Toivotamme kaikki sinut tervetulleeksi maksamaan kuluja yhteiskunnalle vuodessa yli 17500 euroa. Kannattaa miettiä alatko todellakin yrittäjäksi, jos esimerkiksi aikoisit ansaita vaatimattoman 20000 euroa vuodessa, sinun pitää maksaa yel- vakuutus 5100e/v vuokra hoitotilasta 400e/kk= 4800e/v kirjanpito 450/v hoitotarvikkeet 550e/v matkakulut työpaikalle 1000/v vakuutusmaksut 33e sähkö-vesi ja työvaate pesut 800e/v ennakkoverot 4400e/v muitakin kuluja syntyy mahdollisesti, kuten hoitovälineiden pöytä 1200e yms. maksut. Sitten voitkin saada itsellesi rahaa lopuista töistä, eli sinun pitää tehdä 35e keskihinnalla reilut 500 hierontaa joka vuosi, että saat edes kulusi maksettua. Mukavaa, että et tiennyt, kun menit ilmoittautumaan hierojakouluun. Siispä toivotamme sinut joukkoon mukaan maksamaan.
Tervetuloa uus-hieroja
9
2299
Vastaukset
- on, JOS
Jos ei oikein jaksa tehdä töitä tai niitä ei riitä....
Itsellä tehollista laskutettavaa vuosittain 2200-2400 h (hulluimmillaan yli 2600 h) ja vaikka keskihinta jää 30 €, niin tällä kituuttaa, kunhan pitää kulut kurissa :) - On.
Suomessa yrittäjyys on perseestä. Pitääkö ruveta tekemään harmaana??
- hieroja-se
minä olen valinnut osa-aikais hierojan työn koska toinen osa-aikainen työ täyttää elämäni.Pidän hieronta tuloni "kurissa" joten en ole alv.velvollinen ja eläke hommat ovat toisen työni puolelta kunnossa.Mietin alottaessani näitä hommia ihan kokopäivä hommina ,mutta älyttömät maksut tyrmäsivät täysin ja tuntui järkevältä tehdä tämä tulorajojen puitteissa ja olen ollut tyytyväinen päätökseen.
- tuleva koul.hieroja
hieroja-se kirjoitti:
minä olen valinnut osa-aikais hierojan työn koska toinen osa-aikainen työ täyttää elämäni.Pidän hieronta tuloni "kurissa" joten en ole alv.velvollinen ja eläke hommat ovat toisen työni puolelta kunnossa.Mietin alottaessani näitä hommia ihan kokopäivä hommina ,mutta älyttömät maksut tyrmäsivät täysin ja tuntui järkevältä tehdä tämä tulorajojen puitteissa ja olen ollut tyytyväinen päätökseen.
-Se että terveydenhuollon palveluista ei tarvitse maksaa alvia (arvonlisäverolaki 34-36 §, koskee vain koulutettua hierojaa).
-Aloittava yrittäjä saa YEL-huojennuksen -25% maksusta ensimmäisten 48kk:n ajalta.
-lisäksi YEL:it on verovähennyskelpoisia
-Yritystä perustaessa voi saada starttirahaa
-Ensi alkuun voi ostaa käytetyn sähköpöydän ja ne on uutta paljon halvempia
Mutta on se kyllä kovaa työtä ja sitä saa tehdä todella paljon että edes voisi sanoa "tienaavansa". Varmaan muualla tulisi sama tuotto paljon helpommallakin.. Myöskään sairastaa et saa, koska vakuutuksissa on yleensä 6 päivän raja. Itsestä pitää todella pitää huolta tai muuten on ei pysty tekemään töitä, huono ergonomia kostautuu. - toimin
hieroja-se kirjoitti:
vain osa-aikaisena hierojana, sillä jos tekisin hierontaa päätyökseni ei minulle itselleni jäisi juuri mitään. Se on hullua miten valtio tuntuu rankaisevan yrittäjiä kovilla lukuisilla maksuillaan ja hieroja kun vielä yrittää pitää muitten työkykyä yllä.. eikö sitä hierojan työtä voisi helpottaa siis, yel-maksun prosenttimääräkin on ihan kohtuuttoman suuri.
- Mr.Positive
Ainahan toisia pelottaa jos joutuu elantonsa eteen tekemään töitäkin.
Voihan sitä kartoittaa positiivisiakin puolia yrittäjyydestä hieronnan parissa.
-Ei pomo "hengitä" niskaan.
-Asiakas tuskin hoputtaa (tyyliin: "joko se mun hieronta on valmis").
-Ostokulut on pienet --> katelaskenta helppo.
-Kate hyvä
-Mahdollisuus alvittomaan toimintaan hieronnan osalta
Onhan noita. Olet sitten yrittäjä lähes millä alalla tahansa, niin joudut noita pakollisia maksuja makselemaan. Hierojana Sinun ei ainakaan tarvitse ostaa varastoa täyteen tavaraa ja olla jo pahasti velkaantunut ennen kuin pennin jeniä tulee edes kassaan sisään.- vai silleen
minä oon kyllä pärjännyt ihan hyvin näillä tienesteillä. Ei ole valittamista, vaikka maksuja on paljon niin jää vielä rahaa ruokaan ja muuhun elämiseen ihan kivasti. :)
Asiakkaita riitää tungokseen asti.
Mun keskituntihinta on n.40 - hankaluus (ko?)
vai silleen kirjoitti:
minä oon kyllä pärjännyt ihan hyvin näillä tienesteillä. Ei ole valittamista, vaikka maksuja on paljon niin jää vielä rahaa ruokaan ja muuhun elämiseen ihan kivasti. :)
Asiakkaita riitää tungokseen asti.
Mun keskituntihinta on n.40Hei
Aika jyrkkää kommenttia.
Toki tuo on totta mitä kirjoitt mutta eikö vika ole silloin siinä että kaikki munat ovat yhdessä säkissä?
Jos perustaa oman puljun niin pitää pystyä tarjoamaan muutakin hoitotuotteet, kirjallisuus, konsultointi, yrityspalvelut, solarium....
Ja kaikki tämä nettiin / nettikauppaan.
Ei noista sivutuotteista miljonääriksi tule mutta vähän sieltä ja vähän tuolta, näin sama pätee kampaamoihin ja muihin.
Näin se vaan menee. - avain on ammattitaito
hankaluus (ko?) kirjoitti:
Hei
Aika jyrkkää kommenttia.
Toki tuo on totta mitä kirjoitt mutta eikö vika ole silloin siinä että kaikki munat ovat yhdessä säkissä?
Jos perustaa oman puljun niin pitää pystyä tarjoamaan muutakin hoitotuotteet, kirjallisuus, konsultointi, yrityspalvelut, solarium....
Ja kaikki tämä nettiin / nettikauppaan.
Ei noista sivutuotteista miljonääriksi tule mutta vähän sieltä ja vähän tuolta, näin sama pätee kampaamoihin ja muihin.
Näin se vaan menee."pitää pystyä tarjoamaan muutakin..."
Vai että oikein solariumikin?
Ei tarvitse ryhtyä rihkamakauppiaaksi jos opettelee hieromaan. Kyllä töitä riittää niille jotka osaavat hieroa. Yrittämisessä avainsana on ammattitaito. Ei markkinoinnin ammattitaito vaan sen tuotteen osaaminen jota myy. Helppoheikit kipukoukkumyymälöineen eivät pitemmän päälle pärjää, sen olen vuosien saatossa nähnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027