Patologinen valehtelija

Einari Epäluuloinen

Mikä saa ihmisen valehtelemaan kaikesta elämäänsä liittyvästä?

Onko kyseessä huomion halu vai mielisairaus?

Miksi ihminen kertoo tarinoita muka sairastamistaan tappavista sairauksista, keuhkosyöpä ja keuhkoahtauma esimerkkeinä?

Patologinen valehtelija kertoo tarinoitaan hyvin uskottavasti ja saa ihmiset puolelleen sillä tavalla.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t59158

30

3313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läheisesti yhden patologisen valehtelijan,niille,jotka eivät häntä tunne pystyy syöttämään millaisen tarinan tahansa,yleensä hyötyäkseen esim rahallisesti.On käyttänyt juuri noita yleisiä keinoja kuten on ollut kuolemansairas(hyvin näyttää edelleen kulkevan eteenpäin)tai koko elämä potkii päähän jne.Sairaushan se kaiketi on,ko ihminen ei mene edes hämilleen ikinä kun jää suoraan valheesta kiinni,jatkaa silmää räpäyttämättä uudella tarinalla.

• onkxs se sit

onksx se sit valehtelluu jos vaa virtuaali ja oikkee eläm o mänt sekkasii. mut sillo o kyl eläm tooosi köyhhää ja valhheellsit. miun miälestäi.

• on sillä tavalla vinksallaan että haluaa sitä huomiota valehtelemalla niin vaikeaa on kanssaan olla tekemisissä.

Yksi tuntemani ihminen on vuosia esiintynyt sairaanhoidon ammattilaisena, kärähti siitä kun ei pari vuotta takaperin tiennyt edes mikä on fisteli ja monta muuta yksinkertaistakin amattijuttua osoittautuivat hänelle mysteereiksi.
      Parempi pysyä erossa sellaisista.

• tähän saa vastata ;-)))))))))

• hauska ketju. Venyy ja paukkuu kuin kuminauha. Ihan niin kuin se kuuluisa totuus valehtelijoilla :))))

• HAUSKA???

Siis onko SE mielestäsi hauskaa kun kirjoitetaan loukkaavia kommentteja jollekin ihmiselle?

• HAUSKA??? kirjoitti:

Siis onko SE mielestäsi hauskaa kun kirjoitetaan loukkaavia kommentteja jollekin ihmiselle?

lienee tuttu sana. Ja miten tämä mielestäsi eroaa palstan ketjuista noin yleensä?

• hinski kirjoitti:

lienee tuttu sana. Ja miten tämä mielestäsi eroaa palstan ketjuista noin yleensä?

tuhlaa hyvää sarkasmia tänne =)Olen yrittänyt ja myöskin sarkastisia käsitteitä selitellyt mutta kun eivät tajua niin =)))

• davalyan kirjoitti:

tuhlaa hyvää sarkasmia tänne =)Olen yrittänyt ja myöskin sarkastisia käsitteitä selitellyt mutta kun eivät tajua niin =)))

kerro kelleen, mutta mä oon vähän kovapäinen :)))

• hinski kirjoitti:

kerro kelleen, mutta mä oon vähän kovapäinen :)))

kerro...mutta silti HYVÄN SARKASMIN KYLVÖ täällä on kuin antaisi helmiä sioille =)))

• v.Kukkis
        davalyan kirjoitti:

kerro...mutta silti HYVÄN SARKASMIN KYLVÖ täällä on kuin antaisi helmiä sioille =)))

Muistan lukeneeni, jonkun jupakan kun jouduit selittelemään sanojasi :))

• v.Kukkis kirjoitti:

Muistan lukeneeni, jonkun jupakan kun jouduit selittelemään sanojasi :))

monikin,joku aika sarkastinen kommentti oli kyseessä,jotkut eivät millään tajunneet että tarkoitin päinvastaista kuin sanoin,eli siis sitä sarkasmia =)

• samaa olen katsellut,,,,,toivottavasti kumminauha kestää, että ei käy niin kuin niissä kuuluisissa alushousuissa;))

• v.Kukkis
        davalyan kirjoitti:

monikin,joku aika sarkastinen kommentti oli kyseessä,jotkut eivät millään tajunneet että tarkoitin päinvastaista kuin sanoin,eli siis sitä sarkasmia =)

Teit oikein töitä, että olisit saanut ymmärrystä, mutta ei :) Sama jauhanta asiasta jatkui ja jatkui :) :)

• umalehtinen kirjoitti:

samaa olen katsellut,,,,,toivottavasti kumminauha kestää, että ei käy niin kuin niissä kuuluisissa alushousuissa;))

näköjään kestänyt. Taas pompsahti huomattavasti lyhyemmäksi :))))

• Niin näyttää paukkuvan! :D Aloin availla viestejä ja tuli sama tunne kuin kerran Tallinnassa kun saavuin hotellin aamiaiselle kaksi minuuttia ennen aamiaisajan loppumista. Juoksin kilpaa tarjoilijatytön kanssa pöytää ympäri ja yritin saada kerättyä edes jotain lautaselle hänen poistaessa lautasia täysin ilmeettömästi ojennellessani käsiä niitä kohti. ;) Kovin paljon en ehtinyt leivänpäällyksiä saada.

• v.Kukkis kirjoitti:

Teit oikein töitä, että olisit saanut ymmärrystä, mutta ei :) Sama jauhanta asiasta jatkui ja jatkui :) :)

kunnes kyllästyin enkä jaksanut enää jatkaa aiheesta =)

• davalyan kirjoitti:

kunnes kyllästyin enkä jaksanut enää jatkaa aiheesta =)

ymmärtää väärin, ja pitää pintansa vaikka kuinka toinen vääntäisi rautalangasta. :)

• hinski kirjoitti:

näköjään kestänyt. Taas pompsahti huomattavasti lyhyemmäksi :))))

punaiset pitsillä;))

• Ursa kirjoitti:

ymmärtää väärin, ja pitää pintansa vaikka kuinka toinen vääntäisi rautalangasta. :)

täytyy sanoa,että useimmiten se menee niin fanaattiseksi...siis se väärinymmärtäminen tahallaan että on aivan koomisen rajoilla jo =)

• umalehtinen kirjoitti:

punaiset pitsillä;))

muista tiä, mutta mun mummomalli on taatusti turvallinen ;)

• davalyan kirjoitti:

täytyy sanoa,että useimmiten se menee niin fanaattiseksi...siis se väärinymmärtäminen tahallaan että on aivan koomisen rajoilla jo =)

nyt sä vaihdoit sarkasmista tragikomediaan :))))

• v.Kukkis
        Ursa kirjoitti:

Niin näyttää paukkuvan! :D Aloin availla viestejä ja tuli sama tunne kuin kerran Tallinnassa kun saavuin hotellin aamiaiselle kaksi minuuttia ennen aamiaisajan loppumista. Juoksin kilpaa tarjoilijatytön kanssa pöytää ympäri ja yritin saada kerättyä edes jotain lautaselle hänen poistaessa lautasia täysin ilmeettömästi ojennellessani käsiä niitä kohti. ;) Kovin paljon en ehtinyt leivänpäällyksiä saada.

Vain nopeat elävät :)

• Ursa kirjoitti:

Niin näyttää paukkuvan! :D Aloin availla viestejä ja tuli sama tunne kuin kerran Tallinnassa kun saavuin hotellin aamiaiselle kaksi minuuttia ennen aamiaisajan loppumista. Juoksin kilpaa tarjoilijatytön kanssa pöytää ympäri ja yritin saada kerättyä edes jotain lautaselle hänen poistaessa lautasia täysin ilmeettömästi ojennellessani käsiä niitä kohti. ;) Kovin paljon en ehtinyt leivänpäällyksiä saada.

mullekkin kun kerta juhlitaan :)

• davalyan kirjoitti:

mullekkin kun kerta juhlitaan :)

minun yksi työkaveri täytti tänään 50 vuotta, ja kahdeksi viimeiseksi tunniksi marssimme hänen luokseen kylään koko joukko. :D Vain kaikkein itsepäisimmät pystyivät lähtemään kotiin autolla, minun auto seisoo siis edelleen työpaikan parkkipaikalla... Ihan sivistyneesti kyllä otettiin vain vähän viiniä ruuan kanssa, mutta kun tieliikennelaki ei hyväksy ihmisten olevan sivistyneitä ja henkeviä.

Että skål vaan täältä "raskaan työpäivän raataneelta!" ;) Kohta lähdetään koirien kanssa käveleksimään ja hakemaan se auto, se on hyvänpituinen lenkki. Kuhan täshtä shelviäää...

• Ursa kirjoitti:

minun yksi työkaveri täytti tänään 50 vuotta, ja kahdeksi viimeiseksi tunniksi marssimme hänen luokseen kylään koko joukko. :D Vain kaikkein itsepäisimmät pystyivät lähtemään kotiin autolla, minun auto seisoo siis edelleen työpaikan parkkipaikalla... Ihan sivistyneesti kyllä otettiin vain vähän viiniä ruuan kanssa, mutta kun tieliikennelaki ei hyväksy ihmisten olevan sivistyneitä ja henkeviä.

Että skål vaan täältä "raskaan työpäivän raataneelta!" ;) Kohta lähdetään koirien kanssa käveleksimään ja hakemaan se auto, se on hyvänpituinen lenkki. Kuhan täshtä shelviäää...

poliisi vaan on nipo =)))

• davalyan kirjoitti:

...onko sillä nyt niin väliä onko se 0,1 vai 1,0??

• Ursa kirjoitti:

heti tehnyt selväksi, että keuhkoahtauma estää liian pitkän puhalluksen :)))

• mielipiteesi
        davalyan kirjoitti:

yhä juopuneena ajamisen salliva jos rattijuoppo ajaisi lapsesi yli?

• eroa..
        Ursa kirjoitti:

0,1 promillen ja 1 promillen välillä?

Miksi puolustat rattijuoppoutta?

Ketjusta on poistettu 135 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1683
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1032
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe