista.
- niin voihan
metaskeema kirjoitti:
Sinähän siitä täällä meuhkaat. Minulle koko helvetti on aivan yksi hailee.
tuota ehkenpä ollakin joskus... mut mä vaa aattelin, ku sä tuon toit esille, ettei sitä muka olisi... niin monella tuota on jo meno täällä.. riitaa, pahanpuhumisia, tappelua, kiusaamista, hylkäämistä, kaunaa, kateutta, pettämisiä, varastmisia, jopa veritekoja.. jne..
- sulta vei
metaskeema kirjoitti:
Minulla ei siis ole uskoa, jos sillä tarkoitetaan uskontoa, esim. kristinuskoa.
sen uskon (kaikkivaltiaaseen Jumalaan), ehkenpä kapinointi (Jumalan) sinun saamaan osaan vai ihan jokin tietty tapahtuma sun kohtaamana tai sinun itsesi tekemänä?
- metaskeema
vertaus kirjoitti:
Ajatteletko olevasi vl-uskovaisten "yläpuolella" älyllisesti,sellaisen vaikutelman saa sinun kirjoituksista? Uskot itseesi?
Minun mielestäni tieto on aina älyllisesti dogmin yläpuolella. Teismi itsessään on dogmi. Ateismi ei ole, vaan se on perusteltavissa.
- metaskeema
sulta vei kirjoitti:
sen uskon (kaikkivaltiaaseen Jumalaan), ehkenpä kapinointi (Jumalan) sinun saamaan osaan vai ihan jokin tietty tapahtuma sun kohtaamana tai sinun itsesi tekemänä?
Silloin kun ajattelee uskon asioita järjellä, usko häipyy. Näin voisi yleistää. Poikkeuksia sääntöön ovat muun muassa papit, joille usko tuo rahaa. Heille on siis järkevää olla ainakin uskovinaan.
- metaskeema
minä uskon kirjoitti:
Jumalaan, vaan en helvettiin. Semmoinenkin on mahdollista.
Jotkut uskovat joulupukkiinkin. Sinänsä lapsellista uskoa satuolentoihin.
- sitten
metaskeema kirjoitti:
uskotko Isääsi ja Äitiisi, heidän olemassa oloon?
Kumman poika sä oot? - olen kuullut
metaskeema kirjoitti:
Silloin kun ajattelee uskon asioita järjellä, usko häipyy. Näin voisi yleistää. Poikkeuksia sääntöön ovat muun muassa papit, joille usko tuo rahaa. Heille on siis järkevää olla ainakin uskovinaan.
tuon, mutta minusta pikemminkin tässä oikeassa uskossa onkin ja paljon järkeä, voisinpa oikein väittää että järjenmukainen uskomme on todella hieno ja upea "julkinen salaisuus" Jumalalta ihmisille!
Siis ajattelu on Jumalan antamaa lahjaa, eikä tämä vie uskoa.
Uskon kieltäminen kyllä vie, mutta aina on palaamisen armon mahdollisuus ja tätä saa pyytää ja rukoilla Jumalata. - olentona,
metaskeema kirjoitti:
vaan näkymättömänä voimana.
Olen huomannut, että monet ateistit ensin uskovat Jumalaan olentona, ja kun älyävät ettei semmoista ole, rupeavat ateisteiksi. - tuli näkyväksi
olentona, kirjoitti:
vaan näkymättömänä voimana.
Olen huomannut, että monet ateistit ensin uskovat Jumalaan olentona, ja kun älyävät ettei semmoista ole, rupeavat ateisteiksi.ihmisten kuvaksi ainoassa Pojassaan Herrassa Jeesuksessa ja Jumala tulee edelleen näkyväksi luodessaan uutta ihmiselämää ja synnyttäessään elävänuskon liekin hengellisesti kuolleen ihmissydämmeen.
- ...
metaskeema kirjoitti:
Jos usko pohjautuu totuuteen, se ei häivy ajattelemalla. Päinvastoin. Sinulla ei ole tällaista totuuteen pohjautuvaa jumaluskoa koskaan ollut etkä tiedä, minkälaista se on.
- vertaus
metaskeema kirjoitti:
järki...uskot järkeen, onko se sitten järkevää? Olet sitä mieltä että on minä taas ettei ole. Mielestäni ajattelen järkevästi. Järkevät ihmiset väittivät aikoinaan maapallon olevan litteä...
- metaskeema
vertaus kirjoitti:
järki...uskot järkeen, onko se sitten järkevää? Olet sitä mieltä että on minä taas ettei ole. Mielestäni ajattelen järkevästi. Järkevät ihmiset väittivät aikoinaan maapallon olevan litteä...
Olen kirjoittanut aiheesta usko ja järki wikipediaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2655283Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204271- 604251
- 513660
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363657Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413475Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv322810Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232576
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo692435