Marraskuussa 2006 astui voimaan uusi laki, joka kieltäisi 100 ml suurempien nestemäärien viennin koneeseen käsimatkatavaroissa. Toimme kuitenkin viikko sitten molemmat repuissamme litran kokoiset viinapullot matkustamossa kanarialta suomeen! Espanjan turvatarkastus ei puuttunut mitenkään tähän.
Onko nyt niin, että jos turvatarkastus näkee läpivalaisussa kyseessä olevan viinapullon, päästävät he sen läpi?
Tässähän on aukko turvamääräyksissä, voisihan viinapulloissa olla nestemäistä räjähdettä, jotka sitten koneessa sekoitettaisiin...
En tiennyt kyseisestä rajoituksesta, kuin vasta kotona asiasta luettuani matkan jälkeen!
Alkoholi käsimatkatavaroissa
19
2467
Vastaukset
- epätietoinen lentomatkustaja
Viinat oli ostettu lentokentän ulkopuolelta marketista. Terminaalista ostettuja viinojahan ei missään tarkasteta.
Joku tuolla toisella keskustelupalstalla kirjoitti, ettemme me suomalaiset näytä terroristeilta. Riittäisikö tämä, vai oliko tapauksemme vain vaarallinen lipsahdus?- mutta uskotaan
Ne turvamääräykset, jotka olet jo lukenut, pitävät kyllä kutinsa koko eu-alueella ja siksi ihmettelen, miten onnistuit saamaan ne litkut läpi käsimatkatavaroina. Transit-alueella ja myöhemmin koneessa, jos myydään, saa sitten ostaa mitä huvittaa, eikä niitä kukaan tosiaan valvo.
Onnekas sattumus teille, moni on kantanut kotiin rikkoutuneita pulloja ja sotkeenutneita matkatavaroita pakattuaan pullot ruumaan menevien matkatavaroiden joukkoon. - lipsahdus"
kuten itse asian esitit.
Minä en saanut viedä koneeseen edes pientä noin 2 dl sisältävää vesipulloa. - JannaS
lipsahdus" kirjoitti:
kuten itse asian esitit.
Minä en saanut viedä koneeseen edes pientä noin 2 dl sisältävää vesipulloa.Vaarallinen lipsahdus se oli, nesteet olisi pitänyt määräysten mukaan ottaa pois.
- se lukee
ettet ole oikein asioista vieläkään perillä kun noin isoja määriä nesteitä kuljetat koneeseen. Kyllä selvät ohjeet on ja lukee myös lentokentällä mutta ei voi mitään jos ei osaa niin ei osaa.
Ja en kyllä usko että viinapullo ei näy tarkastuksessa ja en usko sinun tarinaa nyt. Laukkuhan läpivalaistaan ja kyllä pullo siinä näkyy 100%.- on löysiä..
..mutta keksitty tarinahan tämä oli, blaah.
- USAn sääntöjä
on löysiä.. kirjoitti:
Itse olen monessa maassa kävellyt turvatarkastuksen
läpi isojen limsa tai vesipullojen kanssa.
Useasti Espanjassa, Portugalissa, Italiassa,
Ranskassa, Dubaissa jne jne jne jne
Ainoat maat jossa nestesääntöä valvotaan on
Suomi ja Thaimaa. Bangkokissa on useaan otteeseem
otettu vesipullo pois.
Kokeilkaapa vaikka itse. Sääntöä valvotaan vain
niissä maissa joissa halutaan nuolla Setä Samulin
rectumia ja syvältä. - Omin silmin
USAn sääntöjä kirjoitti:
otettu vesipullo pois.
rectumia ja syvältä.Myös Brysselin kentällä valvotaan kyseistä kieltoa erittäin tarkasti. Itse en ole edes yrittänyt viedä mitään, mutta siinä jonotellessa nähnyt mitä muille tapahtuu, ja aina on otettu jopa pienet vesipullot pois.
- JannaS
USAn sääntöjä kirjoitti:
otettu vesipullo pois.
rectumia ja syvältä.Myös Itävallassa ovat tarkkoja. Itselläni oli unohtunut takin taskuun voidemainen (ei siis puikko) huulirasva. Tai oikeammin taskussa oli reikä ja huulirasva oli mennyt päällikankaan ja vuoren väliin. Ja siksi unohtunut sinne.
Läpivalaisussa se näkyi ja takkia käänneltiin ja väänneltiin pitkään ennen kuin tuubi löytyi.
Turvatarkastusten vieressä oli isot roskikset, joihin turvatarkastajat heittivät useita pulloja sinä aikana, kun huulirasvaani metsästettiin takin uumenista. Joten kyllä tuota noudatetaan aika monessa paikassa. - aloittaja
Näin kuitenkin tapahtui, ihmettelen sitä nyt itsekin kyseisestä rajoituksesta useasta lähteestä luettuani.
Porteilla oli ennen näkemätön jono, ikinä siihen ei ole tuntia mennyt aikaisemmin! Turvatarkastuskin ruuhkautui pahoin, ehkäpä virkailijat tulivat huolimattomiksi kiireessä. Mutta sekään ei selitä, miksi me molemmat pääsimme läpi viinoinemme!
Oppia ikä kaikki! Tästä lähtien pitää ostaa tuliaiset vähän kalliimmalla vasta kentältä, tai sitten jättää suosiolla ostamatta kokonaan! - Mallu Hutkaaja
USAn sääntöjä kirjoitti:
otettu vesipullo pois.
rectumia ja syvältä.Unkarista pois lähtiessä, oli nuorisolla laukussa hieman erikoisemman näköinen, TYHJÄ virvokepullo. Niin piti penkoa laukusta, ja turvahemmo vielä oikein käänteli käsissään ylösalaisin, että varmasti ei ollut tippaakaan mitään sisällä, korkittomassa pullossa...
- varman päälle
on löysiä.. kirjoitti:
Olen tullut Suomeen Berliinistä, Köln-Bonnista ja Hampurista. Kentillä ovat tiukkoja pullojenkin suhteen.
- menty on
USAn sääntöjä kirjoitti:
otettu vesipullo pois.
rectumia ja syvältä.Tarkastuksissa olen ollut itsekin ja samoilla
kentillä.
Sinä puhut "Pashaa..."
Limut ja muut lähtee varmasti jos eivät sääntöjä täytä!
Oliko juttusi joku provo??? - frankfurt
varman päälle kirjoitti:
Olen tullut Suomeen Berliinistä, Köln-Bonnista ja Hampurista. Kentillä ovat tiukkoja pullojenkin suhteen.
Multa katsottiin jopa tavallinen digikamera
"pommin varalta" ( tuli erikoismies paikalle)
Vaimolta syynättiin kengät kun niissä oli jossakin metallia tai jotakin muuta vastaavaa. - bernarda
USAn sääntöjä kirjoitti:
otettu vesipullo pois.
rectumia ja syvältä.Myös jugurtti, raejuusto ja marjahillo ovat Suomessa nestettä, jotka jouduin syksyllä luovuttamaan, kun taas poimimani ehjät puolukat menivät läpi tarkastuksen. Pienen mehutetran join siinä tarkastajan silmien alla.
- ei saisi mennä
Meni mullakin Madridista Dubliniin puolen litran jaffa. Muistin vasta perillä kun avasin laukun, että olin unohtanut juoda sen lähtökentällä.
Mutta nythän touhutaan helpotusta sallittuihin aineisiin ja koko turvatarkastukseen. Suomi varmaan pistää siinäkin hanttiin ja pilaa koko hyvän idean, joka lienee lähtöisin Obamalta.- tarkastaja
jaffa on vaarallista kuin hampaille.
- walll
tarkastaja kirjoitti:
jaffa on vaarallista kuin hampaille.
Ai että täältä viedään jaffatkin reissulle, paljon on ollut kun paluumatkalle asti riittivät..
- myös...
walll kirjoitti:
Ai että täältä viedään jaffatkin reissulle, paljon on ollut kun paluumatkalle asti riittivät..
itse olen viskannut ennen turvatarkastusta vaikka juomttomankin veden menemään, kun kaveri tepastelee 1,5 litran vesipullo kädessään turvatarkastuksen läpi...outoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780