Ilmoitin sossuun saamastani työstä, joka piti alkaa maaliskuussa. Sosiaalityöntekijä oli soittanut työnantajalle ja kysynyt pitääkö paikkaansa työsuhteeni alkaminen.
Sain vahingossa tiedon sosiaalityötekijän soitosta työnantajalle. Onko sosiaalityöntekijöillä oikeus kertoa työnantajille, ketkä ovat heidän asiakkaitaan? Minulla on sellainen muistikuva, että jo pelkkä sosiaalitoimen asiakkuus on salassapidettävä tieto.
Joudun nyt perumaan kyseisen työsopimuksen, koska annoin työhaastattelussa työnantajalle "hieman" todellista valoisamman kuvan taloudellisesta tilanteestani. Liian noloa mennä nyt kyseiseen työpaikkaan, kun tietävät todellisen surkean taloudellisen tilanteeni sosiaalitoimen asiakkuuksineen. Kirosana!
Salassapitovelvollisuus
6
596
Vastaukset
- kertoa
Kuten hiljan eräässä viestissä vastasin niin sossulla ei yleensä ole oikeutta edes maksaa omaloitteisesti vuokraa vuokranantajan tilille.
Niin ikään sosiaalitoimisto ei saa millään tavalla ilmaista (ilman asiakkaan nimenomaista lupaa) kolmannelle taholle (esim. työnantajalle) jonkun henkilön asiakkuutta.
Tiedon antaminen kolmannelle osapuolelle ilman laillista perustetta on virkavirhe ja siitä voi saada sakon.
t. Petu- Häiriköt_Ylläpidon_suojeluk...
yhteys oikeusaputoimistoon. Nähdäkseni tuossa kyseeseen voi tulla myös vahingonkorvaus viranhaltijalle annettavan rangaistuksen lisäksi.
- voi tehdä
muutakuin syytää itseäsi.Varvaisempi ensikerralla.
- Häiriköt_ylläpidon_suojeluk...
..tuttuun tyyliisi.
- totta...................
Sossut eivät pidä salassapitovelvollisuudestaan kiinni muulloin kuin sillon kun heidän tulisi vastata kiusallisiin kysymyksiin taikka toimittaa virallisia dokumentteja asianosaisille. Tämän puolen salassapitovelvollisuudesta sossut osaavat hyvin.
- ddddddddddddddddd
Sama juttu mulla.
Edellisen kerran kun asioin soskussa, sanoin että aloitan palkkatuen helmikuun alussa.
2.2. oli ollut tunnin töissä, kun tämä soskutantta soitti mulle ensin. kohta perään työnantajalleni, joka oli samassa huoneessa minun kanssani.
siellä oli myös toinen palkkatukilainen.
työnantaja kuului sanovat ketä meitä kaikkia siellä on, eli ilmeisesti soskutantta oli sitä kysynyt.
ihme touhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760