kuin äiti maksaa lapsistaan. Elareissa on minusta suuret korotuspaineet, kuin myös lapsilisissä ym yh tuloissa. Lapsiperheet on jääneet kulutuksessa niin paljon jälkeen, että 600 e yh perheraha kattaisi suuren vajeen noin alkuun, ja sitten 100 e vuosi vauhdilla lisää.
Isien maksamat elarit ei ole
68
1744
Vastaukset
- Sitten kun
tuo tapahtuu, niin minä ainakin eroan heti! Tuolla summallahan kannattaisi jo vuokrata isälle joku yksiö ja vaikka sitten asuisikin samassa talossa, niin jäisi vielä sen yksiön vuokran jälkeen jotain itsellekin. Jokohan tuollainen onnistuisi muuten yh-korotuksilla muutamasta lapsesta...?
- asdfsfghjklhgfds
Totta puhut. YH:t ovat niin pahassa köyhyysloukussa, että ihmetteln miten pärjätään. Toisen osapuolen osuus on minimaalinen eikä sillä todellakaan elätetä ketään.
Elatusmaksuja maksavien kitinät ovat oma juttunsa, mutta en ole vielä tavannut sellaista etävanhempaa, joka katsoisi asiakseen osallistua oikeasti puoliksi pperhee elatukseen.
Kannatan lämpimästi ehdotusta perherahasta. Ikävä kyllä se ei ehdi tulemaan, vaikka olisi tulossa, ennen kuin lapseni ovat täysi-ikäisiä.- yh:n tyttö
Älkää nyt puhuko paskaa. Minä olen yh-äidin lapsi. Meitä oli kaksi lasta ja äiti jäi yh:ksi meidän ollessa 1-3 vuotiaita. Ja äiti ei suinkaan käynyt palkkatöissä, vaan oli ELÄKKEELLÄ. Ja Isä ei maksanut elareita, vaan meille tuli minimi sossun kautta.
SIITÄ HUOLIMATTA me kävimme silloin tällöin ulkomailla ja reissasimme kotimaassa. Äiti oli erittäin kova säästämään OMISTA menoistaan ja tähän päti se kuuluisa sanonta: ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Me lapset harrastimme ratsastusta, joka tunnetusti on melko kallis harrastus, ja saimme vielä jopa oman hevosen!!!!
Lisäksi molemmat lapset laskettelivat (ja kilpailivat) aktiivisesti. Ei tämäkään ilmaista ole! Kun olimme hieman vanhempia, saimme kuukaisittain osan (tai koko) lapsilisän itsellemme.
Ja tämä kaikki siis yh-perheessä, jossa äiti oli eläkkeellä ja sai kunnalta minimielarit!!!
Isä ei osallistunut meidän lasten elättämiseen millään lailla, hyvä jos jouluksi jonkun halvan lahjan toi. Äiti sen sijaan panosti täysillä ja saimme elää itse asiassa kohtuu leveästi. Toki meilläkin joskus oli tiukempia aikoja... Silti äiti sai tämän kaiken keskellä maksettua itselleen rivarikolmion, kesämökin ja auton. Itse pääsin yliopistoon ja vielä tuolloinkin äitini koitti avustaa minua, jos minulla oli tiukka paikka.
Joten ihan turhaa te valitatte!!!
Arvostan toki isää, joka panostaa lapsensa elämänlaatuun. Lisäelareita ruikuttavia yh:ta en sen sijaan arvosta pätkän vertaa.
- tuollainen
3000 euroa kuukaudessa per perhe.
voi vattu, mitä sää oikeen kirjoittelet.
Kuka käski erota.
mee töihin ja osta palkallas ruokaa penskoillesi äläkä oota valmista rahaa!- sinä yh
ja jos et, mikä oikeus sinulla on arvostella lähihuoltajaa ja yh-äitiä tällä palstalla?
- vaikka olenkin yh
Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa maksaa asuntolainaa ja omaa ja lapsen elämää. Elatusmaksua saan sen vähän vajaan 130 minkä kunta maksaa. Isä kun keksi irtisanoa itsensä heti kun joutu elareita maksamaan... Mutta siis mielestäni se minimi raha on ihan riittävä apu elättämiseen kun viitsii itse käydä töissä!!
- olen
sinä yh kirjoitti:
ja jos et, mikä oikeus sinulla on arvostella lähihuoltajaa ja yh-äitiä tällä palstalla?
Ja tuo vaade, että jokaiselle eroperheelle pitäisi antaa ainakin 600 e kuussa "valmista"rahaa, on ajatuksena ihan järjetön.
Kyllä minä ainakin haluan itse tienata ne rahat, jotka perheeni käyttää elämiseen ym.
Ärsyttää vaan kun toiset oottaa valmista rahaa, kuka mistäkin (soskusta jne) - töissä käyvä
olen kirjoitti:
Ja tuo vaade, että jokaiselle eroperheelle pitäisi antaa ainakin 600 e kuussa "valmista"rahaa, on ajatuksena ihan järjetön.
Kyllä minä ainakin haluan itse tienata ne rahat, jotka perheeni käyttää elämiseen ym.
Ärsyttää vaan kun toiset oottaa valmista rahaa, kuka mistäkin (soskusta jne)Oon samaa mieltä.
Mua kans ärsyttää ja vituttaa niin suunnattomasti se, kun toiset odottaa että kaikki pitäis tulla eteen niinku manulle illallinen! Mitään ei viittittäis tehdä, mutta veronmaksajien pitäis kustantaa ties mitä kun "olenhan yh!"
Itse olen lähihuoltaja. Käyn töissä 5päivää viikossa. Palkka ei todellakaan ole mikään loistava, mutta toimeen tulen. Aina on kotona leipää ja maitoa ollut. Elareilla en voi kehuskella, koska sellaista en saa senttiäkään, eikä saa siis lapsen isäkään. Meillä yhteishuoltajuus, ja paperissa lukee että elareita ei makseta puolin eikä toisin.
Arvostaisiko sellaista "ilmaista" rahaa sitte kukaan? Jos maksettaisiin 600e/kk niin hetken päästä joku pölvästi kuitenkin jossain nipottaisi että "eihän tuolla pikkurahalla kukaan elä, summan pitää olla vähintään 1000e!"
Tuollaisia päättömiä ajatuksia kun lukee, niin sitä oikein havahtuu että miten pirun hyvin mulla loppuviimein vain asiat onkin. - ihmeessä pitäisi
olen kirjoitti:
Ärsyttää vaan kun toiset oottaa valmista rahaa, kuka mistäkin (soskusta jne)yhteiskunnan kannustaa ihmisiä eroon palkitsemalla siitä rahallisesti noinkin huomattavalla summalla? Jos lapsiperheiden asemaa halutaan tukea, niin sitten samat tuet myös niille, jotka pysyvät ydinperheinä. Tai ennemmin niille vielä vähän isommat tuet, koska sitä yhdessäpysymistä nimenomaan pitäisi tukea. Se olisi useimmissa tapauksissa lasten etu.
- onneksi en
töissä käyvä kirjoitti:
Oon samaa mieltä.
Mua kans ärsyttää ja vituttaa niin suunnattomasti se, kun toiset odottaa että kaikki pitäis tulla eteen niinku manulle illallinen! Mitään ei viittittäis tehdä, mutta veronmaksajien pitäis kustantaa ties mitä kun "olenhan yh!"
Itse olen lähihuoltaja. Käyn töissä 5päivää viikossa. Palkka ei todellakaan ole mikään loistava, mutta toimeen tulen. Aina on kotona leipää ja maitoa ollut. Elareilla en voi kehuskella, koska sellaista en saa senttiäkään, eikä saa siis lapsen isäkään. Meillä yhteishuoltajuus, ja paperissa lukee että elareita ei makseta puolin eikä toisin.
Arvostaisiko sellaista "ilmaista" rahaa sitte kukaan? Jos maksettaisiin 600e/kk niin hetken päästä joku pölvästi kuitenkin jossain nipottaisi että "eihän tuolla pikkurahalla kukaan elä, summan pitää olla vähintään 1000e!"
Tuollaisia päättömiä ajatuksia kun lukee, niin sitä oikein havahtuu että miten pirun hyvin mulla loppuviimein vain asiat onkin.ite ole koskaan tarvinnu soskusta apua pyytää. Toiset jää vaan siihen koukkuun, että kun soskusta jne saa ilmaista rahaa, ei edes viitsitä hakeutua kouluun tai toihin. sitten sitä helposti alkaa maistumaan viina jne. Kohta viedään lapsetkin huostaan. Ja sitten on hyvä surkutella, miten huono tämä yhteiskunta on!
- Fakta homma
Äidit maksavat vielä vähemmän elareita kuin isät. Sekä määrällisesti, että keskimäärin.
Minusta äidin tulisi maksaa samaa elaria keskimäärin kuin isänkin.
Tällöin yh:lla olisi sukupuolesta riippumatta aina yhtä isot tulot.- kommentoitte tätä
Olen kahden lapsen isä ja lähihuoltaja. Bruttotuloni on n 4000 eur/kk. Lasten äidin bruttopalkka on kutakuinkin sama. Lapset ovat äidillään joka toisen viikonlopun 1 kk kesällä.
Elarit 140 eur/kk/lapsi.
Onko alakanttiin ? - piisaaa
kommentoitte tätä kirjoitti:
Olen kahden lapsen isä ja lähihuoltaja. Bruttotuloni on n 4000 eur/kk. Lasten äidin bruttopalkka on kutakuinkin sama. Lapset ovat äidillään joka toisen viikonlopun 1 kk kesällä.
Elarit 140 eur/kk/lapsi.
Onko alakanttiin ?Lähtökohta on lapsen elatuksen tarve. Jos teillä yhtäsuuret tulot/elatuskyky. Lapsen menoihin 140 140 lapsilisä. Eiköhän muksut sillä saa perustarpeet. Molemmathan voi sitten laittaa lisää omissa oloissaan.
- yh-äityli
Elarit 140 eur/kk/lapsi.
Onko alakanttiin ?ihan oikein menee jos lapsesi on 0-7-vuotias...
meillä sossussa laskettiin, että 0-7-vuotias kuluttaa 280e/kk. ja eksäni maksaa mulle 140e/kk elatusta! eihän sen lapsen vaatteiden tarve/ruokailu kasva, vaik eksän tulot olis mitä! - jos tulot on
Elarit 140 eur/kk/lapsi.
Onko alakanttiin ?tuota luokkaa, niin minun mielestä ei selvää syytä ole, miksi pitäis elareita maksaa. siis jos tulot oikeasti 4000 e äidillä, niin minä en maksais mitään. (äidin tulot riittää lasten elätykseen ihan mainiosti)
- tarkoittaa
suoraan sitä että naisilla on huonommat palkat koko maassa kuin miehillä jos miehillä on varaa maksaa suurempia elareita! Turha väittää että miehet omasta halustaan maksavat suurempia elareita, sehän on sama kuin väittäisi että miehet ovat tyhmempiä kuin naiset?
Edelleen ne ovat naiset jotka jäävät äitiysloman jälkeen vanhempainvapaalle lasta kotiin hoitamaan, jolloin tulot pienemmät kuin miehellä, suora vaikutus myös eläkkeisiin. - erotaan
jos tulot on kirjoitti:
tuota luokkaa, niin minun mielestä ei selvää syytä ole, miksi pitäis elareita maksaa. siis jos tulot oikeasti 4000 e äidillä, niin minä en maksais mitään. (äidin tulot riittää lasten elätykseen ihan mainiosti)
niin toinen vapautetaan elatusvelvollisuudestaan??? Häh? Miksi? Eikös äiti käy myös töissä rahansa eteen kuten isäkin. Eikö siis äidilläkin ole kuitenkin vähän oikeutta käyttää itseensäkin rahaa jota tienaa? Miksi oikeus siihen olisi vain isällä??? Ei tajuu!!!
- on kaksi
jos tulot on kirjoitti:
tuota luokkaa, niin minun mielestä ei selvää syytä ole, miksi pitäis elareita maksaa. siis jos tulot oikeasti 4000 e äidillä, niin minä en maksais mitään. (äidin tulot riittää lasten elätykseen ihan mainiosti)
Haloo, tässä tapauksessa isä onkin lähi. Pitäisikö äiti siis vapauttaa elareista, koska 4000 tuloilla lähi-isä pärjää...
- kommentteja.....
tarkoittaa kirjoitti:
suoraan sitä että naisilla on huonommat palkat koko maassa kuin miehillä jos miehillä on varaa maksaa suurempia elareita! Turha väittää että miehet omasta halustaan maksavat suurempia elareita, sehän on sama kuin väittäisi että miehet ovat tyhmempiä kuin naiset?
Edelleen ne ovat naiset jotka jäävät äitiysloman jälkeen vanhempainvapaalle lasta kotiin hoitamaan, jolloin tulot pienemmät kuin miehellä, suora vaikutus myös eläkkeisiin.Saan siis 140/lapsi elareita lasten äidiltä, joka tienaa 4000 eur/kk.
Noista lasten kuluista ihan muutama sana :
- Ennen eskaria ja kouluja kulut olivat suuret, koska päivähoitomaksut olivat "piikissä"
- alakouluaikana lasten kulut olivat pienimmät
- nyt yläkouluaikana kulut ovat hypänneet hurjasti. Pelkästään harrastuksiin menee tuhansia euroja vuodessa. Ja vaatteisiin. Ja sitten on nuo mopot ja vastaavat.
- Elarit ovat olleet yhtä ja samaa koko ajan, indeksikorotuksia lukuunottamatta.
Sinänsä tuohon äidin kohdalla olevaan tulonvähennykseen lapsen syntymän johdosta. Jos on yksi lapsi, niin se menee aika lailla päittäin miesten armeijavuoden kanssa.
- pitäisi
erityisesti tukea? Moni kaksinhuoltajaperhe on pahemmassa tilanteessa esim työttömyyden takia kuin yksinhuoltajat. Yhdellä palkalla joudutaan tulemaan toimeen eikä mitään yhteiskunnan tukia tipu, ei esimekiksi korotettuja lapsilisiä eikä usimmiten asumistukeakaan.
- dxxxxna
minustakin tuo alkuperäinen ehdotus kuulostaa suorastaan ruhtinaalliselta!
Mutta yksinhuoltaja on yksin.Jos minä jäisin työttömäksi,täytyy minun ja lapseni pärjätä minun työttömyysturvallani.Kaksinhuoltajaperheessä on kuitenkin 2 vastaamassa tuloista,saa perheellisetkin työttömyysturvaa,yhteiskunnan tukea.Ja samalla tavalla lasketaan asumistuki olit sitten yksin- tai kaksinhuoltajaperhe;perhekoko,asunto ja tulot määräävät..Se on ainakin tässä kaupungissa hyvin tiukka laskukaava,enkä minä saa senttiäkään,vaikka tienaan ruhtinaalliset 1200 Brutto/kk.Koska asun omistusasunnossa,liian isossa,57m2 pitää riittää kahdelle,työhuonetta en saa anteeksi.
Olen aikaisemminkin kysynyt,että mitä olen jättänyt huomioimatta,kun sanotaan yh:n elävän kuin kuninkaalliset,varsinkin työttömänä?
Minä en saa nyt muita tukia kuin 45 euron korotuksen lapsilisään,siitäkö ollaan kateellisia?
Puhumattakaan sosiaalisesta paineesta,mikä yksinhuoltajille,varsinkin äideille on luotu!
Sen lisäksi,että sinun täytyy yksin kantaa vastuu lapsen syntymästä(Olisi pitänyt osata ennakoida,mitäs teit lapsen kusipään kanssa),
avioliiton kariutumisesta(Et ollut sellainen kuin olisi pitänyt olla,siksi miehesi hakkasi/petti/jätti)
ja normaalista arjen juoksusta,
JOS YH ON TYÖTÖN,hän on sitä tahallaan,tottakai kun exä maksaa ja saa kaikki yhteiskunnan tuet!!
Olen kysynyt aikaisemminkin,että mitä olen jättänyt huomiotta? Mistä se raha tippuu taivaanlahjana,jos työttömäksi jään?
Minulle se olisi taloudellinen katastrofi.. - Mahti-Onni
dxxxxna kirjoitti:
minustakin tuo alkuperäinen ehdotus kuulostaa suorastaan ruhtinaalliselta!
Mutta yksinhuoltaja on yksin.Jos minä jäisin työttömäksi,täytyy minun ja lapseni pärjätä minun työttömyysturvallani.Kaksinhuoltajaperheessä on kuitenkin 2 vastaamassa tuloista,saa perheellisetkin työttömyysturvaa,yhteiskunnan tukea.Ja samalla tavalla lasketaan asumistuki olit sitten yksin- tai kaksinhuoltajaperhe;perhekoko,asunto ja tulot määräävät..Se on ainakin tässä kaupungissa hyvin tiukka laskukaava,enkä minä saa senttiäkään,vaikka tienaan ruhtinaalliset 1200 Brutto/kk.Koska asun omistusasunnossa,liian isossa,57m2 pitää riittää kahdelle,työhuonetta en saa anteeksi.
Olen aikaisemminkin kysynyt,että mitä olen jättänyt huomioimatta,kun sanotaan yh:n elävän kuin kuninkaalliset,varsinkin työttömänä?
Minä en saa nyt muita tukia kuin 45 euron korotuksen lapsilisään,siitäkö ollaan kateellisia?
Puhumattakaan sosiaalisesta paineesta,mikä yksinhuoltajille,varsinkin äideille on luotu!
Sen lisäksi,että sinun täytyy yksin kantaa vastuu lapsen syntymästä(Olisi pitänyt osata ennakoida,mitäs teit lapsen kusipään kanssa),
avioliiton kariutumisesta(Et ollut sellainen kuin olisi pitänyt olla,siksi miehesi hakkasi/petti/jätti)
ja normaalista arjen juoksusta,
JOS YH ON TYÖTÖN,hän on sitä tahallaan,tottakai kun exä maksaa ja saa kaikki yhteiskunnan tuet!!
Olen kysynyt aikaisemminkin,että mitä olen jättänyt huomiotta? Mistä se raha tippuu taivaanlahjana,jos työttömäksi jään?
Minulle se olisi taloudellinen katastrofi..Niin, oletko siis virallisesti lapsesi yksinhuoltaja, vai pelkkää itsepetosta, kun papereissa lukee yhteishuoltajuus ????
Toisaalta, sinulla on näemmä omistusasunto, niin lienee yhtiövastike on pienempi kuin vuokra ???? Ja omistusasunto katsotaan omaisuudeksi . . . . . .
Ja mitä tulee "ilmoittamaan" tuloosi . . . niin olet lienee unohtanut lapsen isän tai viimekädessä yhteiskunnan maksaman elatusmaksun, sekä lapsilisän. Ei ne suuret tulotkaan aina autuaaksi tee ja jos sitä halajat, niin paina lisää duunia vaan.
Mitä tulee "yksinhuoltajuuden" sosiaalisista "paineista" ??????? Itse itsellesi niitä luot. Vai harmittaako olla ns. rikkinäinen astia ? ? ? ? Katsos, on ihan itsestäsi kiinni, millaiseksi elämäsi muokkaat. - on niin
Mahti-Onni kirjoitti:
Niin, oletko siis virallisesti lapsesi yksinhuoltaja, vai pelkkää itsepetosta, kun papereissa lukee yhteishuoltajuus ????
Toisaalta, sinulla on näemmä omistusasunto, niin lienee yhtiövastike on pienempi kuin vuokra ???? Ja omistusasunto katsotaan omaisuudeksi . . . . . .
Ja mitä tulee "ilmoittamaan" tuloosi . . . niin olet lienee unohtanut lapsen isän tai viimekädessä yhteiskunnan maksaman elatusmaksun, sekä lapsilisän. Ei ne suuret tulotkaan aina autuaaksi tee ja jos sitä halajat, niin paina lisää duunia vaan.
Mitä tulee "yksinhuoltajuuden" sosiaalisista "paineista" ??????? Itse itsellesi niitä luot. Vai harmittaako olla ns. rikkinäinen astia ? ? ? ? Katsos, on ihan itsestäsi kiinni, millaiseksi elämäsi muokkaat.ihana oletus, että jos sinulla on tänään ja huomenna tiukkaa, niin myy omistusasuntosi ja käytä ne rahat elämiseen. Katsotaan sitten asiaa. Olisipa se asunnon myyminen oikeasti niin helppoa. Jos vain voisi sen tänään myydä ja se olisi vaikka ensiviikolla pois. Tai edes ensi kuussa. Ja vielä käypään hintaan tai edes sellaiseen, että saisi asuntolainat maksettua.
Yhtiövastike on vähemmän kuin vuokra, joo, varmaan. Mutta entäs lainan korot ja pahimmassa tapauksessa lyhentääkin pitäisi? Tuolla logiikalla kukaan ei koskaan voi ostaa omistusasuntoa, koska kukaan ei koskaan voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. - mahtionnit
Mahti-Onni kirjoitti:
Niin, oletko siis virallisesti lapsesi yksinhuoltaja, vai pelkkää itsepetosta, kun papereissa lukee yhteishuoltajuus ????
Mitä tulee "yksinhuoltajuuden" sosiaalisista "paineista" ??????? Itse itsellesi niitä luot. Vai harmittaako olla ns. rikkinäinen astia ? ? ? ? Katsos, on ihan itsestäsi kiinni, millaiseksi elämäsi muokkaat.oN niitä pilkunviilaajia jotka kiusaavat exäänsä maailman taPPIIN SAAKKA
IHAN SAMA ONKO YHTEIS-VAI YKSINHUOLTAJuus EI SE etä sen enempää tee lapsen eteen. pelkkä tekosyy valiVAlivalittaa - dxxna
Mahti-Onni kirjoitti:
Mitä tulee "yksinhuoltajuuden" sosiaalisista "paineista" ??????? Itse itsellesi niitä luot. Vai harmittaako olla ns. rikkinäinen astia ? ? ? ? Katsos, on ihan itsestäsi kiinni, millaiseksi elämäsi muokkaat.kyse palkasta ja yhteiskunnan tuesta.Ei ollut kyse lapsen isän maksamasta elatusmaksusta,sitä ei lueta tuloksi,käsittääkseni.Sitäpaitsi,se summa ei muutu,olen töissä tai en.
Enkä valittanut köyhyyttäni,puhuin siitä,että minulle ei olisi kannattavaa jäädä työttömäksi,vaikka niin väitetään.
Mitä tarkoitat "rikkinäisellä astialla"?
Sosiaaliset paineet saan luotua päähäni pyörimällä tällä palstalla ja lukemalla näitä juttuja..
Kaiken maailman mahtionneja lukien.. - Mahti-Onni
mahtionnit kirjoitti:
oN niitä pilkunviilaajia jotka kiusaavat exäänsä maailman taPPIIN SAAKKA
IHAN SAMA ONKO YHTEIS-VAI YKSINHUOLTAJuus EI SE etä sen enempää tee lapsen eteen. pelkkä tekosyy valiVAlivalittaaEttenkö tulisi toimeen ex:ni kanssa, ihan hyvin menee. Nuorinmainen on vielä alaikäinen ja hänen sukkulointinsa kotien välillä on mutkatonta.
Eipä ole IhAn sama, onko yksin tai yhteishuoltajuus . . . . . monessa asiassa . . . . . periaatteessa se kertoo kyllä ihmisen moraalista tai sen puutteesta pikemminkin.
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa tapasi vanha kansa sanoa . . . . . revi siitä. - Mahti-Onni
dxxna kirjoitti:
kyse palkasta ja yhteiskunnan tuesta.Ei ollut kyse lapsen isän maksamasta elatusmaksusta,sitä ei lueta tuloksi,käsittääkseni.Sitäpaitsi,se summa ei muutu,olen töissä tai en.
Enkä valittanut köyhyyttäni,puhuin siitä,että minulle ei olisi kannattavaa jäädä työttömäksi,vaikka niin väitetään.
Mitä tarkoitat "rikkinäisellä astialla"?
Sosiaaliset paineet saan luotua päähäni pyörimällä tällä palstalla ja lukemalla näitä juttuja..
Kaiken maailman mahtionneja lukien..Halajat siis "lusmun" roolia tahi suunnittelet ???? Kummaa spekulointia . . . .
"Rikkinäinen astia" on lähinnä kaunokirjallinen kieroilmaisu, luuserista joka itkee valintojaan . . . . . .
Kannattaisiko käydä lääkärissä, jos näitä tekstejä lukemalla "alkaa korvissa surista" . . . . . . . . yhteiskunnalla on jonkinmoiset mahdollisuudet, vieläkin hoitaa mieleltään järkkyneitä . . . . . . . . - Mahti-Onni
on niin kirjoitti:
ihana oletus, että jos sinulla on tänään ja huomenna tiukkaa, niin myy omistusasuntosi ja käytä ne rahat elämiseen. Katsotaan sitten asiaa. Olisipa se asunnon myyminen oikeasti niin helppoa. Jos vain voisi sen tänään myydä ja se olisi vaikka ensiviikolla pois. Tai edes ensi kuussa. Ja vielä käypään hintaan tai edes sellaiseen, että saisi asuntolainat maksettua.
Yhtiövastike on vähemmän kuin vuokra, joo, varmaan. Mutta entäs lainan korot ja pahimmassa tapauksessa lyhentääkin pitäisi? Tuolla logiikalla kukaan ei koskaan voi ostaa omistusasuntoa, koska kukaan ei koskaan voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Oletusta ja oletusta . . . . näemmä pitkäjännitteisyyttä nykyihmisillä ei ole, ei sen puoleen suhteellisuuden tajukin on monilla hämärtynyt; Hankkia sellainnen luukku, jota ei pienenkään notkahduksen takia taloudessa, pystytä pitämään . . . . . .
Aloittaja EI kirjoittanut mistään lainojen koroista tahi lyhennyksistä; siis kirjoitukseni lähtöolettamana oli oma luukku.
Mitä tulee lainoihin / korkoihin, niin nyky- vuokrahinnoilla, melkeimpä yksiin menee. Myös asuinpaikan valinnalla on merkityksensä . . . . . Ja joskus se lusikka on vaan otettava käteen ja myytävä se asunto, jopa tappiolla . . . . . . käpypä hinta kun ei aina ole sama kuin velka . . . . . - tuo on sitten
Mahti-Onni kirjoitti:
Oletusta ja oletusta . . . . näemmä pitkäjännitteisyyttä nykyihmisillä ei ole, ei sen puoleen suhteellisuuden tajukin on monilla hämärtynyt; Hankkia sellainnen luukku, jota ei pienenkään notkahduksen takia taloudessa, pystytä pitämään . . . . . .
Aloittaja EI kirjoittanut mistään lainojen koroista tahi lyhennyksistä; siis kirjoitukseni lähtöolettamana oli oma luukku.
Mitä tulee lainoihin / korkoihin, niin nyky- vuokrahinnoilla, melkeimpä yksiin menee. Myös asuinpaikan valinnalla on merkityksensä . . . . . Ja joskus se lusikka on vaan otettava käteen ja myytävä se asunto, jopa tappiolla . . . . . . käpypä hinta kun ei aina ole sama kuin velka . . . . .ihan näkökantakysymys. Ehkä ei pitäisi kenenkään tehdä mitään olettamuksia silloin kun niihin ei ole aihetta. Itse ajattelin lähtökohtaisesti, että koska korkojen tai lyhennysten puutteesta ei ole mainittu, niin ne on. Se on tilastollisesti todennäköisempää, kun ajattelee, että kyseessä on pariton aikoinen, jolla on vielä lapsikin. Harva on niin nopeasti lainat saanut maksettua. Toki, jos asunto on velaton, niin hänen tilanteensa on huomattavasti huolettomampi taloudellisesti.
Mitä tarkoittaa pieni taloudellinen notkahdus? Totta on, että ei saa laskea varojaan niin tiukkaan, että jo pieni taloudellinen notkahdus olisi konkurssi. Vuosien saatossa voi tulla aika isojakin taloudellisia katastrofeja. Ero, työkyvyttömyys tai jotain muuta. Jos myyt siinä vaiheessa asunnon tappiolla, eli niin, että et saa lainoja maksettua, niin se ei todellakaan paranna taloudellista asemaa, vaan huonontaa. Silloin maksat vuokraa sen entisen lainanlyhennyksen verran ja vielä lainaa päälle.
Jos elämää voisi ennustaa etukäteen, niin eihän kukaan tekisi koskaan tyhmiä valintoja. Sitä vain ei voi ennustaa ja moni asia voi osoittautua jossain vaiheessa sittenkin hyväksi, vaikka on jossain vaiheessa aiheuttanut valtavasti huolta tai toisin päin. - Mahti-Onni
tuo on sitten kirjoitti:
ihan näkökantakysymys. Ehkä ei pitäisi kenenkään tehdä mitään olettamuksia silloin kun niihin ei ole aihetta. Itse ajattelin lähtökohtaisesti, että koska korkojen tai lyhennysten puutteesta ei ole mainittu, niin ne on. Se on tilastollisesti todennäköisempää, kun ajattelee, että kyseessä on pariton aikoinen, jolla on vielä lapsikin. Harva on niin nopeasti lainat saanut maksettua. Toki, jos asunto on velaton, niin hänen tilanteensa on huomattavasti huolettomampi taloudellisesti.
Mitä tarkoittaa pieni taloudellinen notkahdus? Totta on, että ei saa laskea varojaan niin tiukkaan, että jo pieni taloudellinen notkahdus olisi konkurssi. Vuosien saatossa voi tulla aika isojakin taloudellisia katastrofeja. Ero, työkyvyttömyys tai jotain muuta. Jos myyt siinä vaiheessa asunnon tappiolla, eli niin, että et saa lainoja maksettua, niin se ei todellakaan paranna taloudellista asemaa, vaan huonontaa. Silloin maksat vuokraa sen entisen lainanlyhennyksen verran ja vielä lainaa päälle.
Jos elämää voisi ennustaa etukäteen, niin eihän kukaan tekisi koskaan tyhmiä valintoja. Sitä vain ei voi ennustaa ja moni asia voi osoittautua jossain vaiheessa sittenkin hyväksi, vaikka on jossain vaiheessa aiheuttanut valtavasti huolta tai toisin päin.Tosiaan, näkökantakysymys . . . . . toisaalta joillain on elämästä tahi taloudellisesta tilanteestaan liian ruusuinen kuva tai molemmista.
Nykyään näemmä se aika-akseli tulevaisuutta ajatellen on luokka 5 vuotta; kyllä se tässä järjestyy . . . . .
Jos vetävän pää tulee käteen, eikä rahat riitä, niin tappiolla sitten myytävä: viimekädessä tappiot voivat ja ovatkin suuremmat, kun pankki "hoitaa" . . . . . . onhan niitä nähty viime laman aikana. - dxxxxna
Mahti-Onni kirjoitti:
Halajat siis "lusmun" roolia tahi suunnittelet ???? Kummaa spekulointia . . . .
"Rikkinäinen astia" on lähinnä kaunokirjallinen kieroilmaisu, luuserista joka itkee valintojaan . . . . . .
Kannattaisiko käydä lääkärissä, jos näitä tekstejä lukemalla "alkaa korvissa surista" . . . . . . . . yhteiskunnalla on jonkinmoiset mahdollisuudet, vieläkin hoitaa mieleltään järkkyneitä . . . . . . . .En ymmärrä mistä näitä käsityskyvyttömiä sikiää!! Varmaan yh-perheistä,joo..
EN halua työttömäksi.
PELKÄÄN sitä,koska nykyisen vallitsevan lama-mielialan takia palvelualan bisnekset ovat hiljentyneet.
Ei ole paha asia varustautua huonoihin aikoihin,ja myös varmistaa,että jos työttömäksi jää,jostain saa elämiseen rahaa.
Minä "lusmu" olen sitä ikää,että olen edellisen laman aikana ollut jo työelämässä.
Ja kun ei ollut töitä palkalisena,aloitin yrittäjyyden,ikää oli 20v.
Siitä saakka yrittäjänä,viime vuoteen saakka,jolloin siirryin palkan saajaksi.
Lusmu?
Tässä kaupungissa suljetaan juuri suurta mielisairaalaa,joten joudut,mahti-onni,kärsimään minua vielä hieman :)) - dxxxxna
Mahti-Onni kirjoitti:
Oletusta ja oletusta . . . . näemmä pitkäjännitteisyyttä nykyihmisillä ei ole, ei sen puoleen suhteellisuuden tajukin on monilla hämärtynyt; Hankkia sellainnen luukku, jota ei pienenkään notkahduksen takia taloudessa, pystytä pitämään . . . . . .
Mitä tulee lainoihin / korkoihin, niin nyky- vuokrahinnoilla, melkeimpä yksiin menee. Myös asuinpaikan valinnalla on merkityksensä . . . . . Ja joskus se lusikka on vaan otettava käteen ja myytävä se asunto, jopa tappiolla . . . . . . käpypä hinta kun ei aina ole sama kuin velka . . . . .Velkaa on,korkoja on,yhtiövastike on.
Mutta silti tulee halvemmaksi asua omassa,kun vuokralla,koska vuokrataso on kallis.
Kyllä minä pystyn asuntoni pitämään,olin sitten työttömänä tai en.
Teen töitä raha-asioiden ja budjettien parissa,joten älä ala äitiäsi neuvomaan lasten teossa :)
Ja miksi ihmeessä täällä nyt mahti-onni keskittyy minun asuntoni hintaan ja myyntiin,kun kyse oli siitä,että ei se raha KENELLEKÄÄN -EI VAIKKA OLISI YH- ilmaiseksi tai lahjana tule!!!!!! - senkin ahne ämmä!
on niin kirjoitti:
ihana oletus, että jos sinulla on tänään ja huomenna tiukkaa, niin myy omistusasuntosi ja käytä ne rahat elämiseen. Katsotaan sitten asiaa. Olisipa se asunnon myyminen oikeasti niin helppoa. Jos vain voisi sen tänään myydä ja se olisi vaikka ensiviikolla pois. Tai edes ensi kuussa. Ja vielä käypään hintaan tai edes sellaiseen, että saisi asuntolainat maksettua.
Yhtiövastike on vähemmän kuin vuokra, joo, varmaan. Mutta entäs lainan korot ja pahimmassa tapauksessa lyhentääkin pitäisi? Tuolla logiikalla kukaan ei koskaan voi ostaa omistusasuntoa, koska kukaan ei koskaan voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.joo vaik on vaikeeta sen omistusasunnon kans nii funtsi sitä että suurimmalla osalla elatusvellvollisista isistä ei oo ees saumaa saada sitä lainaa asunnon ostoo varten ku elarit vie sen mahdollisuuden! se omistusasunto on yleellisyyttä ja se on paskan puhumista kun tollanen vätys valittaa muka köyhyyttään! vitun tyhmä ämmä sä oot kun edes viitsit alkaa valittaan jostain yh köyhyydestä kun sitä ei ole! eikös yhärit natise tääl aina siitä ettei saa elää varojensa yli? me etäisät ei pystytä elämään siten kuin te kitisevät yhäriämmät yli varojen!
- AITO_etäisä
tuo on sitten kirjoitti:
ihan näkökantakysymys. Ehkä ei pitäisi kenenkään tehdä mitään olettamuksia silloin kun niihin ei ole aihetta. Itse ajattelin lähtökohtaisesti, että koska korkojen tai lyhennysten puutteesta ei ole mainittu, niin ne on. Se on tilastollisesti todennäköisempää, kun ajattelee, että kyseessä on pariton aikoinen, jolla on vielä lapsikin. Harva on niin nopeasti lainat saanut maksettua. Toki, jos asunto on velaton, niin hänen tilanteensa on huomattavasti huolettomampi taloudellisesti.
Jos elämää voisi ennustaa etukäteen, niin eihän kukaan tekisi koskaan tyhmiä valintoja. Sitä vain ei voi ennustaa ja moni asia voi osoittautua jossain vaiheessa sittenkin hyväksi, vaikka on jossain vaiheessa aiheuttanut valtavasti huolta tai toisin päin.Pieni taloudellinen notkahdus tarkoittaa sitä että kun on ottanut vaikkapa asuntolainan niin sen lainan kulut täytyy pystyä maksamaan vaikka jäisi esim. työttömäksi!
Tuo on niin helvetin typerää tulla tänne valittamaan jostakin vitun asumisen kalleudesta kun asuu omistus asunnossa.
Kylmä fakta on se että kun ei ole varaa asua omistus asunnossa niin silloin asunto on myytävä ja elettävä sen mukaan mitä ITSE tienaa...
Yh-äippäressukoilla kun ei vain tahdo olla sitä suhteellisuudentajua koska rahaa tulee vaikka ei töitä teekkään.
Sitten pitää yrittää nyhtää se oma luksus lapsen kautta elareilla kun mikään ei riitä varsinkaan näin lama-aikana... - dxxxxna
senkin ahne ämmä! kirjoitti:
joo vaik on vaikeeta sen omistusasunnon kans nii funtsi sitä että suurimmalla osalla elatusvellvollisista isistä ei oo ees saumaa saada sitä lainaa asunnon ostoo varten ku elarit vie sen mahdollisuuden! se omistusasunto on yleellisyyttä ja se on paskan puhumista kun tollanen vätys valittaa muka köyhyyttään! vitun tyhmä ämmä sä oot kun edes viitsit alkaa valittaan jostain yh köyhyydestä kun sitä ei ole! eikös yhärit natise tääl aina siitä ettei saa elää varojensa yli? me etäisät ei pystytä elämään siten kuin te kitisevät yhäriämmät yli varojen!
on selvä!
Muuten olisit varakas,mutta kun joudut maksamaan elatusta lapsestasi tuon 130 euroa,niin ei voi ostaa asuntoa!
Hanki sitten parempi duuni.Köyhä valittaja!
Minä en ole köyhyyttäni valittanut,sanonut vain,etten saa rahaa muualta kuin töistäni.. - ;;;;;))))))))))))))
AITO_etäisä kirjoitti:
Pieni taloudellinen notkahdus tarkoittaa sitä että kun on ottanut vaikkapa asuntolainan niin sen lainan kulut täytyy pystyä maksamaan vaikka jäisi esim. työttömäksi!
Tuo on niin helvetin typerää tulla tänne valittamaan jostakin vitun asumisen kalleudesta kun asuu omistus asunnossa.
Kylmä fakta on se että kun ei ole varaa asua omistus asunnossa niin silloin asunto on myytävä ja elettävä sen mukaan mitä ITSE tienaa...
Yh-äippäressukoilla kun ei vain tahdo olla sitä suhteellisuudentajua koska rahaa tulee vaikka ei töitä teekkään.
Sitten pitää yrittää nyhtää se oma luksus lapsen kautta elareilla kun mikään ei riitä varsinkaan näin lama-aikana...sen elarin riittävän. Erityisesti elarin maksajilla on harhainen käsitys mitä kaikea sillä saa. Elarilla yh siis elää luxuselämää, jättää oman palkkatyönsä, istuu illat kapakoissa ja päivät makailee sohvalla, maksaa asuntolainat, hankkii auton, matkustelee ja sen lisäksi elättää lapsen kaikkine tarpeineen. Joko olette kroisoksia, jotka maksavat taivaallisen suuria elatusmaksuja tai on tullut lintsattua matikan tunneilta kouluaikoina.
Mutta, oli miten oli ja kuvittelette mitä kuvittelette, maksatte elatusmaksuja kunnes lapsenne täyttää 18v. Mitäpä me yh:t noista vikinöistä välitämme. - dxxxxna
AITO_etäisä kirjoitti:
Pieni taloudellinen notkahdus tarkoittaa sitä että kun on ottanut vaikkapa asuntolainan niin sen lainan kulut täytyy pystyä maksamaan vaikka jäisi esim. työttömäksi!
Sitten pitää yrittää nyhtää se oma luksus lapsen kautta elareilla kun mikään ei riitä varsinkaan näin lama-aikana...Tuskin niillä sinunkaan maksamilla elareilla exäsi mitään lainoja makselee..
Sen verran sentin viilaaja tunnut olevan.
Minä en maininnut olevani köyhä,vaan sen,että teen töitä maksaakseni elämäni. Että ei ne rahat oikeasti tule tarjottimella.
Mitä luxusta on tavallisessa kerrostaloasunnossa? Jossa asuminen tulee minulle edullisemmaksi kuin vuokralla?
Mutta olen nainen ja lähihuoltaja,olen siis sinulle vihollinen.Ja hyökkäys on paras puolustus?
Hyvää ystävänpäivää,mutruhuuli! - AITO_etäisä
dxxxxna kirjoitti:
Tuskin niillä sinunkaan maksamilla elareilla exäsi mitään lainoja makselee..
Sen verran sentin viilaaja tunnut olevan.
Minä en maininnut olevani köyhä,vaan sen,että teen töitä maksaakseni elämäni. Että ei ne rahat oikeasti tule tarjottimella.
Mitä luxusta on tavallisessa kerrostaloasunnossa? Jossa asuminen tulee minulle edullisemmaksi kuin vuokralla?
Mutta olen nainen ja lähihuoltaja,olen siis sinulle vihollinen.Ja hyökkäys on paras puolustus?
Hyvää ystävänpäivää,mutruhuuli!Tuo oli todella törkeää toivottaa ystävänpäiväterveisiä minulle!!!
En todellakaan ota ystäväkseni ketään yh-äippäressukkaa!
Muuten minun maksamillani elareilla hoitelee helposti talolainaa sillä nyt ei puhuta muutamista senteistä eikä euroista joten voit pitää sen pääsi kiinni sillä kun et tiedä asioiden oikeaa laitaa niin silloin sinä et kertakaikkiaan tiedä!!!
Jaa mitäkö luksusta on tavallisessa kerrostaloasunnossa???
Minäpä kerron sinulle sen: Olkoompa se ostettu asunto omakotitalo tai kerrostaloasunto tai rivarikämppä niin AINA kun sinä maksat lainanlyhennystä pankille niin AINA sinä tienaat omaisuutta ITSELLESI...
Siinä on vissi ero maksella asuntolainaa tai vuokraa sillä vuokralla asuessa maksat asumisesta kalliisti sillä eihän sinulle kerry siinä mitään omaisuutta toisin kuin asuntolainaa lyhennellessä... - dxxxna
AITO_etäisä kirjoitti:
Tuo oli todella törkeää toivottaa ystävänpäiväterveisiä minulle!!!
Muuten minun maksamillani elareilla hoitelee helposti talolainaa sillä nyt ei puhuta muutamista senteistä eikä euroista joten voit pitää sen pääsi kiinni sillä kun et tiedä asioiden oikeaa laitaa niin silloin sinä et kertakaikkiaan tiedä!!!
Minäpä kerron sinulle sen: Olkoompa se ostettu asunto omakotitalo tai kerrostaloasunto tai rivarikämppä niin AINA kun sinä maksat lainanlyhennystä pankille niin AINA sinä tienaat omaisuutta ITSELLESI...
Siinä on vissi ero maksella asuntolainaa tai vuokraa sillä vuokralla asuessa maksat asumisesta kalliisti sillä eihän sinulle kerry siinä mitään omaisuutta toisin kuin asuntolainaa lyhennellessä...Sinä se olet sitten hauska mies!
Niin,tienaan omaisuutta itselleni,mitä sitten?
Siksi,että olen nainen,äiti ja eronnut,minulla ei saisi olla mitään?
Olet todellakin aikamoinen pakkaus!
Olen kateellinen ex-vaimollesi,voi kun olisitkin mun exä!! - vastaus edelliseen:
AITO_etäisä kirjoitti:
Siinä on vissi ero maksella asuntolainaa tai vuokraa sillä vuokralla asuessa maksat asumisesta kalliisti sillä eihän sinulle kerry siinä mitään omaisuutta toisin kuin asuntolainaa lyhennellessä...Nyt nyt Ystävä hyvä ! ! ! ! ! taisi päästä mutruhuulilta pieni juksu ! ! ! ! !
Sinullahan on elareita ulosotossa . . . . . ettei ne exäsi saamat yhteiskunnan veromarkoilla maksetut elatustuet voi kovin hulppeat olla. Hiukan tässä nousee ajatus mieleen . . . . . ettet vain olisi kokonaan yhteiskunnan elätti . . . . . joka maksattaa lastensa elatuksen ja oman elämisen työtätekevillä . . . . . ! ! ! ! ! - AITO_etäisä
dxxxna kirjoitti:
Sinä se olet sitten hauska mies!
Niin,tienaan omaisuutta itselleni,mitä sitten?
Siksi,että olen nainen,äiti ja eronnut,minulla ei saisi olla mitään?
Olet todellakin aikamoinen pakkaus!
Olen kateellinen ex-vaimollesi,voi kun olisitkin mun exä!!Tottakai jokainen saa tienata omaisuutta itselleen mutta kerroppas se että miksi eronneen isän pitää elareiden muodossa kustantaa se ex-akan omistusasunto???
Totuushan on se että käytännössähän lapsen äidin ei tarvitse laittaa senttiäkään omaa rahaa lapsen kuluihin sillä lapsen kulut peitetään helposti elareilla ja lapsilisillä korotusten kera. (noin se vaan käytännössä menee vaikka höpöttelisitte mitä hyvänsä)
Voi kuinka helppoa onkaan maksella asuntolainaa kun ei tarvitse laittaa latiakaan lapsiin...
Mitäpä tekee se eronnut isä?
Hänet nauretaan ulos pankista jos erehtyy menemään kyseleen lainaa asuntoon sillä elareiden takiahan käteen jäävä raha on törkeän pieni... - dxxxna
vastaus edelliseen: kirjoitti:
Nyt nyt Ystävä hyvä ! ! ! ! ! taisi päästä mutruhuulilta pieni juksu ! ! ! ! !
Sinullahan on elareita ulosotossa . . . . . ettei ne exäsi saamat yhteiskunnan veromarkoilla maksetut elatustuet voi kovin hulppeat olla. Hiukan tässä nousee ajatus mieleen . . . . . ettet vain olisi kokonaan yhteiskunnan elätti . . . . . joka maksattaa lastensa elatuksen ja oman elämisen työtätekevillä . . . . . ! ! ! ! !Etä-isistä taitaakin ilmetä oikea vastuutaan vieroksuva lusmu,joka kerjää täällä sääliä ja oikeutusta teoilleen väittämällä itsensä tulleen ryövätyksi ex-vaimon taholta.
Ja totuus onkin ihan toista.
Valehtelu on rumaa!
Ystäväiseni :) - kävikö niin, että
AITO_etäisä kirjoitti:
Tottakai jokainen saa tienata omaisuutta itselleen mutta kerroppas se että miksi eronneen isän pitää elareiden muodossa kustantaa se ex-akan omistusasunto???
Totuushan on se että käytännössähän lapsen äidin ei tarvitse laittaa senttiäkään omaa rahaa lapsen kuluihin sillä lapsen kulut peitetään helposti elareilla ja lapsilisillä korotusten kera. (noin se vaan käytännössä menee vaikka höpöttelisitte mitä hyvänsä)
Voi kuinka helppoa onkaan maksella asuntolainaa kun ei tarvitse laittaa latiakaan lapsiin...
Hänet nauretaan ulos pankista jos erehtyy menemään kyseleen lainaa asuntoon sillä elareiden takiahan käteen jäävä raha on törkeän pieni...lainahakemus kuvitteelliseen ok-taloon tuli bumerangina takaisin?
HOOOHOHOHOHOOO HOOH HOHOH HOH HOOH HHOOOH HOH =D - dxxxna
AITO_etäisä kirjoitti:
Tottakai jokainen saa tienata omaisuutta itselleen mutta kerroppas se että miksi eronneen isän pitää elareiden muodossa kustantaa se ex-akan omistusasunto???
Hänet nauretaan ulos pankista jos erehtyy menemään kyseleen lainaa asuntoon sillä elareiden takiahan käteen jäävä raha on törkeän pieni...että lapseen vaan sitä rahaa menee.Ei se pelkällä puurolla elä..
Ja se,että maksan omaa asuntoa,menee sekin lapselle aikanaan,hänhän se minut perii.
Lainaa saa pankista,jos osaa kysyä oikeita summia !(eikä ole luottohäiriöitä).
Kyllä minullekin olisi näillä tuloilla naurettu,jos olisi lainaa halunnut 200 tuhatta.. - Mistä on Aidot_isät tehty ?...
dxxxna kirjoitti:
Etä-isistä taitaakin ilmetä oikea vastuutaan vieroksuva lusmu,joka kerjää täällä sääliä ja oikeutusta teoilleen väittämällä itsensä tulleen ryövätyksi ex-vaimon taholta.
Ja totuus onkin ihan toista.
Valehtelu on rumaa!
Ystäväiseni :)Elarit pystyssä . . . . . ei ulkomaan palkkoja tai päivärahoja ja ok-talon lainahakemukseenkin tuli ISO ruksi . . . . ! ! ! ! ! pistäähän se miehen kertomaan satuja . . . . .
HHHEHHEHEH HEHE HHEHEH HEHE - AITO_etäisä
vastaus edelliseen: kirjoitti:
Nyt nyt Ystävä hyvä ! ! ! ! ! taisi päästä mutruhuulilta pieni juksu ! ! ! ! !
Sinullahan on elareita ulosotossa . . . . . ettei ne exäsi saamat yhteiskunnan veromarkoilla maksetut elatustuet voi kovin hulppeat olla. Hiukan tässä nousee ajatus mieleen . . . . . ettet vain olisi kokonaan yhteiskunnan elätti . . . . . joka maksattaa lastensa elatuksen ja oman elämisen työtätekevillä . . . . . ! ! ! ! !Minä en todellakaan loisi yhteiskunnan rahoilla vaan kuulun siihen kansanosaan joka tahkoaa TYÖTÄ tekemällä niitä veroeuroja joilla te yh-äippäressukat sitten lorvitte kun teistä ei ole tekemään oikeaa työtä.
(ei tarvitse alkaa seli seli selitteleen että kun te löhöätte kotona lasten kanssa että se olisi jotain oikeaa työtä)
Laskeppas muuten se että ne elarit on puhdasta rahaa yh-äippäressukan tilille ja ennenkuin ne on siellä tilillä niin lapsen isä on maksanut niistä verot pois!!!
Kun eronnut isä maksaa elatusmaksuna euron niin isän pitää tienataa tyyliin euro neljäkymmentä senttiä ennenkuin se euro on kädessä!!!
Ei sen yh-äippäressukan tarvitse enää mitään veroja maksella elareista vaan ne on puhdasta nettoa tilille...
Meneekö jakeluun noinkaan yksinkertainen asia??? - AITO_etäisä
Mistä on Aidot_isät tehty ?... kirjoitti:
Elarit pystyssä . . . . . ei ulkomaan palkkoja tai päivärahoja ja ok-talon lainahakemukseenkin tuli ISO ruksi . . . . ! ! ! ! ! pistäähän se miehen kertomaan satuja . . . . .
HHHEHHEHEH HEHE HHEHEH HEHETaas olet sinä sekopää täällä höpöttelemässä tuota käsittämätöntä skeidaa mut tuohan on jo tuttua meille...
Kaikki vaan eivät ole löytäneet paikalle kun järkeä jaettiin, en ainakaan nähnyt sinua siellä... - AITO_etäisä
dxxxna kirjoitti:
että lapseen vaan sitä rahaa menee.Ei se pelkällä puurolla elä..
Ja se,että maksan omaa asuntoa,menee sekin lapselle aikanaan,hänhän se minut perii.
Lainaa saa pankista,jos osaa kysyä oikeita summia !(eikä ole luottohäiriöitä).
Kyllä minullekin olisi näillä tuloilla naurettu,jos olisi lainaa halunnut 200 tuhatta..Ei voi kuin ihmetellä että mitä hanhenmaksapalleroita ja kaviaaria yh-äippäressukka syöttää lapselleen ja mitä kalliita merkkivaatteita yms. ostelee kun ne oikeasti ruhtinaalliset elarit ja lapsilisät korotuksineen ei muka riitä???!!!
Fakta on se että yh-äippäressukka on itsekeskeinen ahne loinen... - dxxxna
AITO_etäisä kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä että mitä hanhenmaksapalleroita ja kaviaaria yh-äippäressukka syöttää lapselleen ja mitä kalliita merkkivaatteita yms. ostelee kun ne oikeasti ruhtinaalliset elarit ja lapsilisät korotuksineen ei muka riitä???!!!
Fakta on se että yh-äippäressukka on itsekeskeinen ahne loinen...Jos sinun lapsesi joutuvatkin tyytymään pelkkään makaroniin kun itsekeskeisenä jätät elatusmaksut maksamatta katkeruuksissasi,
niin meidän lapsella on oikeaa ruokaa.Vaikka sitten hanhenmaksaa!
Lapsen isällä ei ole sairasta fiksaatiota miettiä sentileen sitä,mihin hänen antamansa rahat menevät.Kun lapsella on hyvä olla,se riittää..
Olet oikeasti aika outo tyyppi.
Jos yh-äiti on työtön,se on loinen.
Kun ei ole työtön,ja pärjää kohtalaisesti,sekin on väärin.Loinen..
Eihän nyt eronnut äiti saa pärjätä yksin! Ei! Sen pitää kärsiä hiljaa ahtaassa pienessä vuokraluukussa ja syöttää lapsille päiväysvanhaa maksalaatikkoa,sitten on oikeus tapahtunut maanpäällä???
Ja isällä on sitten harkintavalta avustuksissaan,ei mitään pakollista.Euron viikkoraha lapsille,siitäkin oikeastaan pitäisi äidin maksaa 40 senttiä veroa valtiolle,ettei isän tarvitse..
Sinua näyttää ahdistavan joka tapauksessa.
Se on fakta myös. - Mahti-Onni
dxxxxna kirjoitti:
En ymmärrä mistä näitä käsityskyvyttömiä sikiää!! Varmaan yh-perheistä,joo..
EN halua työttömäksi.
PELKÄÄN sitä,koska nykyisen vallitsevan lama-mielialan takia palvelualan bisnekset ovat hiljentyneet.
Ei ole paha asia varustautua huonoihin aikoihin,ja myös varmistaa,että jos työttömäksi jää,jostain saa elämiseen rahaa.
Minä "lusmu" olen sitä ikää,että olen edellisen laman aikana ollut jo työelämässä.
Ja kun ei ollut töitä palkalisena,aloitin yrittäjyyden,ikää oli 20v.
Siitä saakka yrittäjänä,viime vuoteen saakka,jolloin siirryin palkan saajaksi.
Lusmu?
Tässä kaupungissa suljetaan juuri suurta mielisairaalaa,joten joudut,mahti-onni,kärsimään minua vielä hieman :))Käsityskyvyttömiä ? ? ? Siis miltä osin ? ? ?
Spekulointisi "joutua työttömäksi" on periaatteessa, jopa tälle palstalle jonninjoutavaa horinaa, ainoana siteenä on "yksinhuoltajuus" jos se sitä oikeasti, papereiden mukaan onkaan. "Aatelmiisi" löytyy lienee parempiakin palstoja.
Vai liittykö spekulointiisi "joutua työttömäksi" se, että miten pystyisi lapsen toiselta vanhemmalta paremmin nyhtämään rahaa ? ? ?
Niin, en minäkään ole ollut päivääkään työttömänä, kun työelämään astuin . . . . . - AITO_etäisä
dxxxna kirjoitti:
Jos sinun lapsesi joutuvatkin tyytymään pelkkään makaroniin kun itsekeskeisenä jätät elatusmaksut maksamatta katkeruuksissasi,
niin meidän lapsella on oikeaa ruokaa.Vaikka sitten hanhenmaksaa!
Lapsen isällä ei ole sairasta fiksaatiota miettiä sentileen sitä,mihin hänen antamansa rahat menevät.Kun lapsella on hyvä olla,se riittää..
Olet oikeasti aika outo tyyppi.
Jos yh-äiti on työtön,se on loinen.
Kun ei ole työtön,ja pärjää kohtalaisesti,sekin on väärin.Loinen..
Eihän nyt eronnut äiti saa pärjätä yksin! Ei! Sen pitää kärsiä hiljaa ahtaassa pienessä vuokraluukussa ja syöttää lapsille päiväysvanhaa maksalaatikkoa,sitten on oikeus tapahtunut maanpäällä???
Ja isällä on sitten harkintavalta avustuksissaan,ei mitään pakollista.Euron viikkoraha lapsille,siitäkin oikeastaan pitäisi äidin maksaa 40 senttiä veroa valtiolle,ettei isän tarvitse..
Sinua näyttää ahdistavan joka tapauksessa.
Se on fakta myös.Jos minun lapseni joutuvat tyytymään pelkkään makarooniin niin ei se ainakaan minun syyni ole sillä onhan ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!!!
Vai meinaatkos että minun pitäisi maksaa vieläkin enemmän elareita jos vaikka ex-akka saisi päähänsä ostaa vaikkapa suihkukoneen???
Minä tarkoitan sitä että kun lapsi on lähiäidin luona niin luonnollistahan olisi että koska äiti saa olla lastensa kanssa niin silloin äiti ITSE maksaa kaikki kulut lapsista.
Kun taas lapsi on viikonloppuna tai lomalla isänsä luona niin ISÄ maksaa ne kulut mitä lapsista tulee.
Mikä ihme siinä on että kun lapsilisät tulee vieläpä korotusten kera yh-äippäressukan tilille niin pitäisi vielä sen päälle saada elarit???
Kun me erottiin ja lapset halusivat jäädä asumaan minun kanssani niin sanoin ex-akalle että en tule olemaan mitään ruokkoja tms. vailla vaan kasvatan lapset omilla rahoilla.
Sehän ei tietenkään sopinut koska ex-akan piti saada lapset vasten heidän ja minun tahtoa itselleen turvaksi.
Miksi vitussa mua vituttaisi kun tietää etten pääse vielä moneen moneen vuoteen kuiville ja tienaamaan omaa omaisuutta kun samalla ex-akalla alkaa olemaan talot ja huvilat maksettuna...
Niin ja erohan tuli siitä syystä että ex-akka halusi lähteä parin yh-äippäressukkatuttavansa suosiollisella avustuksella kokeilemaan maailmanmenoa yksin. (tosin lapsethan hän pakotti turvakseen eli sellaista "yksinoloa" halusi...) - dxxxxna
Mahti-Onni kirjoitti:
Käsityskyvyttömiä ? ? ? Siis miltä osin ? ? ?
Spekulointisi "joutua työttömäksi" on periaatteessa, jopa tälle palstalle jonninjoutavaa horinaa, ainoana siteenä on "yksinhuoltajuus" jos se sitä oikeasti, papereiden mukaan onkaan. "Aatelmiisi" löytyy lienee parempiakin palstoja.
Vai liittykö spekulointiisi "joutua työttömäksi" se, että miten pystyisi lapsen toiselta vanhemmalta paremmin nyhtämään rahaa ? ? ?
Niin, en minäkään ole ollut päivääkään työttömänä, kun työelämään astuin . . . . .mutruhuulihan se siellä!!
Vai sama?
Hyvää ystävänpäivää!!
Tälle palstalle kirjoitan,suo anteeksi..Tämähän on ykisin-ja yhteishuoltajuuspalsta.
Mietelmäni työttömyydestä liittyivät tuohon visioon,että yhteiskunta jakaa tukiaan kevyesti.
Sinäkin keskityt jauhamaan omaa ajatustasi läpi kuin keskustapuolueen entinen politiikko,ja itse asia on muuttunut henkilökohtaiseksi kaunaksi..
Minä pärjään kyllä.Sekös vituttaa... - Mahti-Onni
AITO_etäisä kirjoitti:
Sitten pitää yrittää nyhtää se oma luksus lapsen kautta elareilla kun mikään ei riitä varsinkaan näin lama-aikana...Samoilla linjoilla olen kanssasi: Ei talouttaan voi vetää niin tiukaksi, että kämppä lähetee myyntiin, heti kun työttömäksi joutuu.
Ja mitä on pidemmän aikaa lueskellut palstaa, milloin aktiivisemmin, niin . . . . . . .
Ja se harha, että jos elatusvelvollinen (etä) joutuu työttömäksi, niin missään nimessä ei elatusmaksuja ei aleta alentamaan. Ja sosiaaliviraston "tädit" tai lastenvalvoja ovat puolueettomia tai heidän pitää olla naisten puolella elatusapu - ja tapaamiskiistoissa / riidoissa.
Toki ei pidä sitä unohtaa, ettei erossa kenelle lapset jää (yleensä äiti) heidän tilipussinsa / taloudellinen tilanteensa ei saisi huonontua, vaan saman suuruisena sen pitäisi kustantaa, joko yhteiskunta tai lasten toinen vanhempi ( yleensä mies). - viisaastirahaasioissa
AITO_etäisä kirjoitti:
Hänet nauretaan ulos pankista jos erehtyy menemään kyseleen lainaa asuntoon sillä elareiden takiahan käteen jäävä raha on törkeän pieni...siinäpä varsinainen pullasorsa.Kuvittelee maksavansa "suurilla"elareilla exän omaisuuden kartuttamisen ja on sitämieltä, että on exän syy, että omat asiat ovat pielessa.
Tosiasiassa pankkisuhde on ihan henkilökohtainen ja kiinni siitämiten asiansa hoitaa,ei siitä mitä jää käteen. Kukaan muu kuin sinä itse ei saa sinun asioitasi kuntoon. Joten ota ensin pieni vippi ja maksa se kerrankin kunnolla takaisin, ota toinen vippi ja maksa sekin. Avaa säästötili, jolle maksat pari kymppiä kuussa. Se pienen pieni tili tuo sinulle lainan maksujen lisäksi mainetta visuna ihmisenä. Vaikka kyse on pienistä asioista ne kantavat kauas.
Ehkä exäsi on toiminut viisaasti ja saanut avainasiakkuuden hoitamalla asiansa kunnolla. Hyä maine on lähes yhtämerkittävä kuin suuret rahat. Itse olen saanut tarvitessani asuntolainaa,asunnonvaihtolainaa, järjestelylainaa, autolainaa,ym. Olen voinut pankin kanssa turvata selustani isoissa hankinnoissa, vaikka tili onkin ollut tyhjä ja tulot menneet heti kun ovat tulleetkin. - AITO_Vahingoniloinen
AITO_etäisä kirjoitti:
Jos minun lapseni joutuvat tyytymään pelkkään makarooniin niin ei se ainakaan minun syyni ole sillä onhan ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!!!
Vai meinaatkos että minun pitäisi maksaa vieläkin enemmän elareita jos vaikka ex-akka saisi päähänsä ostaa vaikkapa suihkukoneen???
Minä tarkoitan sitä että kun lapsi on lähiäidin luona niin luonnollistahan olisi että koska äiti saa olla lastensa kanssa niin silloin äiti ITSE maksaa kaikki kulut lapsista.
Kun taas lapsi on viikonloppuna tai lomalla isänsä luona niin ISÄ maksaa ne kulut mitä lapsista tulee.
Mikä ihme siinä on että kun lapsilisät tulee vieläpä korotusten kera yh-äippäressukan tilille niin pitäisi vielä sen päälle saada elarit???
Kun me erottiin ja lapset halusivat jäädä asumaan minun kanssani niin sanoin ex-akalle että en tule olemaan mitään ruokkoja tms. vailla vaan kasvatan lapset omilla rahoilla.
Sehän ei tietenkään sopinut koska ex-akan piti saada lapset vasten heidän ja minun tahtoa itselleen turvaksi.
Miksi vitussa mua vituttaisi kun tietää etten pääse vielä moneen moneen vuoteen kuiville ja tienaamaan omaa omaisuutta kun samalla ex-akalla alkaa olemaan talot ja huvilat maksettuna...
Niin ja erohan tuli siitä syystä että ex-akka halusi lähteä parin yh-äippäressukkatuttavansa suosiollisella avustuksella kokeilemaan maailmanmenoa yksin. (tosin lapsethan hän pakotti turvakseen eli sellaista "yksinoloa" halusi...)" ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!"
BUAH HAH HAH HAHA BUAAAAAAH BUAH =D - AITO_etäisä
AITO_Vahingoniloinen kirjoitti:
" ex-akalla omakotitalo huvila ja kaksi uudenkarheaa autoakin löytyy talleista!"
BUAH HAH HAH HAHA BUAAAAAAH BUAH =DEi sua kukaan ota tosissaan...
Mieti nyt vielä sitä ehdotustani että josko kuitenkin hakisit apua tuohon vakavaan mielenterveysongelmaasi.... - ;;;;DDDDDDDDD
AITO_etäisä kirjoitti:
Taas olet sinä sekopää täällä höpöttelemässä tuota käsittämätöntä skeidaa mut tuohan on jo tuttua meille...
Kaikki vaan eivät ole löytäneet paikalle kun järkeä jaettiin, en ainakaan nähnyt sinua siellä...siellä täytettiin sitä toista päätä...
- Mahti-Onni
dxxxxna kirjoitti:
mutruhuulihan se siellä!!
Vai sama?
Hyvää ystävänpäivää!!
Tälle palstalle kirjoitan,suo anteeksi..Tämähän on ykisin-ja yhteishuoltajuuspalsta.
Mietelmäni työttömyydestä liittyivät tuohon visioon,että yhteiskunta jakaa tukiaan kevyesti.
Sinäkin keskityt jauhamaan omaa ajatustasi läpi kuin keskustapuolueen entinen politiikko,ja itse asia on muuttunut henkilökohtaiseksi kaunaksi..
Minä pärjään kyllä.Sekös vituttaa...Vai että mutruhuuli, sorry olen varattu . . . . johan huulen heitit, sano.
Ja vielä johonkin kepun poliitikkoon vertaat, varsinainen vitsiniekka siis . . . . omasta mielestäsi.
Niin, mitä pärjäämisiin tulee . . . . xx xxx euron vuosituloillahan ei pärjää, varsinkin enään nuorimmaisesta on "ruokkoja". Ja vielä pitää vapaaehtoisesti "sponsoroida" keskinmäisen opiskelua. Ja esikoisen tulevalle lapsellekkin pitää jotain pesänmunaa laittaa, että tulevaisuudessa tulee pärjäämään.
Toki "helpotusta" tähän "ahdistavaan" elämään on tullut, kuin omien lasteni 3 kpl 2 kpl heidän avio/avopuolison, sekä nykyisen vaimon ja hänen 2:n lapsen matka etelään kesällä valitettavasti peruuntui, syynä juuri tämä esikoiseni tuleva lapsi. Luojan kiitos, eipä tarvitse osinkoja yhtiöstäni kotouttaa niin paljon. Jäähän "pahan päivän" varallekkin jotain. No, lohdutukseksi vien koko poppoon ensi viikolla Lapin lumille . . . .
Niin, kuka tässä sitten pärjää ja miten ? ? ? Sekös se sinua vituttaa . . . . loppupeleissä. - Mahti-Onni
dxxxxna kirjoitti:
Velkaa on,korkoja on,yhtiövastike on.
Mutta silti tulee halvemmaksi asua omassa,kun vuokralla,koska vuokrataso on kallis.
Kyllä minä pystyn asuntoni pitämään,olin sitten työttömänä tai en.
Teen töitä raha-asioiden ja budjettien parissa,joten älä ala äitiäsi neuvomaan lasten teossa :)
Ja miksi ihmeessä täällä nyt mahti-onni keskittyy minun asuntoni hintaan ja myyntiin,kun kyse oli siitä,että ei se raha KENELLEKÄÄN -EI VAIKKA OLISI YH- ilmaiseksi tai lahjana tule!!!!!!Mahti-Onni ei missään vaiheessa ole "parjannut" tai "moittinut" valintojasi, ei asumismuodon suhteen, eikä sen siittäjänkään.
Yritin vain ja ainoastaan tuoda se realiteetin esille, että asunnosta jäljellä oleva velkaa ei välttämättä nykyhinnoilla kateta asununnosta saatavalla markkinahinnalla . . . . . Eli jos todella näyttää jollakulla siltä, että oma taloudellinen notkahdus jatkunee pitkään, eikä pysty lainojaan maksamaan, niin enenkuin pankki alkaa realisoimaan vakuuttaan, kannattaa se asunto myydä itse.
Eli, Paskat minä luukustasi . . . . . - yh-äiskä-
;;;;DDDDDDDDD kirjoitti:
siellä täytettiin sitä toista päätä...
Minua hävettää olla yh äiskä kun sinä häpäiset jo meitäkin!
Aito etäisä puhuu asioista edes jonkinlaisella järjellä mut sä sekoilet aivan järjettömästi!
Aidon etäisän kanssa minulla on monta eri näkemystä mut se on sama että sä oot täysin sekopäinen sairas ihminen.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia huollettavanasi.. - noin tyhmä
yh-äiskä- kirjoitti:
Minua hävettää olla yh äiskä kun sinä häpäiset jo meitäkin!
Aito etäisä puhuu asioista edes jonkinlaisella järjellä mut sä sekoilet aivan järjettömästi!
Aidon etäisän kanssa minulla on monta eri näkemystä mut se on sama että sä oot täysin sekopäinen sairas ihminen.
Toivottavasti sinulla ei ole lapsia huollettavanasi..Jaa, että Aito_luuseri sitten kotiutunut baarista ja jäänyt ilman viimeisessäkin hatunjaossa?
Pannaas veikaten, että puolen päivän jälkeen suhahtaa korjaussarjan korkki ja sitten alkaa Aito_luuseri taas niiskuttaa. - hanzq
AITO_etäisä kirjoitti:
Siinä on vissi ero maksella asuntolainaa tai vuokraa sillä vuokralla asuessa maksat asumisesta kalliisti sillä eihän sinulle kerry siinä mitään omaisuutta toisin kuin asuntolainaa lyhennellessä...Saako kysyä?
Jossain kerroit, että ei kaikki yyhoot ole ressukoita.
Muistelen myös, että olet sanonut yhäriressukan maksattavan elämänsä sossutuilla jne...
No, jos Dxxxxxna ei saa mitään tukia, niin silloinhan hän ei kuulu ressukoihin? Vai?
Ja miksi ei saisi tienata omaisuutta itselleen?
Tuskin hän niillä elareilla mitään lyhennyksiä maksaa, vaan palkallaan, jota saa TÖISTÄ, jota sinun mukaasi "yhäriressut" ei tee? - dxxxxxna
Mahti-Onni kirjoitti:
Vai että mutruhuuli, sorry olen varattu . . . . johan huulen heitit, sano.
Ja vielä johonkin kepun poliitikkoon vertaat, varsinainen vitsiniekka siis . . . . omasta mielestäsi.
Niin, mitä pärjäämisiin tulee . . . . xx xxx euron vuosituloillahan ei pärjää, varsinkin enään nuorimmaisesta on "ruokkoja". Ja vielä pitää vapaaehtoisesti "sponsoroida" keskinmäisen opiskelua. Ja esikoisen tulevalle lapsellekkin pitää jotain pesänmunaa laittaa, että tulevaisuudessa tulee pärjäämään.
Toki "helpotusta" tähän "ahdistavaan" elämään on tullut, kuin omien lasteni 3 kpl 2 kpl heidän avio/avopuolison, sekä nykyisen vaimon ja hänen 2:n lapsen matka etelään kesällä valitettavasti peruuntui, syynä juuri tämä esikoiseni tuleva lapsi. Luojan kiitos, eipä tarvitse osinkoja yhtiöstäni kotouttaa niin paljon. Jäähän "pahan päivän" varallekkin jotain. No, lohdutukseksi vien koko poppoon ensi viikolla Lapin lumille . . . .
Niin, kuka tässä sitten pärjää ja miten ? ? ? Sekös se sinua vituttaa . . . . loppupeleissä.On hyvä,etä sinulla on xxx xxx tulot! Minä pärjään ihan hyvin noilla xxxx tuloilla!
Eikä vituta yhtään :)
Varo hiihtohissejä lomallasi! - voi voi
Mahti-Onni kirjoitti:
Vai että mutruhuuli, sorry olen varattu . . . . johan huulen heitit, sano.
Niin, kuka tässä sitten pärjää ja miten ? ? ? Sekös se sinua vituttaa . . . . loppupeleissä.MAHTI olet säälittävä,juuri tuollaista puhetta voi odottaa säälittävältä MIEHELTÄ.
hienoo ett olet varautunu,mut pitääkö siit täs nyt mainita. miehekkään uhmakkaasti..
nää on nähty ja kuultu.
p a t e e t t i s t a
nimimerkki:
nää tiedetään,putkiaivot - AITO_etäisä
noin tyhmä kirjoitti:
Jaa, että Aito_luuseri sitten kotiutunut baarista ja jäänyt ilman viimeisessäkin hatunjaossa?
Pannaas veikaten, että puolen päivän jälkeen suhahtaa korjaussarjan korkki ja sitten alkaa Aito_luuseri taas niiskuttaa.Tuon sinun mielenterveysongelmasi lisäksi sinä et osaa edes veikata oikein...
Katsoppas kaikilla ei ole sitä pakottavaa tarvetta päästä baariin ja kun baarissa käyn niin en edes hae seuraa!!! (minulla ON vaimo ja todella hyvä onkin joten ei tarvi olla tyrkyllä kantakuppiloissa kuten "eräät" heh heh hee...)
- itsesi siihen
miehen asemaan ja puhu sitten!!!!!
Nyt sä yhäriressukkana puhut mitä sylki suuhun tuo mut ajattele itses siihen miehen asemaan ja puhu sitten!!!
Miltä tuntuisi olla se joka ei voi olla oikee vanhempi lapselleen?
Siis sä olisit se jonka luota lähdetään....- Pimpelipom85
Mä haluan että suurinosa tuloistani tulee töistä. Mä nyt satun olemaan vanhollisesti kasvatettu siihen ajatusmalliin et jos et töitä tee ni oo köyhä. Valitettavasti nyt joutuu pari kk olemaan kotona ennenkö raksat alkaa taas vetää väkeä sissää. Suoraa sanottuna vituttaa olla kotona köyhänä.
- kukaan oikeesti
laskenut paljon etät joutuu maksamaan elareita? nykynormilla.
16 vuoden mukaan 24960e.
paljon?
tässä ajassa pienituloinen (1500/kk) tienaa
288000e.
kuulostaa paljolta sekin...
kai silläkin saa vaikka mitä..
288000-24960=263040
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872