Loppuuko syntymään

teidän mielenkiinto

"Syntyneet on jo pelastuneet ja saaneet tärkeimmän oikeutensa!"

Abortinvastustajille kysymys: Loppuuko teidän välittäminen, huolenpito ja haukkuminen siihen, ku lapsi saadaan synnytettyä tähän maailmaan?

Näin olen viesteistä, kuten ylläoleva lainaus osoittaa, ymmärtänyt. Silloinhan vasta elämä alkaa ja lapsesta ja sen hyvinvoinnista tulee huolehtia. Miksi juuri syntyneet lapset ja kasvuikäiset jätetään huomioimatta? Pääasia, että lasta ei "murhata" abortissa. Eikö tärkeintä ole se, että nämä synnytetyt lapset voivat hyvin? Mitä väliä abortoivilla alkioilla on niiden jo olemassa oelvien lapsien rinnalla?

41

971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti, joka ajattelee omaa n...

On todella hyvä, että joku laittaa tänne kolikon kääntöpuolenkin. Tuskin kukaan tekee päätöstä abortista vain hetken mielijohteesta. Mietitään oma terveys/mielenterveys, perheen voimavarat/jaksaminen, olemassa olevien lasten elintason turvaaminen. Jokainen abortin tehnyt kokee tunnekuohuja tekonsa jälkeen, toisille tunnekuohut tulevat suurena syyllisyyden tunteena, jotka pistävät ihmisen katumaan päätöstään. Kuitenkin uskon, että jokainen aborttipäätös on sillä hetkellä ihan yhtä oikea, kuin raskauden jatkaminenkin. Äiti, joka tekee kahdesta huonosta päätöksestä sen vaikeamman, ei ole yhtään sen huonompi, kuin se joka synnyttää syntymisen oikeudesta.

• paossa..

Aborttiväen ajattelu on heikkoa. Sen tarkoituksena on lähinnä häivyttää todellisuutta ja siirtää vastuuta lapseen kohdistuneista teoista muualle, kuten yhteiskunnalle, abortin kritisoijille yms.

Mielipuolisiin väitteisiin kuuluu se, että abortoitavia lapsia säälivät eivät välittäisi vanhemmista lapsista. Tälle ei ole mitään perusteita, mutta tarinaa jatketaan.

Järjettömyyden pojalla ollaan kun lapsiaan abortoivat ja sellaista puuhaa edistävät haluavat syyttää MUITA siitä, etteivät huolehtisi lapsistaan. Abortteja kritisoivat ovat nimenomaan huolehtineet omista lapsistaan ja usein muistakin.

Miten lapsien surmatuttamita aborteissa voidaan perustella vanhempien lapsien hyvinvoinnilla? Ei mitenkään.

Aloituksessa kyseessä on vain epätoivoinen yritys paeta vastuuta ja tehtyjä tekosia kaikkien mahdollisten verukkeiden taakse.

• perusteita

vai? Niitähän on täällä pilvin pimein.

"Onhan
        Kirjoittanut: se oikein! 10.2.2009 klo 05.17

Tuossa vaiheessa, jossa aborttia jo tarvitaan, on tyttö kyllä tehnyt paljon muitakin asioita joista vanhemmat eivät tiedä.

Sitä paitsi, oman lapsensa tappaminen on niin kova juttu, että on syytä kärsiä se ihan itse, yksin. Eikä tuottaa häpeää, ja pahaa mieltä vielä syyttömille vanhemmilleenkin."    

http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=116&conference=1500000000000024&posting=22000000041598783

• jatkaa tässä...

Otin tuon lainauksen aiemmasta ketjusta, kun kauhistuin, että sitäkö tämä vastustajien mielestä on, että saadaan vaan odottava äiti jatkamaan raskauttaan ja synnyttämään lapsi. Joku jopa sanoi, että työntele vaan ylpeänä lastenvaunuja. Kun se lapsen odottaminen, synnyttäminen ja kasvattaminen ei ihan sitä ylpeenä vaunujen työntämistä ole, kuten äidit varmasti tietävät.

Ja koittakaa myös ymmärtää, että jokaisessa abortissa on odottavan naisen oma elämä kysessä, hänellä on tekoihinsa omat syynsä, joita ei voi kun arvailla. Todennäköisesti ne syyt ovat painavia ja henkilökohtaisia. Turha se on ketään lähteä syyttämään, emmehän me abortin sallijatkaan soimaa synnyttänyttä äitiä, joka hakee apua synnytyksen jälkeiseen masennukseensa huutamalla, että mitäs synnytit!

Tuskin kukaan terve yksilö tekee aborttia kevyi perustein, tekemisen (tai teidän mielestänne murhahimoissaan) riemusta. Joskus se on ainoa vaihtoehto naisen elämässä.

Kaikista ei yksinkertaisesti ole äidiksi, kaikki eivät halua äidiksi. Jokainen on yksilö ja mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Penään vielä, miksi esim. minun pitäisi pilata elämäni ja synnyttää sekä ottaa vastuu kasvatuksesta, jos en kertakaikkiaan sitä halua? Miksi minun tulisi kieltäytyä seksistä tämän vapaaehtoisen lapsettomuuteni vuoksi? Miksi minun pitäisi elää eläämääni teidän ehdoilla?

• 1977

Mitä järkeä on antaa tyttölapselle oikeus elämään, kun sille ei kumminkaan anneta oikeutta päättää omasta elämästään?

Ymmärrän jotenkin vielä, että elämän oikeudesta pidetään kiinni poikien kohdalla, sillä pojilta ei sitten viedä muitakaan oikeuksia, mutta entä tyttöjen?

• oikeuksia
        jatkaa tässä... kirjoitti:

Otin tuon lainauksen aiemmasta ketjusta, kun kauhistuin, että sitäkö tämä vastustajien mielestä on, että saadaan vaan odottava äiti jatkamaan raskauttaan ja synnyttämään lapsi. Joku jopa sanoi, että työntele vaan ylpeänä lastenvaunuja. Kun se lapsen odottaminen, synnyttäminen ja kasvattaminen ei ihan sitä ylpeenä vaunujen työntämistä ole, kuten äidit varmasti tietävät.

Ja koittakaa myös ymmärtää, että jokaisessa abortissa on odottavan naisen oma elämä kysessä, hänellä on tekoihinsa omat syynsä, joita ei voi kun arvailla. Todennäköisesti ne syyt ovat painavia ja henkilökohtaisia. Turha se on ketään lähteä syyttämään, emmehän me abortin sallijatkaan soimaa synnyttänyttä äitiä, joka hakee apua synnytyksen jälkeiseen masennukseensa huutamalla, että mitäs synnytit!

Tuskin kukaan terve yksilö tekee aborttia kevyi perustein, tekemisen (tai teidän mielestänne murhahimoissaan) riemusta. Joskus se on ainoa vaihtoehto naisen elämässä.

Kaikista ei yksinkertaisesti ole äidiksi, kaikki eivät halua äidiksi. Jokainen on yksilö ja mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Penään vielä, miksi esim. minun pitäisi pilata elämäni ja synnyttää sekä ottaa vastuu kasvatuksesta, jos en kertakaikkiaan sitä halua? Miksi minun tulisi kieltäytyä seksistä tämän vapaaehtoisen lapsettomuuteni vuoksi? Miksi minun pitäisi elää eläämääni teidän ehdoilla?

valvotaan jo muutenkin yhteiskunnan taholta, joten miksi niihin tarvisi enää kiinnittää yhtä paljoa huomiota.

Miten jonkun toisen eläminen (etenkään jonkun muun luona, sen muutaman kuukauden jälkeen) pilaisi sun elämääsi? Miksi jonkun toisen olisi luovuttava koko elämästään sun haluamisten takia?

• se päättää
        1977 kirjoitti:

Mitä järkeä on antaa tyttölapselle oikeus elämään, kun sille ei kumminkaan anneta oikeutta päättää omasta elämästään?

Ymmärrän jotenkin vielä, että elämän oikeudesta pidetään kiinni poikien kohdalla, sillä pojilta ei sitten viedä muitakaan oikeuksia, mutta entä tyttöjen?

omasta elämästään muttei (pelkillä mielihaluillaan) jonkun toisen elämästä.

• itsekin liki järkensä menet...

on jo yksi ihmisen vahvuuksia ja kertoo luonteen lujuudesta, että pystyy tekemään abortin, koska se on jo ajatusasteella niin myrkyllinen ja moraalin vastainen päätös. Ei heikko ihminen aborttiin pysty, saati ottamaan vastaan sitä kaikkea paskaa, mitä yhteiskunta pienessä päässään asiasta paasaa. En yhtään puolustele itseäni. Päätökseni kanssa joudun elämään lopun elämää, mutta itse olen huomannut, ettei itsesyytöksellä tule kuin "paha olo".

Kyllähän jokainen nainen tietää, että vauvat on ihania, mutta vain jokainen yksittäinen äiti tietää omat voimavaransa. Itsekin olisin mielelläni raskaana ja synnyttäisin ja vaikka imettäisinkin, JOS niistä vauvoista ei sitten kasvaisi sellaisia termiittejä. Adoptoidut lapset taas usein tuntevat itsensä hylätyiksi ja ei-toivotuiksi, mitä en kuuna kullan valkeana kenellekään alaikäiselle toivo.

Olen itse sitä mieltä, että vaikka se pieni sydän ei enää sykikään, niin se pieni sielu ei ole kuollut. Hän tulee aina kuulumaan lapsilukuumme. Uudestaan en aborttia tulisi käymään läpi, mutta päätöstäni siitä ainoastanikaan en kadu!

• valvotaan jo tarpeeksi?
        oikeuksia kirjoitti:

valvotaan jo muutenkin yhteiskunnan taholta, joten miksi niihin tarvisi enää kiinnittää yhtä paljoa huomiota.

Miten jonkun toisen eläminen (etenkään jonkun muun luona, sen muutaman kuukauden jälkeen) pilaisi sun elämääsi? Miksi jonkun toisen olisi luovuttava koko elämästään sun haluamisten takia?

Miksi sitten tässä yhteiskunnassa ja suomessa lapsia pahoinpidellään ja jätetään heitteille? Lapset kärsivät monin tavoin; on koulukiusaamista, kotiolot heikot jne. Kyllä huomio tulisi myös ulottua jo syntyneisiin lapsiin ja heidän ongelmiinsa!

• ole sitä mieltä
        itsekin liki järkensä menet... kirjoitti:

on jo yksi ihmisen vahvuuksia ja kertoo luonteen lujuudesta, että pystyy tekemään abortin, koska se on jo ajatusasteella niin myrkyllinen ja moraalin vastainen päätös. Ei heikko ihminen aborttiin pysty, saati ottamaan vastaan sitä kaikkea paskaa, mitä yhteiskunta pienessä päässään asiasta paasaa. En yhtään puolustele itseäni. Päätökseni kanssa joudun elämään lopun elämää, mutta itse olen huomannut, ettei itsesyytöksellä tule kuin "paha olo".

Kyllähän jokainen nainen tietää, että vauvat on ihania, mutta vain jokainen yksittäinen äiti tietää omat voimavaransa. Itsekin olisin mielelläni raskaana ja synnyttäisin ja vaikka imettäisinkin, JOS niistä vauvoista ei sitten kasvaisi sellaisia termiittejä. Adoptoidut lapset taas usein tuntevat itsensä hylätyiksi ja ei-toivotuiksi, mitä en kuuna kullan valkeana kenellekään alaikäiselle toivo.

Olen itse sitä mieltä, että vaikka se pieni sydän ei enää sykikään, niin se pieni sielu ei ole kuollut. Hän tulee aina kuulumaan lapsilukuumme. Uudestaan en aborttia tulisi käymään läpi, mutta päätöstäni siitä ainoastanikaan en kadu!

että vauvat on ihania! En minä ainakaan.

• mielihalu
        se päättää kirjoitti:

omasta elämästään muttei (pelkillä mielihaluillaan) jonkun toisen elämästä.

on vallan oiva peruste aborttiin! Jos lasta ei halua, sitä ei ole pakko synnyttää saati kasvattaa vain ja ainoastaan teidän iloksenne.

• hoi?
        valvotaan jo tarpeeksi? kirjoitti:

Miksi sitten tässä yhteiskunnassa ja suomessa lapsia pahoinpidellään ja jätetään heitteille? Lapset kärsivät monin tavoin; on koulukiusaamista, kotiolot heikot jne. Kyllä huomio tulisi myös ulottua jo syntyneisiin lapsiin ja heidän ongelmiinsa!

Eihän niitä pystytä edes laillakaan aukottomasti valvomaan!
        Ja mistä tiedät ettei huomiota kiinnitetä myös noihin epäkohtiin? Sitä vaan ei tehdä täällä kun se ei aiheeseen liity.

• siitä
        mielihalu kirjoitti:

on vallan oiva peruste aborttiin! Jos lasta ei halua, sitä ei ole pakko synnyttää saati kasvattaa vain ja ainoastaan teidän iloksenne.

eniten hyötyy/iloitsee jos saa elää?

Lainmukainen peruste se haluaminen ei ole (vaikka sitä tunnetusti ja valitettavasti kierretään/rikotaan!).

• OLLA NIIN VARMOJA
        siitä kirjoitti:

eniten hyötyy/iloitsee jos saa elää?

Lainmukainen peruste se haluaminen ei ole (vaikka sitä tunnetusti ja valitettavasti kierretään/rikotaan!).

ETTÄ JUURI SE MINUN KOHDUSSANI KASVAVA ALKIO HALUAISI ELÄÄ? EIHÄN KAIKKI LAPSET JA AIKUISET (JO SYNTYNEETKÄÄN) TAHDO ELÄÄ.

• enin osa
        OLLA NIIN VARMOJA kirjoitti:

ETTÄ JUURI SE MINUN KOHDUSSANI KASVAVA ALKIO HALUAISI ELÄÄ? EIHÄN KAIKKI LAPSET JA AIKUISET (JO SYNTYNEETKÄÄN) TAHDO ELÄÄ.

ilmeisesti on halunnut kun ei tapa itseään? Kun ei vielä voida tietää niin siksi onkin annetteva heidän itse päättää.

• itsestään ja omasta
        enin osa kirjoitti:

ilmeisesti on halunnut kun ei tapa itseään? Kun ei vielä voida tietää niin siksi onkin annetteva heidän itse päättää.

elämästään suodaan alle 12 viikkoiselle alkiolle, joka ei vielä tajua yhtään mistään yhtään mitään? Ei sillä ole ymmärrystä päättää asioita ja varsinkaan hänen äitinsä elämästä.

Ja se, että suuri osa raskauksia päätyy keskenmenoon, ennenkuin odottava naine edes itse tajuaa olevansa raskaana, joten aika suuri osa näistä alkioista "tappaa itsensä", jos tuollaista sanontaa voidaan käyttää. En tiedä kuinka suuri osa, mutta muistan jostain lukeneeni, että lähes 40% raskauksista keskeytyy ennenkuin raskautta edes todetaan.

• on luonnollista
        itsestään ja omasta kirjoitti:

elämästään suodaan alle 12 viikkoiselle alkiolle, joka ei vielä tajua yhtään mistään yhtään mitään? Ei sillä ole ymmärrystä päättää asioita ja varsinkaan hänen äitinsä elämästä.

Ja se, että suuri osa raskauksia päätyy keskenmenoon, ennenkuin odottava naine edes itse tajuaa olevansa raskaana, joten aika suuri osa näistä alkioista "tappaa itsensä", jos tuollaista sanontaa voidaan käyttää. En tiedä kuinka suuri osa, mutta muistan jostain lukeneeni, että lähes 40% raskauksista keskeytyy ennenkuin raskautta edes todetaan.

ja yleensä alkio on ollut elinkyvytön. Se ei ole tappamista.
        Miksei sitten vauvoja saa tappaa, mitäs ei tajua mistään mitään eikä pysty päättään omista asioistaan...

• ....7
        1977 kirjoitti:

Tässä on tämän "älykköpalstan" pahin pohjanoteeraus ja moninkertainen ajatusvirhe.

007 "lisence to kill" katsoo oikeudekseen päättää tosisen puolesta eli kieltää tyttölapselta oikeuden elämään koska lapslla ei kuitenkaan ole oikeutta päättää omasta elämästään.

Lukijoiden tehtävänä on laskea, kuinka monta kehäpäätelmää ja loogista virhettä tuohon lause-hirviöön sisältyy. - Itse en viitsi enempää jakaa ilmaista tukiopestusta...

• koska lain mukaan
        on luonnollista kirjoitti:

ja yleensä alkio on ollut elinkyvytön. Se ei ole tappamista.
        Miksei sitten vauvoja saa tappaa, mitäs ei tajua mistään mitään eikä pysty päättään omista asioistaan...

syntymätön lapsi voidaan abortoida äidin halusta ennen 12 raskausviikkoa. PISTE! Sille te pelelt ette voi mitään!

• saa sanoa
        koska lain mukaan kirjoitti:

syntymätön lapsi voidaan abortoida äidin halusta ennen 12 raskausviikkoa. PISTE! Sille te pelelt ette voi mitään!

kuka tahansa vapaan mielipiteensä. PISTE. Sille te luuserit ette voi mitään!

• paitsi..
        koska lain mukaan kirjoitti:

lain mukaan haluaminen ei riitä syyksi. PISTE.

• hohhoijaa taas

>Ja koittakaa myös ymmärtää, että jokaisessa abortissa on odottavan naisen oma elämä kysessä, hänellä on tekoihinsa omat syynsä, joita ei voi kun arvailla. Todennäköisesti ne syyt ovat painavia ja henkilökohtaisia. Turha se on ketään lähteä syyttämään, emmehän me abortin sallijatkaan soimaa synnyttänyttä äitiä, joka hakee apua synnytyksen jälkeiseen masennukseensa huutamalla, että mitäs synnytit!<

Todella usein ne syyt ovat "kun minä haluan sitä ja tätä" tyyppisiä, eli täyttä itsekkyyttä! Miksi naista, joka on synnyttänyt ja kärsii synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, pitäisikään soimata?!! Eihän hän ole tehnyt mitään väärää tai pahaa, vaan on masentunut hormonimuutosten seurauksena!

• on rikkonut
        paitsi.. kirjoitti:

lain mukaan haluaminen ei riitä syyksi. PISTE.

lakia, minä vai lääkäri, joka antoi minulle abortin. Kukaan ei kysynyt minulta MITÄÄN syytä, miksi abortin haluan. Ainoastaan kysyttiin olenko asiasta varma.

• Mitäs sanot...?
        hohhoijaa taas kirjoitti:

>Ja koittakaa myös ymmärtää, että jokaisessa abortissa on odottavan naisen oma elämä kysessä, hänellä on tekoihinsa omat syynsä, joita ei voi kun arvailla. Todennäköisesti ne syyt ovat painavia ja henkilökohtaisia. Turha se on ketään lähteä syyttämään, emmehän me abortin sallijatkaan soimaa synnyttänyttä äitiä, joka hakee apua synnytyksen jälkeiseen masennukseensa huutamalla, että mitäs synnytit!<

Todella usein ne syyt ovat "kun minä haluan sitä ja tätä" tyyppisiä, eli täyttä itsekkyyttä! Miksi naista, joka on synnyttänyt ja kärsii synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, pitäisikään soimata?!! Eihän hän ole tehnyt mitään väärää tai pahaa, vaan on masentunut hormonimuutosten seurauksena!

Etkö ymmärrä että kukaan ei tee aborttia, koska se on mukavaa...? Onko sinusta mukavuusabortti jos kärsii valmiiksi mielenterveysongelmista, muista sairauksista jne.? Onko sinusta koskaan tilannetta jossa sinusta abortti olisi paras ratkaisu? Oletko koskaan edes joutunut miettimään todella aborttia? Kaikki synnytyksen jälkeiset masennukset eivät todellakaan johdu vain hormonimuutoksista! Oletko koskaan edes ollut masentunut? siis ihan oikeasti? Tuntuu että puhut asiasta josta sinulla ei ole harmainta aavistustakaan....

• kaksi aborttia
        ole sitä mieltä kirjoitti:

että vauvat on ihania! En minä ainakaan.

ja kaksi lasta.
        Rakastan lapsiani suunnattomasti vaikka en muuten lapsirakas olekaan.
        Suoraan sanottuna en pidä lapsista, en voi asialle mitään.
        Olin aivan erilainen omia lapsiani kohtaan, rakastin ja huolehdin heistä esimerkillisesti.
        Mutta en halunnut enää yhtään lasta, enkä kadu aborttejani.

• carpe jugulum

Jos et kerran halua lapsia, miksi et kanna VASTUUTA ja huolehdi, ettei vahinkoa pääse käymään?

• Nii-in

Onhan se niin, että edelleen jossain kannetaan niitä jo synnytettyjä vauvoja metsään tai jokeen. Ovatpa ainakin "saaneet" syntyä.

• Kuten Minna Canthin Anna-Liisa

Puhutko siis Suomesta, vai muusta maasta. Täällä tuo on rangaistava teko edelleenkin.

• 1977

Olen seurannut palstaa pitkään, vuosia. Olen ikävikseni joutunut toetamaan, että vastustajat ovat ne jotka ovat sitten päätä pahkaa hakemassa naisille hirveitä rangaistuksia jo syntyneen lapsensa taposta. Ja silloinhan se on jo mahdollsita, naista todellakin rangaistaan jo lakimmekin takia, mutta abortinvastsutajat jostain syystä toivoisivat vielä kovempia rangaistuksia...

Onhan se ymmärrettävää, nämä lapsirakkaat ihmiset eivät voi ajatella mitään julmenpaa kuin oman lapsen tappaminen...

Mutta se on vain niin käsittämätöntä! Herran Jumala! Eikös e nainen joka tappaa syntyneen lapsensa olisi kaiken järjen mukaan vailla vain hoitoa, ei rangaistusta! Naiset tappavat pieniä vauvoja paljon, olisvat hakeneet apua ajoissa amsennukseesna, kun lapsi on kuollut se on myöhäistä lapsen kannalta, mutta se nainen voisi edelleen hyötyä siitä hoidosta. Mutta eikun vaan hirteen- mentaliteetti täällä.

Eli näiden mielestä toisen oikeudet tarkoittavat hirveää määrää rajotetta toisille, jotta nämä oikeudet pääsee oikeuksiinsa. Eli naisilta pois oikeus päättää omasta kropastaan, että syntymättömät lapset saavat oikeutensa. Syntyneiden lasten surmaajilta pois oikeus lapsiinsa jos keretään, mutta jos ei keretä, niin laitetaan se ainakin kärsimään mahdollismman paljon, jotta menettävät esim. oikeuden vapauteensa, jotkut ovat jopa ehdotelleet kuolemantuomioita...

• 1977
        Kuten Minna Canthin Anna-Liisa kirjoitti:

Puhutko siis Suomesta, vai muusta maasta. Täällä tuo on rangaistava teko edelleenkin.

lapsien hylkääminen ei ole vain suomessa rangaistavaa...

• Kannatan ankaraa rangaistusta
        1977 kirjoitti:

Olen seurannut palstaa pitkään, vuosia. Olen ikävikseni joutunut toetamaan, että vastustajat ovat ne jotka ovat sitten päätä pahkaa hakemassa naisille hirveitä rangaistuksia jo syntyneen lapsensa taposta. Ja silloinhan se on jo mahdollsita, naista todellakin rangaistaan jo lakimmekin takia, mutta abortinvastsutajat jostain syystä toivoisivat vielä kovempia rangaistuksia...

Onhan se ymmärrettävää, nämä lapsirakkaat ihmiset eivät voi ajatella mitään julmenpaa kuin oman lapsen tappaminen...

Mutta se on vain niin käsittämätöntä! Herran Jumala! Eikös e nainen joka tappaa syntyneen lapsensa olisi kaiken järjen mukaan vailla vain hoitoa, ei rangaistusta! Naiset tappavat pieniä vauvoja paljon, olisvat hakeneet apua ajoissa amsennukseesna, kun lapsi on kuollut se on myöhäistä lapsen kannalta, mutta se nainen voisi edelleen hyötyä siitä hoidosta. Mutta eikun vaan hirteen- mentaliteetti täällä.

Eli näiden mielestä toisen oikeudet tarkoittavat hirveää määrää rajotetta toisille, jotta nämä oikeudet pääsee oikeuksiinsa. Eli naisilta pois oikeus päättää omasta kropastaan, että syntymättömät lapset saavat oikeutensa. Syntyneiden lasten surmaajilta pois oikeus lapsiinsa jos keretään, mutta jos ei keretä, niin laitetaan se ainakin kärsimään mahdollismman paljon, jotta menettävät esim. oikeuden vapauteensa, jotkut ovat jopa ehdotelleet kuolemantuomioita...

Täällä yksi joka kannattaa ankarinta mahdollista tuomiota lapsen taposta, en tarkoita tällä aborttia, vaan syntyneen lapsen tappamista omin käsin.

• 1977
        Kannatan ankaraa rangaistusta kirjoitti:

Täällä yksi joka kannattaa ankarinta mahdollista tuomiota lapsen taposta, en tarkoita tällä aborttia, vaan syntyneen lapsen tappamista omin käsin.

Mikäpä on mielipiteesi abortista?

Toiseen kesksuteluun viitaten, onneksi meillä ei ole maallikko tuomioistuimia ja lait päättävät päättäjät, ei kansanäänestys.

Jos maallikot päättäisivät, niin ikävä kyllä suomessakin saattasi olla kuolemantuomioita.

Kai sinä ymmärrät, että maassa jossa saa abortin tahtoessaan naisen, joka tappaa syntyneen lapsensa, pitää olla todella sairas? Sairaudestako haluat rangaista? Muista, että sairaus saattaa napsahtaa myös oamlle kohdallesi joku kaunis päivä.

• tarvii huolenpitoa

Moikka, minusta on ehdottoman tärkeää, että äideistä ja vauvoista huolehditaan myös raskauden jatkumisen ja lapsen syntymän jälkeen. Itse vastustan aborttia, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että on tosi tyhmää vastustaa aborttia jos ei halua hulehtia äideistä ja lapsista vaikeassa tilanteessa. Moni joutuu päätyyn aborttiin kun ei oikeasti ole ketään joka tukisi ja silloin kyllä tarvitaan jokaisen abortin vastustajan työpanos!!!siinä meillä on kyllä täysi vastuu jos sanotaan toista ja käytännössä tehdään toista!

• Martta Maria

mutta syntymän jälkeisiä asioita käsitellään muilla palstoilla. Tämän palstasn aihe on abortti. Miksi tällä palstalla pitäisi keskustella muista aiheista?

• kyllä palstan aihe

mutta se ihmetyttää, eikä kukaan pakkosynnyttäjiestä ole vieläkään osannut vastata, että miksi teille on tuntemattomien naisten lapsen synnytykset niin tärkeitä, että alkio saa elää, muttette välitä tuon taivaallista, miten se alkio, tuleva lapsi sekoittaa äidin ja mahdollisesti monien muiden elämää. Jos nainen ei lasta halua, ei se abortointi teiltä ole pois.

• tiedät
        kyllä palstan aihe kirjoitti:

mutta se ihmetyttää, eikä kukaan pakkosynnyttäjiestä ole vieläkään osannut vastata, että miksi teille on tuntemattomien naisten lapsen synnytykset niin tärkeitä, että alkio saa elää, muttette välitä tuon taivaallista, miten se alkio, tuleva lapsi sekoittaa äidin ja mahdollisesti monien muiden elämää. Jos nainen ei lasta halua, ei se abortointi teiltä ole pois.

ettei välitetä?! Siitä ettei niistä tällä palstalla puhuta?
        Abortointi on pois siltä joka ei pysty puolustautumaan.

• abortoinnissa
        tiedät kirjoitti:

ettei välitetä?! Siitä ettei niistä tällä palstalla puhuta?
        Abortointi on pois siltä joka ei pysty puolustautumaan.

on tarkoituskin. Ottaa elämä pois siltä jota ei haluta!

• olen miettinyt ja ihmetellyt

Alkioiden pelastaminen vaikka kuinka kurjiin olosuhteisiin on tärkeintä.
      Mielenkiinto loppuu heti kun lapsi on putkahtanut ulos kohdusta.
      Silloihan sen huolenpidon pitäisi vasta alkaa.

• jälkeen

siitä huolehtii ja oikeuksia valvoo myös yhteiskunta.

• sinisilmäistä
        jälkeen kirjoitti:

siitä huolehtii ja oikeuksia valvoo myös yhteiskunta.

hälmöä.Mietippäs kuinka moni lapsi tällä hetkelläkin elää kurjissa oloissa ihan täällä koto suomessa.

Nykyään asiat osataan ja tajutaan salata niin hyvin,että suurinosa joka elää huonoissa oloissa joutuu sitä tekemään niin kauan ennenkuin kasvaa sen verta isoksi,että pääsee tilanteesta itse irti.

• kysymään
        sinisilmäistä kirjoitti:

hälmöä.Mietippäs kuinka moni lapsi tällä hetkelläkin elää kurjissa oloissa ihan täällä koto suomessa.

Nykyään asiat osataan ja tajutaan salata niin hyvin,että suurinosa joka elää huonoissa oloissa joutuu sitä tekemään niin kauan ennenkuin kasvaa sen verta isoksi,että pääsee tilanteesta itse irti.

niiltä oisko ne mieluummin kuolleita.
        Joistain (onneksi harvoista) vaan ei ole vanhemmiksi, olkoonkin lapset ollu kuinka toivottuja tahansa, ei se siitä ole kiinni.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1229
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1169
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1113
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe