minkälainen okeasti olet. Kaikki oli aluksi kuin ruusuilla tanssimista - liian hyvää ollakseen totta. Kun aloit tekemään temppujasi, en tajunnut katsoa totuutta silmiin. Ihmettelin, miksi minulla on paha olo. Lähimmäiset varoittelivat, että älä ole yhteydessä, vaan kylmästi irti vaan. Terveellä tavalla omien asioiden ihannointi on tervettä, mutta joillakin menee kasvatus pieleen, että suorituksia palkitaan lahjoilla ja tavaroilla ja lapsista tehdään toisia kohtaan ylivoimaisia, etä he ovat kaiken yläpuolella. Se on väärin. Se ei ole tervettä. Persoona epäkehittyy. Toisaalta ihmiset, joita on hylätty pienenä jatkavat hylkäämistä aikuisiällä. He saavat narsistista tyydytystä siitä, että jättävät toisen emotionaalisesti ja fyysisesti yksin. He ottavat itselleen sen vallan, jonka ovat joskus menettäneet, että "ähäkutti, nyt sinä siinä itket ja minä olen sinun yläpuolellasi". Tavalliset (kuka tässä nyt terve on, en sitä sano) ihmiset eivät käyttäydy noin. Jos ihmiset vihaavat/häpeävät/pelkäävät/tuntevat mustasukkaisuutta normaalilla tavalla, he käsittelevät tunteet, mutta niitä ei yleensä jatketa pitkään, vaan niistä mennään yli keskustelemalla. Nyt minun pitäisi vaan yrittää sietää kohdistamaasi raivoasi minuun. Tästä lähtien en pysty enää vastaamaan sinun minkäänlaisiin yhteydenottoihin olivat ne mitä tahansa, koska ne ovat silkkaa kiusantekoa. Haluat koukuttaa/ahdistaa/kiusata toista. Minun on ajateltava, kuinka itse jaksan. Sinä saat jotain sairasta tyydytystä. Suosittelisin terapiassa käyntiä, että se on ainoa järkevä vaihtoehto tämän tyyppisille ihmisille.
Ikävä loppuu,
14
943
Vastaukset
- kyllä loppuu
koska minäkin tajusin, millainen oikeasti olet.
Ruusuilla tanssimistahan se ihastuminen alussa on
muillakin ja liian hyvää, ollakseen totta.
Läheiset varoittelivat minuakin että, älä enää
ole yhteyksissä, saa sulle vain mielipahaa ja apeutta. Oletkos joku " sykoloki ", täällähän näitä riittää, pilvin pimein ?
Voin muuten korjata sun väittämäs että hylätty muka jatkaa hylkäämistä aikuisiällä.
Ei päde kaikkiin eivätkä kaikki tunne
" narsistista tyydytystä " toisen jättämisestä.
Tota narsismi sanaa viljellään näillä sivuilla
uskomattoman paljon, ihmettelen .
Olet kyllä itse kirjoituksestasi päätellen
vainoharhainen koska uskot että toinen haluaa
koukuttaa/ahdistaa/kiusata ja samaan hengenvetoon kirjoitat " tavalliset ihmiset eivät
käyttäydy näin ".
Suosittelen myös sinulle terapiassa käyntiä ja keskustelua em. henkilön kanssa.- tätä...
narsismia, että ei se ole mikään ihme, että ko. sanaa viljellään. En minä ole mikään psykologi, vaikka olen lukenut ja olen ollut kiinnostunut aiheesta. Olen käynytkin terapiassa, että ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää ja tiedän tasan tarkalleen omat ongelmani. En yritä mitenkään olla parempi. En tarkoittanut "hylkäämishylkäämistä". Puhuin lähinnä avioeroista, jotka jättävät omat arpensa.
- kyllä..
jollain tavalla oikeassakin,siihen asti kunnes alat syyttelemään häntä nyt niistä asioista joita sun pitäisi ymmärtää* ,kun kerta kirjoitat noin ymmärtäväisesti ,ei kannate olla katkera sellaiselle ihmiselle ,jonka tiedät olevan tullut hylätyksi lapsena ja jäänyt ilman rakkautta,onko se tämän lapsen" vika vain kenen ??
ole iloinen että pääsit eroon ja voit nauttia tasa-painoisesta elämästä,katos harvalle sellainen sallitaan..
""Toisaalta ihmiset, joita on hylätty pienenä jatkavat hylkäämistä aikuisiällä. He saavat narsistista tyydytystä siitä, että jättävät toisen emotionaalisesti ja fyysisesti yksin. He ottavat itselleen sen vallan, jonka ovat joskus menettäneet, että "ähäkutti, nyt sinä siinä itket ja minä olen sinun yläpuolellasi". " - halua kiusata
sinua vaan jotain ihan muuta :)
Olen vain huono kuuntelemaan, se on minun virheeni.. kai sitäkin on oppinut.. liian itsepäinen tai jotain..- kiusata ketään
vaan toi tarkoitti sitä, että haluaisin sinulle jotain ihan muuta kuin kiusaa.
- sitten kertoa
kiusata ketään kirjoitti:
vaan toi tarkoitti sitä, että haluaisin sinulle jotain ihan muuta kuin kiusaa.
kaverillesi, miksi sanot tai teet tai vastaavasti miksi jätät sanomatta tai tekemättä. Toinen masentuu tai sairastuu muuten.
Se saattaa tuntua niin hirveälle, jos ihmiset eivät pysty kommunikoimaan. Se on tunnesyöppöyttä. Toinen yrittää ja yrittää ja mitä toinen tekee - Ei mitään. Ei kertakaikkiaan yhtään mitään muuta kuin jotain negatiivista korkeintaan. Kuka sellaista jaksaa...
- Tyttöystävälleni
olisin voinut laittaa!Minkälainen nainen voi kaiken rakkauden hehkuttamisen jälkeen vaan ottaa ja lopettaa muutamalla sanalla koko suhteen?
- sivusta ..
Rehellinen?
- lisättävää tähän
Olisin voinut kirjoittaa tämän.
- EPÄREHELLINEN.
Jos noin tekee, silloin on kaikesta myös valehdellut suhteen aikana epärehellisesti.
- sinä kirjoitat
vakavalla naamalla tuollaisen ns. herkän aloituksen tänne (huuhaa24ikävään) ja oletat hänen (oikean) sen lukevan, osoittaa, että olet itse kuvaamasi kaltainen henkilö. Kirjoittamalla tuon osoitat olevasi sekä terapian tarpeessa, että kuvailemasi ihminen itse. Mietipä vakavasti hetki, lue vaikka oma viestisi ja mieti lukijakuntaa samalla. Se KUN on aika laaja. Onko tämä terve tapa hoitaa asioita ja oikea paikka tuolle. Herätys!
- sinulle et
on muitakin paikkoja ilmaista asioita kuin tämä ja kertoo susta...eli et oo yhtään sen parempi...:)
- herätys!
"vakavalla naamalla" (En ole vakava, vain surullinen.) tuollaisen ns. herkän aloituksen (herkkä - ??? mitä pahaa on herkkyydessä. Onko parempi olla kyyninen?) tänne (huuhaa24ikävään) ja oletat hänen (oikean) sen lukevan, osoittaa, että olet itse kuvaamasi kaltainen henkilö.
Sinäkö sen osoitat, että minä olen tuo henkilö? Kysynpähän vaan, kuka sinulle on sellaisen valtuuden antanut? Ketjussa oli muitakin kirjoittajia, jotka tunnistivat tekstin omakseen, joten tekstini palvelee myös muita. Jos se ei palvele sinua, se ei liene minun ongelmani.:)
Kirjoittamalla tuon osoitat olevasi sekä terapian tarpeessa, että kuvailemasi ihminen itse.
Siis edelleen kysyn, sinäkö sen osoitat? Kuka osoittaa ja millä valtuudella? Se on sinun mielipiteesi, ei yleinen mielipide.
Mieti lukijakuntaa myös itse, kun kirjoitat.
Onko tämä terve tapa hoitaa asioita?
Hei haloo, onko sinun tervettä kirjoittaa tänne? Olet ihan samanlainen, koska tt kai tänne muuten olisi eksynyt.:D Niin mitä sinä täällä teet?
HERÄÄ ITSE! - sinun kanssa..
samaa mieltä että helppo on täällä toista nimitellä sairaaksi ,todellisuus voi olla karmeeta ,onhan tuossa tunne -ja järki-palstalla melko samankaltaisia kirjoituksia ,harva se ilta .
Mutta jos haluu purkaa mieltä on parempi kirjoitta katkera-palstalle ja tuulettaa kunnolla. ikävä-palsta ei oiken toimi tuollaiseen juttuun?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774